Кількість абзаців - 22 Таблиця поправок


Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
 
   Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
-1- Андрієвський Д.Й.
Внести до тексту законопроекту редакційні уточнення доповнивши після слів «або надають населенню послуги з централізованого постачання холодної води, централізованого постачання гарячої води, водовідведення» слова «централізованого водопостачання та водовідведення, централізованого постачання гарячої води».
 
Враховано   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення
 
-2- Голубов Д.І.
Назву законопроекту викласти в такій редакції:
«Про зупинення примусових виконань та заборону стягнень щодо суб'єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення».
 
Відхилено Пропонована редакціє не є відображенням мети та завдань проекту  Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення
 
3. Цей Закон спрямований на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, яким не відшкодовано різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг або не здійснено фінансування витрат, пов’язаних із наданням пільг та житлових субсидій населенню, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги.
 
-3- Мартовицький А.В.
У преамбулі після слів «на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги» додати слова «та з метою підвищення рівня поточних розрахунків за спожитий природний газ і електричну енергію».
 
Враховано   Цей Закон спрямований на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, яким не відшкодовано різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг або не здійснено фінансування витрат, пов’язаних із наданням пільг та житлових субсидій населенню, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги, та підвищення рівня поточних розрахунків за спожиті природний газ і електричну енергію.
 
4. Стаття 1. Дія цього Закону поширюється на суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, транспортування, постачання теплової енергії або надають населенню послуги з централізованого постачання холодної води, централізованого постачання гарячої води, водовідведення, централізоване опалення, для яких ціни/тарифи на постачання теплової енергії, централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення, централізоване опалення (далі – комунальні послуги), були встановлені органами державної влади чи місцевого самоврядування нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво та у повному обсязі не відшкодовано за рахунок субвенції з державного бюджету різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг або не здійснено з державного бюджету фінансування витрат, пов’язаних із наданням пільг та житлових субсидій населенню, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги (далі - суб'єкти господарювання).
 
-4- Мартовицький А.В.
Статтю 1 викласти у редакції:
«Стаття 1. Дія цього Закону поширюється на суб’єктів господарювання (далі – суб’єкти господарювання), які:
- надають населенню послуги (далі – надавачі послуг) з централізованого постачання холодної води, централізованого постачання гарячої води, водовідведення, централізоване опалення, для яких ціни/тарифи на постачання теплової енергії, централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення, централізоване опалення (далі – комунальні послуги), були встановлені органами державної влади чи місцевого самоврядування нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво та у повному обсязі не відшкодовано за рахунок субвенції з державного бюджету різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг або не здійснено з державного бюджету фінансування витрат, пов’язаних із наданням пільг та житлових субсидій населенню, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги (далі – невідшкодовані витрати);
- здійснюють виробництво та/або, транспортування теплової енергії (далі – теплогенеруючі організації), перед якими існує непогашена, в тому числі реструктуризована заборгованість надавачів послуг за спожиту теплову енергію, що використана надавачами послуг для надання комунальних послуг;
- здійснюють постачання електричної енергії (далі – енергопостачальні організації) надавачам послуг для надання комунальних послуг.
Підтвердження обставин щодо наявності у надавачів послуг невідшкодованих витрат, визначених частиною першою цієї статті, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.
Підтвердженням наявності у теплогенеруючих або енергопостачальних організацій непогашеної заборгованості надавачів послуг за спожиту теплову або електричну енергію, що використана надавачами послуг для надання комунальних послуг, є відповідний акт звірки взаємних розрахунків».
 
Враховано редакційно   Стаття 1. Дія цього Закону поширюється на суб’єктів господарювання (далі - суб'єкти господарювання), які:
надають населенню послуги (далі – надавачі послуг) з централізованого постачання холодної води, централізованого постачання гарячої води, водовідведення, централізованого водопостачання та водовідведення, централізованого постачання гарячої води, централізованого опалення, для яких ціни/тарифи на постачання теплової енергії, централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення, централізоване водопостачання та водовідведення, централізоване постачання гарячої води, централізоване опалення (далі – комунальні послуги) були встановлені органами державної влади чи органами місцевого самоврядування нижчими, ніж розмір економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, та в повному обсязі не відшкодовано за рахунок субвенції з державного бюджету різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг (далі – різниця в тарифах) або не здійснено з державного бюджету фінансування витрат, пов’язаних із наданням пільг та житлових субсидій населенню, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги (далі – невідшкодовані витрати);
здійснюють виробництво та/або транспортування теплової енергії (далі – теплогенеруючі організації), перед якими існує не погашена (не списана), у тому числі реструктуризована, заборгованість надавачів послуг за спожиту теплову енергію, що використана надавачами послуг для надання комунальних послуг;
здійснюють постачання електричної енергії (далі – енергопостачальні організації) надавачам послуг для надання комунальних послуг.
 
5. Підтвердження обставин, визначених цією статтею, здійснюється органами, які відповідно до законодавства встановлюють ціни/тарифи на комунальні послуги та приймають рішення про узгодження обсягу заборгованості суб’єктам господарювання.
 
-5- Андрієвський Д.Й.
Частину другу статті 1 законопроекту викласти у наступній редакції:
«Підтвердження обставин щодо наявності у надавачів послуг невідшкодованих витрат, визначених цією статтею, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що формує та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, іншими органами, які приймають рішення про узгодження обсягу заборгованості»..
 
Враховано   Підтвердження обставин щодо наявності у надавачів послуг невідшкодованих витрат, визначених частиною першою цієї статті, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, іншими органами, які приймають рішення про узгодження обсягу заборгованості.
Підтвердженням наявності у теплогенеруючих або енергопостачальних організацій непогашеної заборгованості надавачів послуг за спожиту теплову або електричну енергію, що використана надавачами послуг для надання комунальних послуг, є відповідний акт звірки взаємних розрахунків.
 
6. Стаття 2. Встановити мораторій на стягнення із суб’єктів господарювання неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних за невиконання чи неналежне виконання такими суб’єктами господарювання зобов’язань по оплаті за використаний природний газ та послуги з його транспортування або електричну енергію.
 
-6- Мартовицький А.В.
Статтю 2 після слів «на стягнення із суб’єктів господарювання,» доповнити словами «зазначених у статті 1 цього Закону, у тому числі боржників, борги яких виникли за теплову енергію, яка закуповується теплопостачальними організаціями у теплогенеруючих підприємств, а також за обсяги закупленої питної води та водовідведення», після слів «використаний природний газ та послуги з його транспортування» доповнити словом «та/»;
 
Враховано редакційно   Стаття 2. Встановити мораторій на нарахування та стягнення із суб’єктів господарювання, зазначених у статті 1 цього Закону, у тому числі боржників, заборгованість яких виникла за теплову енергію, що закуповується теплопостачальними організаціями у теплогенеруючих підприємств, а також за обсяги закупленої питної води та послуги з водовідведення, неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних за невиконання чи неналежне виконання такими суб’єктами господарювання зобов’язань з оплати використаного природного газу та послуг з його транспортування та/або електричної енергії.
 
    -7- Мартовицький А.В.
Статтю 2 доповнити абзацом такого змісту: «Мораторій поширюється на нарахування та стягнення неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, у тому числі реструктуризованих, які нараховані та/або можуть бути нараховані на суму заборгованості за використаний до 1 липня 2015 року природний газ та послуги з його транспортування та/або електричну енергію».
 
Враховано по суті Уточнено норму у поправці № 14 до абзацу першого статті 4   
7. Стаття 3. Протягом дії мораторію:
 
-8- Бабак А.В.
Статтю 3 Законопроекту викласти у такій редакціїх:
«1) суб’єктам господарювання не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші штрафні, фінансові санкції, а також індекс інфляції і три проценти річних у разі невиконання чи неналежного виконання такими суб’єктами господарювання зобов’язань по оплаті за використаний природний газ та послуги з його транспортування або електричну енергію у розмірі, що обмежується зобов’язаннями держави по відшкодуванню різниці, визначеної статтею 1 цього Закону;
2) підлягають зупиненню виконавчі провадження та заходи з примусового виконання рішень про стягнення заборгованості, визначеної у статті 2 цього Закону, на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги. На період зупинення виконавчого провадження арешт, накладений, в межах такого виконавчого провадження, на майно, кошти та інші цінності боржника, знімається, скасовуються інші вжиті державним виконавцем заходи примусового виконання рішень.
3) суб’єктам господарювання, що здійснюють постачання електричної енергії, у разі невиконання ними зобов’язань по оплаті за електричну енергію не нараховується та/або не підлягає стягненню неустойка (штраф, пеня), інші штрафні, фінансові санкції, а також індекс інфляції і три проценти річних, у розмірі, що обмежується сумою на стягнення якої статтею 2 цього Закону передбачено мораторій».
 
Враховано редакційно   Стаття 3. Установити, що протягом дії мораторію:
 
8. 1) суб’єктам господарювання не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші штрафні, фінансові санкції, а також індекс інфляції і три проценти річних у разі невиконання чи неналежного виконання такими суб’єктами господарювання зобов’язань по оплаті за використаний природний газ та послуги з його транспортування або електричну енергію;
 
-9- Мартовицький А.В.
У пункті 1 статті 3 після слів «суб’єктам господарювання» доповнити словами «зазначеним у статті 1 цього Закону,».
 
Враховано   1) суб’єктам господарювання не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші штрафні, фінансові санкції, а також інфляційні нарахування і проценти річних, у разі невиконання чи неналежного виконання такими суб’єктами господарювання зобов’язань з оплати використаного природного газу та послуг з його транспортування або електричної енергії, у тому числі за правочинами, які передбачають заміну кредитора зі стягнення цих сум, а також боржникам, борги яких виникли за теплову енергію, що закуповується теплопостачальними організаціями у теплогенеруючих підприємств, а також за обсяги закупленої питної води та послуги з водовідведення у розмірі, що обмежується зобов’язаннями держави з відшкодування різниці в тарифах, та/або невідшкодованих витрат, визначених статтею 1 цього Закону;
 
    -10- Андрієвський Д.Й.
Пункт 1 статті 3 законопроекту після слів «електричну енергію» доповнити словами «в тому числі за правочинами, які передбачають заміну кредитора зі стягнення цих сум».
 
Враховано    
9. 2) підлягають зупиненню виконавчі провадження та заходи з примусового виконання рішень про стягнення заборгованості, визначеної у статті 2 цього Закону, на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги. На період зупинення виконавчого провадження арешт, накладений, в межах такого виконавчого провадження, на майно, кошти та інші цінності боржника, знімається, скасовуються інші вжиті державним виконавцем заходи примусового виконання рішень.
 
-11- Мартовицький А.В.
Пункт 2 статті 3 викласти у редакції:
«2) виконавче провадження, щодо примусового стягнення заборгованості, у тому числі реструктуризованої, з неустойки (штрафу, пені), інших штрафних санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, зупиняється в частині стягнення суми такої заборгованості, а в частині основного боргу – при укладенні договору реструктуризації, передбаченого статтею 5 цього Закону».
 
Враховано по суті поправкою № 8  2) підлягають зупиненню виконавчі провадження та заходи з примусового виконання рішень у частині стягнення заборгованості, визначеної у статті 2 цього Закону, на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги. На період зупинення виконавчого провадження на суму заборгованості, визначеної статтею 2 цього Закону, арешт, накладений у межах такого виконавчого провадження, на майно, кошти та інші цінності боржника, знімається, скасовуються інші вжиті державним виконавцем заходи примусового виконання рішень;
3) суб’єктам господарювання, що здійснюють постачання електричної енергії, у разі невиконання ними зобов’язань з оплати електричної енергії не нараховується та/або не підлягає стягненню неустойка (штраф, пеня), інші штрафні, фінансові санкції, а також інфляційні нарахування і проценти річних у розмірі, що обмежується сумою, на стягнення якої цим Законом встановлено мораторій.
 
    -12- Андрієвський Д.Й.
Викласти пункт 2 статті 3 у наступній редакції:
«2) підлягають зупиненню виконавчі провадження та заходи з примусового виконання рішень суду про стягнення неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних за невиконання чи неналежне виконання суб’єктами господарювання зобов’язань по оплаті за використані природний газ та послуги з його транспортування та/або електричну енергію, на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги. На період зупинення виконавчого провадження арешт, накладений в межах такого виконавчого провадження на майно, кошти та інші цінності боржника, знімається, скасовуються інші вжиті державним виконавцем заходи примусового виконання рішень».
 
Враховано редакційно    
10. Стаття 4. Дія мораторію припиняється з дня фактичного отримання суб’єктом господарювання у повному обсязі відшкодування різниці між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг, фінансування з державного бюджету витрат, пов’язаних із наданням пільг та житлових субсидій населенню, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги.
 
-13- Андрієвський Д.Й.
Частину першу статті 4 викласти у наступній редакції:
«Стаття 4. Дія мораторію припиняється з дня фактичного отримання суб’єктом господарювання у повному обсязі відшкодування різниці в тарифах, та невідшкодованих витрат за умови встановлення регулюючим органом тарифу, що відповідає економічно обґрунтованим витратам, понесеним на виробництво/надання теплової енергії та комунальних послуг, що підтверджується звітністю фінансово-економічної діяльності підприємства за відповідний квартал/рік, та врегулювання у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, питання щодо погашення, списання не погашених сум неустойки (штрафів, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних згідно із цим Законом».
 
Враховано редакційно   Стаття 4. Дія мораторію припиняється з дня фактичного отримання суб’єктом господарювання у повному обсязі відшкодування різниці в тарифах та невідшкодованих витрат, за умови встановлення регулюючим органом тарифу, що відповідає економічно обґрунтованим витратам на виробництво/надання теплової енергії та комунальних послуг, що підтверджується звітністю про фінансово-економічну діяльность підприємства за відповідний квартал/рік, та врегулювання у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, питання щодо погашення, списання непогашених сум неустойки (штрафів, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних згідно із цим Законом.
Відшкодування різниці в тарифах та невідшкодованих витрат здійснюється не пізніше 1 липня 2017 року.
 
    -14- Бабак А.В.
Абзац перший статті 4 Законопроекту доповнити положенням такого змісту:
«Відшкодування різниці здійснюються не пізніше 1 липня 2017 року».
 
Враховано    
    -15- Мартовицький А.В.
Абзац перший статті 4 викласти у редакції:
«Стаття 4. Дія мораторію припиняється з дня фактичного отримання суб’єктом господарювання у повному обсязі невідшкодованих витрат, зазначених у статті 1 цього Закону».
 
Враховано по суті поправкою № 13   
11. Не нараховані, не застосовані, за період дії мораторію відповідно статті 3 цього Закону, неустойка (штраф, пеня), інші штрафні, фінансові санкції, а також індекс інфляції і три проценти річних не нараховуються, не застосовуються після припинення дію мораторію.
 
-16- Голубов Д.І.
Частину другу статті 4 законопроекту виключити.
 
Відхилено   Не нараховані, не застосовані за період дії мораторію відповідно до статті 3 цього Закону неустойка (штраф, пеня), інші штрафні, фінансові санкції, а також інфляційні нарахування і проценти річних не нараховуються, не застосовуються після припинення дії мораторію.
Виконавчий збір на заборгованість з неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і проценти річних, передбачені статтею 3 цього Закону, не нараховується, а нарахований виконавчий збір не стягується і в цій частині виконавче провадження підлягає припиненню.
Стаття 5. Суб’єкти господарювання, на яких поширюється дія цього Закону, підлягають включенню до Реєстру суб'єктів господарювання, щодо яких встановлено мораторій на стягнення неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних за невиконання чи неналежне виконання ними зобов’язань з оплати за використані природний газ та послуги з його транспортування або електричну енергію (далі - Реєстр).
Реєстр веде центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства (далі – уповноважений орган).
Для включення до Реєстру суб’єкт господарювання подає до уповноваженого органу відповідну заяву і такі документи:
копії наявних ліцензій на право провадження діяльності з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, постачання електричної енергії та виробництво/надання відповідних комунальних послуг;
копія звіту про фінансові результати підприємства за звітний період;
розрахунок з різниці в тарифах, погоджений відповідним структурним підрозділом місцевого органу виконавчої влади або виконавчого органу ради;
копія рішення комісії з узгодження обсягу заборгованості з різниці в тарифах, утвореної за відповідним рішенням обласних, Київської міської державних адміністрацій, про узгодження обсягу заборгованості з різниці в тарифах на відповідні послуги.
Формування та ведення Реєстру здійснюються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
    -17- Мартовицький А.В.
Статтю 4 доповнити абзацом третім такого змісту:
«Виконавчий збір на заборгованість з неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також індексу інфляції і трьох процентів річних, передбачену статтею 3 цього Закону, не нараховується, а нарахований виконавчий збір не стягується і підлягає списанню».
 
Враховано редакційно    
    -18- Андрієвський Д.Й.
Доповнити статтю 4 новою частиною наступного змісту:
«Виконавчий збір на заборгованість з неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, передбачену статтею 3 цього Закону, не нараховується, а нарахований виконавчий збір не стягується і підлягає списанню».
 
Враховано    
    -19- Мартовицький А.В.
Після статті 4 доповнити новою статтею в такій редакції:
«Стаття 5. Заборгованість теплогенеруючих організацій за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб в період з 1 січня 2014 року до 31 грудня 2014 року (без урахування неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також індексу інфляції і трьох процентів річних), не погашена на день набрання чинності цим Законом, підлягає реструктуризації Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» шляхом розстрочення на 24 місяці з укладенням договору про реструктуризацію заборгованості на підставі типового договору про реструктуризацію заборгованості.
Заборгованість, передбачена абзацом першим частини першої статті 5 цього Закону, підлягає реструктуризації за умови відсутності у теплогенеруючих організацій заборгованості за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб до 1 січня 2014 року (без урахування неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також індексу інфляції і трьох процентів річних).
За умови відсутності у теплогенеруючих організацій заборгованості за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб до 1 січня 2014 року, неустойка (штраф, пеня), інші штрафні, фінансові санкції, а також індекс інфляції і три проценти річних, які були або можуть бути нараховані на заборгованість теплогенеруючих організацій за природний газ, що утворились станом на 1 липня 2015 року, вважаються погашеними згідно з цим Законом (ірsо jurе) та підлягають подальшому списанню в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Передбачене цією частиною списання пені, штрафних та фінансових санкцій, нарахованих на заборгованість теплопостачальних та тепло генеруючих підприємств перед Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» за природний газ здійснюється із застосуванням визначених на законодавчому рівні компенсаторних механізмів відшкодування збитків Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» спричинених внаслідок списання таких санкцій.
Відсутність у теплогенеруючих організацій заборгованості за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб до 1 січня 2014 року підтверджується відповідним актом звірки взаємних розрахунків.
У типовому договорі про реструктуризацію заборгованості визначаються, зокрема, порядок реструктуризації і погашення заборгованості, загальна сума реструктуризованої заборгованості, строк її погашення, розмір щомісячних платежів, права та обов’язки сторін.
Форма типового договору про реструктуризацію заборгованості затверджується Кабінетом Міністрів України».
Відповідно змінити нумерацію статей проекту.
 
Враховано по суті у Прикінцевих положення проекту поправкою № 29   
    -20- Андрієвський Д.Й.
Доповнити законопроект новою статтею 5 наступного змісту:
«Стаття 5. Суб’єкти господарювання, на яких поширюється дія статті 1 цього Закону, підлягають включенню до Реєстру, який веде центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства (далі – уповноважений орган).
Для включення до Реєстру суб’єкт господарювання подає до уповноваженого органу відповідну заяву та наступні документи:
копії установчих документів, наявних ліцензій на право провадження діяльності у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення;
копію балансу суб’єкта господарювання та звіту про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованості станом на розрахункову дату та за останній звітний період;
довідку, складену суб’єктом господарювання у довільній формі, про обсяги та структуру дебіторської та кредиторської заборгованостей із зазначенням кредиторів, дебіторів, величини і видів заборгованості станом на розрахункову дату та за останній звітний період.
Якщо на дату подання зазначених документів стосовно суб’єкта господарювання порушено справу про банкрутство або за виконавчими документами здійснюється виконавче провадження, такий суб’єкт додатково подає до уповноваженого органу копії судових рішень щодо заборгованості, довідку довільної форми із зазначенням стадії провадження справи про банкрутство та копію плану санації, затвердженого судом (у разі наявності).
Уповноважений орган протягом п’яти днів після подання суб’єктом господарювання всіх документів, передбачених у цій статті Закону, включає такого суб’єкта господарювання до Реєстру шляхом видання відповідного наказу та надає суб’єкту господарювання виписку з Реєстру.
Для виключення з Реєстру суб’єкти господарювання зобов'язані надавати уповноваженому органу відповідну заяву з інформацією про обставини, визначені у ст. 4 цього Закону, з настанням яких припиняється дія мораторію, та акт про наявність та розмір заборгованості, погашеної згідно з цим Законом.
Суб’єкт господарювання вважається виключеним із Реєстру з дня видання відповідного наказу уповноваженого органу».
 
Враховано частково та редакційно   
    -21- Андрієвський Д.Й.
Доповнити законопроект статтею 6 наступного змісту:
«Стаття 6. Особливості погашення заборгованості суб'єктів господарювання, які включені до Реєстру
Заборгованість теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб підлягає реструктуризації, а пеня штрафні та фінансові санкції (три відсотки річних та індекс інфляції), що підлягають стягненню на підставі рішення суду, були або можуть бути нараховані на заборгованість теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій за природний газ, що утворилась станом на 1 липня 2015 року, вважаються погашеними згідно зі статтею 6-1 Закону України «Про ринок природного газу».
Суми неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішень судів або були нараховані на заборгованість суб’єктів господарювання за електричну енергію, не сплачених на день набрання чинності цим Законом, в тому числі за правочинами, які передбачають заміну кредитора зі стягнення цих сум підлягають списання у розмірах отриманих енергопостачальними організаціями сум внаслідок застосування цільової надбавки до тарифів відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу».
В разі якщо суми неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішень судів або були нараховані на заборгованість суб’єктів господарювання за електричну енергію, не сплачених на день набрання чинності цим Законом, в тому числі за правочинами, які передбачають заміну кредитора зі стягнення цих сум перевищують відповідні суми неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних нараховані ДП «Енергоринок» відповідній енергопостачальній компанії вони підлягають зменшенню на розмір перевищення відповідних зобов’язань.
Суми неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішень судів або були нараховані на заборгованість суб’єктів господарювання за електричну енергію, не сплачених на день набрання чинності цим Законом, в тому числі за правочинами, які передбачають заміну кредитора зі стягнення цих сум, які не підпадають під умови списання визначені цим Законом мають бути відшкодовані відповідно до причин утворення з державного або відповідного місцевого бюджету у порядку встановленому Кабінетом Міністрів».
Відповідно змінити нумерацію статей проекту.
 
Враховано по суті у Прикінцевих положення проекту поправкою № 29   
12. Стаття 5. Прикінцеві та перехідні положення
 
   Стаття 6. Прикінцеві та перехідні положення
 
13. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
-22- Андрієвський Д.Й.
Статтю 5 доповнити частиною у такій редакції:
«Встановити, що відкриті до набрання чинності цим Законом виконавчі і не завершені провадження із стягнення виконавчого збору підлягають закриттю у разі, якщо виконання рішення боржником було здійснено за рахунок отримання бюджетного відшкодування невідшкодованих витрат, визначених статтею 1 цього Закону».
 
Враховано   1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Встановити, що відкриті і не завершені до набрання чинності цим Законом виконавчі провадження із стягнення виконавчого збору підлягають закриттю у разі, якщо виконання рішення боржником було здійснено за рахунок отримання бюджетного відшкодування невідшкодованих витрат, визначених статтею 1 цього Закону.
 
14. 2. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
   3. Внести зміни до таких законів України:
 
15. 1) у Законі України «Про виконавче провадження» ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, N 24, ст. 207 :
 
-23- Андрієвський Д.Й.
Частину 2 статті 28 після слів «які підлягають
негайному виконанню» доповнити словами «у разі, якщо виконання рішення суду здійснюється за рахунок бюджетних асигнувань»;
 
Враховано   1) у Законі України «Про виконавче провадження» (Відомості Верховної Ради України, 1999, № 24, ст. 207):
частину другу статті 28 доповнити словами «та у випадках, передбачених Законом України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення»;
 
16. частину першу статті 37 доповнити пунктом дев’ятнадцятим в такій редакції:
 
   частину першу статті 37 доповнити пунктами 19-20 такого змісту:
 
17. «19) у разі поширення на боржника положень Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення»;
 
-24- Лівік О.П.
Пункт 19 статті 37 Закону України «Про виконавче провадження» викласти в наступній редакції:
«19) у разі поширення на боржника положень Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення», у тому числі на боржника, борги якого виникли за теплову енергію, яка закуповується теплопостачальними організаціями у теплогенеруючих підприємств, а також за обсяги закупленої питної води та водовідведення, якщо на такого боржника поширюється дія статті 1 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення».
 
Враховано редакційно   «19) у разі поширення на боржника положень Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення», у тому числі на боржника, борги якого виникли за теплову енергію, що закуповується теплопостачальними організаціями у теплогенеруючих підприємств, а також за обсяги закупленої питної води та послуги з водовідведення;
20) стягнення з теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій заборгованості на користь Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб у період до 1 січня 2014 року та з 1 січня 2014 року до 1 липня 2015 року (з урахуванням неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних»;
 
    -25- Бабак А.В.
У Законі України «Про виконавче провадження» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, № 24, ст. 207) :
частину першу статті 37 доповнити новим пунктом такого змісту:
«20) стягнення з теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій заборгованості на користь Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб в період до 1 січня 2014 року та з 1 січня 2014 року до 1 липня 2015 року (з урахуванням неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також індексу інфляції і три проценти річних) - на період дії пункту 6-1 Розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про ринок природного газу».
 
Враховано редакційно    
18. абзац третій частини другої статті 39 після цифр «12-14» доповнити цифрами «19».
 
   у статті 39:
абзац третій частини другої після цифр «12-14» доповнити цифрою «19»;
 
19. частину четверту після слів «не знімається» доповнити словами «крім випадків встановлених законом»;
 
-26- Мартовицький А.В.
У пункті 2 статті 6 «Прикінцеві та перехідні положення»
у абзаці шостому після слів «частину четверту» додати слова та цифри «статті 39».
 
Враховано по суті  друге речення частини четвертої доповнити словами «крім випадків, встановлених законом на період дії пункту 6-1 розділу VІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок природного газу»;
після частини четвертої доповнити новою частиною такого змісту:
«5. У разі поширення на боржника положень Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення» з дня включення відомостей до Реєстру суб'єктів господарювання, щодо яких встановлено мораторій на стягнення неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних за невиконання чи неналежне виконання ними зобов’язань з оплати за використані природний газ та послуги з його транспортування або електричну енергію, арешт з майна на обсяги заборгованості, визначеної статтею 2 цього Закону, знімається за постановою державного виконавця не пізніше наступного дня, коли йому стало відомо про такі обставини».
У зв’язку з цим частини п’яту і шосту вважати відповідно частинами шостою і сьомою;
частину першу статті 49 доповнити пунктом 15 такого змісту:
«15) погашення, списання згідно із Законом України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення» неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, нарахованих на заборгованість теплогенеруючих організацій перед Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» за природний газ, що підлягали виконанню на підставі виконавчого документа за судовим рішенням»;
 
    -27- Мартовицький А.В.
Після абзацу шостого доповнити абзацом такого змісту:
«частину першу статті 49 доповнити пунктом 15 такого змісту:
«15) списання згідно із Законом України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення» неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також індексу інфляції і трьох процентів річних, нарахованих на заборгованість теплогенеруючих організацій перед Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» за природний газ, яке підлягало виконанню на підставі виконавчого документа».
 
Враховано редакційно    
20. частину п'яту статті 60 доповнити абзацом другим такого змісту :
 
      
21. «У разі поширення на боржника положень Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення» арешт з майна знімається за постановою державного виконавця не пізніше наступного дня, коли йому стало відомо про такі обставини».

-28- Лівік О.П.
Частину п‘яту статті 60 Закону України «Про виконавче провадження» доповнити абзацом наступного змісту:
«У разі поширення на боржника положень Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення», у тому числі на боржника, борги якого виникли за теплову енергію, яка закуповується теплопостачальними організаціями у теплогенеруючих підприємств, а також за обсяги закупленої питної води та водовідведення, якщо на такого боржника поширюється дія статті 1 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення», арешт з майна знімається за постановою державного виконавця не пізніше наступного дня, коли йому стало відомо про такі обставини».
 
Враховано у змінах до статті 2 та в новій редакції частини п’ятої статті 39  2) Розділ VІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок природного газу» (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 27, ст. 234) доповнити пунктом 6-1 такого змісту:
«6-1. Встановити, що до 1 липня 2016 року заборгованість теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб в період з 1 січня 2014 року до 31 грудня 2014 року (без урахування неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду), не погашена на день набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо стабілізації фінансового стану Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», підлягає реструктуризації Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» шляхом розстрочення на 24 місяці з укладенням договору про реструктуризацію заборгованості на підставі типового договору про реструктуризацію заборгованості.
Заборгованість, передбачена абзацом першим цього пункту, підлягає реструктуризації, за умови відсутності у теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій заборгованості за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб до 1 січня 2014 року (без урахування неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду).
За умови відсутності у теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій заборгованості за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб до 1 січня 2014 року, неустойка (штраф, пеня), інші штрафні, фінансові санкції, а також інфляційні нарахування і проценти річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду, були або можуть бути нараховані на заборгованість теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій за природний газ, що утворилася станом на 1 липня 2015 року, вважаються погашеними згідно з цим Законом та підлягають подальшому списанню в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, і не можуть бути предметом подальшого продажу.
Відсутність у теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій заборгованості за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб до 1 січня 2014 року, підтверджується відповідним актом звірки взаємних розрахунків.
У типовому договорі про реструктуризацію заборгованості визначаються, зокрема, порядок реструктуризації і погашення заборгованості, загальна сума реструктуризованої заборгованості, строк її погашення, розмір щомісячних платежів, права та обов’язки сторін.
Типовий договір про реструктуризацію заборгованості затверджується Кабінетом Міністрів України».
4. Кабінету Міністрів України:
у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом встановити порядок погашення, списання непогашених сум неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішень судів або були нараховані на заборгованість суб’єктів господарювання за електричну енергію не сплачених на день набрання чинності цим Законом, у тому числі за правочинами, що передбачають заміну кредитора зі стягнення цих сум, які підпадають під умови, визначені цим Законом, та мають бути відшкодовані з державного або місцевих бюджетів відповідно до причин утворення заборгованості ;
до 1 липня 2017 року вжити заходів щодо відшкодування суб’єктам господарювання, визначеним у статті 1 цього Закону, в повному обсязі різниці між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво комунальних послуг, для яких ціни/тарифи були встановлені органами державної влади чи органами місцевого самоврядування нижчими за розмір економічно обґрунтованих витрат на виробництво таких послуг.
5. Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до 1 квітня 2016 року оприлюднити на своєму офіційному веб-сайті в мережі Інтернет інформацію стосовно кожного ліцензіата у сфері водо-, теплопостачання та водовідведення:
про рівень відшкодування цінами/тарифами економічно обґрунтованих витрат основної діяльності такого ліцензіата;
про дату подання ліцензіатом заявки про перегляд тарифів (за наявності);
про дату очікуваного наступного перегляду тарифів.
Здійснювати оновлення зазначеної інформації щокварталу.

    -29- Бабак А.В.
Частину другу статті 5 Законопроекту доповнити положеннями такого змісту:
2) у Законі України «Про ринок природного газу» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 27, ст. 234):
розділ VІІ «Прикінцеві та перехідні положення» доповнити пунктом 6-1 такого змісту:
«6-1. Встановити, що до 1 липня 2016 року заборгованість теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб в період з 1 січня 2014 року до 31 грудня 2014 року (без урахування неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також індексу інфляції і три проценти річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду), не погашена на день набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо стабілізації фінансового стану Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», підлягає реструктуризації Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» шляхом розстрочення на 24 місяці з укладенням договору про реструктуризацію заборгованості на підставі типового договору про реструктуризацію заборгованості.
Заборгованість, передбачена абзацом першим цього пункту, підлягає реструктуризації за умови відсутності у теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій заборгованості за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб до 1 січня 2014 року (без урахування неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також індексу інфляції і три проценти річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду).
За умови відсутності у теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій заборгованості за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб до 1 січня 2014 року, неустойка (штраф, пеня), інші штрафні, фінансові санкції, а також індекс інфляції і три проценти річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду, були або можуть бути нараховані на заборгованість теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій за природний газ, що утворилась станом на 1 липня 2015 року, вважаються погашеними згідно з цим Законом (ірsо jurе) та підлягають подальшому списанню в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, та не можуть бути предметом подальшого продажу.
Відсутність у теплогенеруючих та/або теплопостачальних організацій заборгованості за загальний обсяг природного газу, спожитого для виробництва теплової, електричної енергії та для власних потреб до 1 січня 2014 року підтверджується відповідним актом звірки взаємних розрахунків.
У типовому договорі про реструктуризацію заборгованості визначаються, зокрема, порядок реструктуризації і погашення заборгованості, загальна сума реструктуризованої заборгованості, строк її погашення, розмір щомісячних платежів, права та обов’язки сторін.
Типовий договір про реструктуризацію заборгованості затверджується Кабінетом Міністрів України».
 
Враховано    
    -30- Андрієвський Д.Й.
Доповнити проект дорученням Кабінету Міністрів України у такій редакції:
«у тримісячний термін з дня набуття чинності цим Законом встановити порядок погашення, списання суми неустойки (штраф, пеня), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішень судів або були нараховані на заборгованість суб’єктів господарювання за електричну енергію, не сплачених на день набрання чинності цим Законом, в тому числі за правочинами, які передбачають заміну кредитора зі стягнення цих сум, які не підпадають під умови визначені цим Законом, та мають бути відшкодовані відповідно до причин утворення з державного або місцевих бюджетів».
 
Враховано    
    -31- Бабак А.В.
Доповнити статтю 5 проекту пунктами 3, 4 у такій редакції:
«3. Кабінету Міністрів України:
до 1 липня 2017 року вжити заходів щодо відшкодування суб’єктам господарювання, визначеним в статті 1 цього Закону, в повному обсязі різниці між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво комунальних послуг, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, для яких ціни/тарифи були встановлені органами державної влади чи місцевого самоврядування нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на виробництво таких послуг.
4. 3) до 1 квітня 2016 року оприлюднити на своєму офіційному веб-сайті в мережі Інтернет інформацію стосовно кожного ліцензіата у сфері водо-, теплопостачання та водовідведення:
про рівень відшкодування цінами/тарифами економічно обґрунтованих витрат основної діяльності такого ліцензіата;
дати подання ліцензіатом заявки про перегляд тарифів (за наявності);
дату очікуваного наступного перегляду тарифів.
Здійснювати оновлення зазначеної інформації щоквартально».
 
Враховано