Кількість абзаців - 51 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування питань соціального захисту населення, яке проживає на території зони спостереження підприємств з видобування і переробки уранових руд, ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження (Друге читання)

0. ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких Законів України щодо впорядкування питань соціального захисту населення, яке проживає в зонах спостереження підприємств по видобуванню уранових руд, ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами
 
1. Верховна Рада України постановляє:
 
2. I. Внести такі зміни до Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку” (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 12, ст. 81; 1998 р., № 11 - 12, ст. 50; 2000 р., № 30, ст. 236; 2003 р., № 37, ст. 307; 2004 р., № 19, ст. 257; 2005 р., № 27, ст. 362, 2006, № 49, ст. 486):
 
3. 1. Виключити пункт 25 частини першої статті 1.
 
4.

 
5. 2. Статтю 12 викласти в такій редакції:
 
6. "Стаття 12. Соціально-економічні умови проживання та праці громадян
 
7. у місцях розміщення підприємств по видобуванню
 
8. уранових руд, ядерних установок і об'єктів, призначених
 
9. для поводження з радіоактивними відходами
 
10. Населення територій, на яких розміщуються підприємства по видобуванню та переробці уранових руд, ядерні установки, об'єкти, призначені для поводження з радіоактивними відходами, має право на соціально-економічну компенсацію ризику від їх діяльності, в тому числі на:
 
11. використання частини коштів, які інвестуються в будівництво установок і об'єктів, для будівництва об'єктів соціального призначення;
 
12. створення спеціальної соціальної інфраструктури;
 
13. встановлення пільгового режиму енергоспоживання для населення що проживає в 30-кілометровій зоні атомних електростанцій;
 
14. здійснення заходів, передбачених законодавством про охорону навколишнього природного середовища.
 
15. Напрями та порядок надання соціально-економічної компенсації ризику, а також визначення територій, на які поширюються заходи соціально-економічної компенсації ризику, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування".
 
16. 3. Доповнити статтями 12-1 та 12-2 такого змісту:
 
17. Стаття 12-1. Порядок фінансування заходів соціально-економічної
 
18. компенсації ризику населення, яке проживає на території
 
19. зони спостереження
 
20. Фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, здійснюється зі спеціального фонду Державного бюджету України за рахунок коштів, що надходять від підприємств по видобуванню та переробці уранових руд, експлуатуючих організацій (операторів) ядерних установок та сховищ для радіоактивних відходів, спеціалізованих підприємств по поводженню з радіоактивними відходами, а також підприємств, які є замовниками будівництва таких установок (об’єктів).
 
21. Перерахування вказаними підприємствами коштів на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення до спеціального фонду Державного бюджету України здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
 
22. Прогнозовані надходження до спеціального фонду Державного бюджету України визначаються при складанні проекту Державного бюджету України, виходячи з одного відсотку від обсягу коштів, отриманих експлуатуючою організацією від реалізації електроенергії, за результатами роботи за минулий податковий період (календарний рік), підлягає уточненню за результатами роботи місяця поточного бюджетного року і додатково враховується в тарифі.
 
23. Відрахування коштів експлуатуючої організації (оператора) об’єктів до спеціального фонду Державного бюджету, за зберігання відпрацьованого ядерного палива у спеціалізованих сховищах, визначається у розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, як розрахунок величини відрахувань за одиницю відпрацьованого ядерного палива і виплачується одноразово при передачі на зберігання, а також за одиницю часу зберігання, які виплачуються щомісячно. Розмір відрахувань експлуатуючої організації (оператора) до спеціального фонду Державного бюджету враховується при визначенні розміру тарифу, для інших організацій (у тому числі бюджетних і неприбуткових) підлягає обов’язковому врахуванні в кошторисі витрат.
 
24. Відрахування коштів експлуатуючої організації (оператора) об’єкту до спеціального фонду Державного бюджету за захоронення радіоактивних відходів, для фінансування зазначених заходів, визначається у розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України як розрахунок величини відрахувань за одиницю утвореного продукту та виплачується одноразово, при передачі на захоронення. Розмір відрахувань експлуатуючої організації (оператора) до спеціального фонду Державного бюджету враховується при визначенні розміру тарифу, для інших організацій (у тому числі бюджетних і неприбуткових) підлягає обов’язковому врахуванні в кошторисі витрат.
 
25. Відрахування коштів підприємств по видобуванню і переробці уранових руд до спеціального фонду Державного бюджету визначається у розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України як розрахунок величини відрахувань за одиницю реалізованої (переробленої) уранової руди. Розмір відрахувань таких підприємств до спеціального фонду Державного бюджету враховується при визначенні ціни на уранову руду (або її переробки), для інших організацій (у тому числі бюджетних і неприбуткових) підлягає обов’язковому врахуванні в кошторисі витрат.
 
26. При будівництві нових підприємств по видобуванню та переробці уранових руд, ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами частина коштів, які інвестуються в будівництво, в обсязі, встановленому Кабінетом Міністрів України, спрямовується замовником будівництва до спеціального фонду Державного бюджету пропорційно освоєним капітальним вкладенням. Зазначені кошти враховуються в кошторисі будівництва нових об’єктів.
 
27. Стаття 12-2. Порядок і умови використання коштів
 
28. соціально- економічної компенсації ризику населення, яке проживає
 
29. на території зони спостереження
 
30. Обсяги соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, затверджуються Кабінетом Міністрів України щорічно при складанні проекту Державного бюджету на наступний рік, на підставі пропозицій обласних, районних та міських рад, на територію яких розповсюджується зона спостереження. Вказані пропозиції узагальнюються та подаються до Кабінету Міністрів України обласними радами після погодження з підприємствами, зони спостереження установок чи об’єктів яких розповсюджуються на територію відповідних областей, та які сплачують кошти на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику до спеціального фонду Державного бюджету України.
 
31. Кошти на фінансування соціально-економічної компенсації ризику перераховуються зі спеціального фонду Державного бюджету України до спеціальних фондів, які утворюються в місцевих бюджетах обласних, районних, міських рад, на територію яких поширюватимуться заходи соціально-економічної компенсації ризику, в обсягах, затверджених Кабінетом Міністрів України.
 
32. Використання коштів на фінансування заходів щодо соціально-економічної компенсації ризику з спеціальних фондів місцевих бюджетів здійснюється виключно за напрямами і в порядку, встановленими Кабінетом Міністрів України відповідно до статті 12 цього Закону.
 
33. Контроль за цільовим використанням коштів на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику місцевими органами державної влади та органами місцевого самоврядування здійснюється відповідно до законодавства України.
 
34. Обласні, районні та міські ради зобов’язані опубліковувати в засобах масової інформації щоквартальні звіти про використання коштів соціально-економічної компенсації ризику з спеціальних фондів відповідних місцевих бюджетів.
 
35. ІІ. В Законі України "Про електроенергетику" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 1, ст. 1, 2000 р., № 38, ст. 319, 2005 р., № 20, ст. 278, № 28, ст. 373, 2006 р., № 49, ст. 486, 2007 р., №№ 7-8, ст. 66, 2007 р., № 33, ст. 440, Офіційний вісник України, 2008 р., № 1, ст. 1):
 
36. частину 2 статті 17 викласти в такій редакції:
 
37. Формування оптових тарифів на електричну енергію здійснюється на оптовому ринку електричної енергії України згідно з договором.
 
38. Оптові тарифи можуть передбачати витрати на спільне фінансування розвитку нетрадиційних джерел електричної енергії. На фінансування будівництва вітрових електростанцій згідно з Комплексною програмою будівництва вітрових електростанцій встановлюється цільова надбавка в розмірі 0, 75 відсотка до діючого тарифу на електричну енергію, що продається виробниками електричної енергії на оптовому ринку електричної енергії України, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками.
 
39. Відпуск електроенергії населенню, яке проживає в 30-кілометровій зоні атомних електростанцій, проводиться за тарифом у розмірі 70 відсотків від рівня діючого тарифу для відповідної групи населення. Зазначений тариф застосовується тільки за місцем постійного проживання.
 
40. ІІІ. В Законі України "Про систему оподаткування" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 16, ст. 119; 2003 р., № 38, ст. 319, 2006, № 27, ст. 234) частину першу статті 14 доповнити пунктом 29 такого змісту:
 
41. 29) збір (обов’язковий платіж) до спеціального фонду Державного бюджету України на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, від радіаційного впливу ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами.
 
42. ІV. Прикінцеві положення
 
43. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2009 року, крім пункту 2 прикінцевих положень, які набирають чинність з моменту його опублікування.
 
44. 2. Кабінету Міністрів України у тримісячний термін з дня опублікування цього Закону:
 
45. затвердити Порядок перерахування коштів соціально-економічної компенсації ризику до спеціального фонду Державного бюджету України;
 
46. затвердити Порядок надання соціально-економічної компенсації ризику;
 
47. відповідно до повноважень забезпечити прийняття інших нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;
 
48. привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону;
 
49. забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.
 
50. 3. Сума коштів, перерахованих експлуатуючою організацією (оператором) до спеціального фонду Державного бюджету України відповідно до цього Закону, не враховується при визначенні чистого прибутку експлуатуючої організації (оператора),
частина якого підлягає відрахуванню, відповідно до рішення Кабінету Міністрів України, до загального фонду Державного бюджету України.