Кількість абзаців - 108 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України (Друге читання)

0. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
1. Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України
 
2. Верховна Рада України постановляє:
 
3. І. Внести до Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 44—48, ст. 552) такі зміни:
 
4. 1. У частині першій статті 4:
 
5. 1) пункт 17 викласти в такій редакції:
 
6. «17) контрафактні товари:
 
7. а) товари, на етикетці, нашивці, бирці, наліпці або іншому прикріпленому до них предметі, а також безпосередньо на самих товарах або їх упаковці міститься позначення, яке є тотожнім або схожим до ступеня змішування з зареєстрованою торговельною маркою за умови, що до обсягу правової охорони, визначеної відповідним охоронним документом такої зареєстрованої торговельної марки, включені товари такого виду або споріднені з ними, при тому, що ці товари виготовлені з порушенням прав власника такої торговельної марки в країні виробництва;
 
8. б) товари, виготовлені з порушенням права інтелектуальної власності на географічне позначення, й містять назву чи термін або описуються за допомогою назви чи терміну, які захищені таким географічним зазначенням;
 
9. в) будь-які пакувальні матеріали, в тому числі упаковка, етикетка, наліпка, брошура, інструкція з експлуатації, гарантія чи інший документ такого типу, навіть якщо вони представлені окремо, виготовлені з порушенням права інтелектуальної власності на торговельну марку або географічне зазначення, які включають позначення, назву або термін, тотожні або схожі до ступеня змішування із зареєстрованою торговельною маркою чи захищеним географічним зазначенням, та які можуть використовуватися стосовно товарів, щодо яких зареєстровані торговельна марка чи географічне зазначення;»;
 
10. 2) після пункту 38 доповнити пунктом 38-1 такого змісту:
 
11. «38-1) піратські товари – товари, в яких використані об’єкти авторського права і/або суміжних прав або об’єкти права інтелектуальної власності на промисловий зразок та які являють собою або містять копії, зроблені без згоди правовласника авторського права і суміжних прав або права інтелектуальної власності на промисловий зразок чи особи, уповноваженої таким правовласником у країні виробництва;»;
 
12. 3) пункт 46 викласти в такій редакції:
 
13. «46) об’єкти права інтелектуальної власності – об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, промислові зразки, торговельні марки, комерційні (фірмові) найменування, географічні зазначення, сорти рослин, компонування напівпровідникових виробів, права, що надаються за сертифікатами додаткової охорони на лікарські засоби та засоби захисту рослин;»;
 
14. 4) після пункту 57 доповнити пунктом 57-1 такого змісту:
 
15. «57-1) товари, що підозрюються у порушенні права інтелектуальної власності:
 
16. а) товари, що підозрюються у порушенні авторського права і суміжних прав, прав інтелектуальної власності на винаходи, промислові зразки, торговельні марки, комерційні (фірмові) найменування, географічні зазначення, сорти рослин, компонування напівпровідникових виробів, прав, що надаються за сертифікатами додаткової охорони на лікарські засоби та засоби захисту рослин;
 
17. б) пристрої, продукти або компоненти, які призначені, виготовлені або адаптовані головним чином для забезпечення або полегшення обходу будь-яких технологій, пристроїв або компонентів, що у звичайному режимі функціонування попереджують або обмежують дії, не дозволені правовласником авторського права і суміжних прав, та пов’язані з порушенням таких прав під час переміщення товарів через митний кордон України;
 
18. в) будь-яка форма або матриця, яка спеціально призначена або адаптована для виробництва товарів, що порушують права інтелектуальної власності, та пов’язана з порушенням таких прав під час переміщення товарів через митний кордон України.».
 
19. 2. У статті 238:
 
20. 1) пункт 11 частини першої виключити;
 
21. 2) у пункті 8 частини п’ятої слово і цифри «і 400» замінити словом і цифрами «, 400 і 401-1»;
 
22. 3. У частині шостій статті 239:
 
23. 1) після першого речення доповнити реченням такого змісту:
 
24. «Витрати органів доходів ізборів на зберігання товарів, митне оформлення яких призупинено відповідно до статей 399, 400 і 401-1 цього Кодексу, відшкодовуються правовласником.»;
 
25. 2) слова «забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику» замінити словами «забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».
 
26. 4. У статті 397:
 
27. 1) частину першу доповнити реченням такого змісту:
 
28. «Заходи органів доходів ізборів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України не застосовуються щодо переміщення через митний кордон України оригінальних товарів, тобто товарів, які були виготовлені за згодою правовласника або товарів, виготовлених особою, належним чином уповноваженою правовласником на виробництво певної кількості товарів, у кількості, що перевищує обумовлену між цією особою і правовласником, за винятком переміщення товарів, що підозрюються у порушенні права інтелектуальної власності.»;
 
29. 2) частину третю викласти в такій редакції:
 
30. «3. Заходи, пов’язані із призупиненням митного оформлення відповідно до положень цього розділу, застосовуються до таких товарів, що підозрюються у порушенні права інтелектуальної власності:
 
31. 1) товарів, що ввозяться громадянами на митну територію України або вивозяться за її межі, за винятком:
 
32. а) особистих речей, які переміщуються через митний кордон України у ручній поклажі, супроводжуваному та несупроводжуваному багажі і не призначені для підприємницької діяльності, відчуження або передачі іншим особам;
 
33. б) товарів, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі для власного використання і не призначені для виробничої чи іншої підприємницької діяльності, сумарна фактурна вартість та/або вага яких не перевищує обмежень, встановлених частиною першою статті 374 цього Кодексу ;
 
34. 2) товарів під час їх ввезення на митну територію України (у тому числі з метою транзиту) або вивезення за межі митної території України;
 
35. 3) товарів, що поміщуються в митні режими імпорту, реімпорту, експорту, реекспорту, тимчасового ввезення, тимчасового вивезення, митного складу, вільної митної зони, переробки на митній території, переробки за межами митної території.»;
 
36. 3) доповнити статтю частинами п’ятою та шостою такого змісту:
 
37. «5. У разі якщо товари, що містять об’єкти права інтелектуальної власності, переміщувалися з порушенням прав інтелектуальної власності та не були виявлені органом доходів ізборів, правовласник не має права на відшкодування від органів доходів і зборів будь-яких матеріальних збитків у зв’язку з тим, що стосовно таких товарів не було вжито заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України.
 
38. 6. У разі призупинення митного оформлення товарів відповідно до статей 399, 400 і 401-1 цього Кодексу, відшкодування витрат, пов’язаних із зберіганням цих товарів, здійснюється за рахунок правовласника.
 
39. Зберігання на складі органу доходів ізборів товарів, митне оформлення яких призупинено відповідно до статей 399, 400 і 401-1 цього Кодексу, є платним, починаючи з першого дня їх розміщення на такому складі.
 
40. Правовласник, якому повідомлено про призупинення митного оформлення товарів, що підозрюються у порушенні права інтелектуальної власності, має право за запитом отримати від органів доходів і зборів інформацію про розмір очікуваних витрат, пов’язаних зі зберіганням цих товарів.
 
41. Правовласник має право вимагати компенсацію таких витрат від власника товарів, що порушують належні йому майнові права інтелектуальної власності, або інших осіб відповідно до законодавства України.».
 
42. 5. У статті 398:
 
43. 1) у частині першій, шостій та сьомій слова «забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику» замінити словами «реалізує державну митну політику»;
 
44. 2) частину другу викласти в такій редакції:
 
45. «2. Правовласник, який має підстави вважати, що під час переміщення товарів через митний кордон України порушуються чи можуть бути порушені його права на об’єкт права інтелектуальної власності, має право безоплатно подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, заяву про сприяння захисту належних йому майнових прав на об’єкт права інтелектуальної власності з метою реєстрації такого об’єкта у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону.»;
 
46. 3) у частині третій слова «державну податкову і митну політику» замінити словами «державну фінансову політику»;
 
47. 4) частини четверту та п’яту викласти в такій редакції:
 
48. «4. Інформація про об’єкти права інтелектуальної власності, зареєстровані в митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону, доводиться до органів доходів і зборів через єдину автоматизовану інформаційну систему органів доходів ізборів. Для забезпечення ідентифікації товарів, що підозрюються у порушенні права інтелектуальної власності, органи доходів і зборів можуть використовувати додаткові інформаційні ресурси в межах, що не суперечать законодавству.
 
49. 5. Органи доходів і зборів вживають заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України на підставі даних митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону.»;
 
50. 6. У статті 399:
 
51. 1) частину першу викласти в такій редакції:
 
52. «1. У разі якщо під час проведення митного контролю орган доходів і зборів на підставі даних митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону, виявляє товари, що підозрюються у порушенні права інтелектуальної власності, їх митне оформлення призупиняється, а товари підлягають розміщенню на складі цього органу.»;
 
53. 2) частину четверту доповнити реченням такого змісту:
 
54. «Під швидкопсувними товарами розуміються товари, строк придатності для споживання або використання яких у разі призупинення їх митного оформлення закінчиться протягом 20 днів з дня такого призупинення.»;
 
55. 3) частину дев’яту викласти в такій редакції:
 
56. «9. У разі коли протягом строків, зазначених у частині другій цієї статті, правовласник подасть органу доходів і зборів, що призупинив митне оформлення товарів, ухвалу суду про забезпечення позову щодо заборони вчинення певних дій у справі про порушення прав інтелектуальної власності або інше рішення з цього питання, винесене (прийняте) іншими уповноваженими державними органами, орган доходів і зборів продовжує призупинення митного оформлення товарів на строк, встановлений цими органами.»;
 
57. 4) у першому реченні частини одинадцятої слова «такі товари контрафактними» замінити словами «зазначені товари такими, що підозрюються у порушенні права інтелектуальної власності,»;
 
58. 5) частину п’ятнадцяту виключити.
 
59. 7. У статті 400:
 
60. 1) частину першу викласти в такій редакції:
 
61. «1. У разі підозри, що внаслідок переміщення через митний кордон України товарів, щодо яких правовласником не подано заяву про сприяння захисту належних йому майнових прав на об’єкт права інтелектуальної власності відповідно до статті 398 цього Кодексу, можуть бути порушені такі права, орган доходів ізборів може за власною ініціативою призупинити митне оформлення зазначених товарів, за винятком швидкопсувних.»;
 
62. 2) друге речення частини четвертої викласти в такій редакції:
 
63. «Такий запит може містити виключно інформацію щодо фактичної або очікуваної кількості товарів, їх характеру, походження, а також зображення таких товарів.»;
 
64. 3) частину шосту виключити.
 
65. 8. Доповнити Кодекс статтею 400-1 такого змісту:
 
66. «Стаття 400-1. Достроковий випуск товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності
 
67. 1. Протягом строку призупинення митного оформлення товарів за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, власник товарів або уповноважена ним особа може звернутися до органу доходів і зборів із заявою про випуск товарів, митне оформлення яких призупинено, до закінчення встановленого (у тому числі продовженого) строку призупинення.
 
68. 2. Рішення про достроковий випуск товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, приймає керівник органу доходів і зборів або особа, яка виконує його обов’язки, за дотримання наступних умов:
 
69. призупинено митне оформлення товарів, які містять такі об’єкти права інтелектуальної власності як промислові зразки, винаходи, сорти рослин або компонування напівпровідникових виробів;
 
70. в органах доходів і зборів відсутня інформація щодо рішень відповідних державних органів про заборону вчинення певних дій щодо таких товарів або застосування інших заходів щодо запобігання їх використанню;
 
71. декларантом або власником товарів надано органу доходів і зборів гарантію на суму, узгоджену з правовласником з метою захисту його інтересів;
 
72. виконано митні формальності, необхідні для випуску таких товарів.».
 
73. 9. Статтю 401 викласти в такій редакції:
 
74. «Стаття 401. Знищення товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності
 
75. 1. У разі призупинення за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, такі товари можуть бути знищені під митним контролем без будь-якого встановлення факту порушення прав інтелектуальної власності.
 
76. 2. Зазначена у частині першій цієї статті процедура застосовується у разі, якщо протягом 10 робочих днів або 3 робочих днів (у випадку швидкопсувних товарів) після отримання повідомлення про призупинення митного оформлення товарів:
 
77. правовласник у письмовому вигляді поінформує орган доходів і зборів, який призупинив митне оформлення, про те, що відповідні товари порушують належні йому майнові права інтелектуальної власності та свій намір застосувати процедуру знищення таких товарів; та
 
78. декларант у письмовому вигляді надасть органу доходів і зборів згоду власника товарів на їх знищення або не надасть заперечення власника товарів щодо їх знищення відповідно до частини третьої цієї статті.
 
79. 3. У разі якщо протягом строку, зазначеного у частині другій цієї статті, декларант у письмовому вигляді не надав органу доходів і зборів, який призупинив митне оформлення, заперечення власника товарів щодо їх знищення, орган доходів і зборів вправі вважати, що тим самим надано згоду власника товарів на їх знищення.
 
80. 4. За рішенням правовласника перед знищенням товарів може здійснюватися взяття їх проб (зразків), які можуть бути використані в навчальних цілях. Взяття проб (зразків) таких товарів здійснюється органом доходів і зборів спільно з правовласником.
 
81. 5. Знищення товарів здійснюється шляхом поміщення їх у митний режим знищення або руйнування відповідно до цього Кодексу. Організація та оплата процедури знищення, у тому числі вартість зберігання, перевезення, знищення, оформлення документів та інші витрати, пов’язані з дотриманням митного режиму знищення або руйнування, здійснюється за рахунок правовласника та під його відповідальність.
 
82. 6. Поміщення товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, у митний режим знищення або руйнування здійснюється власником товарів або уповноваженою ним особою у строк до 10 робочих днів з дня надання органу доходів і зборів згоди власника товарів на їх знищення або після закінчення строку для надання заперечення власника товарів щодо їх знищення відповідно до частини третьої цієї статті.
 
83. 7. Для цілей цієї статті допускається знищення товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, підприємствами за межами зони діяльності органу доходів і зборів, який здійснив таке призупинення.
 
84. 8. У разі фактичного знищення товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, власник таких товарів звільняється від адміністративної відповідальності, передбаченої статтею 476 цього Кодексу.
 
85. 9. У разі відмови власника товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, від поміщення таких товарів у митний режим знищення або руйнування після надання органу доходів і зборів згоди на їх знищення або ненадання заперечення щодо їх знищення відповідно до частини третьої цієї статті, в тому числі недотримання строку, встановленого частиною шостою цієї статті, правовласник вважається таким, що уповноважений власником товарів на поміщення таких товарів у митний режим знищення або руйнування. «.
 
86. 10. Доповнити Кодекс статтею 401-1 такого змісту:
 
87. «Стаття 401-1. Особливості призупинення митного оформлення та знищення невеликих партій товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях
 
88. 1. У разі призупинення митного оформлення невеликої партії товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, такі товари можуть бути знищені під митним контролем за процедурою, визначеною у цій статті, у разі дотримання таких умов:
 
89. є підозра, що такі товари можуть бути контрафактними або піратськими;
 
90. товари не є швидкопсувними;
 
91. інформація про об’єкт права інтелектуальної власності, товари, що його містять, та згоду правовласника на застосування процедури знищення невеликих партій товарів внесена до митного реєстру об’єктів прав інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону.
 
92. 2. Під невеликою партією товарів, щодо яких застосовується процедура знищення, визначена цією статтею, розуміються товари, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях, у кількості не більше трьох одиниць за кожною товарною підкатегорією згідно з УКТ ЗЕД або загальною вагою брутто не більше 2 кілограмів.
 
93. 3. У разі наявності підстав та дотримання умов, визначених частинами першою та другою цієї статті, рішення про призупинення митного оформлення та намір застосувати процедуру знищення невеликих партій товарів, визначену цією статтею, приймає керівник органу доходів і зборів або уповноважена ним особа.
 
94. 4. У день прийняття рішення, визначеного частиною третьою цієї статті, орган доходів і зборів засобами факсимільного та/або електронного зв’язку повідомляє декларанту про причини такого призупинення, намір застосувати процедуру знищення невеликих партій товарів, визначену цією статтею, та надає роз’яснення положень, зазначених у цій статті.
 
95. 5. У разі коли протягом 10 робочих днів після отримання повідомлення про призупинення митного оформлення товарів декларант у письмовому вигляді надасть органу доходів і зборів згоду власника товарів на їх знищення, знищення таких товарів здійснюється у порядку, визначеному частиною десятою цієї статті.
 
96. 6. Якщо протягом 10 робочих днів після отримання повідомлення про призупинення митного оформлення товарів декларант у письмовому вигляді не надав органу доходів і зборів заперечення власника товарів щодо їх знищення, орган доходів і зборів вправі вважати, що тим самим надано згоду власника товарів на їх знищення.
 
97. 7. У разі коли протягом 10 робочих днів після отримання повідомлення про призупинення митного оформлення товарів декларант у письмовому вигляді надасть органу доходів і зборів заперечення власника товарів щодо їх знищення, орган доходів і зборів у той же день повідомляє правовласника про відправника, одержувача, декларанта, власника товарів, їх адреси, найменування, кількість, напрямок переміщення, країну походження, країну відправлення товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, та надає зображення таких товарів.
 
98. 8. У разі коли протягом 10 робочих днів після отримання повідомлення із запереченням власника товарів щодо їх знищення, правовласником не буде подано органу доходів і зборів заяву про порушення прав інтелектуальної власності або ухвалу суду про забезпечення позову щодо заборони вчинення певних дій у справі про порушення прав інтелектуальної власності або інше рішення з цього питання, винесене (прийняте) іншими уповноваженими державними органами, то за відсутності ознак порушення митних правил товари, щодо яких було прийнято рішення про призупинення митного оформлення, підлягають митному оформленню в установленому порядку. У такому разі відшкодування декларанту та іншим особам витрат та збитків, спричинених призупиненням митного оформлення, здійснюється за рахунок правовласника.
 
99. 9. Датою отримання повідомлень декларантом та/або правовласником вважається день, коли органом доходів і зборів такі повідомлення надіслано засобами факсимільного та/або електронного зв’язку.
 
100. 10. Знищення невеликих партій товарів здійснюється під митним контролем. Організація та оплата процедури знищення, у тому числі вартість зберігання, перевезення, знищення, оформлення документів та інші витрати, пов’язані зі знищенням, здійснюється за рахунок правовласника та під його відповідальність.
 
101. Про проведення знищення товарів правовласник інформує орган доходів і зборів шляхом надання документів, що підтверджують таке знищення.».
 
102. ІІ. Прикінцеві положення
 
103. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування.
 
104. 2. Кабінету Міністрів України:
 
105. розробити та затвердити нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;
 
106. привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
107. забезпечити прийняття міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, передбачених цим Законом, а також перегляд і скасування нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.