Кількість абзаців - 217 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" (Друге читання)

0. Проект
 
1. Закон України
 
2. Про внесення змін до Закону України
 
3. "Про дозвільну діяльність у сфері
 
4. використання ядерної енергії"
 
5. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
6. І. Внести до Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 9, ст. 68; 2003 р., № 29, ст. 236) такі зміни:
 
7. 1. У преамбулі слова "здійснення", "Про підприємництво" та "система" замінити відповідно словами "провадження", "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" та "діяльність".
 
8. 2. Статтю 1 викласти в такій редакції:
 
9. "Стаття 1. Основні терміни та визначення
 
10. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
 
11. 1) діяльність у сфері використання ядерної енергії - діяльність, у процесі якої використовуються додаткові джерела іонізуючого випромінювання або дія зазначеного випромінювання поширюється на додаткові групи людей або змінюється система напрямів випромінювання від існуючих джерел, у зв’язку з чим підвищується доза чи ймовірність опромінювання людей або кількість людей, які опромінюються;
 
12. 2) використання джерел іонізуючого випромінювання - один з окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, що включає такі види робіт з джерелами іонізуючого випромінювання: експлуатація, технічне обслуговування, зарядження-перезарядження, перетарювання, ремонт, налагоджування, проведення випробовувань з метою визначення технічних характеристик та перевірки на герметичність; введення та виведення з експлуатації установок, що містять джерела іонізуючого випромінювання; монтаж та демонтаж, зберігання (крім транзитного зберігання під час перевезення), отримання (придбання) та передача (збут), у тому числі з метою постачання;
 
13. 3) державна реєстрація джерел іонізуючого випромінювання - внесення до Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання інформації про джерела іонізуючого випромінювання, що вироблені на території України або ввезені чи вивезені через державний кордон, а також про власників таких джерел, юридичних і фізичних осіб, за якими вони закріплені на праві господарського відання або оперативного управління чи перебувають у їх володінні або користуванні на інших підставах;
 
14. 4) документи дозвільного характеру - ліцензії, дозволи, у тому числі окремі дозволи, сертифікати про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів;
 
15. 5) етапи життєвого циклу ядерної установки - вибір майданчика, проектування, будівництво, введення в експлуатацію, експлуатація, зняття з експлуатації;
 
16. 6) життєвий цикл ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів - сукупність взаємопов’язаних процесів поступових змін стану установки або сховища, починаючи з вибору майданчика для їх розміщення і закінчуючи поверненням майданчика до загальногосподарського використання;
 
17. 7) етапи життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів - вибір майданчика, проектування, будівництво, експлуатація, закриття;
 
18. 8) експлуатуюча організація (оператор) - призначена державою юридична особа, яка провадить діяльність, пов’язану з вибором майданчика, проектуванням, будівництвом, введенням в експлуатацію, експлуатацією, зняттям з експлуатації ядерної установки або вибором майданчика, проектуванням, будівництвом, експлуатацією, закриттям сховища для захоронення радіоактивних відходів; забезпечує ядерну та радіаційну безпеку, фізичний захист ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів на всіх етапах їх життєвого циклу і несе відповідальність за ядерну шкоду;
 
19. 9) ліцензіат - суб’єкт діяльності у сфері використання ядерної енергії, якому видано в установленому порядку ліцензію на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії;
 
20. 10) ліцензія на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії - документ дозвільного характеру, виданий уповноваженим органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, що підтверджує право заявника на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії за умови забезпечення ядерної та радіаційної безпеки, фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
 
21. 11) ліцензування - видача, внесення змін, переоформлення, зупинення дії та анулювання ліцензій, видача дублікатів ліцензій, ведення ліцензійних справ, контроль за додержанням ліцензіатами умов провадження ліцензованої діяльності, встановлених нормами і правилами з ядерної та радіаційної безпеки і фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, видача розпоряджень про усунення порушень умов провадження ліцензованої діяльності;
 
22. 12) орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки - центральний орган виконавчої влади, спеціально уповноважений Кабінетом Міністрів України здійснювати державне регулювання ядерної та радіаційної безпеки;
 
23. 13) радіоактивні матеріали - будь-які матеріали, що містять радіонукліди, в яких питома активність, а також сумарна активність у разі їх перевезення перевищують межі, встановлені нормами, правилами і стандартами з ядерної та радіаційної безпеки;
 
24. 14) реакторна установка - установка та пов’язані з нею системи безпеки, під час експлуатації яких відбувається керована ланцюгова ядерна реакція поділу для отримання кінцевого продукту (потоку нейтронів, електроенергії, радіоактивних ізотопів);
 
25. 15) переоформлення ліцензії - видача органом державного регулювання ліцензії на новому бланку на заміну діючої з урахуванням умов, на підставі яких була видана діюча ліцензія, та змін, що стали підставою для її переоформлення;
 
26. 16) сертифікат про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів - документ, який підтверджує відповідність організаційних заходів та технічних засобів, важливих для забезпечення ядерної та радіаційної безпеки під час перевезення радіоактивних матеріалів, вимогам норм і правил з ядерної та радіаційної безпеки;
 
27. 17) суб’єкт діяльності у сфері використання ядерної енергії (суб’єкт діяльності) - зареєстрована в установленому порядку юридична особа (підприємство, установа чи організація будь-якої форми господарювання) або фізична особа, яка провадить чи заявила про намір провадити діяльність у сфері використання ядерної енергії, щодо якої цим Законом установлені вимоги обов’язкового ліцензування, сертифікації або реєстрації.".
 
28. 3. В абзаці другому статті 2 слово "здійснення" замінити словом "провадження".
 
29. 4. У частині першій статті 3:
 
30. слово "здійсненням" замінити словом "провадженням";
 
31. доповнити після слів "ядерної енергії" словами ", у тому числі у разі використання ядерної енергії військовими формуваннями та установами в цілях, не пов’язаних з провадженням військової діяльності".
 
32. 5. У статті 4:
 
33. доповнити абзац другий після слів "радіоактивними відходами, " словами "уранових об’єктів", а після слова "рівень" - словами "ядерної та радіаційної";
 
34. в абзаці третьому:
 
35. слово "здійснення" замінити словом "провадження";
 
36. доповнити після слів "радіаційної безпеки" словами ", фізичного захисту ядерних матеріалів, ядерних установок, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання".
 
37. 6. У статті 5:
 
38. в абзаці четвертому слова "незалежність та" виключити;
 
39. в останньому абзаці слово "здійснення" замінити словом "провадження";
 
40. доповнити статтю абзацами такого змісту:
 
41. "неприпустимість втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об’єднань у вирішення питань, що належать до повноважень органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, крім передбачених законами випадків;
 
42. забезпечення органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки відкритості і гласності провадження дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії.".
 
43. 7. Статтю 6 викласти в такій редакції:
 
44. "Стаття 6. Особливості провадження дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії
 
45. Особливості провадження дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії визначаються пріоритетністю забезпечення ядерної та радіаційної безпеки і пов’язані з необхідністю всебічної оцінки безпеки у разі прийняття рішення про видачу або відмову у видачі документів дозвільного характеру.
 
46. Дозвільна діяльність є складовою частиною державного регулювання у сфері використання ядерної енергії і передбачає:
 
47. ліцензування окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії;
 
48. ліцензування діяльності експлуатуючої організації на окремому етапі життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів та видачу такій організації окремих дозволів на виконання певних видів робіт чи операцій на окремих етапах життєвого циклу ядерної установки та сховища для захоронення радіоактивних відходів;
 
49. ліцензування діяльності, пов’язаної із здійсненням персоналом безпосереднього управління реакторною установкою, та діяльності посадових осіб експлуатуючої організації, на яких покладено здійснення організаційно-розпорядчих функцій, із забезпечення ядерної та радіаційної безпеки;
 
50. обов’язкову сертифікацію у сфері використання ядерної енергії;
 
51. видачу сертифікатів про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів;
 
52. державну реєстрацію джерел іонізуючого випромінювання;
 
53. видання дозволів на перевезення радіоактивних матеріалів.
 
54. Спроможність забезпечення фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, обліку та контролю ядерних матеріалів є обов’язковою умовою для видачі суб’єктам господарювання документів дозвільного характеру на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії.
 
55. Видані уповноваженими органами іноземних держав ліцензії на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії, щодо якої цим Законом установлені вимоги обов’язкового ліцензування, визнаються в Україні відповідно до міжнародних угод про взаємне визнання ліцензій.
 
56. Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки здійснює передбачені цим Законом повноваження безпосередньо або через свої територіальні органи.".
 
57. 8. У статті 7:
 
58. у частині першій:
 
59. абзац другий виключити;
 
60. в абзаці п’ятому слова "та захоронення" виключити;
 
61. в абзаці шостому слова ", зберігання, технічне обслуговування" виключити;
 
62. в абзаці восьмому слова "Кабінетом Міністрів України" замінити словами "органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки";
 
63. абзац дев’ятий викласти в такій редакції:
 
64. "підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації фахівців з фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання.";
 
65. доповнити частину четверту після слів "визначається" словами "органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я, санітарного та епідемічного благополуччя населення відповідно до критеріїв, установлених".
 
66. 9. У статті 8:
 
67. у частині першій:
 
68. в абзаці першому слова " (далі - заявник)" виключити, а слова "заявника" і "здійснення" замінити відповідно словами "зазначеної експлуатуючої організації" і "провадження";
 
69. абзац другий виключити;
 
70. у частині другій:
 
71. у першому реченні слова "заявником", "здійснення" і ", ведення робіт та операцій, пов’язаних з даним етапом" замінити відповідно словами "експлуатуючою організацією", "провадження" і "на окремому етапі";
 
72. у другому реченні слова "здійснення такої діяльності" замінити словами "провадження такої діяльності";
 
73. у першому реченні частини третьої слова "здійснення діяльності на певному" замінити відповідно словами "провадження діяльності на окремому".
 
74. 10. Статті 9 і 10 викласти в такій редакції:
 
75. "Стаття 9. Ліцензування діяльності, пов’язаної із здійсненням персоналом безпосереднього управління реакторною установкою, та діяльності посадових осіб експлуатуючої організації
 
76. Перелік посад персоналу, який безпосередньо здійснює управління реакторною установкою, та перелік посад осіб, на яких покладено здійснення організаційно-розпорядчих функцій, пов’язаних із забезпеченням ядерної та радіаційної безпеки, що можуть провадити діяльність лише на підставі ліцензій, а також умови видачі таких ліцензій визначаються органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.
 
77. Стаття 10. Обов’язкова сертифікація у сфері використання
 
78. ядерної енергії
 
79. Обов’язкова сертифікація у сфері використання ядерної енергії проводиться згідно із законодавством з питань підтвердження відповідності.".
 
80. 11. У статті 11:
 
81. доповнити назву статті після слова "випромінювання" словами ", у тому числі тих, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування";
 
82. доповнити статтю після слова "випромінювання" словами ", у тому числі ті, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування".
 
83. 12. Доповнити Закон статтями 11-1 і 11-2 такого змісту:
 
84. "Стаття 11-1. Видача дозволів на перевезення радіоактивних матеріалів
 
85. Дозволи на перевезення радіоактивних матеріалів видаються органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальним органом у разі міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів. Порядок видачі дозволів установлюється Кабінетом Міністрів України.
 
86. Стаття 11-2. Видача сертифікатів про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів
 
87. Сертифікати про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів видаються органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки у випадках та порядку, передбачених правилами з ядерної та радіаційної безпеки".
 
88. 13. Назву розділу ІІІ та статтю 12 викласти в такій редакції:
 
89. "Розділ ІІІ. ПОРЯДОК ЛІЦЕНЗУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ У СФЕРІ ВИКОРИСТАННЯ ЯДЕРНОЇ ЕНЕРГІЇ
 
90. Стаття 12. Порядок видачі ліцензій на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії
 
91. Ліцензування діяльності у сфері використання ядерної енергії, яка підлягає ліцензуванню відповідно до цього Закону, здійснюється органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, уповноваженим на це Кабінетом Міністрів України, чи його територіальним органом.
 
92. Для отримання ліцензії на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії суб’єкт діяльності (заявник) подає заяву органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальному органу.
 
93. До заяви додаються копії засвідчених в установленому порядку установчих документів, документи, що засвідчують рівень безпеки ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів, а також документи, що підтверджують спроможність заявника дотримуватися умов провадження заявленого виду діяльності, встановлених нормами та правилами з ядерної та радіаційної безпеки.
 
94. Перелік документів, що подаються для отримання ліцензії, а також вимоги щодо їх оформлення та змісту встановлюються органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки для кожного з етапів життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів та окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії.
 
95. У заяві на отримання ліцензії зазначаються межі майданчика, на якому розміщено ядерну установку або сховище для захоронення радіоактивних відходів, місце або територія провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії.
 
96. У разі наявності у заявника філій, інших відокремлених підрозділів, що провадитимуть діяльність на підставі виданої ліцензії, у заяві зазначається їх місцезнаходження.
 
97. Розмір плати за проведення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії та порядок її справляння встановлюються Кабінетом Міністрів України.
 
98. Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган проводить попередній розгляд заяви та поданих разом з нею документів з метою оцінки їх форми та змісту.
 
99. Про результати попереднього розгляду орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган повідомляють заявнику:
 
100. протягом 30 робочих днів з моменту надходження заяви та поданих разом з нею документів для отримання ліцензії на провадження діяльності на окремих етапах життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів;
 
101. протягом 10 робочих днів з моменту надходження заяви та поданих разом з нею документів для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії.
 
102. Перевірка повноти і достовірності відомостей, що містяться в поданих документах, може проводитися органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальним органом шляхом проведення державної експертизи з ядерної та радіаційної безпеки та інспекційного обстеження заявника. Інспекційне обстеження заявника є обов’язковим у разі провадження ним діяльності на етапах введення в експлуатацію, експлуатації та зняття з експлуатації ядерної установки, а також на етапах експлуатації та закриття сховища для захоронення радіоактивних відходів.
 
103. Порядок проведення державної експертизи з ядерної та радіаційної безпеки поданих документів та порядок проведення інспекційного обстеження заявника встановлюються органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.
 
104. Строки проведення перевірки повноти і достовірності відомостей, що містяться в поданих документах та їх оцінки, включаючи державну експертизу зазначених документів та інспекційне обстеження заявника, не повинні перевищувати:
 
105. двох років з дня надходження заяви та документів, необхідних для видачі ліцензії на провадження діяльності на окремих етапах життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів. Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки в разі виникнення обставин, що зумовлюють необхідність проведення додаткового дослідження, може встановлювати інший строк, який не повинен перевищувати трьох років;
 
106. двох місяців з дня надходження заяви та документів, необхідних для видачі ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії.
 
107. Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган видають заявникові ліцензію або надсилають повідомлення про відмову із зазначенням причини та умов повторного розгляду заяви не пізніше ніж:
 
108. у десятиденний строк після прийняття рішення стосовно видачі ліцензії на провадження діяльності на окремих етапах життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів;
 
109. у триденний строк після прийняття рішення стосовно видачі ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії.
 
110. Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки веде єдиний реєстр виданих ліцензій у встановленому ним порядку.
 
111. Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган формують ліцензійну справу щодо кожного ліцензіата, в якій зберігаються документи, подані ліцензіатом для видачі, переоформлення ліцензії, внесення до неї змін, видачі дубліката ліцензії, а також копії рішень про видачу, переоформлення, анулювання та видачу дубліката ліцензії, внесення до неї змін, розпорядження про усунення порушень умов ліцензії.".
 
112. 14. У статті 13:
 
113. у частині першій:
 
114. в абзаці першому слова "на підставі результатів проведеного інспекційного обстеження та висновків державних експертиз" замінити словами "чи його територіальним органом";
 
115. в абзаці другому слова ", фінансових, матеріальних, інших ресурсів, організаційної структури та персоналу заявника" виключити;
 
116. доповнити частину після абзацу другого новими абзацами такого змісту:
 
117. "відсутності чи недостатності документів, що підтверджують відповідність фінансових, матеріальних, інших ресурсів, організаційної структури та персоналу заявника вимогам, встановленим нормами і правилами з ядерної та радіаційної безпеки, в обсязі, необхідному для її забезпечення;
 
118. виявлення неспроможності заявника забезпечити дотримання умов провадження заявленого виду діяльності, встановлених нормами та правилами з ядерної та радіаційної безпеки; ".
 
119. У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом п’ятим;
 
120. у частині другій слово "Відмова" замінити словами "Рішення про відмову".
 
121. 15. Статтю 14 викласти в такій редакції:
 
122. "Стаття 14. Зміст ліцензії та порядок внесення до неї змін
 
123. Ліцензії у сфері використання ядерної енергії видаються органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальним органом на бланках спеціального зразка, який затверджується Кабінетом Міністрів України. Бланки ліцензії є документами суворої звітності, мають облікову серію і номер.
 
124. Замовлення на виготовлення бланків ліцензій у сфері використання ядерної енергії здійснюється органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.
 
125. Порядок обліку, зберігання бланків ліцензій у сфері використання ядерної енергії та ведення відповідної звітності встановлюється органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.
 
126. У ліцензії зазначаються:
 
127. найменування органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіального органу, що видав ліцензію;
 
128. найменування і юридична адреса заявника - юридичної особи або прізвище ім’я та по батькові, місце проживання заявника - фізичної особи, якому видається ліцензія. Якщо вид діяльності, який підлягає ліцензуванню, провадиться філіями, іншими відокремленими підрозділами заявника, в ліцензії зазначається їх місцезнаходження;
 
129. ідентифікаційний код юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків та інших обов’язкових платежів;
 
130. етап життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів чи окремий вид діяльності, на право провадження якої видається ліцензія;
 
131. межі майданчика, на якому розміщено ядерну установку або сховище для захоронення радіоактивних відходів, місце або територія провадження окремого виду діяльності у сфері використання ядерної енергії;
 
132. перелік основних об’єктів та будівель, що належать до технологічного комплексу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів (в ліцензії експлуатуючої організації на провадження діяльності на окремому етапі життєвого циклу зазначених установки або сховища);
 
133. технологічні процеси або види господарської діяльності, в яких використовуються джерела іонізуючого випромінювання (в ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії);
 
134. перелік документів, на підставі яких прийнято рішення про видачу ліцензії;
 
135. перелік посадових осіб, на яких покладено здійснення організаційно-розпорядчих функцій, пов’язаних із забезпеченням ядерної та радіаційної безпеки, фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
 
136. умови провадження діяльності;
 
137. перелік видів робіт чи операцій на етапах введення в експлуатацію, експлуатації та зняття з експлуатації ядерної установки і на етапах експлуатації та закриття сховища для захоронення радіоактивних відходів, виконання яких здійснюється після видачі окремих дозволів органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки;
 
138. дата видачі, строк дії та номер ліцензії.
 
139. Ліцензія підписується керівником або іншою уповноваженою посадовою особою органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіального органу і скріплюється печаткою.
 
140. Строк дії ліцензії встановлюється:
 
141. на провадження діяльності на етапах життєвого циклу ядерних установок та сховищ для захоронення радіоактивних відходів відповідно до передбачуваної поданими документами тривалості відповідного етапу життєвого циклу зазначених установки або сховища;
 
142. на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії на строк, не менший ніж три роки.
 
143. Протягом строку дії ліцензії орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган можуть вносити до неї зміни або здійснювати переоформлення ліцензії.
 
144. Підставами для внесення змін до ліцензії є:
 
145. зміна найменування або юридичної адреси ліцензіата - юридичної особи або прізвища, імені та по батькові, місця проживання ліцензіата - фізичної особи (без зміни місця провадження діяльності);
 
146. намір ліцензіата поширити дію ліцензії на додаткові ядерні установки, сховища для захоронення радіоактивних відходів, будівлі чи об’єкти, додаткові джерела іонізуючого випромінювання, поводження з якими регулюється умовами ліцензії, розширити межі майданчика, на якому розміщено ядерну установку або сховище для захоронення радіоактивних відходів;
 
147. намір ліцензіата продовжити строк дії ліцензії;
 
148. внесення змін до діючих, набрання чинності новими нормативно-правовими актами з питань ядерної та радіаційної безпеки;
 
149. виявлення в процесі провадження діяльності або під час здійснення державного нагляду за виконанням умов ліцензії обставин, що потребують перегляду і зміни умов ліцензії.
 
150. Ліцензія підлягає переоформленню у разі:
 
151. реорганізації ліцензіата;
 
152. зміни місця або території провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії;
 
153. виявлення ліцензіатом наміру внести зміни до ліцензії, які потребують перегляду спроможності заявника дотримуватися умов провадження заявленого виду діяльності, встановлених нормами та правилами з ядерної та радіаційної безпеки.
 
154. У разі переоформлення ліцензії орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган приймає рішення про визнання попередньої ліцензії недійсною з внесенням відповідних змін до єдиного реєстру виданих ліцензій не пізніше наступного робочого дня.
 
155. Строк дії переоформленої ліцензії не може перевищувати строку дії, на який видавалася ліцензія.
 
156. Розгляд заяви про внесення змін до ліцензії та її переоформлення здійснюються у порядку, встановленому для видачі ліцензії. Заява про внесення змін до ліцензії у зв’язку з продовженням її строку дії подається ліцензіатом до закінчення строку дії ліцензії у строки, встановлені статтею 12 цього Закону для розгляду заяви органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальним органом.
 
157. Рішення про відмову у внесенні змін до ліцензії або в її переоформленні може бути оскаржене ліцензіатом до суду.".
 
158. 16. У статті 15:
 
159. частину першу викласти в такій редакції:
 
160. "Нагляд за дотриманням умов ліцензії здійснює орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган шляхом проведення оцінки рівня ядерної та радіаційної безпеки, стану фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання за результатами аналізу звітної документації, що подається ліцензіатом, та шляхом проведення інспекційних перевірок ліцензіата.";
 
161. у частині другій слова "таких перевірок, їх" замінити словами "інспекційних перевірок ліцензіата та їх", а слова "і звітність" виключити;
 
162. доповнити після частини другої новою частиною такого змісту:
 
163. "Порядок подання ліцензіатами звітної документації встановлюється органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.".
 
164. У зв’язку з цим частину третю вважати частиною четвертою;
 
165. у частині четвертій слова "експлуатуючої організації, яка" замінити словами "ліцензіата, який".
 
166. 17. Статтю 16 викласти в такій редакції:
 
167. "Стаття 16. Зупинення дії та анулювання ліцензії
 
168. Дія ліцензії на провадження діяльності на етапах життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів та ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії може бути зупинена, а ліцензія на провадження діяльності на етапі будівництва ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів та ліцензія на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії анульовані органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальним органом, що їх видав, у разі:
 
169. подання ліцензіатом відповідної заяви;
 
170. ліквідації ліцензіата;
 
171. порушення ліцензіатом умов ліцензії, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки;
 
172. неспроможності ліцензіата дотримуватися умов провадження заявленого виду діяльності, встановлених нормами та правилами з ядерної та радіаційної безпеки;
 
173. припинення дії документів, на підставі яких зроблено висновок про спроможність заявника дотримуватися умов провадження заявленого виду діяльності, встановлених нормами та правилами з ядерної та радіаційної безпеки, або невиконання вимог безпеки, визначених такими документами.
 
174. Ліцензія на провадження діяльності на етапі експлуатації або зняття з експлуатації ядерної установки та на етапі експлуатації або закриття сховища для захоронення радіоактивних відходів може бути анульована тільки після повного вилучення з них ядерних матеріалів і радіоактивних відходів чи після видачі ліцензії на провадження діяльності на таких установці або сховищі іншому ліцензіату. До видачі ліцензії іншому ліцензіату забезпечення безпеки ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів покладається на ліцензіата, якому була видана така ліцензія.
 
175. Ліцензія на провадження діяльності на етапі введення в експлуатацію ядерної установки може бути анульована:
 
176. до завантаження ядерних матеріалів в ядерну установку на підставах, передбачених для анулювання ліцензії на етапі будівництва ядерної установки;
 
177. після завантаження ядерних матеріалів в ядерну установку на підставах, передбачених для анулювання ліцензії на етапі експлуатації або зняття з експлуатації ядерної установки.
 
178. Про зупинення дії чи анулювання ліцензії орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган, який прийняв відповідне рішення, невідкладно повідомляє ліцензіату. У разі прийняття рішення про зупинення дії ліцензії зазначається причина та умови, за яких дія ліцензії може бути відновлена, і строк, протягом якого необхідно усунути виявлені порушення. Неусунення виявлених порушень у встановлений строк у разі провадження діяльності на етапі будівництва ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів та у разі провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії тягне за собою анулювання ліцензії.
 
179. У разі прийняття органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальним органом рішення про зупинення дії чи анулювання ліцензії ліцензіат зобов’язаний негайно припинити провадження раніше дозволеної діяльності, про що повідомити зазначеним органам, і вжити заходів для збереження умов, необхідних для забезпечення безпеки праці, здоров’я персоналу, охорони навколишнього природного середовища, а у разі прийняття рішення про анулювання ліцензії протягом 10 днів з дати його надходження надіслати оригінал ліцензії органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальному органу, який її видав.
 
180. Про анулювання ліцензії орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган повідомляє протягом п’яти днів органам державного управління у сфері використання ядерної енергії та поводження з радіоактивними відходами.
 
181. Рішення про зупинення дії або анулювання ліцензії може бути оскаржене ліцензіатом до суду.".
 
182. 18. Доповнити Закон статтею 16-1 такого змісту:
 
183. "Стаття 16-1. Видача дубліката ліцензії
 
184. У разі втрати або пошкодження ліцензії органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальним органом може бути виданий дублікат ліцензії.
 
185. Підставою для видачі дубліката ліцензії є звернення ліцензіата з відповідною заявою, до якої додається документ, що підтверджує внесення плати за видачу дубліката ліцензії.
 
186. Не придатний для користування внаслідок пошкодження бланк ліцензії подається ліцензіатом органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальному органу разом з документами, зазначеними у частині другій цієї статті.
 
187. Строк дії дубліката ліцензії не може перевищувати строку дії, який зазначався у втраченій або пошкодженій ліцензії.
 
188. Ліцензіат, який подав заяву та документи, необхідні для видачі дубліката ліцензії, може провадити діяльність на підставі довідки про подання заяви про видачу дубліката ліцензії на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії.
 
189. Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган зобов’язаний протягом трьох робочих днів з дати надходження заяви про видачу дубліката ліцензії видати заявникові зазначений дублікат.
 
190. У разі видачі дубліката ліцензії орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальний орган приймає рішення про визнання недійсною ліцензії, що була втрачена або пошкоджена, з внесенням не пізніше наступного робочого дня відповідних змін до системи єдиного обліку виданих ліцензій.".
 
191. 19. У статті 17:
 
192. у частині першій:
 
193. доповнити абзац третій після слів "радіаційної безпеки" словами "чи його територіальному органу";
 
194. доповнити абзац п’ятий після слів "посадових осіб" словами "органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки";
 
195. частину другу викласти в такій редакції:
 
196. "Суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії зобов’язані:
 
197. заявляти про намір провадити діяльність, що потребує видачі документа дозвільного характеру на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії;
 
198. подавати органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальному органу та експертним організаціям, які беруть участь у розгляді поданих документів, документи в обсязі, необхідному для проведення всебічного, об’єктивного аналізу та оцінки дотримання вимог норм і правил з ядерної та радіаційної безпеки і прийняття рішення щодо діяльності суб’єкта у сфері використання ядерної енергії;
 
199. сприяти зазначеним органам та організаціям у виконанні їх обов’язків;
 
200. подавати в установлені строки органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальному органу інформацію, що стосується дотримання умов провадження дозволеної діяльності, встановлених нормами і правилами з ядерної та радіаційної безпеки;
 
201. повідомляти органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальному органу про зміну умов провадження діяльності;
 
202. вносити плату за проведення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії відповідно до законодавства;
 
203. звітувати перед органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіальним органом про результати провадження дозволеної діяльності у встановленому органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки порядку;
 
204. інформувати громадськість про рівень безпеки під час діяльності, на провадження якої видано документ дозвільного характеру. Перелік відомостей, які підлягають оприлюдненню, а також порядок їх оприлюднення встановлюються органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.".
 
205. 20. Доповнити Закон статтею 17-1 такого змісту:
 
206. "Стаття 17-1. Відповідальність за порушення норм цього Закону
 
207. Суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії несуть відповідальність:
 
208. за провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії, щодо якої цим Законом установлені вимоги обов’язкового отримання ліцензії та/чи іншого документа дозвільного характеру і реєстрації, без одержання таких документів або реєстрації - штраф у розмірі від п’ятисот до п’ятидесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
 
209. за невиконання чи неналежне виконання умов ліцензії та/чи іншого документа дозвільного характеру - штраф у розмірі від однієї до ста тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
210. Рішення про накладення штрафів, передбачених частиною першою цієї статті, приймається головним державним інспектором з ядерної та радіаційної безпеки України і його заступниками від імені органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки на підставі протоколу про порушення норм цього Закону, складеного державним інспектором органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки чи його територіального органу.
 
211. Оскарження рішень головного державного інспектора з ядерної та радіаційної безпеки України і його заступників щодо накладення штрафів здійснюється у судовому порядку.
 
212. Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.".
 
213. ІІ. Прикінцеві положення
 
214. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
 
215. 2. Документи дозвільного характеру, які діяли на території України до набрання чинності цим Законом, зберігають свою чинність і діють до закінчення строку, на який вони видавалися. Суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії зобов’язані протягом одного року внести до документів дозвільного характеру зміни, пов’язані з набранням чинності цим Законом.
 
216. 3. До приведення інших законодавчих актів у відповідність з нормами цього Закону вони діють у частині, що не суперечить цьому Закону.