Кількість абзаців - 371 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Закону України ''Про Центральну виборчу комісію'' (Друге читання)

0. Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про Центральну виборчу комісію"  
3. Верховна Рада України постановляє:  
4. Внести зміни та доповнення до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (Відомості Верховної Ради України, 1998, № 5, ст. 17; 2003, № 29, ст. 234; ...), виклавши його в такій редакції:  
5. "ЗАКОН УКРАЇНИ  
6. Про Центральну виборчу комісію України  
7. Цей Закон відповідно до Конституції України визначає порядок утворення, правовий статус, обсяг повноважень, основні засади організації діяльності Центральної виборчої комісії України як постійно діючого конституційного незалежного органу, до виключної компетенції якого належить забезпечення організації підготовки та проведення виборів і референдумів в Україні, забезпечення реалізації та захисту конституційних виборчих прав громадян України і прав на участь у референдумах, суверенного права Українського народу на виявлення своєї волі.  
8. Цей Закон визначає також правовий статус, права та обов'язки членів Центральної виборчої комісії України, гарантії забезпечення їх діяльності і правового захисту.  
9. Розділ І ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
10. Стаття 1. Статус Центральної виборчої комісії України  
11. 1. Центральна виборча комісія України (далі - Комісія) є постійно діючим конституційним незалежним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений виключною компетенцією щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів.  
12. 2. Комісія очолює систему виборчих комісій та комісій з референдумів, які утворюються для організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів, спрямовує діяльність цих комісій у межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим та іншими законами України.  
13. 3. Комісія є юридичною особою, має печатку із своїм найменуванням.  
14. Стаття 2. Основні принципи діяльності Комісії  
15. 1. Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України.  
16. 2. Комісія будує свою діяльність на принципах законності, незалежності, об'єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обгрунтованості прийнятих рішень, відкритості і гласності.  
17. Стаття 3. Незалежність Комісії  
18. 1. Комісія є незалежним державним органом, який здійснює свої повноваження самостійно, незалежно від інших державних органів та органів місцевого самоврядування.  
19. 2. Комісія зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим та іншими законами України.  
20. 3. Порядок утворення, склад, повноваження та організація діяльності Комісії визначаються Конституцією України, цим та іншими законами України.  
21. 4. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у вирішення питань, що належать до повноважень Комісії, не допускається, крім випадків, передбачених законами України.  
22. 5. Гарантії незалежності Комісії у здійсненні своїх повноважень встановлюються Конституцією України, цим та іншими законами України.  
23. Стаття 4. Відкритість і гласність у діяльності Комісії  
24. 1. Діяльність Комісії здійснюється відкрито і гласно.  
25. 2. На засіданнях Комісії мають право бути присутніми кандидати на виборні посади, їх довірені особи, представники політичних партій, виборчих блоків політичних партій, представники органів законодавчої, виконавчої, судової влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, а також офіційні спостерігачі від суб'єктів виборчого та референдумного процесів, офіційні спостерігачі від інших держав, міжнародних організацій.  
26. На засіданнях Комісії при розгляді заяв і скарг мають право бути присутніми представники заінтересованих сторін.  
27. За рішенням Комісії на її засіданні можуть бути присутні й інші особи.  
28. 3. Друкованим органом Комісії є "Вісник Центральної виборчої комісії України".  
29. Рішення Комісії публікуються також в центральних і місцевих засобах масової інформації у випадках, в порядку та в строки, встановлені законами України "Про вибори Президента України", "Про вибори народних депутатів України", "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим", "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", "Про всеукраїнський та місцеві референдуми".  
30. Стаття 5. Місцезнаходження та атрибути залу засідань Комісії  
31. 1. Місцезнаходженням Комісії є столиця України - місто Київ.  
32. 2. На будинку, де знаходиться Комісія, вивішується Державний Прапор України.  
33. 3. Державний Герб України та Державний Прапор України є обов'язковими атрибутами залу засідань Комісії.  
34. Розділ ІІ ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ, СКЛАД ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КОМІСІЇ  
35. Стаття 6. Порядок утворення та склад Комісії  
36. 1. Верховна Рада України призначає на посаду та припиняє повноваження членів Комісії за поданням Президента України.  
37. У поданні Президента України про призначення на посаду членів Комісії можуть бути враховані пропозиції політичних партій, виборчих блоків політичних партій, фракції яких утворені в поточному скликанні Верховної Ради України.  
38. 2. До складу Комісії входять 15 членів Комісії  
39. 3. Кандидатури осіб на посади членів Комісії попередньо обговорюються в депутатських групах і фракціях, а їх призначення проводиться за наявності висновків відповідного профільного комітету Верховної Ради України.  
40. 4. Із числа членів Комісії в порядку, передбаченому цим Законом, обираються Голова Комісії, два заступники Голови Комісії та секретар Комісії.  
41. 5. Голова Комісії, заступники Голови Комісії, секретар Комісії, а також не менше п'яти інших членів Комісії повинні мати вищу юридичну освіту.  
42. 6. Після сформування Комісії відповідно до цього Закону її персональний склад не може змінюватися більш як на одну третину.  
43. 7. Комісія працює на постійній основі. Члени Комісії звільняються від виконання виробничих або службових обов'язків за попереднім місцем роботи.  
44. 8. Строк повноважень Комісії - 7 років.  
45. Стаття 7. Вимоги до членів Комісії  
46. 1. Членом Комісії може бути громадянин України, який на день призначення досяг двадцяти п'яти років, має право голосу, проживає в Україні не менше п'яти останніх років та володіє державною мовою.  
47. 2. Не може бути призначений до складу Комісії громадянин України, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку, або який визнаний у встановленому порядку недієздатним чи обмежено дієздатним.  
48. 3. Член Комісії не може бути народним депутатом України або мати інший представницький мандат, входити до складу інших виборчих комісій та комісій з референдумів, бути членом ініціативної групи референдуму, займатися підприємницькою діяльністю, бути повіреним третіх осіб у справах Комісії, виконувати роботу на умовах сумісництва (крім наукової, викладацької та творчої діяльності), входити до складу правління чи інших виконавчих органів організацій, що мають на меті отримання прибутку.  
49. 4. Член Комісії не може бути кандидатом у Президенти України, кандидатом у народні депутати України, депутати місцевої ради, їх довіреною особою, представником чи уповноваженою особою політичної партії, виборчого блоку партії, що беруть участь у виборах. При набутті членом Комісії зазначеного статусу Комісія приймає рішення про зупинення його повноваження на період перебування у відповідному статусі.  
50. 5. Член Комісії, який до свого призначення на посаду був членом будь-якої політичної партії, на час здійснення своїх повноважень зупиняє членство у цій партії. Він не може брати участь в її діяльності чи виконувати доручення органу партії.  
51. 6. Особи, обрані членами Комісії з числа суддів, на строк перебування на посаді члена Комісії зупиняють виконання повноважень суддів. Ці особи після припинення їх повноважень у Комісії мають право повернутися на попереднє місце роботи у відповідному судовому органі України.  
52. Стаття 8. Присяга члена Комісії  
53. 1. Член Комісії перед вступом на посаду складає на пленарному засіданні Верховної Ради України присягу такого змісту: "Я, (прізвище, ім'я та по батькові), присягаю Українському народу при здійсненні своїх повноважень у Центральній виборчій комісії України додержуватися Конституції України та законів України, позапартійної позиції, бути об'єктивним у вирішенні питань, що належать до повноважень Комісії, забезпечувати реалізацію і захист виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі".  
54. Особа, яка склала присягу члена Комісії, ставить свій підпис під текстом присяги.  
55. 2. Відмова члена Комісії скласти присягу є підставою для скасування Верховною Радою України рішення про його призначення на посаду.  
56. 3. Комісія є повноважною з моменту призначення на посаду та складення присяги не менш як двома третинами її складу.  
57. Стаття 9. Обрання керівництва Комісії  
58. 1. Голова Комісії, заступники Голови Комісії, секретар Комісії обираються Комісією на її засіданні таємним голосуванням із числа членів Комісії.  
59. 2. Засідання Комісії з виборів Голови Комісії, заступників Голови Комісії, секретаря Комісії вважається повноважним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її персонального складу.  
60. 3. Вибори заступників Голови Комісії та секретаря Комісії проводяться після обрання Голови Комісії  
61. 4. Кандидатури на посаду заступників Голови Комісії та секретаря Комісії пропонуються Головою Комісії.  
62. 5. Порядок обрання керівництва Комісії встановлюється Регламентом Комісії.  
63. 6. Голова Комісії, може бути звільнений Комісією з керівної посади за його особистою заявою або в разі припинення його повноважень як члена Комісії.  
64. Стаття 10. Організація діяльності Комісії  
65. 1. Комісія є колегіальним органом, який приймає рішення після розгляду на своїх засіданнях питань, що належать до її відання.  
66. 2. Діяльність Комісії організовує Голова Комісії.  
67. 3. Порядок організації роботи в Комісії визначається цим Законом, регламентними та іншими документами, що приймаються Комісією.  
68. Стаття 11. Засідання Комісії  
69. 1. Основною організаційною формою діяльності Комісії є її засідання. На засіданні Комісії може бути розглянуто будь-яке питання, яке відповідно до цього та інших законів України належить до компетенції Комісії.  
70. 2. Засідання Комісії скликаються її Головою, а в разі його відсутності -заступником Голови Комісії. У разі відсутності Голови або заступника Голови Комісії чи їх відмови скликати засідання Комісії воно може бути скликане не менш як третиною членів Комісії з обов'язковим повідомленням усіх членів Комісії про час і місце засідання.  
71. 3. Засідання Комісії веде її Голова або його заступник, а в разі невиконання ними з будь-яких причин своїх функцій Комісія визначає зі свого складу головуючого на засіданні.  
72. 4. Засідання Комісії проводиться згідно з цим Законом і Регламентом Комісії та є чинним за присутності не менш як двох третин передбаченого цим Законом складу Комісії.  
73. 5. Порядок денний засідання Комісії формує її Голова, а в разі його відсутності - заступник Голови Комісії або головуючий на засіданні.  
74. 6. У засіданнях Комісії можуть брати участь особи, зазначені в цьому та інших законах України. Комісія може прийняти рішення про позбавлення права участі в засіданні осіб, наділених правом участі в засіданнях, якщо вони втручаються у роботу Комісії, перешкоджають проведенню її засідання та проявляють неповагу до членів Комісії або до присутніх осіб  
75. 7. Комісія веде протокол засідання, який підписується Головою Комісії, а у випадках, передбачених частиною другою цієї статті, - головуючим на засіданні Комісії, а також секретарем Комісії.  
76. Стаття 12. Рішення Комісії  
77. 1. За результатами розгляду на засіданні Комісії питань порядку денного Комісія приймає рішення у формі постанов Комісії.  
78. 2. Постанова Комісії повинна містити:  
79. 1) найменування Комісії;  
80. 2) найменування рішення Комісії;  
81. 3) дату та місце прийняття рішення Комісії, порядковий номер постанови;  
82. 4) встановлені факти та підстави Комісії прийняття рішення, а також акти законодавства України, за наявності - рішення судових органів, якими керувалася Комісії при прийнятті рішення;  
83. 5) висновок Комісії.  
84. 3. Рішення Комісії приймаються відкритим голосуванням більшістю голосів від персонального складу Комісії. За рівної кількості голосів членів Комісії, поданих під час голосування, прийнятим вважається те рішення, за яке голосував головуючий на засіданні Комісії.  
85. 4. Член Комісії, присутній на її засіданні, який не погоджується з прийнятим Комісією рішенням, має право викласти окрему думку, яка в письмовій формі додається до протоколу засідання Комісії.  
86. 5. Рішення Комісії підписуються Головою Комісії України, а у випадках, передбачених частиною другою статті 10 цього Закону, - головуючим на засіданні Комісії.  
87. 6. Рішення, прийняті Комісією, можуть бути змінені тільки самою Комісією або за рішенням суду.  
88. 7. Рішення Комісії може бути оскаржене у встановленому законом порядку до Вищого адміністративного суду України.  
89. Стаття 13. Обов'язковість рішень та законних вимог Комісії  
90. 1. Рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов'язковими для виконання.  
91. 2. Рішення Комісії підлягають обов'язковому розгляду організаціями і посадовими особами, яких вони стосуються. Про результати їх розгляду чи вжиті заходи повинно бути повідомлено Комісію у встановлений нею строк.  
92. 3. Керівники, інші посадові чи службові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, політичних партій, виборчих блоків політичних партій, інших об'єднань громадян, підприємств, установ і організацій, виборчих комісій та комісій з референдуму в порядку, передбаченому законодавством, зобов'язані на вимогу Комісії прибути на її засідання, надавати необхідні відомості і матеріали, відповідати на запитання.  
93. 4. У разі виявлення в процесі перевірок чи розгляду на засіданнях Комісії питань, що належать до її повноважень, порушень закону, ознак корупції чи інших правопорушень, відповідні матеріали передаються до правоохоронних органів.  
94. 5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, посадові і службові особи цих органів зобов'язані сприяти Комісії у здійсненні нею своїх повноважень.  
95. 6. Невиконання, неналежне чи несвоєчасне виконання рішень Комісії, а також вимог її посадових осіб тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу в розмірі від 10 до 100 мінімальних заробітних плат, а якщо такі дії мають ознаки складу злочину - кримінальну відповідальність, передбачену Кримінальним кодексом України.  
96. Стаття 14. Порядок подання до Комісії звернень  
97. 1. Виборці, виборчі комісії, комісії з референдумів, інші суб'єкти виборчого і референдумного процесів, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, об'єднання громадян, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, громадяни України, особи, які не є громадянами України, але знаходяться на території України на законних підставах, а також органи влади іноземних держав, міжнародні організації мають право звернутися до Комісії із зверненнями з питань, що належать до повноважень Комісії, в порядку, встановленому цим Законом, Законом України "Про звернення громадян" та іншими законами України.  
98. Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).  
99. 2. Звернення, подані до Комісії, підлягають реєстрації в порядку, встановленому Комісією.  
100. 3. Під зверненням за цим Законом слід розуміти:  
101. 1) заяву - звернення, в якому міститься прохання сприяти реалізації виборчих прав, права на участь у референдумі, надати консультативно-методичну допомогу чи рекомендації щодо підготовки та проведення виборів і референдумів, роз'яснення з питань застосування законодавства України про вибори і референдуми, або в якому висловлюються думки, рекомендації, поради щодо вдосконалення законодавства України з питань виборів і референдумів та правового регулювання виборів і референдумів в Україні, стосовно покращення діяльності виборчих комісій, комісій з референдумів тощо;  
102. 2) скаргу - звернення, в якому міститься інформація про порушення законодавства України про вибори і референдуми та вимога забезпечити реалізацію і захист виборчих прав, права на участь у референдумі, законних інтересів суб'єктів виборчого і референдумного процесів, поновити порушені виборчі права та право на участь у референдумі.  
103. 4. Скарги подаються і розглядаються в порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми.  
104. 5. Заява може бути подана до Комісії в письмовій або усній формі. В усній формі заяви подаються під час особистого прийому членами Комісії і фіксуються в порядку, встановленому Комісією.  
105. 6. Заява, подана до Комісії, повинна містити:  
106. 1) назву Комісії або прізвище члена Комісії, до якого звертається особа;  
107. 2) прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання фізичної особи або точну назву та місцезнаходження юридичної особи - заявника;  
108. 3) суть порушеного питання, виклад обставин і фактичних даних, що мають значення для вирішення заяви;  
109. 4) вимоги або прохання;  
110. 5) підпис заявника або його представника, якщо заявник - юридична особа;  
111. 6) дату подання заяви.  
112. 7. Заяви, оформлені без дотримання вимог, встановлених частиною шостою цієї статті Закону, повертаються заявникові з відповідними роз'ясненнями в строки, встановлені Законом України "Про звернення громадян", якщо інший строк не встановлено відповідним законом України про вибори або референдуми.  
113. 8. Якщо вирішення питання, порушеного у заяві, не належить до повноважень Комісії, заява пересилається за належністю відповідному органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємству, установі, організації, політичній партій, іншому об'єднанню громадян, посадовій чи службовій особі в строки, встановлені Законом України "Про звернення громадян", якщо інший строк не встановлено відповідним законом України про вибори або референдуми. Про надіслання заяви за належністю заявник повідомляється у такий же строк.  
114. 9. Якщо заява не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення щодо вирішення по суті питання, порушеного у заяві, або надіслання заяви за належністю, така заява повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями в строк, встановлений Законом України "Про звернення громадян", якщо інший строк не встановлено відповідним законом України про вибори або референдуми.  
115. Стаття 15. Строки та порядок розгляду звернень, поданих до Комісії  
116. 1. Звернення, подані до Комісії під час виборчого або референдумного процесів, розглядаються в порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми. Звернення, подані до Комісії в інший період, розглядаються в порядку і строки, встановлені Законом України "Про звернення громадян", іншими законами України.  
117. 2. Звернення розглядаються на засіданні Комісії і вирішуються шляхом прийняття Комісією рішень у встановленому цим Законом порядку.  
118. 3. Члени Комісії можуть надавати відповіді на звернення, що подаються до Комісії, за дорученням Голови Комісії.  
119. Стаття 16. Розгляд Комісією питань за власною ініціативою  
120. 1. Якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори і референдуми, виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення у встановленому цим Законом порядку.  
121. 2. Комісія за результатами узагальнення практики застосування законодавства України про вибори і референдуми та практики проведення виборів і референдумів в України, а також у разі необхідності може за власною ініціативою розглянути та прийняти у встановленому цим Законом порядку рішення з питань:  
122. 1) стосовно надання виборчим комісіям, комісіям з референдумів роз'яснень і рекомендацій щодо застосування законодавства України про вибори і референдуми;  
123. 2) стосовно організації підготовки та проведення виборів і референдумів;  
124. 3) стосовно організації роботи виборчих комісій та комісій з референдумів;  
125. 4) стосовно підготовки пропозицій щодо вдосконалення законодавства України про вибори і референдуми;  
126. 5) стосовно інших питань, що сприятиме належному виконанню передбачених законом повноважень Центральної виборчої комісії України.  
127. Розділ ІІІ ПОВНОВАЖЕННЯ КОМІСІЇ  
128. Стаття 17. Загальні повноваження Комісії  
129. Комісія:  
130. 1) забезпечує реалізацію і захист виборчих прав громадян України та права на участь у референдумах;  
131. 2) забезпечує дотримання передбачених Конституцією та законами України принципів і засад виборчого та референдумного процесів;  
132. 3) здійснює контроль за додержанням вимог законодавства України про вибори і референдуми;  
133. 4) забезпечує однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України;  
134. 5) здійснює консультативно-методичне забезпечення діяльності виборчих комісій та комісій з референдумів, приймає обов'язкові для використання в роботі виборчих комісій та комісій з референдумів роз'яснення і рекомендації з питань застосування законодавства України про вибори і референдуми;  
135. 6) вносить до Верховної Ради України пропозиції щодо вдосконалення законодавства України про вибори і референдуми;  
136. 7) звертається у разі необхідності до Конституційного Суду України щодо офіційного тлумачення Конституції України, законів України або окремих їх положень з питань, що стосуються організації підготовки та проведення виборів і референдумів в Україні;  
137. 8) формує та забезпечує функціонування Державного реєстру виборців відповідно до Закону України "Про Державний реєстр виборців";  
138. 9) здійснює контроль за дотриманням законності при проведенні з'їздів (зборів, конференцій) політичних партій, виборчих блоків політичних партій, укладенні ними угод з питань, що стосуються їх участі у виборах або референдумах;  
139. 10) вносить до Верховної Ради України пропозиції щодо формування Державного бюджету України з питань фінансування виборів і референдумів в Україні;  
140. 11) здійснює фінансове та матеріально-технічне забезпечення виборів і референдумів відповідно до цього та інших законів України;  
141. 12) забезпечує на виборах і референдумах акредитацію офіційних спостерігачів від інших держав та міжнародних організацій відповідно до Положення про статус офіційних спостерігачів, що затверджується Комісією, видає їм посвідчення;  
142. 13) здійснює заходи щодо підвищення правової культури учасників виборчого процесу та референдумів;  
143. 14) публікує інформацію про підготовку та проведення виборів і референдумів в України, матеріали про свою діяльність, а також інші матеріали, що стосуються виборчого та референдумного процесів;  
144. 15) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України.  
145. Стаття 18. Повноваження Комісії щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України  
146. Комісія:  
147. 1) організовує підготовку і проведення виборів Президента України;  
148. 2) утворює виборчі округи по виборах Президента України;  
149. 3) публікує інформацію про строки проведення виборчої кампанії, список округів та інші матеріали про свою діяльність;  
150. 4) спрямовує, координує та контролює діяльність виборчих комісій з виборів Президента України;  
151. 5) встановлює порядок використання коштів на проведення виборів Президента України і розподіляє їх по виборчих комісіях та відповідних радах, сприяє забезпеченню виборчих комісій приміщеннями, транспортом, зв'язком, розглядає інші питання матеріально-технічного забезпечення виборів;  
152. 6) встановлює форми виборчих бюлетенів по виборах Президента України, списків виборців, протоколів засідань виборчих комісій, інших виборчих документів, зразки виборчих скриньок для голосування, печаток виборчих комісій, визначає порядок зберігання та передачі виборчих документів;  
153. 7) заслуховує повідомлення виборчих комісій, керівників міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів Президента України;  
154. 8) реєструє політичні партії та їх виборчі блоки, які виявили намір висунути свого кандидата у Президенти України;  
155. 9) проводить реєстрацію кандидатів у Президенти України, відповідно до закону продовжує строки збирання підписів на підтримку претендента на кандидата в Президенти України, подання виборчих документів, вирішує інші питання, пов'язані з реєстрацією кандидатів у Президенти України, в разі виникнення обставин, що не залежать від осіб, які балотуються, інших суб'єктів виборчого процесу;  
156. 10) встановлює результати виборів Президента України, публікує в пресі та оголошує в інших засобах масової інформації повідомлення про результати виборів Президента України;  
157. 11) вручає посвідчення Президенту України про обрання його на цю посаду;  
158. 12) вносить до Верховної Ради України подання про призначення повторних виборів Президента України;  
159. 13) розглядає звернення, заяви і скарги громадян на рішення та дії або бездіяльність виборчих комісій (крім заяв і скарг на неправильності у списках виборців), скасовує, змінює рішення виборчих комісій, які суперечать закону, або зупиняє їх дію, приймає інші рішення з цих питань;  
160. 14) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону, Закону України "Про вибори Президента України" та інших законів України.  
161. Стаття 19. Повноваження Комісії щодо організації підготовки і проведення виборів народних депутатів України  
162. Комісія:  
163. 1) організовує підготовку і проведення виборів народних депутатів України;  
164. 2) очолює систему виборчих комісій, які утворюються для проведення виборів народних депутатів України, спрямовує та контролює їх діяльність;  
165. 3) розробляє і затверджує кошторис витрат на підготовку та проведення виборів, встановлює порядок використання коштів, виділених з державного бюджету на проведення виборів, вирішує питання матеріально-технічного забезпечення підготовки та проведення виборів, здійснює контроль за цільовим використанням коштів;  
166. 4) приймає рішення про відшкодування або про відмову у відшкодуванні за рахунок коштів Державного бюджету України витрат, пов'язаних з фінансуванням передвиборної агітації під час проведення виборів народних депутатів України, політичним партіям, у тому числі тим, що входили до складу виборчих блоків політичних партій, які мають право на таке відшкодування відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України";  
167. 5) забезпечує перерахування на рахунки відповідних політичних партій коштів, передбачених законом про Державний бюджет України на відшкодування витрат, пов'язаних з фінансуванням передвиборної агітації, у порядку, встановленому Законом України "Про вибори народних депутатів України";  
168. 6) здійснює вибірково контроль за використанням виборчих фондів політичних партій, виборчих блоків політичних партій, що беруть участь у виборах, відповідно до вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України" та цього Закону;  
169. 7) утворює виборчі округи, оприлюднює повідомлення про утворення одномандатних виборчих округів із зазначенням їхніх номерів, меж, центрів, орієнтовної кількості виборців;  
170. 8) утворює виборчі дільниці у випадках, передбачених Законом України "Про вибори народних депутатів України";  
171. 9) реєструє відповідно до законів України кандидатів у народні депутати України, включених до виборчих списків політичних партій, виборчих блоків політичних партій, та видає представникам політичних партій, виборчих блоків політичних партій копію рішення про реєстрацію, посвідчення кандидатів у народні депутати України;  
172. 10) реєструє представників уповноважених осіб політичних партій, виборчих блоків політичних партій, видає їм посвідчення;  
173. 11) оприлюднює виборчі списки кандидатів у народні депутати України політичних партії, виборчого блоку політичних партій, перелік кандидатів у народні депутати України, зареєстрованих в одномандатному виборчому окрузі у порядку, визначеному Законом України "Про вибори народних депутатів України";  
174. 12) затверджує форму та текст виборчого бюлетеня по багатомандатному загальнодержавному виборчому округу, забезпечує його виготовлення;  
175. 13) встановлює форми списків виборців, протоколів засідань виборчих комісій, посвідчень та інших виборчих документів, передбачених Законом України "Про вибори народних депутатів України", зразки виборчих скриньок для голосування, печаток виборчих комісій, визначає порядок зберігання та передачі виборчих документів до відповідних державних архівних установ;  
176. 14) заслуховує повідомлення виборчих комісій, а також міністерств та інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань, пов'язаних з підготовкою та проведенням виборів;  
177. 15) здійснює функції окружної виборчої комісії багатомандатного загальнодержавного виборчого округу, встановлює результати виборів по ньому, повідомляє про них населення через засоби масової інформації;  
178. 16) реєструє обраних народних депутатів України в порядку, визначеному Законом України "Про вибори народних депутатів України";  
179. 17) оприлюднює результати виборів народних депутатів України;  
180. 18) публікує списки обраних народних депутатів України із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, професії, посади (заняття), місця роботи і проживання, належності до політичної партії, виборчого блоку політичних партій;  
181. 19) видає тимчасове посвідчення народного депутата України особам, які обрані та виконали вимоги Конституції України і законів України щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності. Після складення обраним народним депутатом України присяги в тижневий строк видає йому депутатське посвідчення встановленого зразка;  
182. 20) розглядає звернення, заяви і скарги щодо рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, приймає по них рішення;  
183. 21) розглядає заяви юридичних та фізичних осіб стосовно питань, що віднесені до її повноважень, і приймає по них рішення;  
184. 22) контролює діяльність виборчих комісій щодо питань забезпечення приміщеннями, транспортом, зв'язком, іншими засобами матеріально-технічного забезпечення виборів;  
185. 23) публікує дати початку і закінчення подання кандидатур у члени виборчих комісій, утворення виборчих комісій, утворення виборчих округів, подання виборчих списків кандидатів у депутати від політичних партій, виборчих блоків партій та реєстрації кандидатів у депутати, інших заходів, визначених Законом України "Про вибори народних депутатів України";  
186. 24) визначає порядок використання засобів масової інформації під час виборчих кампаній відповідно до порядку, встановленого законами України;  
187. 25) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону, Закону України "Про вибори народних депутатів України" та інших законів України.  
188. Стаття 20. Повноваження Комісії щодо організації підготовки і проведення всеукраїнського референдуму  
189. Комісія:  
190. 1) організовує підготовку і проведення всеукраїнського референдуму;  
191. 2) реєструє ініціативні групи з всеукраїнського референдуму, встановлює форму підписних листів для збирання підписів для проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою;  
192. 3) спрямовує діяльність комісій з всеукраїнського референдуму;  
193. 4) розподіляє кошти по комісіях з всеукраїнського референдуму, контролює забезпечення комісій з всеукраїнського референдуму приміщеннями, транспортом, зв'язком, розглядає інші питання матеріально-технічного забезпечення всеукраїнського референдуму;  
194. 5) встановлює форми списків громадян, які мають право брати участь у всеукраїнському референдумі, протоколів засідань комісій з всеукраїнського референдуму, інших документів з проведення всеукраїнського референдуму, зразки скриньок для голосування і печаток комісій з всеукраїнського референдуму, порядок зберігання документів з проведення всеукраїнського референдуму;  
195. 6) заслуховує повідомлення комісій з всеукраїнського референдуму, а також керівників міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань, пов'язаних з підготовкою і проведенням всеукраїнського референдуму;  
196. 7) підбиває підсумки всеукраїнського референдуму в цілому по Україні, публікує в пресі повідомлення про його підсумки;  
197. 8) розглядає заяви і скарги на рішення, дії або бездіяльність комісій з всеукраїнського референдуму і приймає рішення з цих питань;  
198. 9) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону, Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" та інших законів України.  
199. Стаття 21. Повноваження Комісії щодо організації підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим  
200. Комісія:  
201. 1) формує персональний склад виборчої комісії Автономної Республіки Крим;  
202. 2) утворює округи для проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки;  
203. 3) утворює за поданням Голови Комісії окружні виборчі комісії для проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;  
204. 4) встановлює норми і перелік обладнання, інвентарю для приміщень виборчої комісії та приміщень для голосування, а також види послуг, робіт, що можуть надаватися виборчим комісіям;  
205. 5) встановлює форми списку виборців, виборчого бюлетеня, протоколів засідань виборчих комісій, посвідчень та інших виборчих документів, передбачених Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим";  
206. 6) затверджує зразки виборчих скриньок для голосування, печаток і штампів виборчих комісій;  
207. 7) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону, Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим" та інших законів України.  
208. Стаття 22. Повноваження Комісії щодо організації підготовки і проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів  
209. Комісія:  
210. 1) організовує підготовку і проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у порядку, встановленому законодавством про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів;  
211. 2) призначає вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у випадках та порядку, визначених законодавством про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів;  
212. 3) здійснює контроль за дотриманням органами місцевого самоврядування законодавства України в частині виконання ними повноважень щодо припинення повноважень депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів у передбачених законом випадках та надіслання у встановленні законом строки рішень з питань, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, до Комісії;  
213. 4) ініціює питання про притягнення до юридичної відповідальності органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у разі порушення ними законодавства про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів;  
214. 5) утворює обласні, Київську та Севастопольську міські територіальні виборчі комісії місцевих виборів, а також міські та міст обласного значення територіальні виборчі комісії, здійснює контроль за утворенням інших територіальних виборчих комісій місцевих виборів у випадках та порядку, визначених Законом України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів";  
215. 6) встановлює форми виборчих бюлетенів, списків виборців, протоколів засідань виборчих комісій, інших виборчих документів, зразки виборчих скриньок для голосування, печаток виборчих комісій, визначає порядок зберігання та передачі виборчих документів до відповідних державних архівних установ;  
216. 7) здійснює інші повноваження відповідно до та законодавства України.  
217. Стаття 23. Повноваження Комісії щодо організації підготовки і проведення місцевих референдумів  
218. Комісія:  
219. 1) здійснює консультативно-методичне забезпечення діяльності комісій, що утворюються для підготовки і проведення місцевого референдуму;  
220. 2) встановлює форму бюлетеня для голосування на місцевих референдумах, зразок скриньки для голосування на місцевих референдумах, а також форми інших документів щодо проведення місцевого референдуму;  
221. 3) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону, Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" та інших законів України.  
222. Стаття 24. Повноваження Комісії щодо фінансового забезпечення організації підготовки і проведення виборів і референдумів в України  
223. 1. Комісія формує кошторис, розподіляє кошти, що виділяються з Державного бюджету України на фінансове забезпечення підготовки та проведення виборів і всеукраїнського референдуму, діяльності відповідних територіальних, окружних, дільничних виборчих комісій, комісій з всеукраїнського референдуму, контролює правильне та цільове використання зазначених коштів, залучає до проведення перевірок працівників Міністерства фінансів України та органів державної податкової служби України.  
224. 2. Порядок обліку надходження та витрат бюджетних коштів, що виділяються на підготовку та проведення виборів і всеукраїнських референдумів, коштів виборчих фондів кандидатів та виборчих фондів партій, виборчих блоків партій визначається Комісією відповідно до законодавства України.  
225. 3. Комісія встановлює форми фінансового звіту виборчих комісій та комісій з всеукраїнського референдуму про надходження та витрати коштів, що виділяються на підготовку і проведення відповідно виборів або всеукраїнського референдуму, та фінансового звіту кандидатів на виборні посади, політичних партій, виборчих блоків політичних партій.  
226. 4. Комісія подає до Рахункової палати фінансові звіти про витрату коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення відповідно виборів Президента України, народних депутатів України, всеукраїнського референдуму, не пізніш як через три місяці з дня офіційного опублікування загальних результатів виборів або всеукраїнського референдуму.  
227. Розділ ІV ПРАВОВИЙ СТАТУС І ПОВНОВАЖЕННЯ ЧЛЕНІВ КОМІСІЇ  
228. Стаття 25. Повноваження Голови Комісії  
229. 1. Голова Комісії набуває своїх повноважень після затвердження Комісією протоколу лічильної комісії про результати виборів Голови Комісії.  
230. 2. Строк повноважень Голови Клмісії дорівнює строку перебування його на посаді члена Комісії.  
231. 3. Голова Комісії здійснює загальне керівництво діяльністю Комісії та її секретаріатом, організовує їх роботу.  
232. 4. Голова Комісії:  
233. 1) забезпечує підготовку засідань Комісії та питань, що виносяться на її розгляд, скликає та веде засідання Комісії;  
234. 2) інформує від імені Комісії Верховну Раду України, Президента України про результати та підсумки виборів Президента України, народних депутатів України, результати всеукраїнського референдуму та з інших питань, що стосуються проведення виборів і референдумів;  
235. 3) підписує постанови Комісії та протоколи її засідань;  
236. 4) забезпечує розгляд звернень юридичних та фізичних осіб, що надходять до Комісії, веде особистий прийом громадян України, суб'єктів виборчого і референдумного процесів;  
237. 5) представляє Комісію у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, виборчими комісіями, комісіями з референдумів, підприємствами, установами і організаціями, іноземними державами, виборцями, виступає з офіційними заявами;  
238. 6) дає доручення, обов'язкові для виконання в Комісіїподає на затвердження Комісії проект кошторису витрат на утримання Комісії;  
239. 7) призначає на посади та звільняє з посад працівників патронатної служби; та секретаріату Комісії, а також вирішує інші питання відповідно до Закону України "Про державну службу" та інших законів України;  
240. 8) вносить до Комісії пропозиції щодо нагородження почесною відзнакою Комісії та іншими державними нагородами Комісії.  
241. 9) здійснює інші повноваження, що випливають з чинного законодавства України.  
242. 4. Голова Комісії є розпорядником коштів Державного бюджету України, що виділяються на утримання Комісії та її секретаріату.  
243. 5. Голова Комісії у межах своїх повноважень видає розпорядження з питань організації діяльності Комісії.  
244. Стаття 26. Повноваження заступників Голови Комісії  
245. 1. Заступники Голови Комісії набувають своїх повноважень після затвердження Комісією відповідного протоколу лічильної комісії про результати виборів заступника Голови Комісії.  
246. 2. Заступники Голови Комісії:  
247. 1) здійснюють функції і повноваження Голови Комісії, передбачені цим Законом, у разі відсутності Голови Комісії або неможливості здійснення ним своїх функцій і повноважень з інших причин;  
248. 2) виконують окремі обов'язки, що випливають із повноважень Комісії, а також окремі функції і повноваження Комісії за розпорядженнями та дорученнями Голови Комісії;  
249. 3) ведуть особистий прийом громадян України, суб'єктів виборчого і референдумного процесів;  
250. здійснюють інші повноваження, референдуми за доручення Голови Комісії  
251. Стаття 27. Повноваження секретаря Комісії  
252. 1. Секретар Комісії набуває своїх повноважень після затвердження Комісією протоколу лічильної комісії про результати виборів секретаря Комісії.  
253. 2. Секретар Комісії організовує роботу секретаріату Комісії по організаційному забезпеченню діяльності Комісії:  
254. 1) забезпечує підготовку засідань Комісії та питань і матеріалів, що вносяться на її розгляд;  
255. 2) забезпечує повідомлення членів Комісії про час скликання засідання та питання, які передбачається внести на її розгляд;  
256. 3) підписує протоколи засідань Комісії;  
257. 4) забезпечує доведення рішень Комісії та розпоряджень її Голови до відома членів Комісії, інших виборчих комісій, комісій з референдумів, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, посадових осіб, суб'єктів виборчого і референдумного процесів, а також надсилання відповідної інформації засобам масової інформації;  
258. 5) веде особистий прийом громадян України, суб'єктів виборчого і референдумного процесів.  
259. 3. Секретар Комісії виконує інші обов'язки за дорученням Голови Комісії.  
260. Стаття 28. Повноваження членів Комісії  
261. 1. Члени Комісії готують питання на розгляд Комісії.  
262. 2. Члени Комісії здійснюють повноваження відповідно до затвердженого Головою Комісії розподілу обов'язків між ними.  
263. 3. Член Комісії:  
264. 1) бере участь у підготовці питань, що вносяться на розгляд Комісії;  
265. 2) може бути присутнім на будь-яких заходах, що проводяться в Комісії;  
266. 3) вносить пропозиції Голові Комісії про залучення вчених і фахівців до експертної, аналітичної та іншої роботи, пов'язаної з виконанням повноважень Комісії;  
267. 4) вносить Комісії пропозиції щодо звернень до Конституційного Суду України стосовно офіційного тлумачення Конституції України і законів України з питань, що стосуються організації підготовки та проведення виборів і референдумів;  
268. 5) ініціює розробку пропозицій щодо вдосконалення законодавства України про вибори і референдуми;  
269. 6) за дорученням Голови Комісії представляє Комісію у відносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами і організаціями;  
270. 7) вносить пропозиції Голові Комісії щодо заохочення або притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників секретаріату Комісії;  
271. 8) за дорученням Голови Комісії веде особистий прийом громадян, суб'єктів виборчого і референдумного процесів.  
272. Стаття 29. Права та обов'язки членів Комісії  
273. 1. Члени Комісії при виконанні своїх обов'язків із забезпечення здійснення Комісією повноважень, передбачених цим та іншими законами України, мають право:  
274. 1) проводити перевірки діяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, політичних партій, виборчих блоків політичних партій, місцевих організацій політичних партій, виборчих об'єднань місцевих організацій політичних партій - блоків, інших об'єднань громадян, підприємств, установ і організацій, посадових осіб, виборчих комісій, комісій з референдумів стосовно питань організації підготовки та проведення виборів і референдумів. За дорученням Голови такі перевірки проводять також працівники Секретаріату Комісії;  
275. 2) вимагати і отримувати від керівників та інших посадових і службових осіб підприємств, установ і організацій, виборчих комісій, комісій з референдумів необхідну документацію, статистичні дані, бухгалтерсько-фінансові звіти та інші матеріали, а також усні та письмові пояснення з питань, пов'язаних з проведенням перевірок;  
276. 3) залучати до проведення перевірок, а також до участі у вивченні окремих питань науковців, спеціалістів та експертів, працівників установ і організацій, державних податкових, контрольно-ревізійних служб, правоохоронних органів;  
277. 4) давати з питань, що належать до повноважень Комісії, доручення, що є обов'язковими для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами;  
278. 5) інформувати Комісію про результати проведених перевірок та вивчення питань, а також доводити їх до відома керівників відповідних органів і організацій;  
279. 6) користуватися в установленому порядку банками даних інших державних органів;  
280. 7) використовувати державні, в тому числі урядові, системи зв'язку;  
281. 8) входити безперешкодно у випадках, передбачених законодавством України, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ і організацій, а також бути присутніми на засіданнях виборчих комісій і комісій з референдумів;  
282. 9) виступати на засіданнях Комісії, вносити пропозиції з питань, що належать до її повноважень, вимагати проведення по них голосування;  
283. 10) ставити учасникам засідання Комісії запитання відповідно до порядку денного та отримувати відповіді на них по суті;  
284. 11) знайомитися з будь-якими документами і матеріалами з питань, що розглядаються на засіданні Комісії, що знаходяться в Комісії, з питань виборів і референдумів та діяльності Комісії.  
285. 2. Голова Комісії, заступники Голови Комісії, секретар Комісії та члени Комісії мають право брати участь у засіданнях Верховної Ради України, її комітетів і тимчасових спеціальних та інших комісій, а також у засіданнях, що проводяться Кабінетом Міністрів України, у міністерствах та інших державних органів та органів місцевого самоврядування, стосовно розгляду питань щодо проведення виборів і референдумів.  
286. 3. Голова Комісії, заступники Голови Комісії, секретар Комісії та члени Комісії при здійсненні своїх повноважень зобов'язані додержуватися вимог Конституції України і законів України, складеної присяги, не вчиняти будь-яких дій, що ганьблять звання члена Комісії і можуть викликати сумнів у його об'єктивності, неупередженості та незалежності.  
287. 4. Голові Комісії, заступникам Голови Комісії, секретарю Комісії та членам Комісії забороняється брати участь у передвиборній та референдумній агітації.  
288. Стаття 30. Обов'язковість вимог Комісії та членів Комісії  
289. 1. Вимоги Комісії, її Голови, заступників Голови Комісії, секретаря Комісії та інших членів Комісії, пов'язані з виконанням ними повноважень Комісії, є обов'язковими для всіх органів державної влади, органів місцевого самоврядування, політичних партій, виборчих блоків політичних партій, місцевих організацій політичних партій, виборчих об'єднань місцевих організацій політичних партій - блоків, інших об'єднань громадян, підприємств, установ і організацій, їх посадових осіб, виборчих комісій та комісій з референдуму.  
290. 2. Керівники, інші посадові особи підприємств, установ і організацій, діяльність яких перевіряється, зобов'язані створювати належні умови для роботи членів Комісії та посадових осіб її секретаріату, забезпечувати їх технічне обслуговування і виконання вимог щодо надання необхідної документації та інших матеріалів.  
291. Стаття 31. Правовий статус Голови Комісії, заступників Голови Комісії, секретаря Комісії та членів Комісії  
292. 1. Голова Комісії, заступники Голови Комісії, секретар Комісії та інші члени Комісії відповідно до цього Закону є посадовими особами, які наділені статусом, необхідним для забезпечення здійснення функцій і повноважень Комісії, передбачених цим та іншими законами України.  
293. 2. Забороняється використання членом Комісії свого статусу з метою, не пов'язаною з діяльністю Комісії.  
294. 3. Голова Комісії, заступники Голови Комісії, секретар Комісії та інші члени Комісії у своїй діяльності є незалежними.  
295. Незалежність членів Комісії забезпечується:  
296. 1) особливим порядком призначення та дострокового припинення повноважень;  
297. 2) забороною втручання будь-кого у здійснення Комісією повноважень;  
298. 3) особистою недоторканністю;  
299. 4) матеріальним і соціальним забезпеченням.  
300. Усі органи державної влади, органи місцевого самоврядування, об'єднання громадян, підприємства, установи, організації зобов'язані поважати незалежність членів Комісії і не посягати на неї.  
301. 4. За будь-який вплив на членів Комісії з метою перешкодити здійсненню ними своїх повноважень або доручень Комісії чи добитися прийняття рішення, що суперечить законодавству України, насильницькі дії чи образи, а також поширення неправдивої інформації щодо них винні особи несуть встановлену законом юридичну відповідальність.  
302. Стаття 32. Підстави та порядок дострокового припинення повноважень члена Комісії  
303. 1. Повноваження члена Комісії можуть бути достроково припинені до закінчення встановленого цим Законом строку повноважень Комісії в порядку, встановленому цією статтею Закону.  
304. 2. Підставами дострокового припинення повноважень члена Комісії є:  
305. 1) звернення члена Комісії до Президента України з особистою заявою про складення своїх повноважень;  
306. 2) досягнення шістдесятип'ятирічного віку;  
307. 3) припинення громадянства України;  
308. 4) вибуття на постійне місце проживання за межі України;  
309. 5) невиконання вимог щодо несумісності повноважень члена Комісії з іншими видами діяльності;  
310. 6) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;  
311. 7) визнання недієздатним, обмежено дієздатним, безвісно відсутнім чи оголошення померлим;  
312. 8) смерть.  
313. 3. Голова Комісії звертається до Президента України з поданням про дострокове припинення повноважень члена Комісії з підстав, передбачених пунктами 2 - 8 частини другої цієї статті Закону.  
314. 4. Президент України вносить до Верховної Ради України подання про дострокове припинення повноважень члена Комісії не пізніш як через місяць з дня, коли до нього надійшли відповідні документи про наявність зазначених у частині другій цієї статті Закону підстав для дострокового припинення повноважень члена Комісії.  
315. Верховна Рада України після внесення Президентом України подання щодо дострокового припинення повноважень члена Комісії розглядає його і в строк не пізніш як через місяць після внесення подання Президентом України приймає відповідне рішення.  
316. 5. Після прийняття Верховною Радою України рішення про дострокове припинення повноважень члена Комісії Президент України вносить до Верховної Ради України подання на особу, що пропонується на посаду члена Комісії замість вибулого, не пізніш як через місяць з дня припинення повноважень члена Комісії, який вибув.  
317. Верховна Рада України після внесення Президентом України подання на особу, що пропонується на посаду члена Комісії замість вибулого, розглядає його і в строк не пізніш як через місяць з дня надходження цього подання приймає відповідне рішення.  
318. Розділ V РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ ТА СЕКРЕТАРІАТ КОМІСІЇ  
319. Стаття 33. Регламент Комісії  
320. 1. Порядок організації і внутрішньої роботи Комісії, що не врегульований цим Законом, визначається регламентом Комісії, який за пропозицією Голови затверджується Комісією більшістю від передбаченого цим Законом складу Комісії.  
321. 2. Регламент Комісії не може суперечити вимогам Конституції України, цього та інших законів України.  
322. Стаття 34. Секретаріат Комісії  
323. 1. Забезпечення діяльності Комісії у здійсненні нею повноважень покладається на секретаріат Комісії.  
324. 2. Положення про секретаріат Комісії, структура та штатна чисельність секретаріату Комісії, правила внутрішнього трудового розпорядку, Положення про структурні підрозділи секретаріату Комісії затверджується Головою Комісії. 3. Структура секретаріату Комісії обов'язково повинна включати структурні підрозділи (управління та відділи) з питань юридичного, організаційно-методичного, документального, інформаційно-аналітичного, фінансового, матеріально-технічного, кадрового забезпечення.  
325. 4. Організацію роботи Голови Комісії, заступників Голови Комісії, секретаря забезпечує патронатна служби Комісії.  
326. Стаття 35. Регіональні представництва Комісії  
327. 1. Для оперативного вирішення питань, пов'язаних з виконанням повноважень Комісії, в регіонах України, визначених частиною другою статті 133 Конституції України, Комісія може створювати свої регіональні представництва в межах коштів Державного бюджету України, передбачених на забезпечення діяльності Комісії.  
328. 2. Регіональні представництва Комісії є структурними підрозділами секретаріату Комісії.  
329. 3. Організація діяльності регіональних представництв та межі їх повноважень регулюються Положенням про регіональні представництва Комісії, яке затверджується Комісією.  
330. Розділ VІ ФІНАНСУВАННЯ КОМІСІЇ. МАТЕРІАЛЬНЕ І СОЦІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЧЛЕНІВ КОМІСІЇ ТА ПРАЦІВНИКІВ СЕКРЕТАРІАТУ КОМІСІЇ  
331. Стаття 36. Фінансування Комісії  
332. 1. Витрати, пов'язані з діяльністю Комісії та її секретаріату, фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України та спеціалізованих фондів. Обсяг цих коштів за поданням Голови Комісії передбачається у проекті Закону України про Державний бюджет України окремим рядком.  
333. 2. Комісія має рахунки в установах банків та інших кредитних установах.  
334. 3. Комісія подає щорічний звіт про використання коштів Державного бюджету України до Рахункової палати.  
335. Стаття 37. Матеріальне і соціально-побутове забезпечення членів Комісії та працівників її секретаріату. Гарантії забезпечення їх діяльності, прав і правового захисту  
336. 1. Умови та порядок оплати праці, побутового, медичного, санаторно-курортного, транспортного та іншого обслуговування Голови Комісії, заступників Голови Комісії, секретаря Комісії, інших членів Комісії, а також працівників секретаріату Комісії визначаються Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства України.  
337. 2. Члени Комісії та працівники її секретаріату є державними службовцями. 3. Посадові оклади членів Комісії та працівників Секретаріату встановлюються на 30 відсотків вище відповідних окладів державних службовців.  
338. Членам Комісії та працівникам Секретаріату встановлюються щомісячні персональні надбавки у розмірі 70 відсотків їх посадового окладу з урахуванням доплати за ранг і надбавки за вислугу років.  
339. 4. Під час службового відрядження члени Комісії та працівники її секретаріату користуються правом бронювання місць у готелях і на всіх видах транспорту.  
340. 5. Член Комісії на території України користується правом безоплатного проїзду на всіх залізничних, автомобільних, повітряних, водних внутрішніх видах транспорту, а також на всіх видах міського пасажирського транспорту (за винятком таксі).  
341. Проїзд члена Комісії здійснюється за рахунок бюджетних призначень на забезпечення діяльності Комісії.  
342. 6. Член Комісії, який потребує поліпшення житлових умов, не пізніш як через 6 місяців після вступу на посаду забезпечується Кабінетом Міністрів України житлом.  
343. 7. Члену Комісії надається щорічна оплачувана відпустка тривалістю 45 календарних днів з виплатою матеріальної допомоги на оздоровлення у розмірі подвійної місячної заробітної плати.  
344. 8. Член Комісії безкоштовно забезпечується медичним обслуговуванням та путівками для санаторно-курортного лікування.  
345. За членом Комісії, строк повноважень якого закінчився, зберігається безкоштовне медичне обслуговування та забезпечення путівками для лікування. Це положення не поширюється на колишнього члена Комісії, повноваження якого припинено достроково за підставами, передбаченими пунктами 5, 6, 7 абзацу другого частини дванадцятої статті 6 цього Закону.  
346. 9. За членом Комісії зберігаються кваліфікаційні категорії, розряди, класні чини на період роботи в Комісії. Кваліфікаційна атестація проводиться у відповідні строки з виключенням з них періоду роботи в Комісії.  
347. 10. У разі смерті члена Комісії Кабінет Міністрів України надає необхідну допомогу у його похованні.  
348. Розділ VІІ ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ  
349. Стаття 38. Міжнародне співробітництво Комісії  
350. Комісія може обмінюватися досвідом з відповідними державними органами інших країн, міжнародними організаціями, а також вступати до міжнародних організацій (асоціацій) виборчих систем.  
351. Стаття 39. Посвідчення члена Комісії  
352. Особам, яких призначено на посаду члена Комісії, після складення присяги видається посвідчення.  
353. Стаття 40. Використання Комісією автоматизованої інформаційної системи  
354. 1. У разі застосування автоматизованої інформаційної системи при проведенні виборів і референдумів Комісія створює групу із числа її членів для контролю за її використанням.  
355. 2. Члени Комісії мають право знайомиться з будь-якою інформацією, що міститься в автоматизованій інформаційній системі Комісії або виводиться з неї.  
356. 3. Під час процедури голосування автоматизована інформаційна система використовується виключно для спостереження за ходом і результатами голосування. Дані про результати голосування, отримані через автоматизовану інформаційну систему, є попередньою інформацією, що не має юридичних наслідків.  
357. Розділ VІІІ ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ  
358. 1. Цей Закон набирає чинності з дня опублікування.  
359. 2. Строк повноважень членів Комісії, встановлений цим Законом, поширюється також і на членів Комісії, призначених до набрання чинності цим Законом.  
360. 3. Доповнити Кримінальний кодекс України статтею 351-1 такого змісту.  
361. "Стаття 351-1. Перешкоджання діяльності Цетральної виборчої комісії"  
362. 1. Неодноразове невиконання, неналежне або несвоєчасне виконання особою законних рішень Цетральної виборчої комісії, вимог члена Цетральної виборчої комісії, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації - караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років".  
363. 4. До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону, крім Законів України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим" (Відомості Верховної Ради України, 1998, № 6-7, ст. 24; № 8, ст. 29; 2001, № 9, ст. 38; 2002, № 17, ст. 123; 2003, № 27, ст. 209) та "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (Відомості Верховної Ради України, 1998, № 3-4, ст. 15; 1999, № 15, ст. 85; 2002, № 24, ст. 165) до набуття чинності новими законами України про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.  
364. 5. Кабінету Міністрів України:  
365. у тримісячний строк після набрання чинності цим Законом привести свої нормативні акти у відповідність із цим Законом;  
366. у тримісячний строк після набрання чинності цим Законом забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом;  
367. у шестимісячний строк після набрання чинності цим Законом розробити та прийняти нормативні акти, що випливають з цього Закону.  
368. 6. Центральні виборчій комісії України:  
369. у двомісячний строк після набрання чинності цим Законом привести свої нормативні акти у відповідність із цим Законом;  
370. у шестимісячний строк після набрання чинності цим Законом розробити та прийняти нормативні акти, що випливають з цього Закону".