Кількість абзаців - 120 Розмітка (ліва колонка)


Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку малих міст (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

0. ЗАКОН УКРАЇНИ Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку малих міст  
1. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
2. І. Затвердити Загальнодержавну програму розвитку малих міст (додається).  
3. ІІ. Прикінцеві положення  
4. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
5. 2. Цей Закон поширюється крім міст, що визначені в додатку до Загальнодержавної програми розвитку малих міст (далі ( Програма), також на населені пункти з чисельністю населення до 50 тисяч, яким у встановленому порядку надано статус малого міста і які такого статусу не позбавлені.  
6. 3. Кабінету Міністрів України при підготовці проектів законів України про Державний бюджет України на 2004 рік та на наступні роки передбачати видатки на адресне фінансування заходів, які визначені Програмою і мають загальнодержавне значення, на відшкодування в повному обсязі втрат місцевих бюджетів, зумовлених дією законів України про надання пільг певним категоріям громадян, а також видатки на субвенції для виконання програм розвитку малих міст.  
7. 4. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців після набрання чинності цим Законом:  
8. підготувати та внести до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність із цим Законом;  
9. внести до Верховної Ради України законопроекти про податок на нерухомість, передбачивши, що кошти, одержані від справляння цього податку, є доходами місцевих бюджетів сіл, селищ та міст; про внесення змін до Бюджетного кодексу України стосовно регулювання доходів місцевих бюджетів з джерел оподаткування, яке повинно здійснюватися шляхом законодавчого закріплення нижнього та верхнього розмірів ставок податків, що спрямовуються до бюджету відповідної територіальної громади (визначення розміру ставок для категорій населених пунктів має встановлюватися законом про Державний бюджет України на відповідний рік); про внесення змін до законів України у сфері оподаткування стосовно вдосконалення податкового навантаження.  
10. ЗАТВЕРДЖЕНО Законом України від "__"_______2004 року № _________ ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ МАЛИХ МІСТ  
11. Розділ І. МЕТА, ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ПРОГРАМИ  
12. Пріоритетними напрямами Програми на 2003 (2010 роки є:  
13. Розділ ІІ. СУЧАСНИЙ СТАН СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ МАЛИХ МІСТ  
14. Малі міста (міста з чисельністю населення до 50 тис. чоловік) посідають особливе місце в історичному розвитку України. У них формувалася національна культура, вони є основою прогресу та створення великих виробничих і містобудівних комплексів, гарантом стабільності держави і суспільства.  
15. Спад виробництва, дестабілізація соціально-економічного та фінансового стану в Україні протягом 1991 (2001 років послабили економічну базу малих міст.  
16. Малі міста є найчисленнішою за кількісним складом групою міст, значна частина їх ( це адміністративні центри районів. З малими містами безпосередньо пов'язане життя 22, 4 млн. міських та сільських жителів. Ці міста відіграють важливу роль у формуванні поселенської мережі та розвитку і розміщенні продуктивних сил України.  
17. Станом на 1 січня 2001 року в Україні нараховувалося 350 малих міст (3/4 загальної кількості міст України), в яких проживало 13 відсотків населення країни (19 відсотків міського населення).  
18. У малих містах у 1991 (2001 роках спостерігався як природний приріст населення (1, 1 (1, 3 відсотка), так і його приріст за рахунок міграції (1, 7 (3, 6 відсотка), тоді як в Україні в цілому кількість населення, в тому числі міського, зменшилася.  
19. В Україні налічується 13 міст з чисельністю населення до 5 тис. чоловік, 55 міст ( від 5 тис. до 10 тис. чоловік, 163 міста ( від 10 тис. до 20 тис. чоловік, 119 міст ( від 20 тис. до 50 тис. чоловік.  
20. Найбільш поширеними в Україні є малі міста, які належать до категорії центрів низових локальних систем розселення та господарських центрів місцевого значення (майже 50 відсотків загальної кількості).  
21. Близько 25 відсотків малих міст належить до міст з відносно розвинутою економічною базою ( міста з переважно промисловими функціями. Головною ознакою віднесення малого міста до цієї групи є перевищення середнього по Україні рівня зайнятості населення в галузях матеріального виробництва. Значна частина цих міст ( це монофункціональні міста, галузями спеціалізації яких є гірничодобувна промисловість, енергетика, перероблення сільсько-господарської сировини тощо. В Україні нараховується 111 таких міст. До них належать:  
22. індустріальні центри: вугледобування ( 32 міста, видобутку рудної і нерудної сировини ( 7, енергетики ( 9, обробної промисловості ( 27, хімічної і нафтопереробної промисловості ( 6;  
23. аграрно-індустріальні центри ( 18;  
24. транспортні центри ( 9;  
25. лікувально-оздоровчі центри ( 2;  
26. центр художніх промислів ( 1.  
27. За характером динаміки соціально-економічного розвитку малі міста поділяють на:  
28. міста, що інтенсивно розвиваються та протягом останніх трьох років мають позитивні показники зростання виробництва (22 малих міста);  
29. міста, які мають недостатні темпи розвитку (60 відсотків малих міст);  
30. депресивні малі міста (33 відсотки малих міст).  
31. Розділ ІІІ. ОСНОВНІ НАПРЯМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМПЛЕКСНОГО РОЗВИТКУ МАЛИХ МІСТ  
32. Передбачається протягом 2003 (2005 років створити в малих містах 110 (140 тис., а протягом 2006 (2010 років ( 130 (150 тис. робочих місць. Пріоритетними в цьому напрямі будуть західні області, у малих містах яких рівень працевлаштування незайнятого населення є низьким (до15 відсотків).  
33. У загальній кількості зайнятого населення питому вагу осіб, які працюють на малих підприємствах, буде доведено до 50 (55 відсотків. Пріоритет надаватиметься створенню малих підприємств саме у сфері виробництва, особливо у малих містах, розташованих на територіях Полісся, Поділля, Київської, Черкаської, Чернігівської областей, де питома вага малих підприємств виробничої сфери в загальній їх кількості не перевищує 30 відсотків. Нового розвитку набуде система підготовки кадрів для малих і середніх підприємств шляхом створення широкої мережі бізнес-інкубаторів за прикладом великих міст.  
34. Таблиця 1  
35. У середньому за рік  
36. Показник 2000 рік 2001 (2005 роки 2006 (2010 роки  
37. Загальна площа житла, кв. метрів на одного жителя 19 21 25  
38. Обладнання житлового фонду, відсотків:  
39. централізованим водопостачанням 54, 3 54,3 59,8  
40. централізованим теплопостачанням 49 54 61,5  
41. каналізацією 47,8 55,3 60,3  
42. централізованим газопостачанням 75 78,9 84,8  
43. Кількість лікарняних ліжок, на 10 тис. чоловік 70,4 73,6 80  
44. Місткість амбулаторно-поліклінічних закладів, відвідувань за зміну на 10 тис. чоловік 169,4 193 240  
45. Відсоток учнів, які навчаються у другу зміну 10,7 7 -  
46. Таблиця 2  
47. Усього за У тому числі  
48. Показник 2003 (2010 роки 2003 (2005 роки 2006 (2010 роки  
49. Загальна площа житла, тис. кв. метрів 41604,6 13868,2 27736,4  
50. Лікарняні ліжка, одиниць 6660 2220 4440  
51. Місткість амбулаторно-поліклінічних закладів, відвідувань за зміну 48955 16320 32635  
52. Програма реалізовуватиметься у два етапи.  
53. На першому етапі (2003 (2005 роки) передбачається реконструкція існуючої матеріальної бази соціальної сфери та поступове збільшення обсягів будівництва нових споруд у тих містах, де вони відсутні.  
54. Прогноз потреби у фінансових ресурсах на розвиток соціальної сфери малих міст до 2010 року за рахунок усіх джерел наведено в таблиці 3.  
55. Т а б л и ц я 3  
56. (тис. гривень)  
57. Усього за У тому числі  
58. Показник 2003 (2010 роки 2003 (2005 роки 2006 (2010 роки  
59. Всього на заходи, спрямовані на розвиток галузей соціальної сфери 1782564,61 594188,61 1188376  
60. у тому числі: житлового господарства 467427,04 155809,04 311618  
61. комунального господарства 481154,55 160384,85 320769,7  
62. побутового обслуговування 1325,19 441,79 883, 40  
63. Забезпечення розроблення та виконання місцевих програм соціально-економічного розвитку малих міст на коротко-, середньо- та довгостро-кову перспективу з ураху-ванням їх економічного, соціального і ресурсного потенціалів, особливостей демографії і природного середовища, а також схеми розвитку продуктивних сил і вимог Генеральної схеми плану-вання території України з метою створення передумови для стабілі-зації соціально-економіч-ного розвитку цих міст Забезпечення розвитку і надійності функціону-вання житлово-комунального господарства, удосконалення системи управління ним, формування сприятливих умов для залучення інвестицій Запровадження у практику розроблення місцевих програм соціально-економічного розвитку малих міст на тривалу перспективу Розроблення та виконання місцевих програм реформування і розвитку житлово-комунального господарства Подолання диспропорцій у розвитку соціальної сфери міст різних функціональних типів і розмірів Подолання істотних відмінностей у рівнях забезпеченості населення житлово-комунальними послугами, поліпшення їх якості, створення умов для розвитку, оновлення та ефективного функціонування об'єктів житлово-комунального господарства до 2004 року 2003-2010 роки Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації Рада міністрів Автономної республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
64. Проведення серед населення роз'яснювальної роботи з правових і соціальних проблем щодо невідкладного їх розв'язання Підвищення правової свідомості та культури населення постійно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого само-врядування, місцеві державні адміністрації  
65. 2. Розвиток соціальної сфери  
66. Розвиток мереж зв'язку Збільшення обсягів та розширення спектра сучасних послуг, впроваджених з використанням новітніх технологій Забезпечення доступу населен-ня до сучасних, якісних високо-інтелектуальних технологій 2003- 2005 роки Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, Держкомзв'язку  
67. Розроблення державного класифікатора соціальних стандартів і нормативів Створення основи для формування видатків на соціальні цілі Визначення основних вимог до обсягів та якості соціальних послуг 2003 рік Мінпраці  
68. Збереження мережі дитячих оздоровчих закладів Розроблення місцевих комплексних програм оздоровлення та відпочинку дітей, зайнятості підлітків Поліпшення здоров'я дітей, зменшення рівня негативних явищ серед неповно-літніх постійно Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
69. 3.Профілактика правопорушень і злочинів  
70. Забезпечення охорони громадського порядку Розроблення регіональних програм забезпечення правопорядку Профілактика злочинності щороку Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, МВС  
71. Побутове забезпечення та працевлаштування раніше судимих Створення центрів реабілітації раніше судимих, які звільнилися з місць позбавлення волі та не мають постійного місця проживання Запобігання рецидивній злочинності 2003-2006 роки Рада міністрів Автономної Рес-публіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, МВС  
72. Запобігання вчиненню злочинів на побутовому ґрунті Виконання Закону України "Про попередження насильства в сім'ї" Забезпечення законних прав членів сім'ї 2003-2006 роки Рада міністрів Автономної Рес-публіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, МВС  
73. Подолання злочинності серед неповнолітніх Подолання дитячої бездоглядності. Створення притулків для неповнолітніх Зменшення злочинності серед неповно-літніх 2003-2006 роки Рада міністрів Автономної Рес-публіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, МВС  
74. 4. Збільшення обсягів житлового будівництва в малих містах Розроблення проекту Закону України "Про державне фінансування та цільове довгострокове кредитування будівництва житла" ІV квартал 2003 року Держбуд, Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву, Мінекономіки, Мінфін, Мін'юст  
75. Розроблення Програми забезпечення житлом молодих сімей у малих містах на період до 2013 року 2003-2004 роки Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст  
76. Розроблення проектів соціального житла відповідно до державних будівельних норм із застосуванням при його будівництві місцевих матеріалів Поліпшення житлових умов населення малих міст 2003- 2004 роки Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Авто-номної Респуб-ліки Крим, органи місцевого самоврядування,місцеві державні адміністрації, Держбуд  
77. Розроблення методичних рекомендацій з реконструкції наявного капітального фонду, громадських споруд з урахуванням нових умов використання об'єктів соціально-культурного призначення 2004 рік Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Авто-номної Респуб-ліки Крим, органи місцевого самоврядування,місцеві державні адміністрації, Держбуд  
78. 5. Пріоритетні напрями розвитку підприємств  
79. Надання галузі вугільної промисловості державної підтримки, в тому числі на реструктуризацію вугледобувних і вуглепереробних підприємств у малих монофункціональних містах, підвищення ефективності її використання Розроблення комплексу заходів і відповідних проектів нормативних актів щодо реструктуризації вугільної промисловості, організації роботи із закриття нерентабельних і будівництва нових шахт для створення нових робочих місць 2003-2004 роки Мінпаливенерго, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування  
80. Розроблення проектів актів законодавства з питань:  
81. - розподілу коштів, виділених на реструктуризацію вугільної промисловості 2003-2004 роки Мінпаливенерго, Мін'юст  
82. - використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реструктуризацію вугільної промисловості; 2003-2004 роки Мінпаливенерго  
83. - розподілу функцій під час ліквідації збиткових вугледобувних підприємств між Мінпаливенерго, та обласними державними адміністраціями 2003-2005 роки Мінпаливенерго, Мінпраці, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
84. Забезпечення модернізації об'єктів електроенергетики в малих містах із збереженням і модернізацією інженерних споруд Розроблення проекту програми реконструкції теплових і гідроелектростанцій та програми розвитку електричних мереж напругою 0,4-150 кВт 2003-2004 роки Мінпаливенерго, Мінекономіки  
85. Залучення підприємств малих монофункціо-нальних міст до виробництва металургійної продукції Підготовка пропозицій щодо створення системи балансового забезпечення металургійного комплексу сировиною, коксівним вугіллям, подальшого розвитку внутрішньогалузевої виробничої кооперації за участю підприємств малих монофункціональних міст 2003-2004 роки Мінпром-політики, Мінпаливенерго  
86. Подолання тенденції зниження обсягів промислового виробництва, збитковості підприємств, їх неплатоспроможності Розроблення регіональних програм перспективного розвитку промисловості в малих монофункціональних містах з визначенням джерел фінансування заходів щодо запровадження нових технологій та нарощування обсягів випуску конкурентоспроможної продукції Стабілізація зростання обсягів промислового виробництва, забезпечення прибуткової роботи підприємств, створення нових виробництв і додаткових робочих місць, розвиток соціальної сфери 2003-2004 роки Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування  
87. 6.Водозабезпечення, охорона водних об'єктів і ресурсів  
88. Забезпечення населення та промислового виробництва у малих містах водою, охорона водних об'єктів і ресурсів, запобігання шкідливій дії вод у межах малих міст та іншим небезпечним екзогенним геологічним процесам Розроблення регіональних програм ліквідації наслідків підтоплення територій малих міст, а також програм запобігання зсувним процесам та абразії на території малих міст Поліпшення умов життєдіяльності населення і стану територій малих міст 2003 рік Рада міністрів Автономної Рес-публіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, Мінекономіки, Держжитло-комунгосп, Мінекоресурсів  
89. 7. Надання державної підтримки малим монофункціональним депресивним містам Розроблення проекту норматив-но-правового акта щодо порядку надання державної фінансової підтримки в реалізації місцевих програм, розвитку житлово-кому-нального господарства і благо-устрою, впровадження енерго-зберігаючих технологій у багато-квартирних житлових будинках 2005 рік Держжитло-комунгосп, Мінекономіки, Мінфін, Держкоменерго-збереження  
90. Планування щорічно в Державному бюджеті України коштів для надання державної фінансової підтримки малим містам на часткове фінансування місцевих програм розвитку житлово-комунального господарства, насамперед заходів щодо водозабезпечення та очищення стічних вод, а також річного обсягу робіт із впровадження енергозберігаючих технологій у багатоквартирних житлових будинках, зокрема: - реконструкції систем опалення; - виконання капітальних заходів з утеплення будинків та інженерних систем; - встановлення приладів для: а) обліку холодної та гарячої води; б) обліку і регулювання споживання теплової енергії Прискорення розвитку комунальної інфраструктури, підвищення надійності життєзабезпе-чення малих міст і селищ, зниження споживання енергоносіїв житлово-комунальним господарством та житловим фондом малих міст 2003-2004 роки Мінекономіки, Мінфін, Держжитло-комунгосп  
91. Забезпечення збільшення обсягів громадських робіт та їх фінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів, підприємств та інших джерел Збільшення обсягів вироб-ництва продукції та комунальних послуг, допомога інвалідам війни та праці, одиноким особам похилого віку; матеріальна підтримка безробітних; тимчасова зайнятість молоді; зниження соціальної напруженості серед безробітних постійно Мінпраці, Державна служба зайнятості, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
92. Забезпечення професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації незайнятого населення, зареєстрованого в державній службі зайнятості, у навчальних закладах різних рівнів акредитації Підвищення конкуренто-спроможності безробітних громадян та задоволення потреб роботодавців у робочій силі належної професійно-кваліфікаційної якості постійно Мінпраці, МОН, Державна служба зайнятості  
93. Сприяння підприємствам в організації професійного навчання кадрів безпосередньо на виробництві постійно Центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
94. 8. Економічне заохочення суб'єктів малого та середнього підприєм-ництва до створення нових робочих місць  
95. Створення умов для самостійної зайнятості населення Забезпечення розвитку системи бізнес-інкубаторів і консульта-ційних центрів, а також передача недіючих об'єктів або об'єктів незавершеного будівництва для ведення індивідуального та сімейного підприємництва Підвищення стимулів розвитку самозайнятості населення постійно Мінекономіки, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
96. Удосконалення змісту та методів професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації незайнятого населення, зокрема шляхом запровадження модульних навчальних програм та за професіями, які дають можливість займатися підприємницькою діяльністю Зростання професійної мобільності та конкурентоспро-можності незайнятого населення, зниження рівня безробіття постійно МОН, Мінпраці  
97. 9. Сприяння проведенню земельної реформи Продовження практики розмежування земель державної та комунальної власності Розмежування земель державної та комунальної власності, збільшення надходжень до місцевих бюджетів після прий-няття Закону України "Про розме-жування земель держав-ної і кому-нальної влас-ності" Держкомзем, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
98. Продовження інвентаризації земель Уточнення територій землекористу-вання до 1 січня 2005 року Верховна Рада Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування  
99. Підготовка заходів щодо грошової оцінки земель малих міст Надходження до місцевих бюджетів додаткових коштів у результаті уточнення земельного податку (до 4, 97 млн. гривень на рік) 2003-2005 роки Верховна Рада Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування  
100. Проведення інвентаризації не- використовуваних земельних ділянок несільськогосподарського призначення для продажу їх на конкурсних засадах; Надходження до місцевих бюджетів коштів від продажу зазначених земельних ділянок 2003-2005 роки Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, Держкомзем  
101. Визначення земельних ділянок несільськогосподарського призначення, які підлягають першочерговому продажу Надходження до місцевих бюджетів коштів від продажу зазначених ділянок (до 10 млн. гривень на рік) щороку Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, Держкомзем  
102. 10. Благоустрій Розроблення регіональних програм індивідуального благоустрою міст, забезпечення їх об'єктами соціально- культурного призначення (станції швидкої допомоги, аптеки, дитячі садки, школи) Прискорення соціального розвитку малих міст 2003-2005 роки Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, Держкомзем  
103. 11. Містобудівний розвиток, планування та забудова малих міст Розроблення типових правил забудови для малих міст з урахуванням територіальних особливостей Визначення оптимальних шляхів розвитку малих міст, обмежень на використання територій 2003-2005 роки Держбуд, Мін'юст  
104. Організація розроблення та коригування генеральних планів, іншої містобудівної документації для малих міст Визначення резервних територій для розвитку малих міст щороку Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
105. Організація розроблення та затвердження місцевих правил забудови малих міст Нормативне забезпечення планування і забудови малих міст щороку Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
106. Внесення змін до державних будівельних норм щодо вимог до розміщення гаражів, автостоянок для здійснення підприємницької діяльності з урахуванням змін відповідних санітарних, пожежних, транспортних вимог Затвердження державних будівельних норм 2003-2004 роки Держбуд, МОЗ, МВС, Мінтранс, Держпідприєм-ництво  
107. Наукове обґрунтування та підготовка проекту змін державних будівельних норм щодо допустимих видів використання окремих зон території населених пунктів Забезпечення раціональної забудови рекреаційних та курортних зон 2003-2004 роки Держбуд  
108. Проведення аналізу використання територій діючих промислових підприємств з метою вилучення незадіяних площ та подальшого використання їх для створення малих і середніх підприємств Раціональне використання територій під промисловою забудовою в малих містах 2003-2005 роки Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
109. Організація розроблення органами місцевого самоврядування правил забудови малих міст з урахуванням пам'яток історії та культури Раціональний розвиток міст, встановлення обмеження на використання територій щороку Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації  
110. 12. Обмін міжнародним досвідом з проблем розвитку малих міст  
111. Проведення міжнародної науково-практичної конференції з питань розвитку малих міст (Івано-Франківська область) Обмін досвідом з проблем розвитку малих міст Використання міжнародного досвіду 2003 рік Всеукраїнське об'єднання місце-вого і регіональ-ного розвитку "Міжрегіональ-ний союз", Івано-Франківська обласна державна адміністрація, Мінекономіки  
112. 13. Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та реагування на них Інвентаризація об'єктів підвищеної небезпеки, місць (територій) знаходження небезпечних вибухових, пожежонебезпечних, токсичних і радіоактивних речовин Створення банку даних про об'єкти підвищеної небезпеки, місця (території) знаходження небезпечних вибухових, пожежонебезпечних, токсичних і радіоактивних речовин, визначення характеру їх небезпеки Забезпечення обліку небезпечних місць (територій) Визначення переліку небезпечних речовин та їх розбивка за основними небезпечними властивостями 2004-2005 роки 2004-2005 роки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні державні адміністрації Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні державні адміністрації  
113. Відпрацювання планів реагування на надзвичайні ситуації з урахуванням специфіки міста. Визначення заходів щодо реагування на можливі надзвичайні ситуації, ство-рення угруповань сил та засобів, що залучатимуться для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій 2004 рік та наступні роки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні державні адміністрації  
114. Практична реалізація заходів, визначених планами реагування на надзвичайні ситуації Зниження впливу на довкілля небезпечних вибухових, пожежонебезпеч-них, токсичних і радіоактивних речовин 2005-2010 роки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні державні адміністрації  
115. 14. Реалізація комплексних цільових програм захисту населення і територій від небезпечних природних явищ Впровадження науково-обґрунтованих заходів захисту підтоплених територій Зниження ризику для малих міст від територій, які підтоплюються 2004-2010 роки Мінекоресурсів, МНС, Держбуд  
116. 15. Забезпечення безпеки населення в умовах надзвичайних ситуацій Забезпечення населення засобами радіаційного та хімічного захисту відповідно до Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту Накопичення засобів радіаційного та хімічного захисту на випадок виникнення надзвичайних ситуацій 2004 рік та наступні роки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні державні адміністрації, підприємства та організації відповідно до своїх функцій  
117. Розділ ІV. МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ ПРОГРАМИ  
118. Фінансове забезпечення Програми  
119. Єдиний податок у малому місті відноситься до доходів, що не враховуються при визначенні трансфертів.