Кількість абзаців - 76 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення деяких аспектів нафтогазової галузі (зі змінами) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
1. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення деяких аспектів нафтогазової галузі
 
   Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в нафтогазовій галузі
 
2. Верховна Рада України постановляє:
 
   Верховна Рада України постановляє:
 
3. І. Внести зміни та доповнення до таких Законів:
 
   І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
4. 1. В Земельному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3-4, ст. 27):
 
   1. У Кодексі України про надра (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., N 36, ст. 340):
 
5. 1) у статті 97:
 
-1- Левченко Ю.В.
Підпункт 1) пункту 1 Розділу І Законопроекту виключити.
 
Відхилено івелює дерегуляційні положення законопроекту щодо надання можливості використовувати земельні ділянки для здійснення промислової розробки на підставі договору про проведення розвідувальних робіт до моменту зміни цільового призначення земельної ділянки з метою забезпечення безперервності реалізації нафтогазовидобувних проектів.  1) статтю 3-1 після слова "зокрема" доповнити словами "Законом України "Про нафту і газ";
 
6. у частині четвертій після слів "власникам землі" слово "та" замінити на слово "або";
 
   2) статтю 17 доповнити частиною сьомою такого змісту:
 
7. доповнити статтю частиною шостою такого змісту:
 
   "Не потребують гірничого відводу користувачі нафтогазоносними надрами, які отримали спеціальний дозвіл на користування такими надрами";
 
8. "6. При переході із стану дослідно-промислової розробки у промислову розробку підприємствам, установам та організаціям, що проводять розвідувальні роботи, дозволяється використовувати земельну ділянку на підставі договору на проведення розвідувальних робіт з власником землі або за погодженням із землекористувачем на період оформлення документів, які посвідчують право користування нею."
 
-2- Логвинський Г.В.
Частину шосту статті 97 Земельного кодексу України вважати частиною п’ятою.
 
Відхилено ехнічна помилка при подачі правки.  3) перше речення частини четвертої статті 24 після слів "який отримав спеціальний дозвіл на користування надрами та гірничий відвід" доповнити словами " (у разі його необхідності)";
4) у статті 39:
 
    -3- Стеценко Д.О.
Абзац четвертий підпункту 1 пункту 1 розділу Ізаконопроекту після слів "посвідчують право користування нею" доповнити словами ", але не більше шести місяців." (зміни до статті 97 Земельного кодексу України).
 
Відхилено івелює дерегуляційні положення законопроекту щодо надання можливості використовувати земельні ділянки для здійснення промислової розробки на підставі договору про проведення розвідувальних робіт до моменту зміни цільового призначення земельної ділянки з метою забезпечення безперервності реалізації нафтогазовидобув-них проектів.   
9. 2) у статті 98:
 
-4- Стеценко Д.О.
Підпункт 2 пункту 1 розділу Ізаконопроекту виключити (зміни до статті 98 Земельного кодексу України).
 
Відхилено івелює дерегуляційні положення законопроекту щодо можливості використовувати сервітут для об’єктів нафтогазової галузі, спрямовані на спрощення доступу до земельних ділянок для видобутку.  у частині першій слово "обов’язковій" замінити словом "добровільній"; частину другу доповнити реченням такого змісту: "Такою геологічною інформацією користувач надр має право розпоряджатися, у тому числі продавати та передавати у користування резидентам та нерезидентам України, без отримання погоджень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування";
 
10. частину першу після слів "земельної ділянки" доповнити словами "або іншої заінтересованої особи".
 
   5) у статті 45:
 
11. 3) у статті 99:
 
   частину другу доповнити словами "або іншими уповноваженими підприємствами, установами чи організаціями";
 
12. частину першу після слів "земельних ділянок" доповнити словами "або інші заінтересовані особи";
 
-5- Стеценко Д.О.
Абзаци два-п’ять підпункту 3 пункту 1 розділу Ізаконопроекту виключити (зміни до статті 99 Земельного кодексу України).
 
Відхилено івелює дерегуляційні положення законопроекту щодо розширення переліку земельних сервітутів для надання можливості використовувати сервітут для об’єктів нафтогазової галузі.  частину четверту після слів "використання надр" доповнити словами "або іншими уповноваженими підприємствами, установами чи організаціями".
 
13. доповнити частину першу пунктом "в-1" такого змісту:
 
   2. У Земельному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3-4, ст. 27):
 
14. "в-1) право будівництва та розміщення об'єктів нафтогазовидобування;";
 
-6- Левченко Ю.В.
У підпункті 3) пункту 1 Розділу І Законопроекту: пункт в1 виключити, а пункт в2 вважати пунктом в1 відповідно.
 
Відхилено івелює дерегуляційні положення законопроекту щодо розширення переліку земельних сервітутів для надання можливості використовувати сервітут для об’єктів нафтогазової галузі.  1) у статті 97:
 
15. доповнити пунктом "в-2" такого змісту:
 
   у частині четвертій слова "власникам землі та землечам" замінити словами "власникам землі або землечам";
 
16. "в-2) право розміщення об`єктів трубопровідного транспорту;";
 
   доповнити частиною шостою такого змісту:
 
17. 4) частину першу статті 156 доповнити пунктом "е" такого змісту:
 
   "6. При переході із стану дослідно-промислової розробки у промислову розробку підприємствам, установам та організаціям, що проводять розвідувальні роботи, дозволяється використовувати земельну ділянку на підставі угоди на проведення розвідувальних робіт із власником землі або за погодженням із землекористувачем на період оформлення документів, що посвідчують право користування відповідною земельною ділянкою";
 
18. "е) використання сільськогосподарських угідь для потреб нафтогазової галузі ";
 
-7- Логвинський Г.В.
В пункті "е" статті 156 Земельного кодексу України слова "сільськогосподарських угідь" замінити на слова "земельних ділянок".
 
Враховано   2) частину першу статті 98 після слів "земельної ділянки" доповнити словами "чи іншої заінтересованої особи";
 
19. 5) частину другу статті 168 викласти у наступній редакції:
 
-8- Стеценко Д.О.
Статтю 168 Земельного кодексу України залишити в чинній редакції (підпункт 5 пункту 1 розділу Ізаконопроекту).
 
Відхилено івелює дерегуляційні положення законопроекту, спрямовані на скасування вимоги щодо отримання окремого на зняття та перенесення ґрунтового покриву при проведенні нафтогазовидобутку, оскільки таке зняття та перенесення здійснюється на підставі робочого проекту землеустрою (вимога статті 52 Закону України "Про охорону земель", якою передбачено, що при проведенні гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних з порушенням ґрунтового покриву, відокремлена ґрунтова маса підлягає зняттю, складуванню, збереженню та перенесенню на порушені або малопродуктивні земельні ділянки відповідно до робочих проектів землеустрою).  3) у статті 99:
 
20. "2. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі крім випадків:
 
   абзац перший після слів "земельних ділянок" доповнити словами "чи інші заінтересовані особи";
 
21. а) проведення робіт з буріння і облаштування нафтових і газових свердловин, будівництва, технічного обслуговування, ремонту і реконструкції нафтових і газових свердловин та пов’язаних з їх обслуговуванням об’єктів трубопровідного транспорту, виробничих споруд, під’їзних доріг, ліній електропередачі та зв’язку, підземних кабельних мережах енергозабезпечення;
 
-9- Левченко Ю.В.
Абзац 3 підпункту 5 пункту 1 Розділу І Законопроекту виключити.
Абзаци 4-5 підпункту 5 пункту 1 розділу 1 Законопроекту вважати абзацами 3-4 відповідно та викласти їх у наступній редакції:
"а) проведення робіт, пов’язаних з ліквідацією та запобіганням аварійним ситуаціям на нафтових і газових свердловинах.
У випадку, визначеному в підпункті "а" частини 2 статті 168 цього Кодексу, зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок здійснюється виключно на підставі робочого проекту землеустрою".
 
Відхилено ивись коментар до поправки № 8  доповнити пунктами "в-1" і "в-2" такого змісту:
 
22. б) проведення робіт, пов’язаних з ліквідацією та запобіганням аварійним ситуаціям на нафтових і газових свердловинах і пов’язаних з їх експлуатацією об’єктах трубопровідного транспорту, виробничих спорудах, під’їзних дорогах, лініях електропередачі та зв’язку, підземних кабельних мережах енергозабезпечення.
 
   "в-1) право на будівництво та розміщення об'єктів нафтогазовидобування;
 
23. У випадках, визначених підпунктами "а" та "б" частини 2 статті 168 цього Кодексу, зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок здійснюється виключно на підставі робочого проекту землеустрою."
 
   в-2) право на розміщення об`єктів трубопровідного транспорту";
 
24. 6) у статті 207 частину другу доповнити словами "та використання для будівництва, розміщення і експлуатації об’єктів нафтогазовидобування та облаштування родовища.";
 
-10- Стеценко Д.О.
Статтю 207 Земельного кодексу України залишити в чинній редакції (підпункту 6 пункту 1 розділу Ізаконопроекту).
 
Відхилено азначеною правкою пропонується скасувати положення щодо відшкодування всіх сільськогосподарських втрат, заподіяних внаслідок тимчасового користування земельною ділянкою для розвідки та видобутку нафти і газу.  4) статтю 156 доповнити пунктом "е" такого змісту:
 
25. 2. У Кодексі України про надра (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., N 36, ст. 340):
 
   "е) використання земельних ділянок для потреб нафтогазової галузі";
 
26. 1) у статті 3-1 після слова "зокрема" доповнити словами "Законом України "Про нафту і газ"";
 
   5) частину другу статті 168 викласти в такій редакції:
 
27. 2) статтю 17 доповнити частиною сьомою наступного змісту:
 
   "2. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, крім випадків:
 
28. "Не потребують гірничого відводу користувачі нафтогазоносними надрами, які отримали спеціальні дозволи на користування такими надрами.";
 
   а) проведення робіт із буріння та облаштування нафтових і газових свердловин, будівництва, технічного обслуговування, ремонту і реконструкції нафтових і газових свердловин та пов’язаних з їх обслуговуванням об’єктів трубопровідного транспорту, виробничих споруд, під’їзних доріг, ліній електропередачі та зв’язку, підземних кабельних мереж енергозабезпечення;
 
29. 3) в частині третій статті 24 після слів "який отримав спеціальний дозвіл на користування надрами та гірничий відвід" доповнити словами " (в разі його необхідності)";
 
-11- Продан О.П.
У підпункті 3 пункту 2 розділу І законопроекту слова та цифри "в частині третій статті 24" замінити словами та цифрами "в частині четвертій статті 24".
 
Враховано   б) проведення робіт, пов’язаних з ліквідацією та запобіганням аварійним ситуаціям на нафтових і газових свердловинах та пов’язаних з їх експлуатацією об’єктах трубопровідного транспорту, виробничих спорудах, під’їзних дорогах, лініях електропередачі та зв’язку, підземних кабельних мережах енергозабезпечення.
 
30. 4) у статті 39:
 
-12- Левченко Ю.В.
Підпункт 4 пункту 2 розділу І Законопроекту виключити.
 
Відхилено івелює дерегуляційні положення законопроекту щодо скасування проведення окремої державної реєстрації робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, оскільки такі роботи здійснюються на підставі затвердженої програми робіт, а додаткова реєстрація суттєво затримує реалізацію проектів.  У випадках, визначених підпунктами "а" і "б" цієї частини, зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок здійснюються виключно на підставі робочого проекту землеустрою";
 
31. в частині першій перед словами "державній реєстрації" доповнити словом "добровільній";
 
-13- Продан О.П.
Абзац другий підпункту 4 пункту 2 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:
"в частині першій слово "обов’язковій" замінити словом "добровільній".
 
Враховано   6) частину другу статті 207 доповнити словами "а також внаслідок використання для будівництва, розміщення і експлуатації об’єктів нафтогазовидобування та облаштування родовища".
 
32. частину другу доповнити реченням такого змісту: "Такою геологічною інформацією користувач надр має право розпоряджатися, у тому числі, продавати та передавати у користування резидентам та нерезидентам України без отримання погоджень органів державної влади чи місцевого самоврядування.";
 
   3. Абзац четвертий частини першої статті 24 Гірничого закону України (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 50, ст. 433; 2006 р., № 22, ст. 184) доповнити словами " (крім користувачів нафтогазоносними надрами)".
 
33. 4) у статті 45:
 
   4. У Законі України "Про нафту і газ" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 50, ст. 262 із наступними змінами):
 
34. частину другу доповнити словами "або іншими уповноваженими підприємствами, установами чи організаціями";
 
   1) у статті 1:
 
35. у частині четвертій після слів "використання надр" доповнити словами "або іншими уповноваженими підприємствами, установами чи організаціями".
 
   визначення терміна "гірничий відвід" виключити;
 
36. 3. В Законі України "Про нафту і газ" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 50, ст. 262 із наступними змінами):
 
   доповнити з урахуванням алфавітного порядку термінами такого змісту:
 
37. 1) у статті 1:
 
   "об’єкти нафтогазовидобування – об’єкти, призначені для геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки та видобування вуглеводнів. До об’єктів нафтогазовидобування належать: нафтові та газові свердловини, газопроводи-шлейфи, установки комплексної підготовки газу, установки підготовки газу, установки попередньої підготовки газу, установки комплексної підготовки нафти, тимчасові дослідно-промислові установки підготовки нафти і газу, дотискувальні компресорні станції та інші об’єкти, пов’язані з експлуатацією об’єктів нафтогазовидобування";
 
38. абзац сьомий виключити;
 
   "облаштування родовища - комплекс проектних, вишукувальних, будівельних та інших робіт, які необхідно провести для введення родовища в промислову (дослідно-промислову) розробку, або робіт з будівництва, капітального ремонту, реконструкції і технічного переоснащення на діючих (облаштованих) родовищах";
 
39. доповнити статтю абзацами двадцять восьмим - тридцятим наступного змісту:
 
   "розвідувальні роботи - геологознімальні, пошукові, геодезичні роботи, роботи з геологічного вивчення нафтогазоносності надр, роботи з дорозвідки та експлуатаційної розвідки родовищ, у тому числі буріння, облаштування та експлуатація нафтових і газових свердловин, з нового будівництва, технічного обслуговування, капітального ремонту і реконструкції нафтових і газових свердловин та пов’язаних з їх обслуговуванням об’єктів трубопровідного транспорту, виробничих споруд, під’їзних доріг, ліній електропередачі та зв’язку";
 
40. "об’єкти нафтогазовидобування – об’єкти призначені для геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки та видобування вуглеводнів. До об’єктів нафтогазовидобування відносяться: нафтові та газові свердловини, газопроводи-шлейфи, установки комплексної підготовки газу, установки підготовки газу, установки попередньої підготовки газу, установки комплексної підготовки нафти, тимчасові дослідно-промислові установки підготовки нафту і газу, дотискувальні компресорні станції та інші об’єкти, пов’язані з експлуатацією об’єктів нафтогазовидобування;
 
   2) абзац дев’ятий статті 12 викласти в такій редакції:
 
41. облаштування родовища - комплекс проектних, вишукувальних, будівельних і будівельно-монтажних робіт та інших робіт, які необхідно провести для введення родовища в промислову (дослідно-промислову) розробку або нове будівництво, розширення, реконструкція і технічне переоснащення на діючих (облаштованих) родовищах.
 
-14- Кривошея Г.Г.
Слова "і будівельно-монтажних робіт" виключити, а слово "розширення" змінити словами "капітальний ремонт"
 
Враховано   "врахування результатів оцінки впливу на довкілля у разі видобування нафти і газу (промислової розробки родовищ)";
 
42. розвідувальні роботи - геологознімальні, пошукові, геодезичні роботи, роботи з геологічного вивчення нафтогазоносності надр, роботи з дорозвідки та експлуатаційної розвідки родовищ, у тому числі буріння, облаштування та експлуатація нафтових і газових свердловин, спорудження, технічного обслуговування, ремонту і реконструкції нафтових і газових свердловин та пов’язаних з їх обслуговуванням об’єктів трубопровідного транспорту, виробничих споруд, під’їзних доріг, ліній електропередачі та зв’язку.".
 
-15- Кривошея Г.Г.
Слово "спорудження" замінити словами "нового будівництва", а слово "ремонту" змінити словами "капітального ремонту".
 
Враховано   3) у статті 14:
частину третю викласти в такій редакції:
"Надання спеціальних дозволів на видобування нафти і газу (промислову розробку родовищ) здійснюється з урахуванням результатів оцінки впливу на довкілля";
доповнити частиною четвертою такого змісту:
 
    -16- Бєлькова О.В.
Лопушанський А.Я.
У частині третій розділу І проекту Закону після пункту 1 доповнити новими пунктами такого змісту:
" 2) абзац дев’ятий статті 12 викласти у такій редакції:
"врахування результатів оцінки впливу на довкілля у випадку видобування нафти і газу (промислової розробки родовищ).".
" 3) у статті 14:
абзац третій викласти у такій редакції:
"Надання спеціальних дозволів на видобування нафти і газу (промислову розробку родовищ) здійснюється з урахуванням результатів оцінки впливу на довкілля.";
 
Враховано    
    -17- Бєлькова О.В.
Лопушанський А.Я.
Частину третю розділу І проекту Закону доповнити новим пунктом такого змісту:
"статтю 14 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Продовження спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами, його переоформлення, внесення до нього змін, зокрема, у разі збільшення запасів корисних копалин, не є наданням спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами та здійснюється безкоштовно."
 
Враховано    
    -18- Стеценко Д.О.
В абзаці шостому підпункту 1 пункту 3 розділу Ізаконопроекту слова ", у тому числі буріння, облаштування та експлуатація нафтових і газових свердловин, спорудження, технічного обслуговування, ремонту і реконструкції нафтових і газових свердловин та пов’язаних з їх обслуговуванням об’єктів трубопровідного транспорту, виробничих споруд, під’їзних доріг, ліній електропередачі та зв’язку" виключити (стаття 1 Закону України "Про нафту і газ").
 
Відхилено оправкою пропонується скасовувати визначення терміну "розвідувальні роботи", яке є необхідним в контексті використання статті 97 ЗКУ, щодо "договорів на проведення розвідувальних робіт".   
43. 2) частину першу статті 18 доповнити новими абзацами такого змісту:
 
-19- Левченко Ю.В.
Підпункт 2 пункту 3 Розділу І Законопроекту виключити.
 
Відхилено івелює дерегуляційні положення законопроекту, спрямовані на забезпечення непереривності реалізації проектів шляхом надання власникам спецдозволів на користування надрами права користуватися земельними ділянками на підставі земельних сервітутів.  "Продовження строку дії спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами, його переоформлення, внесення до нього змін, зокрема у разі збільшення запасів корисних копалин, не є наданням спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами та здійснюється безоплатно";
 
44. "Земельні ділянки всіх форм власності та усіх категорій надаються власникам спеціальних дозволів на користування нафтогазоносними надрами для будівництва, розміщення і експлуатації об’єктів нафтогазовидобування та облаштування родовища шляхом встановлення земельних сервітутів без зміни цільового призначення цих земельних ділянок, окрім земель природно-заповідного фонду, оздоровчого призначення, рекреаційного призначення, історико-культурного призначення та водного фонду.
 
-20- Стеценко Д.О.
Абзац другий підпункту 2 пункту 3 розділу Ізаконопроекту викласти в такій редакції:
"Земельні ділянки всіх форм власності та усіх категорій надаються власникам спеціальних дозволів на користування нафтогазоносними надрами для будівництва, розміщення і експлуатації об’єктів в порядку визначеному Земельним кодексом України" (стаття 18 Закону України "Про нафту і газ").
 
Відхилено ивись коментар до поправки № 19  4) статтю 18 доповнити частинами другою і третьою такого змісту:
 
45. Власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки та втрати, заподіяні внаслідок користування земельними ділянками для потреб нафтогазової галузі.".
 
   "Земельні ділянки усіх форм власності та категорій надаються власникам спеціальних дозволів на користування нафтогазоносними надрами для будівництва, розміщення і експлуатації об’єктів нафтогазовидобування та облаштування родовища шляхом встановлення земельних сервітутів без зміни цільового призначення цих земельних ділянок, крім земель природно-заповідного фонду, оздоровчого призначення, рекреаційного призначення, історико-культурного призначення та водного фонду.
 
46. 3) в частині другій статті 32 після слів "використання надр" доповнити словами "або іншими уповноваженими підприємствами, установами чи організаціями".
 
   Власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки та втрати, завдані внаслідок користування земельними ділянками для потреб нафтогазової галузі";
 
47. 4) частину першу статті 35 викласти у такій редакції:
 
-21- Мартовицький А.В.
Підпункт 4 пункту 3 Розділу І законопроекту викласти у такій редакції:
"4) частину першу статті 35 викласти у такій редакції:
"Введення родовища або окремого покладу в дослідно-промислову розробку здійснюється за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі, на підставі обґрунтованої заяви користувача нафтогазоносними надрами, до якої додаються проект дослідно-промислової розробки родовища (покладу) та проект його облаштування, інвестиційний проект (програма), підготовлений і затверджений у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Рішення про введення родовища або окремого покладу в дослідно-промислову розробку приймається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі в розумний строк, але не більше одного місяця з дня отримання заяви користувача нафтогазоносними надрами. Якщо протягом зазначеного строку центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі рішення не надіслано користувачу нафтогазовими надрами, таке рішення про введення родовища або окремого покладу в дослідно-промислову розробку вважається прийнятим.".
 
Відхилено Нівелює дерегуляційні положення законопроекту, спрямовані ліквідацію етапу погодження проектів Центральною комісією Мінпаливенерго з питань розробки газових, газоконденсатних, нафтових родовищ та експлуатації підземних сховищ газу (ЦКР), що дозволить значно оптимізувати порядок введення родовищ та покладів в дослідно-промислову розробку. Водночас, пропонується направляти протоколи проектів розробки родовищ безпосередньо до Державної служби геології та надр України, яка здійснює перевірку відповідності робот проекту. Крім того, з боку розробників проекту здійснюється авторський нагляд за їх виконанням, а органами Держгеоконтролю та Держпраці здійснюється комплексний контроль за дотриманням законодавства у сфері надрокористування та забезпечення безпеки праці під час виконання розробленого проекту.  5) у статті 26:
 
48. "Введення родовища або окремого покладу в дослідно-промислову розробку здійснюється користувачем нафтогазоносними надрами, на підставі проекту дослідно-промислової розробки родовища (покладу) та проекту його облаштування, інвестиційного проекту (програми).
 
   абзац перший частини першої після слова "зупинена" доповнити словами "виключно за результатами проведення заходів державного геологічного контролю";
 
49. Дослідно-промислова розробка родовища або окремого покладу здійснюється після подання користувачем нафтогазоносними надрами копії проекту дослідно-промислової розробки родовища (покладу) та копії проекту його облаштування центральному органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.".
 
-22- Бєлькова О.В.
Лопушанський А.Я.
У пункті 4 частини третьої розділу І Закону абзац третій викласти у такій редакції:
"Дослідно-промислова розробка родовища або окремого покладу здійснюється після подання затвердженого користувачем нафтогазоносними надрами протоколу затвердження проекту дослідно-промислової розробки родовища (покладу) центральному органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр."
 
Враховано   у частині другій слова "Після зупинення" замінити словами і цифрами "Протягом 20 календарних днів після зупинення";
 
50. 5) у статті 36:
 
-23- Мартовицький А.В.
Підпункт 5 пункту 3 Розділу І законопроекту викласти у такій редакції:
"5) частину статті 36 викласти у такій редакції:
"Введення родовища або окремого покладу нафти і газу у промислову розробку здійснюється за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі, на підставі обґрунтованої заяви користувача нафтогазоносними надрами.
Для введення родовища (покладу) нафти і газу у промислову розробку користувач нафтогазоносними надрами повинен мати:
спеціальний дозвіл на видобування нафти і газу (промислову розробку родовищ) або на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку, з подальшим видобуванням нафти і газу;
затверджену в установленому порядку геолого-економічну оцінку запасів родовища (покладу) за результатами розвідувальних робіт;
технологічний проект (схему) промислової розробки родовища (покладу), комплексний проект його облаштування, виконаний згідно із законодавством, та інвестиційний проект (програму);
дозвіл центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері промислової безпеки та державного гірничого нагляду.
Рішення про введення родовища або окремого покладу у промислову розробку приймається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі в розумний строк, але не більше одного місяця з дня отримання заяви користувача нафтогазоносними надрами. Якщо протягом зазначеного строку центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі рішення не надіслано користувачу нафтогазовими надрами, таке рішення про введення родовища або окремого покладу в промислову розробку вважається прийнятим."
 
Відхилено ивись коментар до правки № 21  частину третю доповнити словами "а також виконання заходів, спрямованих на усунення порушень, що стали підставою для зупинення дії спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами";
 
51. у частині першій слова "за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі, на підставі обґрунтованої заяви" вилучити, а слово "користувача" замінити словом "користувачем";
 
   6) частину другу статті 27 доповнити словами "а у випадках, передбачених абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті, у разі незгоди надрокористувача – у судовому порядку";
 
52. абзац другий частини другої доповнити словами "або на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку, з подальшим видобуванням нафти і газу";
 
-24- Бєлькова О.В.
Лопушанський А.Я.
У пункті 5 частини третьої розділу І Закону:
абзац другий викласти у такій редакції:
"абзац другий частини другої доповнити словами "або на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку, з подальшим видобуванням нафти і газу (промисловою розробкою родовищ);";
абзац сьомий викласти у такій редакції:
"Промислова розробка родовища здійснюється після подання затвердженого користувачем нафтогазоносними надрами протоколу затвердження проекту промислової розробки родовища (покладу) центральному органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр."
 
Враховано   7) частину другу статті 32 після слів "використання надр" доповнити словами "або іншими уповноваженими підприємствами, установами чи організаціями";
 
53. абзац четвертий частини другої вилучити;
 
   8) частину першу статті 35 замінити двома новими частинами такого змісту:
 
54. у абзаці п’ятому частини другої вилучити слова "затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі,
 
   "Введення родовища або окремого покладу в дослідно-промислову розробку здійснюється користувачем нафтогазоносними надрами на підставі проекту дослідно-промислової розробки родовища (покладу) та проекту його облаштування, інвестиційного проекту (програми).
 
55. абзац шостий частини другої вилучити;
 
   Дослідно-промислова розробка родовища або окремого покладу здійснюється після подання затвердженого користувачем нафтогазоносними надрами протоколу затвердження проекту дослідно-промислової розробки родовища (покладу) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр".
 
56. частину другу доповнити новою частиною такого змісту:
 
   У зв’язку з цим частини другу і третю вважати відповідно частинами третьою і четвертою;
 
57. "Промислова розробка родовища здійснюється після подання користувачем нафтогазоносними надрами копії технологічного проекту (схеми) промислової розробки родовища (покладу) та копії комплексного проекту його облаштування центральному органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
 
-25- Бєлькова О.В.
Лопушанський А.Я.
У частині третій розділу І проекту Закону доповнити новими пунктами такого змісту:
"5) у статті 26:
у абзаці першому після слова "зупинена" доповнити словами "виключно за результатами проведення заходів державного геологічного контролю";
у абзаці п’ятому до слів "після зупинення" доповнити словами "Протягом 20 календарних днів";
абзац шостий доповнити словами ", а також виконання заходів, спрямованих на усунення порушень, що стали причиною для зупинення дії спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами."
6) у статті 27 абзаци другий - восьмий пронумерувати цифрами 1 - 7, а абзац дев’ятий доповнити словами "а у випадках, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, у разі незгоди надрокористувача, – у судовому порядку."
 
Враховано   9) у статті 36:
у частині першій слова "за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі, на підставі обґрунтованої заяви користувача" замінити словом "користувачем";
 
58. 4. У Гірничому законі України від 6 жовтня 1999 року N 1127-ХІV (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 50, ст. 433 із наступними змінами):
 
   у частині другій:
 
59. у статті 24:
 
   абзац другий доповнити словами "або на геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промисловою розробкою родовищ)";
 
60. абзац третій частини першої викласти в наступній редакції:
 
   абзац четвертий виключити;
 
61. "акт про надання гірничого відводу (крім користувачів нафтогазоносними надрами);"
 
   в абзаці п’ятому слова "затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі" виключити;
 
62. 5. У Законі України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року N 3038-VІ (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., N 34, ст. 343):
 
-26- Мартовицький А.В.
Пункт 5 законопроекту виключити
 
Відхилено івелює положення законопроекту щодо дерегуляції дозвільних процедур і скасування положення щодо віднесення нафтогазових свердловин до об’єктів будівництва (свердловина є отвором у земній поверхні, а бурова установка є тимчасовою конструкцією, що демонтується після використання, а тому їх не можна вважати архітектурними спорудами в розумінні Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").  абзац шостий виключити;
доповнити частиною третьою такого змісту:
"Промислова розробка родовища здійснюється після подання затвердженого користувачем нафтогазоносними надрами протоколу затвердження проекту промислової розробки родовища (покладу) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр".
 
    -27- Левченко Ю.В.
Пункт 5 розділу 1 Законопроекту виключити.
 
Відхилено ивись коментар до поправки № 26.   
    -28- Кулініч О.І.
Частину третю статті 24 до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" викласти у такій редакції:
"3. У разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється, крім випадків:
1) розташування на земельній ділянці будівлі (споруди), що перебуває у власності фізичної або юридичної особи;
2) приватизації громадянином земельної ділянки, наданої йому у користування відповідно до закону;
3) надання земельної ділянки, розташованої на території зони відчуження чи зони безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
4) надання земельної ділянки для розміщення лінійних об’єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, мостів, естакад, ліній електропередачі, зв’язку);
5) влаштування нафтових і газових свердловин;
6) будівництво, експлуатація військових та інших оборонних об’єктів.
Передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у випадках, визначених цією частиною, за відсутності плану зонування або детального плану території не допускається, якщо земельна ділянка:
розташована в межах зелених зон населених пунктів, внутрішньоквартальних територій (територій міжрайонного озеленення, елементів благоустрою, спортивних майданчиків, майданчиків відпочинку та соціального обслуговування населення);
віднесена до категорії земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного призначення, рекреаційного призначення (крім земель для дачного будівництва), лісогосподарського призначення".
 
Враховано редакційно ропонується 1 поправку за винятком Пункту 5, який пропонується викласти у редакції поправки № 31, а саме "буріння, влаштування та підключення нафтових і газових свердловин за межами населених пунктів".   
63. частину першу статті 4 доповнити шостим абзацом наступного змісту:
 
-29- Бєлькова О.В.
Лопушанський А.Я.
Частину п’яту розділу І проекту Закону викласти у такій редакції:
"частину першу статті 4 доповнити абзацом шостим такого змісту:
"До об’єктів будівництва не відносяться нафтові і газові свердловини та об’єкти їх влаштування"
 
Враховано   5. У статті 54 Закону України "Про землеустрій" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р, № 36, ст. 282; 2015 р., № 31, ст. 293):
 
64. "До об‘єктів містобудування та об’єктів будівництва не відносяться нафтові і газові свердловини та об’єкти їх облаштування, розташовані за межами населених пунктів."
 
-30- Кривошея Г.Г.
Запропоновану норму пропонується виключити
 
Відхилено ивись коментар до правки № 26  частину першу після слів "Робочі проекти землеустрою" доповнити словами " (крім земельних ділянок приватної власності)";
пункт "в" частини третьої доповнити словами " (крім земельних ділянок приватної власності)".
 
    -31- Бєлькова О.В.
Лопушанський А.Я.
Частину п’яту розділу І проекту Закону доповнити такими абзацами:
"Частину третю статті 24 викласти у такій редакції:
"3. У разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється, крім випадку буріння, влаштування та підключення нафтових і газових свердловин за межами населених пунктів.
 
Враховано редакційно ивись поправку № 29   
65. 6. У Законі України "Про землеустрій" від 22 травня 2003 року N 858-ІV (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, N 36, ст.282):
 
-32- Левченко Ю.В.
Пункт 6 Розділу І Законопроекту виключити
 
Відхилено івелює положення законопроекту, спрямовані на усунення правової колізії, яка зобов’язує землекористувачів отримувати дозвіл "відповідного" органу державної влади або місцевого самоврядування для початку здійснення розробки робочого проекту для земельних ділянок не тільки державної або комунальної, а й приватної власності.  6. У Законі України "Про регулювання містобудівної діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 34, ст. 343; 2014 р., № 1, ст. 4; 2015 р., № 28, ст. 236):
частину першу статті 4 доповнити абзацом шостим такого змісту:
"До об’єктів будівництва не належать нафтові і газові свердловини та об’єкти їх влаштування";
частину третю статті 24 викласти в такій редакції:
"3. У разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється, крім випадків:
1) розташування на земельній ділянці будівлі (споруди), що перебуває у власності фізичної або юридичної особи;
2) приватизації громадянином земельної ділянки, наданої йому в користування відповідно до закону;
3) надання земельної ділянки, розташованої на території зони відчуження чи зони безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
4) надання земельної ділянки для розміщення лінійних об’єктів транспортної та енергетичної інфраструктури (доріг, мостів, естакад, ліній електропередачі, зв’язку);
5) буріння, влаштування та підключення нафтових і газових свердловин за межами населених пунктів;
6) будівництва, експлуатації військових та інших оборонних об’єктів.
Передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у випадках, визначених цією частиною, за відсутності плану зонування або детального плану території не допускається, якщо земельна ділянка:
розташована в межах зелених зон населених пунктів, внутрішньоквартальних територій (територій міжрайонного озеленення, елементів благоустрою, спортивних майданчиків, майданчиків відпочинку та соціального обслуговування населення);
віднесена до категорії земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного призначення, рекреаційного призначення (крім земель для дачного будівництва), лісогосподарського призначення".
ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Голова Верховної Ради України
 
66. в статті 54:
 
      
67. в частині першій після слів "Робочі проекти землеустрою" доповнити словами " (крім земельних ділянок приватної власності)";
 
      
68. пункт "в" частини другої доповнити словами " (крім земельних ділянок приватної власності);"
 
      
69. ІІ. Прикінцеві положення
 
      
70. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
      
71. 2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
 
      
72. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
      
73. забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим
Законом.
 
      
74. Голова Верховної Ради
 
      
75. України