Про державну експертизу землевпорядної документації (Друге читання)
0. | Проект |
1. | ЗАКОН УКРАЇНИ |
2. | Про державну експертизу землевпорядної документації |
3. | Цей Закон визначає правові, організаційні і фінансові основи здійснення державної експертизи в сфері землевпорядних та землеоціночних робіт, загальні основи і принципи регулювання суспільних відносин у галузі її організації та проведення, з метою забезпечення якісної підготовки програм і проектів з питань землеустрою державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних відносин, а також техніко-економічних обґрунтувань цих програм і проектів. |
4. | РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ |
5. | Стаття 1. Поняття державної експертизи землевпорядної документації |
6. | Державна експертиза землевпорядної документації (далі - державна експертиза) - це вид науково-практичної діяльності спеціально уповноважених державних органів, спрямований на дослідження, перевірку, аналіз та оцінку об'єктів експертизи на предмет їх відповідності чинному законодавству, існуючим нормам і стандартам, а також підготовку обґрунтованих висновків для прийняття рішень у сфері регулювання земельних відносин та видачі правовстановлюючих документів на землю. |
7. | Стаття 2. Законодавство України про державну експертизу |
8. | Законодавство України про державну експертизу складається з цього Закону, Земельного кодексу та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері державної експертизи. |
9. | Дія цього Закону не поширюється на регулювання відносин, пов'язаних з проведенням науково-технічної експертизи, судової та інших видів експертиз. |
10. | Стаття 3. Завдання державної експертизи |
11. | Завданнями державної експертизи є: |
12. | 1) організація комплексної, науково обґрунтованої оцінки об'єктів експертизи; |
13. | 2) перевірка відповідності об'єктів експертизи вимогам чинного законодавства та нормативно-технічних документів; |
14. | 3) впровадження передових методів та підвищення якості розробки об'єктів державної експертизи; |
15. | 4) оцінка відповідності об'єктів експертизи принципам державної земельної і аграрної політики, економічної доцільності, законним правам та інтересам землекористувачів, держави та суспільства; |
16. | 5) підготовка об'єктивних та обґрунтованих висновків державної експертизи. |
17. | Стаття 4. Принципи державної експертизи |
18. | Принципами державної експертизи є: |
19. | 1) законність проведення державної експертизи; |
20. | 2) державне регулювання експертної діяльності; |
21. | 3) незалежність і компетентність здійснення державної експертизи; |
22. | 4) об'єктивність досліджень об'єктів експертизи; |
23. | 5) врахування досягнень науково-технічного прогресу, норм і правил технічної та екологічної безпеки, вимог стандартів, інших нормативно-технічних документів, міжнародних угод; |
24. | 7) повнота аналізу та обґрунтованість висновків експертизи; |
25. | 8) відповідальність за об'єктивність і обґрунтованість експертних висновків. |
26. | Стаття 5. Об'єкти державної експертизи |
27. | Об'єктами державної експертизи є: |
28. | 1) прогнозні матеріали використання і охорони земель; |
29. | 2) проекти землеустрою; |
30. | 3) матеріали державного земельного кадастру; |
31. | 4) проекти з питань використання та охорони земель, реформування земельних відносин; |
32. | 5) техніко-економічні матеріали обґрунтувань використання і охорони земель. |
33. | Стаття 6. Розробники об'єктів державної експертизи |
34. | Розробниками об'єктів державної експертизи є фізичні та юридичні особи, які мають право на розробку об'єктів державної експертизи на підставі ліцензії на провадження цього виду господарської діяльності. |
35. | Стаття 7. Замовники державної експертизи |
36. | Замовниками державної експертизи є фізичні та юридичні особи, які подають відповідні об'єкти на державну експертизу землевпорядної документації. |
37. | РОЗДІЛ ІІ. ФОРМИ І ВИДИ ДЕРЖАВНОЇ |
38. | ЕКСПЕРТИЗИ |
39. | Стаття 8. Форми державної експертизи |
40. | Державна експертиза здійснюється у формі обов'язкової, вибіркової та добровільної експертизи. |
41. | Стаття 9. Обов'язкова державна експертиза |
42. | Обов'язковій державній експертизі підлягають: |
43. | 1) загальнодержавні, регіональні та місцеві програми в сфері реформування земельних відносин, використання і охорони земель; |
44. | 2) регіональні та місцеві правила забудови, генеральні плани населених пунктів, проекти встановлення та зміни меж адміністративно-територіальних утворень, плани земельно-господарського устрою, детальні плани територій, плани червоних ліній, проекти забудови та розподілу територій в частині додержання вимог земельного законодавства, раціонального використання і охорони земель; |
45. | 3) проекти будівництва меліоративних і протиерозійних будівель та споруд; |
46. | 4) проекти рекультивації та консервації земель; |
47. | 5) проекти розмежування земель державної та комунальної власності; |
48. | 6) проекти відведення земельних ділянок; |
49. | 7) проекти зміни цільового призначення земельних ділянок; |
50. | 8) матеріали погодження місць розташування об'єктів; |
51. | 9) матеріали економічної та нормативної грошової оцінки земель; |
52. | 10) матеріали експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності, які підлягають продажу; |
53. | 11) технічна документація зі складання правовстановлюючих документів на право власності та користування земельними ділянками (крім земельних ділянок, одержаних на підставі цивільно-правових угод без зміни їх цільового призначення та набутих відповідно до статті 121 Земельного Кодексу України); |
54. | 12) техніко-економічні матеріали обґрунтувань використання і охорони земель державної та комунальної власності. |
55. | Стаття 10. Вибіркова державна експертиза |
56. | Вибіркова державна експертиза проводиться за ініціативою спеціально уповноважених органів, що здійснюють державну експертизу щодо об'єктів, які не підлягають обов'язковій експертизі. |
57. | Вибіркова експертиза не може перевищувати 10 відсотків об'єктів, які їй підлягають, по кожному розробнику. |
58. | Стаття 11. Добровільна державна експертиза |
59. | Добровільна державна експертиза проводиться за ініціативою замовника або розробника об'єкта експертизи щодо об'єктів, які не підлягають обов'язковій державній експертизі. |
60. | Стаття 12. Види державної експертизи |
61. | Об'єкти державної експертизи можуть передаватися на первинну, повторну та додаткову експертизи. |
62. | Стаття 13. Первинна державна експертиза |
63. | Первинна державна експертиза передбачає здійснення всіх необхідних заходів у процесі підготовки обґрунтованого висновку щодо об'єктів експертизи. |
64. | Стаття 14. Повторна державна експертиза |
65. | Повторна державна експертиза може проводитися: |
66. | 1) у разі одержання негативного висновку первинної експертизи; |
67. | 2) у випадку, визначеному частиною другою статті 33 цього Закону. |
68. | Стаття 15. Додаткова державна експертиза |
69. | Додаткова державна експертиза проводиться стосовно об'єктів, щодо яких відкрилися нові відомості чи обставини, які не були належним чином відображені їх розробниками і мають значення для об'єктивного дослідження об'єктів експертизи. |
70. | РОЗДІЛ ІІІ. ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ В ГАЛУЗІ |
71. | ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ |
72. | Стаття 16. Спеціально уповноважені органи, що здійснюють державну експертизу |
73. | Державну експертизу здійснює Державний комітет України по земельних ресурсах, Республіканський комітет по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласні, Київське і Севастопольське міські головні управління земельних ресурсів. |
74. | Для проведення державної експертизи Державний комітет України по земельних ресурсах, Республіканський комітет по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласні, Київське і Севастопольське міські головні управління земельних ресурсів можуть залучати, у разі необхідності, досвідчених вчених та спеціалістів інших державних органів, наукових та проектних установ. При цьому, не дозволяється поєднання в одній особі функцій автора об'єкта експертизи чи іншим чином заінтересованої особи та його експерта. |
75. | Стаття 17. Повноваження Державного комітету України по земельних ресурсах у сфері державної експертизи |
76. | До компетенції Державного комітету України по земельних ресурсах належить: |
77. | 1) здійснення відповідно до цього Закону державної експертизи; |
78. | 2) затвердження у встановленому порядку нормативно-технічних та інструктивно-методичних документів у сфері державної експертизи; |
79. | 3) затвердження порядку реєстрації об'єктів державної експертизи, типової форми висновку державної експертизи, порядку подання звітності в сфері державної експертизи; |
80. | 4) затвердження вимог щодо порядку розробки та складання об'єктів державної експертизи; |
81. | 5) формування у своєму складі експертних підрозділів; |
82. | 6) залучення досвідчених вчених та спеціалістів до проведення державної експертизи; |
83. | 7) методичне забезпечення та координація діяльності Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських головних управлінь земельних ресурсів; |
84. | 8) координація та контроль діяльності розробників об'єктів державної експертизи; |
85. | 9) узагальнення практики проведення державної експертизи; |
86. | 10) здійснення інших функцій у сфері державної експертизи відповідно до законодавства України. |
87. | Стаття 18. Повноваження Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських головних управлінь земельних ресурсів в галузі державної експертизи |
88. | До відання Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських головних управлінь земельних ресурсів належить: |
89. | 1) здійснення відповідно до цього Закону державної експертизи; |
90. | 2) формування у своєму складі експертних підрозділів; |
91. | 3) залучення досвідчених вчених та спеціалістів до проведення державної експертизи; |
92. | 4) здійснення заходів щодо вдосконалення експертної діяльності, форм і методів експертного аналізу та оцінки об'єктів державної експертизи; |
93. | 5) координація діяльності розробників об'єктів державної експертизи; |
94. | 6) здійснення інших функцій у галузі державної експертизи відповідно до законодавства України. |
95. | Стаття 19. Розмежування компетенції органів, що здійснюють державну експертизу |
96. | Державним комітетом України по земельних ресурсах проводиться державна експертиза: |
97. | 1) загальнодержавних та регіональних програм в сфері реформування земельних відносин, використання і охорони земель, ведення державного земельного кадастру та моніторингу земель; |
98. | 2) регіональних правил забудови; |
99. | 3) у містах Києві і Севастополі: місцевих правил забудови, генеральних планів, планів земельно-господарського устрою, проектів встановлення та зміни меж, детальних планів територій, планів червоних ліній, проектів забудови та розподілу територій, в частині додержання вимог земельного законодавства, раціонального використання і охорони земель; |
100. | 4) проектів будівництва меліоративних та протиерозійних споруд, проектів рекультивації порушених земель вартістю будівництва понад 100 тис.грн.; |
101. | 5) проектів розмежування земель державної та комунальної власності міст Києва, Севастополя, міст обласного значення; |
102. | 6) матеріалів погодження місць розташування об'єктів і проектів відведення земельних ділянок вилучення і надання яких здійснюється Кабінетом Міністрів України; |
103. | 7) матеріалів погодження місць розташування об'єктів на землях, питання про вилучення яких погоджується Верховною Радою України; |
104. | 8) матеріалів грошової оцінки земель міст Києва, Севастополя та обласного значення; |
105. | 9) генеральні плани забудови, проекти встановлення меж міст Києва, Севастополя та міст обласного значення; |
106. | 10) проектів відведення земельних ділянок, проектів зміни цільового призначення земельних ділянок та інших проектів землеустрою; |
107. | 11) проектно-технічна документація по якій одержано негативний висновок регіональних органів земельних ресурсів підпорядкованих Державному комітету України по земельних ресурсах |
108. | Республіканським комітетом по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласними, Київським і Севастопольським міськими головними управліннями земельних ресурсів проводиться державна експертиза всіх об'єктів, що підлягають державній експертизі, крім визначених частиною першою цієї статті. |
109. | РОЗДІЛ ІV. СТАТУС ЕКСПЕРТА ДЕРЖАВНОЇ |
110. | ЕКСПЕРТИЗИ |
111. | Стаття 20. Експерт державної експертизи |
112. | Експертом державної експертизи може бути спеціаліст, який має вищу освіту, відповідну кваліфікацію і професійні знання, володіє навичками аналізу експертної інформації і методикою експертної оцінки, а також має практичний досвід у відповідній галузі не менше трьох років. |
113. | Стаття 21. Права експерта державної експертизи |
114. | Експерт державної експертизи має право: |
115. | 1) одержувати на свою вимогу відомості та матеріали, необхідні для проведення державної експертизи; |
116. | 2) брати участь у проведенні експертного аналізу і оцінці об'єктів на всіх стадіях державної експертизи; |
117. | 3) брати участь у проведенні експертизи або відмовитися від участі в ній, якщо це не пов'язано з виконанням службових обов'язків; |
118. | 4) на вільний доступ до державних та комунальних баз даних, інших джерел землевпорядної та земельно-кадастрової інформації стосовно питань, пов'язаних з об'єктом експертизи; |
119. | 5) ставити питання про відхилення поданих на державну експертизу матеріалів, які не відповідають вимогам чинного законодавства, стандартів та інших нормативно-технічних документів та врахування яких потребує додаткових досліджень, пошукових робіт чи виділення додаткових коштів; |
120. | 6) вносити пропозиції про залучення до проведення державної експертизи висококваліфікованих вчених та спеціалістів, створення належної матеріально-технічної та інформаційної бази; |
121. | 7) вільно викладати особисту думку щодо експертного аналізу та висновків проведеної державної експертизи. |
122. | Держава гарантує реалізацію прав експерта державної експертизи. |
123. | Порушені права експерта державної експертизи підлягають поновленню, а винні особи несуть відповідальність у встановленому законодавством порядку. |
124. | Стаття 22. Обов'язки експерта державної експертизи |
125. | Експерт державної експертизи зобов'язаний: |
126. | 1) дотримуватись встановлених строків та порядку проведення державної експертизи, норм і вимог чинного законодавства, стандартів та інших нормативно-технічних документів; |
127. | 2) забезпечувати об'єктивне і якісне проведення державної експертизи; |
128. | 3) своєчасно готувати обґрунтовані та об'єктивні висновки; |
129. | 4) вносити обґрунтовані зауваження та пропозиції щодо проектної документації, яка підлягає державній експертизі; |
130. | 5) вносити відповідні пропозиції щодо вдосконалення форм і методів проведення державної експертизи; |
131. | 6) заявляти самовідвід за наявності особистої заінтересованості щодо конкретного об'єкта державної експертизи. |
132. | Стаття 23. Гарантії незалежності експерта державної експертизи |
133. | Незалежність експерта державної експертизи забезпечується: |
134. | 1) свободою вибору форм і методів експертного аналізу і оцінки та викладення особистої думки з питань проведеного аналізу; |
135. | 2) забороною втручатися будь-кому в проведення державної експертизи, за винятком випадків порушення експертом вимог законодавства; |
136. | 3) захистом порушених прав експерта у встановленому законодавством порядку. |
137. | РОЗДІЛ V. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЗАМОВНИКІВ ДЕРЖАВНОЇ |
138. | ЕКСПЕРТИЗИ ТА РОЗРОБНИКІВ ОБ'ЄКТІВ |
139. | ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ |
140. | Стаття 24. Права замовників державної експертизи |
141. | Замовники державної експертизи мають право: |
142. | 1) надавати спеціально уповноваженим органам, що здійснюють державну експертизу письмові чи усні пояснення, зауваження, пропозиції щодо об'єктів експертизи чи з окремих їх рішень та обґрунтувань; |
143. | 2) знайомитися з висновками державної експертизи; |
144. | 3) вносити клопотання про проведення добровільної та додаткової державної експертизи; |
145. | 4) використовувати відповідно до законодавства України результати і матеріали державної експертизи у своїй діяльності. |
146. | Стаття 25. Обов'язки замовників державної експертизи |
147. | Замовники державної експертизи зобов'язані: |
148. | 1) подавати в разі необхідності додаткові матеріали для здійснення державної експертизи; |
149. | 2) сприяти здійсненню державної експертизи; |
150. | 3) своєчасно вносити до документації на об'єкти державної експертизи необхідні корективи і зміни, що не потребують конструктивних досліджень і розрахунків, оплачувати виконані експертні роботи; |
151. | 4) виконувати вимоги висновків державної експертизи; |
152. | 5) виконувати інші обов'язки, які передбачені законодавством України з питань здійснення державної експертизи. |
153. | Стаття 26. Права розробників об'єктів державної експертизи |
154. | Розробники об'єктів державної експертизи мають право: |
155. | 1) надавати спеціально уповноваженим органам з питань державної експертизи письмові чи усні пояснення, зауваження, пропозиції щодо об'єктів експертизи; |
156. | 2) знайомитися з висновками державної експертизи; |
157. | 3) вносити клопотання про проведення добровільної та додаткової державної експертизи; |
158. | 4) здійснювати інші функції в сфері державної експертизи відповідно до законодавства України. |
159. | Стаття 27. Обов'язки розробників об'єктів державної експертизи |
160. | Розробники об'єктів державної експертизи зобов'язані: |
161. | 1) передавати об'єкти на державну експертизу; |
162. | 2) сприяти спеціально уповноваженим органам, що здійснюють державну експертизу в об'єктивному розгляді об'єктів експертизи; |
163. | 4) надавати спеціально уповноваженим органам, що здійснюють державну експертизу необхідні додаткові відомості та матеріали; |
164. | 5) своєчасно вносити до документації на об'єкти державної експертизи необхідні корективи і зміни, що не потребують конструктивних досліджень і розрахунків; |
165. | 6) виконувати вимоги висновків державної експертизи; |
166. | 7) у встановленому порядку вести облік та звітність по розроблених об'єктах; |
167. | 8) виконувати інші обов'язки, які передбачені законодавством України з питань здійснення державної експертизи. |
168. | РОЗДІЛ VІ. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ |
169. | Стаття 28. Ініціювання проведення державної експертизи |
170. | Обов'язкова державна експертиза проводиться за зверненням замовників чи розробників об'єктів експертизи, а при вирішенні земельних спорів, також за зверненням відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування чи за ухвалою суду. |
171. | Вибіркова державна експертиза проводиться за рішенням спеціально уповноважених органів, що здійснюють державну експертизу. |
172. | Добровільна державна експертиза проводиться за зверненням замовників чи розробників об'єктів експертизи. |
173. | Стаття 29. Проведення державної експертизи |
174. | Державна експертиза здійснюється шляхом розгляду проектно-технічної документації, при необхідності, проведення натурних обстежень, тощо. |
175. | При проведенні державної експертизи вивчаються: |
176. | 1) питання правового забезпечення проектних рішень; |
177. | 2) відповідність передбачених заходів завданню на проектування, вимогам раціонального використання і охорони земель та нормативно-технічним документам, законним правам та інтересам землекористувачів, держави та суспільства; |
178. | 3) запропоновані проектною документацією рішення відносно знімання, збереження і використання родючого шару ґрунту при проведенні робіт, пов'язаних із порушенням земель, проведення їх рекультивації; |
179. | 4) питання відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва; |
180. | 5) еколого-економічна ефективність проектних рішень щодо запобігання їх негативного впливу на стан земельних угідь, ландшафт та інші земельні ділянки. |
181. | Стаття 30. Процедура проведення державної експертизи |
182. | Проведення державної експертизи передбачає вирішення спеціально уповноваженим органом, що здійснює державну експертизу завдань експертного дослідження і оцінку об'єктів експертизи, підготовку обґрунтованого і об'єктивного експертного висновку. |
183. | На державну експертизу замовником направляються оригінали проектно-технічної документації. |
184. | Процедура проведення державної експертизи включає: |
185. | 1) перевірку наявності та повноти необхідних матеріалів і реквізитів на об'єкти державної експертизи та реєстрацію об'єктів державної експертизи (підготовча стадія); |
186. | 2) аналітичне опрацювання матеріалів експертизи, в разі необхідності натурні обстеження, і проведення на їх основі аналізу відповідності об'єкту експертизи вимогам чинного законодавства, стандартів та інших нормативно-технічних документів (основна стадія); |
187. | 3) узагальнення окремих експертних досліджень одержаної інформації, підготовку висновку державної експертизи та видачу його замовникам чи розробникам об'єктів державної експертизи (заключна стадія). |
188. | Стаття 31. Строки проведення державної експертизи |
189. | Строки проведення державної експертизи не повинні перевищувати: |
190. | 1) при проведені експертизи Державним комітетом України по земельних ресурсах - 20 робочих днів; |
191. | 2) при проведенні експертизи Республіканським комітетом по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських головних управлінь земельних ресурсів - 15 робочих днів. |
192. | Початком терміну проведення експертизи вважається день реєстрації (надходження) об'єкта до органів державної експертизи. |
193. | Стаття 32. Висновки державної експертизи |
194. | Результати державної експертизи оформляються у вигляді експертного висновку. |
195. | Висновки державної експертизи мають зводитись до трьох можливих варіантів: |
196. | 1) Об'єкт експертизи підготовлено згідно з вимогами земельного законодавства і діючих нормативно-технічних документів, позитивно оцінюється і погоджується. У разі необхідності, погодження може обумовлюватись певними умовами щодо додаткового опрацювання деяких питань, внесення коректив, тощо, виконання яких не потребує суттєвих доробок. |
197. | Позитивні висновки державної експертизи є підставою для відкриття фінансування проектів, програм чи діяльності. Реалізація об'єктів державної експертизи без позитивних висновків державної експертизи забороняється. |
198. | 2) Об'єкт державної експертизи не в повній мірі відповідає вимогам земельного законодавства і діючим нормативно-технічним документам та повертається на доопрацювання. При цьому, вказуються конкретні вимоги, відповідно до яких необхідно внести зміни і доповнення до об'єкту експертизи, та, у разі необхідності, способи усунення зауважень. |
199. | 3) Об'єкт державної експертизи, який не відповідає вимогам земельного законодавства і нормативно-технічній документації оцінюється негативно і не погоджується. Негативна оцінка об'єкта експертизи повинна бути всебічно обґрунтована положеннями відповідних законодавчих актів та нормативно-технічних документів. |
200. | Висновки набувають правового статусу державної експертизи після затвердження їх відповідним спеціально уповноваженим органом що здійснює державну експертизу. |
201. | Стаття 33. Термін чинності висновків державної експертизи |
202. | Висновок державної експертизи є дійсним протягом терміну дії проектно-технічної документації але не більше трьох років від дня його видачі. |
203. | Якщо за цей час проектні рішення об'єкту експертизи не реалізовані, то він підлягає повторній державній експертизі. |
204. | Стаття 34. Скасування висновків державної експертизи |
205. | Висновки державної експертизи, підготовлені з порушенням вимог чинного законодавства, або із суттєвим порушенням порядку проведення державної експертизи, яке призвело до необ'єктивного висновку щодо об'єктів експертизи, підлягають скасуванню або визнанню недійсним у судовому порядку. |
206. | Стаття 35. Чинність рішень, прийнятих на підставі скасованих та визнаних недійсними висновків державної експертизи. |
207. | У разі скасування та визнання недійсними висновків державної експертизи рішення, які прийняті на підставі цих висновків, підлягають скасуванню чи визнаються недійсними у судовому порядку. |
208. | Стаття 36. Фінансування державної експертизи |
209. | Державна експертиза здійснюється за кошти замовника. Розмір плати за проведення державної експертизи встановлюється Кабінетом Міністром України. |
210. | РОЗДІЛ VІІІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ |
211. | ЗАКОНОДАВСТВА В ГАЛУЗІ ДЕРЖАВНОЇ |
212. | ЕКСПЕРТИЗИ |
213. | Стаття 37. Правопорушення в галузі державної експертизи |
214. | Правопорушеннями в галузі державної експертизи є: |
215. | 1) проведення державної експертизи всупереч її цілям, законним правам та інтересам землекористувачів, держави та суспільства; |
216. | 2) порушення встановленого цим Законом порядку та умов проведення державної експертизи; |
217. | 3) надання свідомо неправдивих відомостей про об'єкти державної експертизи; |
218. | 4) підготовка свідомо неправдивих висновків державної експертизи; |
219. | 5) фальсифікація висновків державної експертизи; |
220. | 6) незаконне втручання будь-кого у проведення державної експертизи або перешкоджання її організації та проведенню; |
221. | 7) умисне примушування або створення для експертів і експертних підрозділів обставин, які зумовлюють незаконне чи необ'єктивне проведення державної експертизи або підготовку необґрунтованих чи свідомо недостовірних висновків; дискредитація або переслідування експертів у зв'язку із підготовленими ними висновками; |
222. | 8) залучення до проведення державної експертизи посадових осіб та фахівців, які брали участь у створенні її об'єктів або безпосередньо заінтересовані у її результатах; |
223. | 9) ухилення від надання на законну вимогу органів, які здійснюють державну експертизу, необхідних відомостей і матеріалів щодо об'єктів державної експертизи; |
224. | 10) реалізація проектних рішень щодо об'єктів державної експертизи (в тому числі їх затвердження уповноваженими органами) до одержання позитивних висновків державної експертизи по об'єктах, які їй підлягають; |
225. | Особи, винні в порушенні законодавства в сфері державної експертизи, притягаються відповідно до дисциплінарної, адміністративної, цивільно-правової чи кримінальної відповідальності. |
226. | РОЗДІЛ ІХ. МІЖНАРОДНІ ДОГОВОРИ В ГАЛУЗІ |
227. | ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ |
228. | Стаття 38. Міжнародне співробітництво в галузі державної експертизи |
229. | Співробітництво України з іншими державами у галузі державної експертизи здійснюється відповідно до міжнародних договорів України. |
230. | Стаття 39. Міжнародні договори в галузі державної експертизи |
231. | Якщо міжнародними договорами України встановлено інші правила, ніж ті, що передбачаються законодавством України про державну експертизу, то застосовуються правила міжнародних договорів. |
232. | РОЗДІЛ Х. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ |
233. | Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2004 року. |
234. | Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з часу набрання чинності цим Законом внести до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів у відповідність із цим Законом. |