Кількість абзаців - 76 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності військовослужбовців, надання командирам додаткових прав та покладання обов'язків у особливий період (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
 
   Проект
 
1. Закон УкраЇни
 
   Закон України
 
2. про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності військовослужбовців, надання командирам додаткових прав та покладання обов'язків у особливий період
 
   Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності військовослужбовців, надання командирам додаткових прав та покладення обов'язків в особливий період
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
   І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
5. 1. У Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25–26, ст. 131):
 
   2. У Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25–26, ст. 131):
 
6. 1) частину першу статті 62 після слів "строкової служби" доповнити словами "військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом, особам офіцерського складу, які проходять кадрову військову службу, особам офіцерського складу, які проходять військову службу за призовом, військовослужбовцям, призваним на військову службу в особливий період (крім військовослужбовців-жінок)";
 
-1- Кожем'якін А.А.
У розділі І п. 1 п.п.1 слова «в особливий період» заміни словами «під час мобілізації, на особливий період».
 
Враховано   1) частину першу статті 62 після слів "строкової служби" доповнити словами "військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом, особам офіцерського складу, які проходять кадрову військову службу, особам офіцерського складу, які проходять військову службу за призовом, військовослужбовцям, призваним на військову службу під час мобілізації, на особливий період (крім військовослужбовців-жінок)";
 
7. 2) абзац другий частини другої статті 407 після слів "службовим обмеженням на строк до двох років" доповнити словами "або триманням у дисциплінарному батальйоні на строк від шести місяців до одного року".
 
   2) абзац другий частини другої статті 407 після слів "службовим обмеженням на строк до двох років" доповнити словами "або триманням у дисциплінарному батальйоні на строк від шести місяців до одного року".
 
8. 2. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):
 
   1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):
 
9. 1) статтю 15 доповнити частиною п'ятою такого змісту:
 
   1) статтю 15 доповнити частиною п'ятою такого змісту:
 
10. "Військовослужбовці за вчинення військових адміністративних правопорушень несуть відповідальність, передбачену главою 13-Б цього Кодексу, за умови, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність";
 
   "Військовослужбовці за вчинення військових адміністративних правопорушень несуть відповідальність, передбачену главою 13-Б цього Кодексу, за умови, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність";
 
11. 2) частину першу статті 24 доповнити пунктом 8 такого змісту:
 
   2) частину першу статті 24 доповнити пунктом 8 такого змісту:
 
12. "8) арешт з утриманням на гауптвахті";
 
   "8) арешт з утриманням на гауптвахті";
 
13. 3) доповнити статтею 32-1 такого змісту:
 
   3) Главу 3 доповнити статтею 32 такого змісту:
 
14. "Стаття 32. Арешт з утриманням на гауптвахті
 
   "Стаття 32-1. Арешт з утриманням на гауптвахті
 
15. Арешт з утриманням на гауптвахті встановлюється і застосовується лише у виключних випадках за окремі види військових адміністративних правопорушень на строк до десяти діб. Арешт з утриманням на гауптвахті призначається районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею).
 
   Арешт з утриманням на гауптвахті встановлюється і застосовується лише у виключних випадках за окремі види військових адміністративних правопорушень на строк до десяти діб. Арешт з утриманням на гауптвахті призначається районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею).
 
16. Арешт з утриманням на гауптвахті не може застосовуватись до військовослужбовців-жінок";
 
   Арешт з утриманням на гауптвахті не може застосовуватися до військовослужбовців - жінок";
 
17. 4) доповнити главою 13-Б такого змісту:
 
   4) доповнити главою 13-Б такого змісту:
 
18. "Глава 13-Б
 
   "Глава 13-Б
 
19. ВІЙСЬКОВІ АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ
 
   ВІЙСЬКОВІ АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ
 
20. Стаття 172. Відмова від виконання наказу або інших законних вимог командира (начальника)
 
   Стаття 172. Відмова від виконання наказу або інших законних вимог командира (начальника)
 
21. Відмова від виконання законних вимог командира (начальника), –
 
   Відмова від виконання законних вимог командира (начальника) –
 
22. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
   тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
23. Стаття 172. Самовільне залишення військової частини або місця служби
 
   Стаття 172. Самовільне залишення військової частини або місця служби
 
24. Самовільне залишення військової частини або місця служби військовослужбовцем строкової служби, а також нез'явлення його вчасно без поважних причин на службу у разі звільнення з частини, призначення або переведення, нез'явлення з відрядження, відпустки або з лікувального закладу тривалістю до трьох діб, –
 
-2- Єфімов М.В.
В запропонованій статті 172-11 Кодексу України про адміністративні правопорушення частину другу викласти у наступній редакції:
«Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене повторно протягом року, -»
 
Немає висновку   Самовільне залишення військової частини або місця служби військовослужбовцем строкової служби, а також нез'явлення його вчасно без поважних причин на службу у разі звільнення з частини, призначення або переведення, нез'явлення з відрядження, відпустки або з лікувального закладу тривалістю до трьох діб –
 
25. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
-3- Вінник І.Ю.
У розділі І пункті 2 підпункті 4 у абзаці 8 (у санкції запропонованої частини першої статті 172-11) слова «на строк до десяти діб» замінити на слова «на строк до п’яти діб».
Обґрунтування: В зазначених запропонованих законопроектом нових статтях КпАП відсутня диференціація адміністративних стягнень за вчинені військові адміністративні правопорушення залежно від тяжкості вчиненого діяння, що пропонується усунути.
 
Враховано   тягнуть за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до п’яти діб.
 
26. Самовільне залишення військової частини або місця служби військовослужбовцем (крім строкової служби), а також нез'явлення його вчасно на службу без поважних причин тривалістю від трьох до десяти діб, або хоч і менше трьох діб, але вчинені повторно протягом року, –
 
   Самовільне залишення військової частини або місця служби військовослужбовцем (крім строкової служби), а також нез'явлення його вчасно без поважних причин на службу тривалістю від трьох до десяти діб, або хоч і менше трьох діб, але вчинені повторно протягом року, –
 
27. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
-4- Вінник І.Ю.
У розділі І пункті 2 підпункті 4 у абзаці 10 (у санкції запропонованої частини другої статті 172-11) слова «на строк до десяти діб» замінити на слова «на строк від п’яти до десяти діб».
Обґрунтування: В зазначених запропонованих законопроектом нових статтях КпАП відсутня диференціація адміністративних стягнень за вчинені військові адміністративні правопорушення залежно від тяжкості вчиненого діяння, що пропонується усунути.
 
Враховано   тягнуть за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк від п’яти до десяти діб.
 
    -5- Сотник О.С.
У Розділі І:
у п.п.4 п.2 після слів «тягне за собою арешт з утримання на гауптвахті на строк до десяти діб» та перед словами «Стаття 172. Необережне знищення або пошкодження військового майна» додати абзац наступного змісту: «Примітка. Під поважною причиною необхідно розуміти дію непереборної сили чи будь-яку іншу обставину, яка не залежала від волі суб’єкта, однак впливала на неї, внаслідок чого суб’єкт не зміг виконати покладені на нього обов’язки.».
Обґрунтування:
Важливо конкретизувати, що саме розуміється під поважною причиною, оскільки на практиці можуть виникнути випадки різного тлумачення поважності причини нез’явлення військовослужбовця вчасно на службу, що призведе до порушення принципу рівності усіх людей перед законом.
 
Відхилено    
28. Стаття 172. Необережне знищення або пошкодження військового майна
 
   Стаття 172. Необережне знищення або пошкодження військового майна
 
29. Необережне знищення або пошкодження зброї, бойових припасів, засобів пересування, військової і спеціальної техніки чи іншого військового майна, –
 
   Необережне знищення або пошкодження зброї, бойових припасів, засобів пересування, військової і спеціальної техніки чи іншого військового майна –
 
30. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
   тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
31. Стаття 172. Зловживання військовою службовою особою владою або службовим становищем
 
   Стаття 172. Зловживання військовою службовою особою владою або службовим становищем
 
32. Незаконне використання військовою службовою особою транспортних засобів, споруд чи іншого військового майна, а також незаконне використання підлеглого для особистих послуг чи послуг іншим особам, а також інше зловживання владою або службовим становищем, вчинене з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб, –
 
-6- Вінник І.Ю.
У розділі І пункті 2 підпункті 4 у абзаці 15 (у частині першій запропонованої нової статті 172-13) слова «незаконне використання підлеглого для особистих послуг чи послуг іншим особам» замінити на слова «використання військовослужбовця для виконання завдань, не пов'язаних з військовою службою».
Обґрунтування: Зміни запропоновані з метою узгодження положень законопроекту із статтею 8 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», відповідно до частини першої якої використання військовослужбовців для виконання завдань, не пов'язаних з військовою службою, забороняється та тягне за собою відповідальність згідно із законом. Військовослужбовці можуть залучатися до участі у ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійного лиха та в інших окремих випадках лише за рішенням Верховної Ради України.
 
Враховано   Незаконне використання військовою службовою особою транспортних засобів, споруд чи іншого військового майна, використання військовослужбовця для виконання завдань, не пов’язаних з військовою службою, а також інше зловживання владою або службовим становищем, вчинене з корисливою метою чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб, –
 
33. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
   тягнуть за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
34. Примітка. Під військовими службовими особами розуміються військові начальники, а також інші військовослужбовці, які обіймають постійно чи тимчасово посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов'язків, або виконують такі обов'язки за спеціальним дорученням повноважного командування.
 
   Примітка. Під військовими службовими особами розуміються військові начальники, а також інші військовослужбовці, які обіймають постійно чи тимчасово посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або виконують такі обов'язки за спеціальним дорученням повноважного командування.
 
35. Стаття 172. Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень
 
   Стаття 172. Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень
 
36. Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень, тобто умисне вчинення дій, які явно виходять за межі наданих цій особі прав чи повноважень, –
 
   Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень, тобто умисне вчинення дій, які явно виходять за межі наданих цій особі прав чи повноважень, –
 
37. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
   тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
38. Стаття 172. Недбале ставлення до військової служби
 
   Стаття 172. Недбале ставлення до військової служби
 
39. Недбале ставлення військової службової особи до військової служби, –
 
-7- Сотник О.С.
У Розділі І:
у п.п.4 п.2 після слів «Недбале ставлення військової службової особи до військової служби» та перед словами «тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб» доповнити словами «що виразилось у невиконанні або неналежному виконанні військовою службовою особою своїх обов’язків».
Обґрунтування:
В положенні норми не деталізовано поняття «недбале ставлення до військової служби», що може призвести до проблем розуміння даної норми та практичного її застосування, оскільки дана норма не містить в собі конкретизації дій за які наступає відповідальність.
 
Відхилено   Недбале ставлення військової службової особи до військової служби –
 
40. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
   тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
41. Стаття 172. Бездіяльність військової влади
 
   Стаття 172. Бездіяльність військової влади
 
42. Умисне неприпинення злочину, що вчиняється підлеглим, або ненаправлення військовою службовою особою до органу досудового розслідування повідомлення про підлеглого, який вчинив кримінальне правопорушення, а також інше умисне невиконання військовою службовою особою дій, які вона за своїми службовими обов'язками повинна була виконати, –
 
   Умисне невжиття заходів щодо припинення злочину, що вчиняється підлеглим, або ненаправлення військовою службовою особою до органу досудового розслідування повідомлення про підлеглого, який вчинив кримінальне правопорушення, а також інше умисне невиконання військовою службовою особою покладених на неї службових обов’язків –
 
43. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
   тягнуть за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
44. Стаття 172. Порушення правил несення бойового чергування
 
   Стаття 172. Порушення правил несення бойового чергування
 
45. Порушення правил несення бойового чергування (бойової служби), встановлених для своєчасного виявлення і відбиття раптового нападу на Україну або для захисту та безпеки України, –
 
   Порушення правил несення бойового чергування (бойової служби), встановлених для своєчасного виявлення і відбиття раптового нападу на Україну або для захисту та безпеки України, –
 
46. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
   тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
47. Стаття 172. Порушення правил несення прикордонної служби
 
   Стаття 172. Порушення правил несення прикордонної служби
 
48. Порушення правил несення прикордонної служби особою, яка входить до складу наряду з охорони державного кордону України, –
 
   Порушення правил несення прикордонної служби особою, яка входить до складу наряду з охорони державного кордону України, –
 
49. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
   тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
50. Стаття 172. Порушення правил поводження зі зброєю, а також із речовинами і предметами, що становлять підвищену небезпеку для оточення
 
   Стаття 172. Порушення правил поводження із зброєю, а також речовинами і предметами, що становлять підвищену небезпеку для оточення
 
51. Порушення правил поводження зі зброєю, а також із боєприпасами, вибуховими, іншими речовинами і предметами, що становлять підвищену небезпеку для оточення, а так само з радіоактивними матеріалами –
 
   Порушення правил поводження із зброєю, а також боєприпасами, вибуховими, іншими речовинами і предметами, що становлять підвищену небезпеку для оточення, а також з радіоактивними матеріалами –
 
52. тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
   тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
53. Стаття 172. Розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв військовослужбовцями
 
   Стаття 172. Розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв військовослужбовцями
 
54. Розпивання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв військовослужбовцями, військовозобов'язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об'єктів або виконання ними обов'язків військової служби в нетверезому стані, –
 
   Розпивання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв військовослужбовцями, військовозобов'язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об'єктів або виконання ними обов'язків військової служби в нетверезому стані –
 
55. тягне за собою накладення штрафу від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб.
 
-8- Вінник І.Ю.
У розділі І пункті 2 підпункті 4 у абзаці 38 (у санкції запропонованої частини першої статті 172-20) слова «на строк до десяти діб» замінити на слова «на строк до п’яти діб».
Обґрунтування: В зазначених запропонованих законопроектом нових статтях КпАП відсутня диференціація адміністративних стягнень за вчинені військові адміністративні правопорушення залежно від тяжкості вчиненого діяння, що пропонується усунути.
 
Враховано   тягнуть за собою накладення штрафу від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арешт з утриманням на гауптвахті на строк до п’яти діб.
 
56. Участь начальників (командирів) та інших керівників у розпиванні з підлеглими їм військовослужбовцями, військовозобов'язаними та резервістами під час проходження зборів пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв під час виконання ними обов'язків військової служби або невжиття ними заходів до відсторонення від обов'язків військової служби осіб, які перебувають у нетверезому стані, або приховування ними випадків розпивання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв чи появи на військовій службі в нетверезому стані підлеглих їм військовослужбовців, військовозобов'язаних та резервістів під час проходження зборів –
 
   Участь начальників (командирів) та інших керівників у розпиванні з підлеглими їм військовослужбовцями, військовозобов'язаними та резервістами під час проходження зборів пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв під час виконання ними обов'язків військової служби або невжиття ними заходів щодо відсторонення від обов'язків військової служби осіб, які перебувають у нетверезому стані, або приховування ними випадків розпивання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв чи появи на військовій службі в нетверезому стані підлеглих їм військовослужбовців, військовозобов'язаних та резервістів під час проходження зборів –
 
57. тягне за собою накладення штрафу від чотирьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб";
 
-9- Вінник І.Ю.
У розділі І пункті 2 підпункті 4 у абзаці 40 (у санкції запропонованої частини другої статті 172-20) слова «на строк до десяти діб» замінити на слова «на строк від п’яти до десяти діб».
Обґрунтування: В зазначених запропонованих законопроектом нових статтях КпАП відсутня диференціація адміністративних стягнень за вчинені військові адміністративні правопорушення залежно від тяжкості вчиненого діяння, що пропонується усунути.
 
Враховано   тягнуть за собою накладення штрафу від чотирьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арешт з утриманням на гауптвахті на строк від п’яти до десяти діб";
 
58. 5) у цифри "172" замінити цифрами "172";
 
-10- Вінник І.Ю.
Пункт 2 розділу І доповнити новим підпунктом 6 такого змісту:
«6) у частині другій статті 250 цифру «172-9» замінити на цифру «172-20».
У зв’язку з цим пункт 6 вважати пунктом 7.
Обґрунтування: Законопроектом пропонується внести зміни до КпАП доповнивши його рядом складів адміністративних правопорушень у військовій сфері - запропоновані статті 172-10 – 172-20 КпАП України, санкції яких передбачають арешт з утриманням на гауптвахті. При цьому відсутні зміни до частини другої статті 250 КпАП України, яка передбачає випадки обов’язкової участі прокурора при провадженні у справах про адміністративні правопорушення. Разом з тим, відповідно до частини п’ятої статті 7 КпАП України прокурор здійснює нагляд за додержанням законів при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення шляхом реалізації повноважень щодо нагляду за додержанням законів при застосуванні заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян.
 
Відхилено   5) у статті 221 цифри "172" замінити цифрами "172";
 
59. 6) пункт 1 частини першої доповнити новим абзацом такого змісту:
 
-11- Вінник І.Ю.
Підпункт 6 пункту 2 розділу І викласти в такій редакції:
«У частині першій :
доповнити новим пунктом 14 такого змісту:
«14) командири військових частин (статті 172- – 172);
у пункті 11 цифру «172-9» замінити на цифру «172-20».
Обґрунтування: Зміни пропонуються з метою техніко-юридичного коригування положень законопроекту, а також з метою невідворотності притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення військових адміністративних правопорушень. Зазначені доповнення дозволять прокурору відповідно до наданих новим Законом України «Про прокуратуру» повноважень своєчасно вирішувати питання про відповідальність службових осіб за бездіяльність військової влади у випадках відсутності складу злочину.
 
Враховано частково   6) частину першу статті 255 доповнити пунктом 14 такого змісту:
 
    -12- Кожем'якін А.А.
Частину першу статті 255 доповнити пунктом 14) такого змісту:
"командири (начальники) військових частин (статті 172-10 – 172-20)".
 
Враховано    
60. "командири військових частин (статті 172- – 172)".
 
   "14) командири (начальники) військових частин (статті 172- – 172)".
 
61. 3. У Кримінально-виконавчому кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 3–4, ст. 21):
 
   3. У Кримінально-виконавчому кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 3–4, ст. 21):
 
62. 1) статтю 17 доповнити словами "військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом, осіб офіцерського складу, які проходять кадрову військову службу, осіб офіцерського складу, які проходять військову службу за призовом, військовослужбовців, призваних на військову службу в особливий період (крім військовослужбовців-жінок)";
 
-13- Кожем'якін А.А.
У розділі І п. 3 п.п. 1 слова «в особливий період» заміни словами «під час мобілізації, на особливий період».
 
Враховано   1) статтю 17 доповнити словами "військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом, осіб офіцерського складу, які проходять кадрову військову службу, осіб офіцерського складу, які проходять військову службу за призовом, військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період (крім військовослужбовців-жінок)";
 
63. 2) у частині сьомій статті 71 слова "передбачені для військовослужбовців строкової служби" виключити;
 
   2) у частині сьомій статті 71 слова "передбачені для військовослужбовців строкової служби" виключити;
 
64. 3) частину першу статті 77 доповнити словами "а також до робіт з інженерного обладнання позицій (районів), будівництва інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави, відновлення інфраструктури населених пунктів в умовах особливого періоду, в тому числі воєнного стану чи в бойовій обстановці, а також після їх завершення до закінчення відбудовного періоду";
 
-14- Сотник О.С.
У Розділі І:
у п.п.3 п.3 після слів «до закінчення відбудовного періоду» додати слова «який закінчується в момент офіційного оголошення про це.»
Обґрунтування:
Дане положення потребує уточнення у зв’язку з тим, що в чинному законодавстві не визначено час припинення відбудовного періоду та, як наслідок, не врегульовано питання закінчення обов’язкової праці засуджених військових. Не врегулювання такої ситуації може привести до безкінечного відбудовного періоду та накладення обов’язку на засуджених військовослужбовців щодо праці на невизначений період часу.
 
Враховано   3) частину першу статті 77 доповнити словами "а також до робіт з інженерного обладнання позицій (районів), будівництва інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави, відновлення інфраструктури населених пунктів в умовах особливого періоду, в тому числі воєнного стану чи в бойовій обстановці, а також після їх завершення до закінчення відбудовного періоду, який закінчується в момент його офіційного оголошення про це";
 
65. 4) частину третю статті 84 після слів "строкової служби" доповнити словами "окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років для військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом, осіб офіцерського складу, які проходять кадрову військову службу, осіб офіцерського складу, які проходять військову службу за призовом, військовослужбовців, призваних на військову службу в особливий період".
 
-15- Кожем'якін А.А.
У розділі І п. 3 п.п. 4 слова «в особливий період» заміни словами «під час мобілізації, на особливий період».
 
Враховано   4) частину третю статті 84 після слів "строкової служби" доповнити словами "окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років для військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом, осіб офіцерського складу, які проходять кадрову військову службу, осіб офіцерського складу, які проходять військову службу за призовом, військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період".
 
66. 4. Статтю 6 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, затвердженого Законом України від 24 березня 1999 року № 551-ХІV (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 22–23, ст. 197), після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту:
 
   7. Статтю 6 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, затвердженого Законом України "Про Дисциплінарний статут Збройних Сил України" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 22–23, ст. 197), після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту:
 
67. "Командир зобов'язаний вжити заходів щодо затримання підлеглого при вчиненні або здійсненні ним замаху на вчинення кримінального правопорушення чи безпосередньо після вчинення кримінального правопорушення, пов'язаного із непокорою, опором чи погрозою начальнику, застосуванням насильства, із самовільним залишенням військової частини або місця служби, ухиленням від військової служби чи дезертирством, із негайним доставлянням затриманого до уповноваженої службової особи або заходів щодо негайного повідомлення уповноваженої службової особи про затримання та місцезнаходження особи, яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення".
 
-16- Кожем'якін А.А.
У розділі 1 пункту 4 слова «замаху на вчинення кримінального правопорушення» замінити словами «замаху на вчинення злочину» та слова «яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення» замінити словами «яка підозрюється у вчиненні діяння з ознаками злочину».
 
Враховано   "Командир зобов'язаний вжити заходів щодо затримання підлеглого при вчиненні або здійсненні ним замаху на вчинення злочину чи безпосередньо після вчинення злочину, пов'язаного із непокорою, опором чи погрозою начальнику, застосуванням насильства, самовільним залишенням військової частини або місця служби, ухиленням від військової служби чи дезертирством, із негайним доставлянням затриманого до уповноваженої службової особи або вжити заходів щодо негайного повідомлення уповноваженої службової особи про затримання та місцезнаходження особи, яка підозрюється у вчиненні діяння з ознаками злочину".
 
68. У зв'язку з цим частину четверту вважати відповідно частиною п'ятою.
 
-17- Єфімов М.В.
2. Статтю 6 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, окрім змін які вносяться законопроектом, доповнити ще двома частинами, наступного змісту:
«Командир зобов'язаний вжити заходів щодо припинення підлеглим вчинення адміністративного та/або кримінального правопорушення.
У випадку вчинення підлеглим адміністративного правопорушення командир військової частини зобов’язаний у одноденний термін, з моменту вчинення такого правопорушення (у випадку не можливості скласти протокол у зв’язку із проведення бойових дій - у триденний термін) скласти протокол про таке правопорушення, та у дводенний термін з моменту складення
 
Немає висновку   У зв'язку з цим частину четверту вважати частиною п'ятою.
 
69. 5. Статут внутрішньої служби Збройних Сил України, затверджений Законом України від 24 березня 1999 року № 548-ХІV (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 22–23, ст. 194), доповнити статтею 22 такого змісту:
 
   5. Статут внутрішньої служби Збройних Сил України, затверджений Законом України "Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 22–23, ст. 194 із наступними змінами), доповнити статтею 22 такого змісту:
 
70. "22. Командири (начальники) в особливий період, у тому числі в умовах воєнного стану чи бойовій обстановці, з метою затримання військовослужбовців, які вчиняють кримінальні правопорушення, пов'язані із непокорою, опором чи погрозою начальнику застосуванням насильства, із самовільним залишенням бойових позицій та визначених місць дислокації військових частин (підрозділів) в районах виконання бойових завдань, мають право особисто застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби, а в бойовій обстановці також зброю чи віддати підлеглим наказ про застосування таких засобів, якщо в інший спосіб неможливо припинити злочинні діяння.
 
-18- Сотник О.С.
пункт 5 законопроекту, яким пропонується доповнити Статут внутрішньої служби Збройних Сил України статтею 22-1, викласти у наступній редакції:
« 22-1. Командири (начальники) в особливий період, в умовах воєнного стану чи бойовій обстановці, з метою затримання військовослужбовців, які вчиняють кримінальні правопорушення, пов'язані із непокорою, опором чи погрозою начальнику застосуванням насильства, із самовільним залишенням бойових позицій та визначених місць дислокації військових частин (підрозділів) в районах виконання бойових завдань, мають право особисто застосовувати заходи фізичного впливу без нанесення ушкоджень здоров’ю військовослужбовця та спеціальні засоби, які будуть достатніми для припинення вчинення правопорушення.
В бойовій обстановці командири (начальники) можуть застосувати зброю чи віддати підлеглим наказ про її застосування, якщо в інший спосіб неможливо припинити правопорушення, при цьому не заподіюючи смерті військовослужбовцю.
У разі якщо дозволяють обставини, командир (начальник) перед застосуванням заходів фізичного впливу, спеціальних засобів або зброї повинен голосом чи пострілом угору попередити про це особу, проти якої можуть бути застосовані такі заходи.»
Обґрунтування:
Викладення даної статті у наступній редакції обумовлено необхідністю уникнення ситуацій нанесення тілесних ушкоджень та/або настання смерті військовослужбовців при виконанні наказу командира (начальника) щодо припинення вчинення правопорушення. Вбачається за важливе визначити в даній статті можливий допустимий рівень застосування заходів при припиненні правопорушення з метою збалансування співмірності правопорушення та можливих заходів щодо його припинення.
 
Враховано частково   "22-1. Командир (начальник) в умовах особливого періоду, в тому числі в умовах воєнного стану чи бойовій обстановці, з метою затримання військовослужбовця, який вчиняє діяння, що підпадає під ознаки злочину, пов'язаного з непокорою, опором чи погрозою начальнику, застосуванням насильства, самовільним залишенням бойових позицій та визначених місць дислокації військових частин (підрозділів) у районах виконання бойових завдань, має право особисто застосовувати заходи фізичного впливу без спричинення ушкодження здоров’ю військовослужбовця та спеціальні засоби, достатні для припинення протиправних дій.
У бойовій обстановці командир (начальник) може застосувати зброю чи віддати підлеглим наказ про її застосування, якщо в інший спосіб неможливо припинити правопорушення, при цьому не заподіюючи смерті військовослужбовцю.
 
    -19- Кожем'якін А.А.
У розділі 1 пункту 5 слова «які вчиняють кримінальні правопорушення, пов’язані» замінити словами «який вчиняє діяння, що підпадає під ознаки злочину, пов'язаного».
 
Враховано    
71. У разі якщо дозволяють обставини, командир (начальник) перед застосуванням заходів фізичного впливу, спеціальних засобів або зброї повинен голосом чи пострілом угору попередити про це особу, проти якої можуть бути застосовані такі заходи".
 
   У разі якщо дозволяють обставини, командир (начальник) перед застосуванням заходів фізичного впливу, спеціальних засобів або зброї повинен голосом чи пострілом угору попередити про це особу, проти якої можуть бути застосовані такі заходи".
 
72. 6. Пункт 12 додатка 12 до Статуту гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України, затвердженого Законом України від 24 березня 1999 року № 550-ХІV (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 22–23, ст. 196), викласти в такій редакції:
 
   6. Пункт 12 додатка 12 до Статуту гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України, затвердженого Законом України "Про Статут гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 22–23, ст. 196), викласти в такій редакції:
 
73. "12. Порядок і умови утримання військовослужбовців, заарештованих в адміністративному порядку, визначаються наказом Міністерства оборони України".
 
   "12. Порядок і умови утримання військовослужбовців, заарештованих в адміністративному порядку, визначаються наказом Міністерства оборони України".
 
74. 7. Пункт 12 статті 14 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 15, ст. 190) доповнити словами "військовослужбовець, який проходить військову службу за контрактом, особа офіцерського складу, яка проходить кадрову військову службу, особа офіцерського складу, яка проходить військову службу за призовом, військовослужбовець, призваний на
військову службу в особливий період (крім військовослужбовців-жінок)".
 
-20- Кожем'якін А.А.
У розділі І п. 7 слова «в особливий період» заміни словами «під час мобілізації, на особливий період».
 
Враховано   4. Пункт 12 статті 14 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 15, ст. 190; 2006 р., № 51 ст. 519) викласти в такій редакції:
"12. Військовослужбовець строкової військової служби, військовослужбовець, який проходить військову службу за контрактом, особа офіцерського складу, яка проходить кадрову військову службу,
особа офіцерського складу, яка проходить військову службу за призовом, військовослужбовець, призваний на військову службу під час мобілізації, на особливий період (крім військовослужбовців-жінок), якого засуджено до тримання в дисциплінарному батальйоні військовослужбовців, та члени його сім'ї права на пільги не втрачають".
 
75. ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

   ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.