Кількість абзаців - 49 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Закон України
 
   ПРОЕКТ
Закон України
 
1. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства”
 
-1- Кармазін Ю.А.
І. Назву законопроекту викласти у такій редакції:
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо правового статусу іноземців та осіб без громадянства».
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що згідно з Регламентом Верховної Ради України обґрунтування необхідності прийняття проекту Закону повинно міститися у пояснювальній записці до законопроекту, тому назву законопроекту слушно викласти у запропонованій мною редакції.
 
Відхилено   Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»
 
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
3. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
   І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
4. 1. У Кодексі адміністративного судочинства України (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 35-37, ст. 446):
 
   1. У Кодексі адміністративного судочинства України (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 35-37, ст. 446):
 
5. 1) частину першу статті 18 доповнити пунктом 2-1 такого змісту:
 
-2- Ківалов С.В.
І. У розділі І законопроекту:
У частині першій законопроекту:
пункт 1 виключити;
пункт 3 виключити;
 
Відхилено   1) частину першу статті 18 доповнити пунктом 6 такого змісту:
 
6. «21) адміністративні справи щодо примусового повернення в країну походження або третю країну та примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі території України; «;
 
   «6) адміністративні справи щодо примусового повернення в країну походження або третю країну та примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі території України»;
 
7. 2) частини першу, другу та четверту статті 183-5 викласти в такій редакції:
 
   2) частини першу, другу і четверту статті 183-5 викласти в такій редакції:
 
8. «1. Позовні заяви іноземців та осіб без громадянства щодо оскарження рішень про їх примусове повернення в країну походження або третю країну, а також позовні заяви центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, органів охорони державного кордону або Служби безпеки України про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства за межі території України подаються до адміністративного суду за місцезнаходженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, органу охорони державного кордону чи Служби безпеки України або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України.
 
-3- Ганущак Ю.І.
1. У Кодексі адміністративного судочинства України:
-у частині першій статті 183-5 слова «походження або третю країну» замінити словами «з якої вони незаконно перетнули державний кордон України»;
 
Відхилено   «1. Позовні заяви іноземців та осіб без громадянства щодо оскарження рішень про їх примусове повернення в країну походження або третю країну, а також позовні заяви центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, органів охорони державного кордону або Служби безпеки України про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства за межі території України подаються до адміністративного суду за місцезнаходженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, органу охорони державного кордону чи Служби безпеки України або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України.
 
9. 2. Адміністративні справи, передбачені частиною першою цієї статті, розглядаються судом у п’ятиденний строк з дня надходження позовної заяви.»;
 
   2. Адміністративні справи, передбачені частиною першою цієї статті, розглядаються судом у п’ятиденний строк з дня надходження позовної заяви»;
 
10. «4. Копії судових рішень у визначених цією статтею адміністративних справах невідкладно видаються особам, які брали участь у справі.»;
 
-4- Кармазін Ю.А.
ІІ. У розділі І законопроекту:
1. У абзаці четвертому пункту 2) частини першої слово: «невідкладно» замінити словами: «протягом трьох днів» і далі - за текстом.
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що це положення законопроекту потребує редакційного корегування, оскільки згідно з ним копії судових рішень у справах за позовними заявами іноземців та осіб без громадянства щодо оскарження рішень про їх примусове повернення до країни походження «невідкладно видаються особам, які брали участь у справі». Річ у тім, що підготовка судового рішення потребує певного часу, тоді як вживане у пропонованій нормі слово «невідкладно» не дозволяє зробити чіткого висновку щодо строків виконання передбаченого нею припису і на практиці створить колізію.
 
Відхилено   «4. Копії судових рішень у визначених цією статтею адміністративних справах невідкладно видаються особам, які брали участь у справі»;
 
11. 3) у статті 256:
 
   3) у статті 256:
 
12. пункт 9 частини першої виключити;
 
   пункт 9 частини першої виключити;
 
13. частину другу доповнити пунктом 5 такого змісту:
 
   частину другу доповнити пунктом 5 такого змісту:
 
14. «5) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства.».
 
   «5) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства».
 
15. 2. Пункт 13 статті 24 Закону України «Про Службу безпеки України» (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 27, ст. 382; 2000 р., № 10, ст. 79; 2003 р., № 27, ст. 209, № 29, ст. 236; 2004 р., № 32, ст. 394) після слів «митних правил» доповнити словами «приймати рішення про заборону в’їзду в Україну іноземцю або особі без громадянства, про скорочення строку тимчасового перебування іноземця та особи без громадянства на території України, про примусове повернення іноземця або особи без громадянства в країну походження або третю країну».
 
   2. Пункт 13 статті 24 Закону України «Про Службу безпеки України» (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 27, ст. 382; 2000 р., № 10, ст. 79; 2003 р., № 27, ст. 209, № 29, ст. 236; 2004 р., № 32, ст. 394) після слів «митних правил» доповнити словами «приймати рішення про заборону в’їзду в Україну іноземцю або особі без громадянства, про скорочення строку тимчасового перебування іноземця та особи без громадянства на території України, про примусове повернення іноземця або особи без громадянства в країну походження або третю країну».
 
16. 3. У Законі України «Про імміграцію» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 41, ст. 197, із змінами, внесеними Законом України від 20 вересня 2011 р. № 3739-VІ):
 
   3. У Законі України «Про імміграцію» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 41, ст. 197; 2012 р., № 19-20, ст. 173):
 
17. 1) абзаци шостий - восьмий статті 1 викласти в такій редакції:
 
   1) абзаци шостий-восьмий статті 1 замінити одним абзацом такого змісту:
 
18. «посвідка на постійне проживання - документ, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства та підтверджує право на постійне проживання в Україні;
 
-5- Кармазін Ю.А.
2. У частині третій законопроекту:
1) у пункті 1):
- абзац другий виключити, а саме:
«посвідка на постійне проживання - документ, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства та підтверджує право на постійне проживання в Україні; «.
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що не має потреби у роз’ясненні Законом України «Про імміграцію» змісту терміну «посвідка на постійне проживання», оскільки значення цього терміну розкрито Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» і дублювання у Законі України «Про імміграцію» призведе до захаращення правового масиву.
 
Враховано      
19. довгострокова віза - наданий уповноваженим органом України в установленій законодавством формі дозвіл, необхідний для в’їзду іноземця та особи без громадянства на постійне місце проживання в Україну;
 
   «довгострокова віза - наданий уповноваженим органом України в установленій законодавством формі дозвіл, необхідний для в’їзду іноземця та особи без громадянства на постійне місце проживання в Україну»;
 
20. паспортний документ - документ, виданий уповноваженим органом іноземної держави або статутною організацією ООН, що підтверджує громадянство іноземця, посвідчує особу іноземця або особу без громадянства, надає право на в’їзд або виїзд з держави і визнається Україною; «;
 
-6- Кармазін Ю.А.
- абзац четвертий виключити, а саме:
«паспортний документ - документ, виданий уповноваженим органом іноземної держави або статутною організацією ООН, що підтверджує громадянство іноземця, посвідчує особу іноземця або особу без громадянства, надає право на в’їзд або виїзд з держави і визнається Україною; «.
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що не має потреби у роз’ясненні Законом України «Про імміграцію» змісту терміну «паспортний документ», оскільки значення цього терміну розкрито Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» і дублювання у Законі України «Про імміграцію» призведе до захаращення правового масиву;
 
Враховано      
21. 2) пункт 7 частини другої статті 4 виключити;
 
-7- Кармазін Ю.А.
2) пункт 2) виключити, а саме:
«2) пункт 7 частини другої статті 4 виключити; «, тобто даний пункт залишити в чинній редакції:
«7) особи, які безперервно прожили на території України протягом трьох років з дня надання їм статусу біженців в Україні чи притулку в Україні, а також їхні батьки, чоловіки (дружини) та неповнолітні діти, які проживають разом з ними; «
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що законодавча пропозиція щодо скасування імміграційної квоти щодо осіб, які безперервно прожили на території України протягом трьох років з дня надання їм статусу біженців в Україні чи притулку в Україні суперечить Концепції державної міграційної політики, схваленої Указом Президента України від 30 травня 2011 року № 622/2011, «стратегічними напрямами реалізації державної міграційної політики є: визначення квот імміграції в Україну з урахуванням поточної і перспективної демографічної ситуації та ситуації, що склалася на ринку праці». Слід зазначити, що згідно з Порядком формування квот, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2002 р. № 1983, формування імміграційних квот здійснюється відповідно до пропозицій центральних та місцевих органів виконавчої влади за категоріями іммігрантів з урахуванням поточної демографічної ситуації, що мають ґрунтуватися на результатах аналізу імміграційного процесу у попередньому календарному році та враховувати необхідність максимального обмеження квоти імміграції в Україну іноземців та осіб без громадянства з країн походження значної кількості нелегальних мігрантів.
Розглядаючи цю законодавчу пропозицію, необхідно також звернути увагу на те, що імміграція знижує реальну заробітну плату некваліфікованої робочої сили та не виключає зростання соціальної напруги в суспільстві, конфліктів на расовому, національному та релігійному ґрунті і, як свідчить міжнародна практика, впливає на рівень злочинності, причому, у бік її зростання;
 
Відхилено   2) пункт 7 частини другої статті 4 виключити;
 
    -8- Ківалов С.В.
У частині третій законопроекту:
пункт другий викласти в такій редакції:
«пункт 7 частини другої статті 4 викласти в такій редакції:
7) Особи, які безперервно прожили на території України протягом трьох років з дня визнання їх біженцями в Україні чи надання їм притулку в Україні, їх батьки, чоловіки (дружини) та неповнолітні діти, які проживають разом з ними, а також особи, які безперервно прожили на території України протягом п’яти років з дня визнання їх особами які потребують додаткового захисту, а також їх батьки, чоловіки (дружини) та неповнолітні діти, які проживають разом з ними».
 
Відхилено    
22. 3) у пункті 3 частини першої статті 7 слово «імміграційні» замінити словом «довгострокові»;
 
   3) у пункті 3 частини першої статті 7 слово «імміграційні» замінити словом «довгострокові»;
 
23. 4) у частині сьомій статті 9:
 
   4) у частині сьомій статті 9:
 
24. пункт 7 виключити;
 
-9- Ківалов С.В.
Абзац другий пункту 4 викласти у такій редакції:
«пункт сьомий викласти у такій редакції:
7) для осіб, зазначених у пункті 7 частини другої статті 4
цього Закону, - копія документа, що підтверджує визнання її біженцем або особою яка потребує додаткового захисту, а також документ, що підтверджує факт безперервного проживання особи на законних підставах на території України протягом трьох років з дня визнання її біженцем чи надання їй притулку в Україні або п’яти років з дня визнання її особою яка потребує додаткового захисту».
 
Відхилено   пункт 7 виключити;
 
25. пункт 10 викласти в такій редакції:
 
   пункт 10 викласти в такій редакції:
 
26. «10) для осіб, зазначених у пункті 3 частини третьої статті 4 цього Закону, - документи, які підтверджують право особи на набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до статті 8 Закону України «Про громадянство України»; «;
 
   «10) для осіб, зазначених у пункті 3 частини третьої статті 4 цього Закону, - документи, що підтверджують право особи на набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до статті 8 Закону України «Про громадянство України»;
 
27. доповнити частину пунктом 12 такого змісту:
 
   доповнити пунктом 12 такого змісту:
 
28. «12) для осіб, зазначених у пункті 5 частини третьої статті 4 цього Закону, - документи, які підтверджують отримання статусу закордонних українців або копії документів, що засвідчують їх родинні стосунки із закордонними українцями.»;
 
   «12) для осіб, зазначених у пункті 5 частини третьої статті 4 цього Закону, - документи, що підтверджують отримання статусу закордонних українців, або копії документів, що засвідчують їх родинні стосунки із закордонними українцями»;
 
29. 5) у статті 11:
 
   5) у статті 11:
 
30. перше речення частини першої викласти в такій редакції: «Особі, яка постійно проживає за межами України і отримала дозвіл на імміграцію, дипломатичне представництво чи консульська установа України за її зверненням оформляють довгострокову візу.»;
 
   перше речення частини першої викласти в такій редакції: «Особі, яка постійно проживає за межами України і отримала дозвіл на імміграцію, дипломатичне представництво чи консульська установа України за її зверненням оформляють довгострокову візу»;
 
31. у другому реченні частини другої слово «імміграційною» замінити словом «довгостроковою»;
 
   у другому реченні частини другої слово «імміграційною» замінити словом «довгостроковою»;
 
32. доповнити статтю частиною такого змісту:
 
-10- Кармазін Ю.А.
3) абзаци четвертий - п’ятий пункту 5) виключити, а саме:
«доповнити статтю частиною такого змісту:
«Особі, яка до прийняття рішення про припинення громадянства України постійно проживала на території України і після прийняття рішення про припинення громадянства України залишилася постійно проживати на її території, орган спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань імміграції за місцем її проживання на підставі відповідного Указу Президента України про припинення громадянства України та заяви такої особи видає посвідку на постійне проживання протягом тижня з дня подання особою відповідної заяви.»
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що зміни до статті 11 Закону України «Про імміграцію», згідно з якими зазначена стаття доповнюється новою частиною п’ятою є абсолютно необґрунтованими і суперечать логіці нормотворення, адже положенням пропонованої норми відтворюється зміст частини шістнадцятої статті 4 та частини першої статті 5 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» у чому потреби немає.
 
Враховано      
33. «Особі, яка до прийняття рішення про припинення громадянства України постійно проживала на території України і після прийняття рішення про припинення громадянства України залишилася постійно проживати на її території, орган спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань імміграції за місцем її проживання на підставі відповідного Указу Президента України про припинення громадянства України та заяви такої особи видає посвідку на постійне проживання протягом тижня з дня подання особою відповідної заяви.»;
 
      
34. 6) у другому реченні частини третьої статті 13 слова «мала до його надання статус біженця» замінити словами «була до його надання визнана біженцем».
 
   6) у другому реченні частини третьої статті 13 слова «мала до його надання статус біженця» замінити словами «була до його надання визнана біженцем».
 
35. 4. У статті 19 Закону України «Про Державну прикордонну службу України» (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 27, ст. 208; 2008 р., № 26, ст. 243; 2009 р., № 24, ст. 298; 2010 р., № 6, ст. 46; 2011 р., № 32, ст. 316):
 
   4. У статті 19 Закону України «Про Державну прикордонну службу України» (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 27, ст. 208; 2008 р., № 26, ст. 243; 2009 р., № 24, ст. 298; 2010 р., № 6, ст. 46; 2011 р., № 32, ст. 316):
 
36. пункт 6 після слів «у пунктах пропуску через державний кордон» доповнити словами «, а також здійснення фіксації біометричних даних іноземців та осіб без громадянства під час здійснення прикордонного контролю в пунктах пропуску через державний кордон»;
 
   1) пункт 6 після слів «у пунктах пропуску через державний кордон» доповнити словами «а також здійснення фіксації біометричних даних іноземців та осіб без громадянства під час здійснення прикордонного контролю в пунктах пропуску через державний кордон»;
 
37. пункт 15 викласти в такій редакції:
 
   2) пункт 15 викласти в такій редакції:
 
38. «15) прийняття в установленому порядку рішень про примусове повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства, які затримані в межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України, з подальшим повідомленням протягом 24 годин прокурору про підстави прийняття такого рішення; «;
 
-11- Ганущак Ю.І.
2. У Законі України «Про державну прикордонну службу України»:
- у пункті п’ятнадцятому статті 19 слова «походження або третю країну іноземців» замінити словами «з якої вони незаконно перетнули державний кордон України»;
 
Відхилено   «15) прийняття в установленому порядку рішень про примусове повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства, затриманих у межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України, з подальшим повідомленням протягом 24 годин прокурора про підстави прийняття такого рішення»;
 
39. доповнити статтю пунктами 15-1 і 15-2 такого змісту:
 
   3) доповнити пунктами 15-1 і 15-2 такого змісту:
 
40. «15-1) прийняття в установленому порядку рішень про розміщення іноземців та осіб без громадянства, які затримані в межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України, у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, з подальшим повідомленням протягом 24 годин прокурору;
 
-12- Ганущак Ю.І.
- у пункті 15-1 статті 19 після слів «території України» доповнити словами «на строк не більше 5 днів, «.
 
Відхилено   «15-1) прийняття в установленому порядку рішень про розміщення іноземців та осіб без громадянства, затриманих у межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України, у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, з подальшим повідомленням протягом 24 годин прокурора;
 
41. 15-2) виконання рішень адміністративного суду про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства, які затримані в межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України; «.
 
   15-2) виконання рішень адміністративного суду про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства, затриманих в межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України».
 
42. 5. Абзац третій статті 5 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 15, ст. 232) викласти в такій редакції:
 
-13- Кармазін Ю.А.
3. Виключити, змінивши відповідно подальшу нумерацію частин розділу І законопроекту, частину п’яту, а саме:
«5. Абзац третій статті 5 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 15, ст. 232) викласти в такій редакції:
«для іноземців та осіб без громадянства - підстави, встановлені Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства.»«
Обґрунтування:Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що такі зміни, як пропонує автор законопроекту викликають непорозуміння, оскільки їх положення визначають законні підстави перебування особи на території України, повторюючи положення чинної норми цієї статті.
 
Відхилено я норма вже прийнята Законом України №5088-VІ від 5.07.2012 р.     
43. «для іноземців та осіб без громадянства - підстави, встановлені Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства.».
 
      
44. 6. Пункти 3 і 20 частини першої статті 1 Закону України «Про прикордонний контроль» (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 6, ст. 46) викласти в такій редакції:
 
   5. Пункти 3 і 20 частини першої статті 1 Закону України «Про прикордонний контроль» (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 6, ст. 46) викласти в такій редакції:
 
45. «3) віза - наданий уповноваженим органом України в установленій законодавством формі дозвіл, необхідний для в’їзду на територію України або для транзитного проїзду через її територію протягом відповідного строку; «;
 
   «3) віза - наданий уповноваженим органом України в установленій законодавством формі дозвіл, необхідний для в’їзду на територію України або для транзитного проїзду через її територію протягом відповідного строку»;
 
46. «20) строк перебування на території України - визначений візою, законодавством України чи міжнародними договорами України строк, протягом якого іноземець чи особа без громадянства може на законних підставах перебувати в Україні; «.
 
   «20) строк перебування на території України - визначений візою, законодавством України чи міжнародними договорами України строк, протягом якого іноземець чи особа без громадянства може на законних підставах перебувати в Україні».
 
47. ІІ. Прикінцеві положення
 
-14- Кармазін Ю.А.
ІІІ. Розділ ІІ «Прикінцеві положення» законопроекту викласти у такій редакції:
«ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім абзацу другого пункту 4 розділу І, який набирає чинності з початку функціонування національної системи біометричної верифікації та ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.»
Обґрунтування: Зміни вносяться з метою редакційного уточнення та техніко-юридичного корегування положень законопроекту, оскільки даним законопроектом пропонуються зміни, які Кабінету Міністрів України необхідно буде відобразити у відповідних підзаконних нормативно-правових актах.
 
Враховано   ІІ. Прикінцеві положення
 
48. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім абзацу другого пункту 4 розділу І, який набирає чинності з початку функціонування національної системи біометричної верифікації та ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства.

   1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім абзацу другого пункту 4 розділу І, який набирає чинності з початком функціонування національної системи біометричної верифікації та ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.