Кількість абзаців - 11 Таблиця поправок


Про внесення змін до Митного кодексу України щодо уніфікованої митної квитанції (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
1. Про внесення змін до Митного кодексу України щодо уніфікованої митної квитанції
 
   Про внесення змін до Митного кодексу України щодо уніфікованої митної квитанції
 
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
3. 1. Внести до Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 44-48, ст. 552) такі зміни:
 
   І. Внести до Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., №№ 44-48, ст. 552) такі зміни:
 
4. 1) частину першу статті 4 доповнити пунктом 621 такого змісту:
“621) уніфікована митна квитанція – платіжний документ, що застосовується органом доходів і зборів під час здійснення операцій, передбачених статтями 234, 239 – 242, 247, 313, 374, 379 – 381, 541 цього Кодексу;”;
 
-1- Острікова Т.Г.
Пункт 1 (частину першу статті 4 доповнити пунктом 62-1 такого змісту) викласти у такій редакції:
«62-1) уніфікована митна квитанція – документ встановленої форми, що у випадках, передбачених цим Кодексом, засвідчує факт справляння митним органом грошових коштів, прийняття грошової застави, передачі йому товарів, транспортних засобів на зберігання тощо».
 
Враховано   1. Частину першу статті 4 доповнити пунктом 62-1 такого змісту:
«62-1) уніфікована митна квитанція – документ встановленої форми, що у випадках, передбачених цим Кодексом, засвідчує факт справляння митним органом грошових коштів, прийняття грошової застави, передачі йому товарів, транспортних засобів на зберігання тощо».
2. У тексті Кодексу слова «орган доходів і зборів» в усіх числах та відмінках замінити словами «митний орган» у відповідному відмінку та числі, а слова «державна митна справа» в усіх відмінках – словами «митна справа» у відповідному відмінку.
3. У пункті 34-1 частини першої статті 4, частині четвертій статті 7, частинах шостій – восьмій статті 13, частині другій статті 18, частині другій статті 21, частині дванадцятій статті 23, частинах другій та п’ятій статті 25, статті 28, частині другій статті 34, частині другій статті 35, частині першій статті 68, частині другій статті 153, частині другій статті 167, частинах п’ятій та тринадцятій статті 233, частині четвертій статті 257, частині першій статті 304, частині другій статті 307, частині першій статті 311, частинах другій – п’ятій статті 314, частині п’ятій статті 318, частині третій статті 320, частині першій статті 331, частині другій статті 332, частинах п’ятій та сьомій статті 346, частині дев’ятнадцятій статті 356, частинах другій - четвертій, шостій та чотирнадцятій статті 357, частині четвертій статті 377, частині другій статті 390, частинах першій, другій, шостій та сьомій статті 398, частині першій статті 405, статтях 406, 415, частинах другій та п’ятій статті 449, частині другій статті 450, частині третій статті 452, частині першій статті 455, статтях 490, 493, першому реченні частини п’ятої статті 521, статтях 523, 529, 530, 545, частині третій статті 546, статтях 547, 550, 564 та 576 слова «забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику» замінити словами «реалізує державну податкову та митну політику».
4. Пункт 64 частини першої статті 4 викласти у такій редакції:
«64) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику – центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на цей орган».
5. У частинах четвертій, десятій та тринадцятій статті 13, частині четвертій статті 21, частині третій статті 23, частині п’ятій статті 31, частині першій статті 34, частині десятій статті 52, частині третій статті 55, пункті 2 частини третьої статті 78, пункті 2 частини другої статті 86, частині восьмій статті 102, частині третій статті 112, частині третій статті 120, частині шостій статті 123, пункті 3 частини третьої статті 129, пункті 2 частини четвертої статті 137, частинах другій та восьмій статті 143, пункті 2 частини четвертої статті 146, частині одинадцятій статті 149, частині третій статті 153, пункті 2 частини другої статті 160, частині одинадцятій статті 165, пункті 2 частини другої статті 173, частині третій статті 188, частині третій статті 194, частині другій статті 201, частині першій статті 202, частинах першій та третій статті 220, частині третій статті 228, частині першій статті 229, частині першій статті 230, частині першій статті 231, частині першій статті 232, частині восьмій статті 233, частині першій статті 237, частинах третій та шостій статті 239, частині другій статті 246, частинах п’ятій, сьомій, восьмій та десятій статті 247, частині другій статті 253, частині шостій статті 257, частинах першій, сьомій та дванадцятій статті 264, частині сьомій статті 298, частинах п’ятій та сьомій статті 299, частині другій статті 300, частині третій статті 301, частині другій статті 304, частині третій статті 311, частині дев’ятій статті 313, частині четвертій статті 327, частині першій статті 330, частинах сьомій та одинадцятій статті 338, частині п’ятій статті 339, частині шостій статті 340, частині четвертій статті 341, частині третій статті 342, частині четвертій статті 343, частині третій статті 346, частині п’ятій статті 348, частинах п’ятнадцятій та сімнадцятій статті 356, частинах восьмій та шістнадцятій – вісімнадцятій статті 357, частині другій статті 363, частині сьомій статті 365, частині першій статті 377, частині сьомій статті 379, частині третій статті 398, частині першій статті 407, частині другій статті 412, пункті 4 частини першої статті 422, частині першій статті 428, частині першій статті 431, частині першій статті 435, частині шостій статті 437, частині четвертій статті 439, частині першій статті 440, частині першій статті 445, пункті 6 частини першої статті 446, частині сьомій статті 455, частині другій статті 456, частині другій статті 457, частині першій статті 494, частині шостій статті 507, частині третій статті 508, частині п’ятій статті 509, частині п’ятій статті 513, частині п’ятій статті 514, частині третій статті 520, другому реченні частини п’ятої статті 521, частині третій статті 541, частині другій статті 546, частині другій статті 552, частині першій статті 553, частині другій статті 554 та частині другій статті 581 слова «державну податкову і митну політику» замінити словами «державну фінансову політику».
 
    -2- Южаніна Н.П.
Доповнити розділ 1 законопроекту пунктом такого змісту:
«У тексті Кодексу слова «орган доходів і зборів» в усіх числах та відмінках замінити словами «митний орган» у відповідному відмінку та числі, а слова «державна митна справа» в усіх відмінках – словами «митна справа» у відповідному відмінку».
Обґрунтування:
1. Органів доходів і зборів в Україні немає вже три роки. Термін «митний орган» відповідає положенням міжнародно-правових документів та законодавчих актів ЄС з митних питань.
2. Термін «державна митна справа» не відповідає п. 9 ст. 92 та п. 8 ст. 116 Конституції України: там застосовується поняття «митна справа».
 
Враховано    
    -3- Южаніна Н.П.
Доповнити розділ 1 законопроекту пунктом такого змісту:
«У пункті 34-1 частини першої статті 4, частині четвертій статті 7, частинах шостій – восьмій статті 13, частині другій статті 18, частинах другій статті 21, частині дванадцятій статті 23, частинах другій та п’ятій статті 25, статті 28, частині другій статті 34, частині другій статті 35, частині першій статті 68, частині другій статті 153, частині другій статті 167, частинах п’ятій та тринадцятій статті 233, частині четвертій статті 257, частині першій статті 304, частині другій статті 307, частині першій статті 311, частинах другій – п’ятій статті 314, частині п’ятій статті 318, частині третій статті 320, частині першій статті 331, частині другій статті 332, частинах п’ятій та сьомій статті 346, частині дев’ятнадцятій статті 356, частинах другій - четвертій, шостій та чотирнадцятій статті 357, частині четвертій статті 377, частині другій статті 390, частинах першій, другій, шостій та сьомій статті 398, частині першій статті 405, статтях 406, 415, частинах другій та п’ятій статті 449, частині другій статті 450, частині третій статті 452, частині першій статті 455, статтях 490, 493, першому реченні частини п’ятої статті 521, статтях 523, 529, 530, 545, частині третій статті 546, статтях 547, 550, 564 та 576 слова «забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику» замінити словами «реалізує державну податкову та митну політику».».
Обґрунтування:
Пропозиція спрямована на розмежування повноважень Міністерства фінансів і Державної фіскальної служби у сфері митної справи відповідно до вимог ЗУ «Про центральні органи виконавчої влади», а також приведення термінології Митного кодексу України у відповідність до термінології Податкового кодексу, де також застосовується термін «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику».
 
Враховано    
    -4- Южаніна Н.П.
Доповнити розділ 1 законопроекту пунктом такого змісту:
«Пункт 64 частини першої статті 4 викласти у такій редакції:
«64) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику – центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на цей орган».
Обґрунтування:
Запропонована редакція пункту 64 відповідає редакції пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України.
 
Враховано    
    -5- Южаніна Н.П.
Доповнити розділ 1 законопроекту пунктом такого змісту:
«У частинах четвертій, десятій та тринадцятій статті 13, частині четвертій статті 21, частині третій статті 23, частині п’ятій статті 31, частині першій статті 34, частині десятій статті 52, частині третій статті 55, пункті 2 частини третьої статті 78, пункті 2 частини другої статті 86, частині восьмій статті 102, частині третій статті 112, частині третій статті 120, частині шостій статті 123, пункті 3 частини третьої статті 129, пункті 2 частини четвертої статті 137, частинах другій та восьмій статті 143, пункті 2 частини четвертої статті 146, частині одинадцятій статті 149, частині третій статті 153, пункті 2 частини другої статті 160, частині одинадцятій статті 165, пункті 2 частини другої статті 173, частині третій статті 188, частині третій статті 194, частині другій статті 201, частині першій статті 202, частинах першій та третій статті 220, частині третій статті 228, частині першій статті 229, частині першій статті 230, частині першій статті 231, частині першій статті 232, частині восьмій статті 233, частині першій статті 237, частинах третій та шостій статті 239, частині другій статті 246, частинах п’ятій, сьомій, восьмій та десятій статті 247, частині другій статті 253, частині шостій статті 257, частинах першій, сьомій та дванадцятій статті 264, частині сьомій статті 298, частинах п’ятій та сьомій статті 299, частині другій статті 300, частині третій статті 301, частині другій статті 304, частині третій статті 311, частині дев’ятій статті 313, частині четвертій статті 327, частині першій статті 330, частинах сьомій та одинадцятій статті 338, частині п’ятій статті 339, частині шостій статті 340, частині четвертій статті 341, частині третій статті 342, частині четвертій статті 343, частині третій статті 346, частині п’ятій статті 348, частинах п’ятнадцятій та сімнадцятій статті 356, частинах восьмій та шістнадцятій – вісімнадцятій статті 357, частині другій статті 363, частині сьомій статті 365, частині першій статті 377, частині сьомій статті 379, частині третій статті 398, частині першій статті 407, частині другій статті 412, пункті 4 частини першої статті 422, частині першій статті 428, частині першій статті 431, частині першій статті 435, частині шостій статті 437, частині четвертій статті 439, частині першій статті 440, частині першій статті 445, пункті 6 частини першої статті 446, частині сьомій статті 455, частині другій статті 456, частині другій статті 457, частині першій статті 494, частині шостій статті 507, частині третій статті 508, частині п’ятій статті 509, частині п’ятій статті 513, частині п’ятій статті 514, частині третій статті 520, другому реченні частини п’ятої статті 521, частині третій статті 541, частині другій статті 546, частині другій статті 552, частині першій статті 553, частині другій статті 554 та частині другій статті 581 слова «державну податкову і митну політику» замінити словами «державну фінансову політику».
Обґрунтування:
Ця пропозиція сукупно з пропозицією № 3 спрямована на розмежування повноважень Міністерства фінансів і ДФС у сфері митної справи відповідно до вимог ЗУ «Про центральні органи виконавчої влади», а також приведення термінології Митного кодексу України у відповідність до термінології Податкового кодексу, де також застосовується термін «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику».
 
Враховано    
5. 2) частину другу статті 239 доповнити абзацом такого змісту:
«Розміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення на складах органів доходів і зборів може здійснюватися із заповненням уніфікованої митної квитанції.»;
 
-6- Острікова Т.Г.
Пункт 2 розділу 1 законопроекту викласти у такій редакції:
«1. У статті 239:
1) після частини другої доповнити новою частиною третьою такого змісту:
«3. Прийняття митними органами товарів, транспортних засобів комерційного призначення для зберігання на складах цих органів може здійснюватися із заповненням уніфікованої митної квитанції, форма та порядок застосування якої затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».
У зв’язку з цим частини третю – шосту вважати відповідно частинами четвертою – сьомою;
2) частину сьому доповнити реченням такого змісту: «Грошові кошти на відшкодування витрат за зберігання товарів, транспортних засобів на складах митних органів можуть прийматися цими органами із заповненням уніфікованої митної квитанції, яка видається власникам зазначених товарів, транспортних засобів, або уповноваженим ними особам».
Обґрунтування:
Редакція пункту 2 розділу 1 законопроекту, прийнята у першому читанні, створює враження, що розміщення товарів, транспортних засобів на складі митниці і заповнення уніфікованої митної квитанції здійснюється однією й тією самою особою, тоді як насправді товари, транспортні засоби розміщує їх власник або уповноважена ним особа, а квитанцію заповнює посадова особа митниці.
Крім того, зміну до статті 242 МКУ (пункт 3 розділу 1 законопроекту) доцільно перенести до статті 239.
 
Враховано   6. У статті 239:
1) після частини другої доповнити новою частиною третьою такого змісту:
«3. Прийняття митними органами товарів, транспортних засобів комерційного призначення для зберігання на складах цих органів може здійснюватися із заповненням уніфікованої митної квитанції, форма та порядок застосування якої затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».
У зв’язку з цим частини третю – шосту вважати відповідно частинами четвертою – сьомою;
2) частину сьому доповнити реченням такого змісту: «Грошові кошти на відшкодування витрат за зберігання товарів, транспортних засобів на складах митних органів можуть прийматися цими органами із заповненням уніфікованої митної квитанції, яка видається власникам зазначених товарів, транспортних засобів, або уповноваженим ними особам.».
 
6. 3) частину першу статті 242 доповнити абзацом такого змісту:
«Відшкодування витрат за зберігання товарів, транспортних засобів на складах органів доходів і зборів, передбачених частиною шостою статті 239 цього Кодексу, здійснюється із заповненням уніфікованої митної квитанції.»;
 
-7- Острікова Т.Г.
Пункт 3 розділу 1 законопроекту виключити.
Обґрунтування:
Зміст цього пункту перенесено до пункту 2 (пропозиція № 6).
 
Враховано      
7. 4) частину восьму статті 247 доповнити абзацом такого змісту:
«Така плата може справлятися із заповненням уніфікованої митної квитанції.»;
 
-8- Острікова Т.Г.
Пункт 4 розділу 1 законопроекту викласти у такій редакції:
«4. Частину восьму статті 247 доповнити реченням такого змісту: «Така плата може справлятися із заповненням уніфікованої митної квитанції, форма та порядок застосування якої затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».».
Обґрунтування:
Пропозиція носить уточнюючий характер.
 
Враховано   7. Частину восьму статті 247 доповнити реченням такого змісту: «Така плата може справлятися із заповненням уніфікованої митної квитанції, форма та порядок застосування якої затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».
 
8. 5) частину другу статті 298 доповнити абзацом такого змісту:
«Суми митних платежів можуть сплачуватися в готівковій формі органу доходів і зборів із заповненням уніфікованої митної квитанції, форма та порядок застосування якої визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної податкової і митної політики.»;
 
-9- Острікова Т.Г.
Пункт 5 розділу 1 законопроекту викласти у такій редакції:
5. Частину другу статті 298 доповнити реченням такого змісту: «Суми митних платежів можуть справлятися митним органом у готівковій формі із заповненням уніфікованої митної квитанції, форма та порядок застосування якої визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує єдину державну фінансову політику.».
Обґрунтування:
Редакція пункту 5 розділу 1 законопроекту, прийнята у першому читанні, створює враження, що сплата грошових сум і заповнення уніфікованої митної квитанції здійснюється однією й тією самою особою, тоді як насправді митні платежі сплачує декларант або уповноважена ним особа, а квитанцію заповнює посадова особа митниці.
 
Враховано   8. Частину другу статті 298 доповнити реченням такого змісту: «Суми митних платежів можуть справлятися митним органом у готівковій формі із заповненням уніфікованої митної квитанції, форма та порядок застосування якої визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує єдину державну фінансову політику.»;
 
9. 6) частину дев’яту статті 313 доповнити абзацом такого змісту:
«Внесення грошової застави здійснюється із заповненням уніфікованої митної квитанції.».
 
-10- Острікова Т.Г.
Пункт 6 розділу 1 законопроекту викласти у такій редакції:
«6. Статтю 313 після частини другої доповнити новою частиною третьою такого змісту:
«3. Прийняття митним органом грошової застави здійснюється із заповненням уніфікованої митної квитанції, форма та порядок застосування якої затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.».
У зв’язку з цим частини третю – дев’яту вважати відповідно частинами четвертою – десятою.
Обґрунтування:
Редакція пункту 6 розділу 1 законопроекту, прийнята у першому читанні, створює враження, що внесення грошової застави та заповнення уніфікованої митної квитанції здійснюється однією й тією самою особою, тоді як насправді заставу вносить декларант або уповноважена ним особа, а квитанцію заповнює посадова особа митниці.
 
Враховано   9. Статтю 313 після частини другої доповнити новою частиною третьою такого змісту:
«3. Прийняття митним органом грошової застави здійснюється із заповненням уніфікованої митної квитанції, форма та порядок застосування якої затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.».
У зв’язку з цим частини третю – дев’яту вважати відповідно частинами четвертою – десятою.
10. Частину першу статті 357 викласти у такій редакції:
«1. Взяті проби (зразки) під митним забезпеченням разом з актом про їх взяття не пізніше, ніж протягом трьох календарних днів після їх взяття, надсилаються поштою або доставляються посадовою особою митного органу до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, чи до його відокремленого підрозділу або до іншої експертної установи (організації) для проведення їх досліджень (аналізів, експертиз). Проби (зразки) товарів, що швидко псуються або мають обмежений строк зберігання, доставляються для проведення їх досліджень (аналізів, експертиз) не пізніше наступного дня після їх взяття.».
11. Текст статті 454 викласти у такій редакції:
«1. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, затверджує нормативно-технічні документи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій, – відомчі класифікатори інформації з питань митної справи – та встановлює порядок їх ведення.
2. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, здійснює впровадження та ведення класифікаторів, зазначених у частині першій цієї статті.
3. Класифікатори, зазначені у частині першій цієї статті, використовуються виключно для цілей, передбачених цим Кодексом.
4. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, інформує державні органи та суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності про зміни і доповнення, внесені до класифікаторів, зазначених у частині першій цієї статті, не пізніше, ніж за 10 днів до набрання чинності такими змінами і доповненнями».
 
    -11- Острікова Т.Г.
Доповнити розділ 1 законопроекту пунктом такого змісту:
«Частину першу статті 357 викласти у такій редакції:
«1. Взяті проби (зразки) під митним забезпеченням разом з актом про їх взяття не пізніше, ніж протягом трьох календарних днів після їх взяття, надсилаються поштою або доставляються посадовою особою митного органу до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, чи до його відокремленого підрозділу або до іншої експертної установи (організації) для проведення їх досліджень (аналізів, експертиз). Проби (зразки) товарів, що швидко псуються або мають обмежений строк зберігання, доставляються для проведення їх досліджень (аналізів, експертиз) не пізніше наступного дня після їх взяття.».
Обґрунтування:
Митним кодексом України не встановлено строк надіслання (передачі) взятих проб (зразків) товарів до спеціалізованого органу з питань експертного забезпечення для проведення їх дослідження (аналізу, експертизи), що призводить до порушення прав суб’єктів ЗЕД внаслідок свідомого затягування процедури митного контролю товарів посадовими особами ДФС України.
 
Враховано    
    -12- Южаніна Н.П.
Доповнити розділ 1 законопроекту пунктом такого змісту:
«Текст статті 454 викласти у такій редакції:
«1. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, затверджує нормативно-технічні документи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій, – відомчі класифікатори інформації з питань митної справи – та встановлює порядок їх ведення.
2. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, здійснює впровадження та ведення класифікаторів, зазначених у частині першій цієї статті.
3. Класифікатори, зазначені у частині першій цієї статті, використовуються виключно для цілей, передбачених цим Кодексом.
4. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, інформує державні органи та суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності про зміни і доповнення, внесені до класифікаторів, зазначених у частині першій цієї статті, не пізніше, ніж за 10 днів до набрання чинності такими змінами і доповненнями».».
Обґрунтування:
Дана пропозиція, сукупно з пропозиціями №№ 3 та 5, спрямована на розмежування повноважень Міністерства фінансів і Державної фіскальної служби у сфері митної справи відповідно до вимог ЗУ «Про центральні органи виконавчої влади» та на приведення термінології Митного кодексу у відповідність до термінології Податкового кодексу. Без викладення статті 454 МКУ в новій редакції досягти цієї мети неможливо.
 
Враховано    
10. 2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

   ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.