Кількість абзаців - 34 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
 
   Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення
 
   Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
-1- Кулініч О.І.
Пункт 1 Розділу І законопроекту викласти в такій редакції:
«1. У Законі України «Про нотаріат» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 39, ст. 383):
1) частину першу статті 3 після слів «юридичної вірогідності» доповнити словами «а також здійснює функції державного реєстратора прав на нерухоме майно у порядку та випадках, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";
2) у статті 46-1:
частину другу після слів «незавершеного будівництва» доповнити словами «та під час здійснення функцій державного реєстратора прав на нерухоме майно»;
частину третю викласти у такій редакції:
«Користування Державним реєстром речових прав на нерухоме майно здійснюється безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію та/або здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»;
доповнити новими частинами такого змісту:
«Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щодо земельної ділянки має доступ та користується Державним земельним кадастром у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій (крім посвідчення заповіту) та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щодо земельної ділянки здійснює пошук у Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстровану земельну ділянку та за його результатами за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру формує витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який підписує та посвідчує печаткою нотаріуса. Витяг залишається у справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса.
Користування Державним земельним кадастром здійснюється безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію та/або здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно».
 
Враховано   І. Внести зміни до таких законів України:
1. У Законі України «Про нотаріат» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 39, ст. 383; 2013 р., № 23, ст. 224; № 33, ст. 436; 2014 р., № 23, ст. 876):
1) частину першу статті 3 доповнити словами «а також здійснює функції державного реєстратора прав на нерухоме майно у порядку та випадках, встановлених Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";
2) у статті 46-1:
частину другу після слів «об’єктом незавершеного будівництва» доповнити словами «та під час здійснення функцій державного реєстратора прав на нерухоме майно»;
частину третю викласти в такій редакції:
«Користування Державним реєстром речових прав на нерухоме майно здійснюється безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію та/або здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»;
 
5. 1. Доповнити статтю 46-1 Закону України «Про нотаріат» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 39, ст.383) новими частинами такого змісту:
 
   доповнити частинами четвертою – шостою такого змісту:
 
6. «Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій щодо земельної ділянки має доступ та користується Державним земельним кадастром у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
   «Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щодо земельної ділянки має доступ та користується Державним земельним кадастром у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
7. Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій щодо земельної ділянки (крім посвідчення заповіту) здійснює пошук у Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстровану земельну ділянку та за його результатами за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру формує витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, перший примірник якого залишається у справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса».
 
   Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій щодо земельної ділянки (крім посвідчення заповіту) та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на земельну ділянку здійснює пошук у Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстровану земельну ділянку та за його результатами за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру формує витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який підписує та посвідчує печаткою нотаріуса. Витяг залишається у справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса.
Користування Державним земельним кадастром здійснюється безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію та/або здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно».
 
8. 2. У Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 51, ст.553):
 
-2- Кулініч О.І.
Пункт 2 Розділу І законопроекту доповнити новим підпунктом такого змісту:
«1) частину п’яту статті 3 доповнити новим абзацом такого змісту:
«Державна реєстрація речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення може проводитися нотаріусом, незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право»;
У зв’язку з цим змінити відповідно нумерацію підпунктів.
 
Враховано   2. У Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 18, ст. 141 із наступними змінами):
1) частину п’яту статті 3 доповнити абзацом четвертим такого змісту:
«Державна реєстрація речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення може здійснюватися нотаріусом незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право»;
 
9. 1) у частині другій статті 4 слово і цифру «статтею 4-1» замінити словом і цифрами «статтями 4-1, 4-2»;
 
   2) у частині другій статті 4 слово і цифру «статтею 4-1» замінити словом і цифрами «статтями 4-1, 4-2»;
 
10. 2) доповнити статтею 4-2 такого змісту:
 
   3) доповнити статтею 4-2 такого змісту:
 
11. «Стаття 4-2. Особливості державної реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, право власності на які виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року
 
   «Стаття 4-2. Особливості державної реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, право власності на які виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року
 
12. Державна реєстрація похідного речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, право власності на яку виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року, здійснюється одночасно з державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав) на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, поданої власником чи набувачем відповідного похідного права, або уповноваженою ними особою, з урахуванням положень статті 16 цього Закону.
 
   Державна реєстрація похідного речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, право власності на яку виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року, здійснюється одночасно з державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав) на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, поданої власником чи набувачем відповідного похідного права, або уповноваженою ними особою, з урахуванням положень статті 16 цього Закону.
 
13. У разі подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень набувачем похідного речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державна реєстрація права власності на таку земельну ділянку може здійснюватися без подання заявником документа, на підставі якого виникло право власності, в порядку, встановленому пунктом 8-1 частини другої статті 9 цього Закону»;
 
-3- Кулініч О.І.
Абзац четвертий підпункту 2 пункту 2 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:
«Державна реєстрація права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, у разі подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень набувачем похідного речового права на таку земельну ділянку, може здійснюватися без подання заявником документа, на підставі якого виникло право власності, в порядку, встановленому пунктом 8-1 частини другої статті 9 цього Закону, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку у Державному земельному кадастрі та до моменту автоматизованого перенесення до Державного реєстру прав відомостей про права та обтяження на земельні ділянки з Державного реєстру земель».
 
Враховано   Державна реєстрація права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, у разі подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень набувачем похідного речового права на таку земельну ділянку, може здійснюватися без подання заявником документа, на підставі якого виникло право власності, в порядку, встановленому пунктом 8-1 частини другої статті 9 цього Закону, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку у Державному земельному кадастрі та до моменту автоматизованого перенесення до Державного реєстру прав записів (відомостей) про речові права та обтяження на земельні ділянки з Державного реєстру земель»;
 
14. 3) у пункті 8-1 частини другої статті 9:
 
   4) у пункті 8-1 частини другої статті 9:
 
15. слово «зареєстровані» замінити словом «оформлені»;
 
   слова «зареєстровані» та «зареєстрованих» замінити відповідно словами «оформлені» та «оформлених»;
 
16. слова «реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію» замінити словами «оформлення права законодавства проводили таке оформлення»;
 
   слова «реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію» замінити словами «оформлення права законодавства проводили таке оформлення»;
 
17. 4) у частині першій статті 16:
 
-4- Кулініч О.І.
Підпункт 4 пункту 2 Розділу І законопроекту викласти в такій редакції:
«4) у частині першій статті 16:
в абзаці першому слова «до органу державної реєстрації прав» виключити».
 
Враховано   5) в абзаці першому частини першої статті 16 слова «до органу державної реєстрації прав» виключити;
 
18. в абзаці першому слова «у випадках, передбачених цим Законом» виключити;
 
      
19. абзац шостий виключити;
 
-5- Кулініч О.І.
Абзац третій підпункту 4 пункту 2 розділу І законопроекту виключити.
 
Враховано   6) частину другу статті 18 виключити;
 
    -6- Кулініч О.І.
Пункт 2 Розділу І законопроекту доповнити новим підпунктом такого змісту:
«частину другу статті 18 виключити»
У зв’язку з цим змінити відповідно нумерацію наступних підпунктів.
 
Враховано    
20. 5) у частині першій статті 24:
 
   7) у пункті 5-2 частини першої статті 24 після слова «установлених» доповнити словами та цифрами «статтею 4-2 та»;
 
21. у пункті 5-2 слова «частиною дев’ятою статті 15 цього Закону» замінити словами «статтею 4-2 цього Закону»;
 
      
22. пункт 5-6 виключити;
 
-7- Кулініч О.І.
Абзац третій підпункту 5 пункту 2 розділу І законопроекту виключити.
 
Враховано      
23. 6) доповнити новим розділом такого змісту:
 
   8) доповнити розділом V такого змісту:
 
24. «Розділ V ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
   «Розділ V
ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
25. 1. На період до 1 січня 2018 року заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі можуть подавати виключно державний кадастровий реєстратор, державний виконавець, а також у випадку державної реєстрації права оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення – власник чи набувач права оренди, або уповноважена ними особа.
 
-8- Кулініч О.І.
Абзац третій підпункту 6 пункту 2 розділу І законопроекту виключити.
 
Враховано      
26. 2. Кабінету Міністрів України до 1 січня 2015 року забезпечити автоматизоване перенесення записів Державного реєстру земель до Державного реєстру прав. З моменту автоматизованого перенесення відповідної інформації перенесені записи вважаються відомостями Державного реєстру прав, а права на відповідні земельні ділянки – зареєстрованими (крім випадків, коли права на такі земельні ділянки зареєстровані в Державному реєстрі прав після 1 січня 2013 року)».
 
-9- Кулініч О.І.
Абзац четвертий підпункту 6 пункту 2 розділу І законопроекту викласти у такій редакції:
«1. Кабінету Міністрів України до 1 січня 2016 року забезпечити автоматизоване перенесення записів Державного реєстру земель речові права про земельні ділянки та їх обтяження, суб’єктів цих прав та документи, що посвідчують такі права, до Державного реєстру прав. З моменту автоматизованого перенесення відповідної інформації перенесені записи вважаються відомостями Державного реєстру прав, а права та обтяження на відповідні земельні ділянки – зареєстрованими (крім випадків, коли права на такі земельні ділянки зареєстровані в Державному реєстрі прав після 1 січня 2013 року)».
 
Враховано редакційно   1. Кабінету Міністрів України до 1 липня 2016 року забезпечити автоматизоване перенесення записів Державного реєстру земель про речові права на земельні ділянки та їх обтяження про суб’єктів таких прав та документи, що посвідчують такі права, до Державного реєстру прав. З моменту автоматизованого перенесення відповідної інформації перенесені записи вважаються відомостями Державного реєстру прав, а права та обтяження на відповідні земельні ділянки – зареєстрованими (крім випадків, коли права на такі земельні ділянки зареєстровані в Державному реєстрі прав після 1 січня 2013 року)».
 
27. 3. (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122) доповнити статтею 51-1 такого змісту:
 
-10- Кулініч О.І.
Пункт 3 Розділу І законопроекту виключити.
 
Враховано      
28. «Стаття 51-1. Порушення законодавства про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
 
      
29. Порушення встановлених законом строків внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, надання таких відомостей, вимагання не передбачених законом документів для внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та для надання таких відомостей, -
 
      
30. тягнуть за собою накладення штрафу на державних реєстраторів від двадцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
      
31. Ті самі діяння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з правопорушень, передбачених частиною першою цієї статті, -
 
      
32. тягнуть за собою накладення штрафу від п'ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».
 
      
33. ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
2. Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
3. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом забезпечити електронне підключення нотаріусів до Державного земельного кадастру.

-11- Кулініч О.І.
Розділ ІІ проекту Закону викласти в такій редакції:
«ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
1) забезпечити підключення нотаріусів до Державного земельного кадастру;
2) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
3) забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом».
 
Враховано   ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
1) забезпечити підключення нотаріусів до Державного земельного кадастру;
2) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
3) забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.