Кількість абзаців - 74 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України ''Про будівельні норми" щодо удосконалення нормування у будівництві (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проєкт
 
   Проєкт
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до Закону України «Про будівельні норми» щодо удосконалення нормування у будівництві
 
   Про внесення змін до Закону України «Про будівельні норми» щодо удосконалення нормування у будівництві
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести до Закону України «Про будівельні норми» (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 5, ст. 41; 2011 р., № 18, ст. 735, № 34, ст. 343; 2013 р., № 48, ст. 682; 2014 р., № 1, ст. 4) такі зміни:
 
-1- Пузійчук А.В.
З огляду на запропоновану редакцію частини першої статті 2, якою визначається сфера дії Закону, внести зміни в преамбулу Закону, виклавши її в такій редакції:
«Цей Закон регулює відносини у сфері нормування у будівництві та визначає правові та організаційні засади розроблення, погодження, затвердження, реєстрації і застосування будівельних норм.».
Обґрунтування: правка має техніко-юридичний характер з метою узгодження між собою норм Закону.
 
Враховано редакційно   І. Внести до Закону України «Про будівельні норми» (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 5, ст. 41; 2011 р., № 18, ст. 735, № 34, ст. 343; 2013 р., № 48, ст. 682; 2014 р., № 1, ст. 4) такі зміни:
1. Преамбулу викласти в такій редакції:
«Цей Закон регулює відносини у сфері нормування у будівництві та визначає правові та організаційні засади розроблення, погодження, затвердження, реєстрації і застосування будівельних норм».
 
5. 1. У статті 1:
 
-2- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Абзаци другий і третій пункту 1 розділу І проекту замінити абзацом такого змісту:
"абзаци третій - четвертий викласти в такій редакції:".
 
Відхилено   2. У частині першій статті 1:
 
6. абзаци другий – четвертий викласти в такій редакції:
 
   абзаци другий – четвертий і шостий викласти в такій редакції:
 
7. «базова організація у будівництві – організація, що виконує у визначеному напрямі науково-технічної діяльності у будівництві функції щодо здійснення робіт із нормування у будівництві;
 
-3- Пузійчук А.В.
Абзац третій пункту першого розділу Івикласти в такій редакції:
«базова організація у будівництві – організація, що у визначеному напрямі науково-технічної діяльності у будівництві виконує функції щодо здійснення робіт із нормування у будівництві;».
Обґрунтування: техніко-юридичні правки, що дозволяють логічно сформулювати термін «базова організація у будівництві», а також привести визначення терміну у відповідність до встановлених статтею 4 Закону України «Про будівельні норми» принципів державної політики у сфері нормування у будівництві.
 
Враховано   «базова організація у будівництві – організація, що у визначеному напрямі науково-технічної діяльності у будівництві виконує функції щодо здійснення робіт із нормування у будівництві;
 
8. будівельні норми – нормативний акт технічного характеру, що встановлює обов’язкові вимоги до об’єкта нормування у будівництві;
 
-4- Горенюк О.О.
В абзаці четвертому частини першої розділу Іслово «обов’язкові» виключити.
Обґрунтування: Слід зазначити, що кожне слово закону повинно нести смислове навантаження, а отже необхідно уникати застосування зайвих слів, які перевантажують текст закону.
Отже, у дефініції терміну застосовується словосполучення «обов’язкові вимоги». Однак слово «вимога» вже включає в себе поняття обов’язковості, а тому слово «обов’язкові» не несе смислового навантаження. Крім того, у разі наявності обов’язкових вимог може вважатись, що будівельні норми можуть містити необов’язкові вимоги до об’єкта нормування у будівництві.
 
Відхилено   будівельні норми – нормативний акт технічного характеру, що встановлює обов’язкові вимоги до об’єкта нормування у будівництві;
 
9. нормування у будівництві – діяльність із розроблення, погодження, перевірки, затвердження, внесення змін, скасування або визнання такими, що втратили чинність, будівельних норм;»;
 
-5- Пузійчук А.В.
Абзац п’ятий пункту першого розділу Івикласти в такій редакції:
«нормування у будівництві – діяльність із розроблення, погодження, затвердження та перегляду (внесення змін, скасування, визнання такими, що втратили чинність) будівельних норм;».
Обґрунтування: техніко-юридичні правки, що дозволяють логічно сформулювати термін «нормування у будівництві».
 
Відхилено   нормування у будівництві – діяльність із розроблення, погодження, перевірки, затвердження, внесення змін, скасування або визнання такими, що втратили чинність, будівельних норм»;
«галузеві будівельні норми - нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади в межах своїх повноважень у разі відсутності державних будівельних норм або необхідності встановлення вимог до будівництва окремих видів споруд, що конкретизують вимоги державних будівельних норм»;
 
    -6- Пузійчук А.В.
Пункт перший розділу Іпісля абзацу п’ятого доповнити абзацом такого змісту:
«в абзаці шостому слово «міністерством» замінити словами «центральними органами виконавчої влади».
Обґрунтування: правка має техніко-юридичний характер з метою узгодження із запропонованими законопроектом змінами до статті 5 Закону.
 
Враховано редакційно    
10. доповнити новими абзацами сьомим та восьмим такого змісту:
 
   після абзацу шостого доповнити двома новими абзацами такого змісту:
 
11. «параметричний метод нормування у будівництві – спосіб формування вимог до об’єкта нормування у будівництві, який передбачає встановлення цілей та/або параметрів безпеки, функціональності та якості об’єкта нормування у будівництві (критерію, вимоги до експлуатаційної характеристики та/або її показників);
 
-7- Пузійчук А.В.
Абзац сьомий пункту першого розділу Івикласти в такій редакції:
«параметричний метод нормування у будівництві – спосіб встановлення вимог до об’єкта нормування у будівництві, який передбачає визначення цілей та/або параметрів безпеки, функціональності та якості об’єкта нормування у будівництві (критеріїв, вимог до експлуатаційної характеристики та/або її показників);».
Обґрунтування: техніко-юридичні правки, що дозволяють логічно сформулювати термін «параметричний метод нормування у будівництві».
 
Враховано   «параметричний метод нормування у будівництві – спосіб встановлення вимог до об’єкта нормування у будівництві, який передбачає визначення цілей та/або параметрів безпеки, функціональності та якості об’єкта нормування у будівництві (критеріїв, вимог до експлуатаційної характеристики та/або її показників);
 
12. розпорядчий метод нормування у будівництві – спосіб формування вимог до об’єкта нормування у будівництві, який передбачає поелементний опис об’єкта нормування у будівництві (встановлення рішення, конструкції, матеріалу, які не передбачають альтернатив);».
 
-8- Пузійчук А.В.
Абзац восьмий пункту першого розділу Івикласти в такій редакції:
«розпорядчий метод нормування у будівництві – спосіб встановлення вимог до об’єкта нормування у будівництві, який передбачає поелементний опис об’єкта нормування у будівництві (рішення, конструкції, матеріалів, які не передбачають альтернатив);».
Обґрунтування: техніко-юридичні правки, що дозволяють логічно сформулювати термін «розпорядчий метод нормування у будівництві».
 
Враховано редакційно   розпорядчий метод нормування у будівництві – спосіб встановлення вимог до об’єкта нормування у будівництві, який передбачає поелементний опис об’єкта нормування у будівництві (рішення, конструкції, матеріалів, що не передбачають альтернатив)».
 
    -9- Бондар Г.В.
У статті 1 додати абзац п’ятий такого змісту:
"нормативи – кількісне значення будівельних норм".
додати абзац восьмий такого змісту:
"параметри – мінімально необхідні кількісні характеристики об'єкта нормування у будівництві, визначені у відповідних нормативах у складі документації;
У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом одинадцятим.
Обгрунтування: законопроектом пропонується ввести параметричний спосіб нормування при розробці проектної документації об’єктів будівництва. Однак, термінології, яка би описувала параметри та нормативи, на які спиратимуться при розрахунках проектанти, не надано. Пропозиція полягає у введенні двох термінів «нормативи» та «параметри» до проекту Закону.
 
Відхилено    
13. У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом дев’ятим;
 
   У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом дев’ятим;
 
14. доповнити абзацом десятим такого змісту:
 
   доповнити абзацом десятим такого змісту:
 
15. «цільовий метод нормування у будівництві – спосіб формування вимог до об’єкта нормування у будівництві, який передбачає встановлення цілі та конкретних критеріїв оцінки технічних характеристик об’єкта нормування у будівництві.».
 
-10- Пузійчук А.В.
Абзац одинадцятий пункту першого розділу Івикласти в такій редакції:
«цільовий метод нормування у будівництві – спосіб встановлення вимог до об’єкта нормування у будівництві, який передбачає визначення цілей та конкретних критеріїв оцінки технічних характеристик об’єкта нормування у будівництві.».
Обґрунтування: техніко-юридичні правки, що дозволяють логічно сформулювати термін «цільовий метод нормування у будівництві».
 
Враховано   «цільовий метод нормування у будівництві – спосіб встановлення вимог до об’єкта нормування у будівництві, який передбачає визначення цілей та конкретних критеріїв оцінки технічних характеристик об’єкта нормування у будівництві».
 
16. 2. Частину першу статті 2 викласти в такій редакції:
 
   3. Частину першу статті 2 викласти в такій редакції:
 
17. «1. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері нормування у будівництві, а також застосування будівельних норм.».
 
-11- Пузійчук А.В.
В абзаці другому пункту другого розділу Іслова «а також» замінити словом «та».
 
Враховано   «1. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері нормування у будівництві та застосування будівельних норм».
 
18. 3. Пункт 1 частини першої статті 4 викласти в такій редакції:
 
   4. Пункт 1 частини першої статті 4 викласти в такій редакції:
 
19. «1) створення безпечного середовища для здоров’я та життєдіяльності людини (в тому числі для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення);».
 
-12- Горенюк О.О.
В абзаці четвертому частини другої розділу Іслова та знаки « (в тому числі для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення)і» виключити.
Обґрунтування: На мою думку, конкретизування поняття слова «люди» словами особи з інвалідністю та інші маломобільні групи населення» є не зовсім коректним по відношенню саме до цих категорій громадян, оскільки всі категорії громадян - є люди.
 
Відхилено   «1) створення безпечного середовища для здоров’я та життєдіяльності людини (у тому числі для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення)».
 
20. 4. У статті 5:
 
   5. У статті 5:
 
21. у назві статті слово «Суб’єкти» замінити словами «Суб’єкти та об’єкти»;
 
   1) у назві слово «Суб’єкти» замінити словами «Суб’єкти та об’єкти»;
 
22. у частині першій:
 
   2) у частині першій:
 
23. у пункті 2 слово «міністерства» замінити словами «інші центральні органи виконавчої влади»;
 
   у пункті 2 слово «міністерства» замінити словами «інші центральні органи виконавчої влади»;
 
24. доповнити абзацом такого змісту:
 
   доповнити абзацом такого змісту:
 
25. «Перелік суб’єктів нормування у будівництві встановлюється Кабінетом Міністрів України.»;
 
   «Перелік суб’єктів нормування у будівництві встановлюється Кабінетом Міністрів України»;
 
26. доповнити частиною другою такого змісту:
 
   3) доповнити частиною другою такого змісту:
 
27. «2. Об’єктами нормування у будівництві є:
 
   «2. Об’єктами нормування у будівництві є:
 
28. планування та забудова території;
 
   1) планування та забудова території;
 
29. об’єкт будівництва, містобудування та архітектури та його складові частини;
 
   2) об’єкт будівництва, містобудування та архітектури і його складові частини;
 
30. склад та зміст документації об’єктів будівництва, містобудування та архітектури.».
 
   3) склад і зміст документації об’єктів будівництва, містобудування та архітектури».
 
31. 5. У частині першій статті 6:
 
   6. У частині першій статті 6:
 
32. пункт 2 викласти в такій редакції:
 
   1) пункт 2 викласти в такій редакції:
 
33. «2) затвердження, внесення змін, визнання такими, що втратили чинність, скасування державних будівельних норм та координація їх розроблення та перевірки;»;
 
-13- Пузійчук А.В.
Абзац третій пункту п’ятого розділу Івикласти в такій редакції:
«2) розроблення, погодження, затвердження, перегляд (внесення змін, скасування, визнання такими, що втратили чинність) державних будівельних норм;».
Обґрунтування: правка має техніко-юридичний характер з метою узгодження із запропонованими законопроектом змінами до статті 1 Закону.
 
Відхилено   «2) затвердження, внесення змін, визнання такими, що втратили чинність, скасування державних будівельних норм та координація їх розроблення та перевірки»;
 
34. у пункті 3 слово «державних» виключити;
 
   2) у пункті 3 слово «державних» виключити;
 
35. пункт 6 виключити;
 
-14- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Абзац п'ятий пункту 5 (виключення пункту 6 статті 6 Закону України "Про будівельні норми") розділу І проекту виключити.
 
Відхилено   3) пункт 6 виключити;
 
36. пункт 10 викласти в такій редакції:
 
   4) пункт 10 викласти в такій редакції:
 
37. «10) забезпечення роботи з офіційного оприлюднення державних будівельних норм шляхом розміщення на своєму офіційному вебсайті і надання безоплатного доступу до них».
 
-15- Дунда О.А.
В абзаці сьомому пункту шостого розділу Іслова : «роботи з» вилучити.
 
Враховано   «10) забезпечення офіційного оприлюднення державних будівельних норм шляхом розміщення на своєму офіційному веб-сайті і надання безоплатного доступу до них».
 
38. 6. У статті 7:
 
   7. У статті 7:
 
39. у назві статті слово «міністерств» замінити словами «центральних органів виконавчої влади»;
 
   1) у назві слово «міністерств» замінити словами «центральних органів виконавчої влади»;
 
40. у частині першій:
 
   2) у частині першій:
 
41. в абзаці першому слово «міністерств» замінити словами «центральних органів виконавчої влади»;
 
   в абзаці першому слово «міністерств» замінити словами «центральних органів виконавчої влади»;
 
42. пункт 1 викласти в такій редакції:
 
   пункти 1 і 6 викласти в такій редакції:
 
43. «1) затвердження, внесення змін, визнання такими, що втратили чинність, скасування галузевих будівельних норм та координація їх розроблення та перевірки, а також погодження технічних завдань на їх розроблення;»;
 
-16- Пузійчук А.В.
Абзац шостий пункту шостого розділу Івикласти в такій редакції:
«1) розроблення, затвердження, перегляд (внесення змін, скасування, визнання такими, що втратили чинність) галузевих будівельних норм, а також погодження технічних завдань на їх розроблення;».
Обґрунтування: правка має техніко-юридичний характер з метою узгодження із запропонованими законопроектом змінами до статті 1 Закону.
 
Відхилено   «1) затвердження, внесення змін, визнання такими, що втратили чинність, скасування галузевих будівельних норм і координація їх розроблення та перевірки, а також погодження технічних завдань на їх розроблення»;
 
44. пункт 6 викласти в такій редакції:
 
      
45. «6) забезпечення офіційного оприлюднення галузевих будівельних норм, у тому числі шляхом розміщення на офіційному вебсайті відповідного суб’єкта нормування у будівництві і надання безоплатного доступу до них.».
 
   «6) забезпечення офіційного оприлюднення галузевих будівельних норм, у тому числі шляхом розміщення на офіційному веб-сайті відповідного суб’єкта нормування у будівництві і надання безоплатного доступу до них».
 
46. 7. Доповнити статтею 7-1 такого змісту:
 
   8. Доповнити статтею 7-1 такого змісту:
 
47. «Стаття 7-1. Методи нормування у будівництві
 
   «Стаття 7-1. Методи нормування у будівництві
 
48. 1. До методів нормування у будівництві належать параметричний, розпорядчий та цільовий методи.
 
   1. До методів нормування у будівництві належать параметричний, розпорядчий та цільовий методи.
 
49. 2. Вибір методу нормування у будівництві здійснюється, виходячи з особливостей об’єкта нормування у будівництві.
 
   2. Вибір методу нормування у будівництві здійснюється, виходячи з особливостей об’єкта нормування у будівництві.
 
50. Перевага надається параметричному методу нормування у будівництві.».
 
-17- Ісаєнко Д.В.
В абзаці другому частини другої статті 7-1 Закону України «Про будівельні норми» (пункт 7 розділу І законопроекту) слова «параметричному методу» пропоную замінити словами «параметричному та цільовому методам».
 
Враховано   Перевага надається параметричному та цільовому методам нормування у будівництві».
 
    -18- Пузійчук А.В.
У пункті сьомому розділуІ, яким пропонується доповнити Закон новою статтею 7-1, виключити абзац другий частини другої.
Обґрунтування: запропоноване положення, яким передбачено, що перевага надається параметричному методу нормування у будівництві, не містить чіткої юридичної визначеності, з огляду на що його пропонується виключити. Умови та правила застосування методів нормування у будівництві можуть бути визначені на рівні підзаконного акту.
 
Відхилено    
    -19- Горенюк О.О.
Абзац п’ятий частини сьомої виключити.
Обґрунтування: втілення цієї норми може створити підстави для суб’єктивного підходу та зловживання контролюючими органами у відповідній сфері. Також надання переваги параметричному методу нормування фактично може призвести до застосування в більшості випадків саме цього методу, що не завжди є виправданим. Крім того, норма цього абзацу носить рекомендаційний характер, а отже не є чіткою та однозначною, тому не відповідає вимозі юридичної визначеності та чіткості правової норми.
 
Відхилено    
51. 8. У статті 8:
 
   9. У статті 8:
 
52. у частині третій слово «Міністерства» замінити словами « Суб’єкти нормування у будівництві»;
 
   1) у частині третій слово «Міністерства» замінити словами «Суб’єкти нормування у будівництві»;
 
53. частину шосту викласти в такій редакції:
 
   2) частину шосту викласти в такій редакції:
 
54. «6. Тексти державних будівельних норм, включені до центрального фонду будівельних норм, та галузевих будівельних норм, включених до фондів галузевих будівельних норм, оприлюднюються на офіційних вебсайтах відповідних суб’єктів нормування у будівництві. Доступ до таких текстів є безоплатним.».
 
   «6. Тексти державних будівельних норм, включені до центрального фонду будівельних норм, та галузевих будівельних норм, включених до фондів галузевих будівельних норм, оприлюднюються на офіційних веб-сайтах відповідних суб’єктів нормування у будівництві. Доступ до таких текстів є безоплатним».
 
55. 9. У статті 10:
 
-20- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Пункт 9 розділу І проекту після абзацу першого доповнити абзацами такого змісту:
"доповнити статтю частиною 2-1 такого змісту:
"2-1. Під час розроблення, затвердження, внесення змін до державних та галузевих будівельних норм в обов'язковому порядку враховується необхідність планування і забудови населених пунктів, формування мікрорайонів, проектування, будівництва і реконструкції об’єктів фізичного оточення із пристосуванням для потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.".
 
Відхилено   10. У статті 10:
 
56. частину третю викласти в такій редакції:
 
-21- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Абзаци другий пункту 9 (зміни до частини третьої статті 10 Закону України "Про будівельні норми") розділу І проекту виключити.
 
Відхилено   1) частину третю викласти в такій редакції:
 
57. «3. Виконавцями робіт з нормування у будівництві є базові організації у будівництві. Положення про базову організацію у будівництві затверджує Кабінет Міністрів України. Перелік базових організацій встановлює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури, відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України положення.»;
 
-22- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Абзаци третій пункту 9 (зміни до частини третьої статті 10 Закону України "Про будівельні норми") розділу І проекту виключити.
 
Відхилено   «3. Виконавцями робіт з нормування у будівництві є базові організації у будівництві. Положення про базову організацію у будівництві затверджує Кабінет Міністрів України. Перелік базових організацій у будівництві встановлює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах будівництва, містобудування та архітектури»;
 
    -23- Дунда О.А.
В абзаці третьому пункту розділу І проекту слова: «,відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України» виключити.
 
Враховано    
58. у частині п’ятій після слів «погодження, затвердження,» доповнити словами «реєстрації,»;
 
   2) перше речення частини п’ятої після слів «погодження, затвердження» доповнити словом «реєстрації»;
 
59. у частині восьмій слова «опублікування в офіційному друкованому виданні» замінити словами «реєстрації та оприлюднення на офіційному вебсайті»;
 
   3) у частині восьмій слова «опублікування в офіційному друкованому виданні» замінити словами «реєстрації та оприлюднення на офіційному веб-сайті»;
 
60. частину дев’яту викласти в такій редакції:
 
   4) частину дев’яту викласти в такій редакції:
 
61. «9. Суб’єкти нормування у будівництві, що затвердили державні та галузеві будівельні норми чи зміни до них, зобов’язані розмістити тексти та актуалізовані тексти норм із внесеними змінами на своїх офіційних веб-сайтах та забезпечити безоплатний доступ до них.»;
 
   «9. Суб’єкти нормування у будівництві, що затвердили державні та галузеві будівельні норми чи зміни до них, зобов’язані розмістити тексти та актуалізовані тексти норм із внесеними змінами на своїх офіційних веб-сайтах і забезпечити безоплатний доступ до них»;
 
62. доповнити частиною десятою такого змісту:
 
-24- Пузійчук А.В.
Абзаци восьмий пункту дев’ятого розділу І виключити.
 
Відхилено   5) доповнити частиною десятою такого змісту:
 
63. «10. Будівельні норми не повинні містити правових норм.».
 
-25- Пузійчук А.В.
Абзаци дев’ятий пункту дев’ятого розділу І виключити.
Обґрунтування: запропонованим положенням пропонується визначити, що будівельні норми не повинні містити правових норм. При цьому законопроектом вносяться зміни до статті 1 Закону України «Про будівельні норми», де встановлюється, що «будівельні норми – нормативний акт технічного характеру, що встановлює обов’язкові вимоги до об’єкта нормування у будівництві». Нормативний акт – це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово. Відтак будівельні норми є нормативними актами, що являє собою обов’язкові до виконання відповідними суб’єктами норми технічного характеру до виконання. З огляду на викладене таке положення є суперечливим та підлягає виключенню.
 
Відхилено   «10. Будівельні норми не містять правових норм».
 
    -26- Дунда О.А.
Абзаци дев’ятий пункту дев’ятого розділу І викласти в такій редакції:
«10. Будівельні норми не містять правових норм».
 
Враховано    
64. 10. Частину першу статті 11 викласти в такій редакції:
 
-27- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Пункт 10 розділу І проекту виключити.
 
Відхилено   11. Частину першу статті 11 викласти в такій редакції:
 
65. «1. Застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов’язковим для всіх суб’єктів містобудування. Будівельні норми, правила іноземних держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.».
 
   «1. Застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов’язковим для всіх суб’єктів містобудування. Будівельні норми, правила іноземних держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України».
 
66. 11. У статті 12:
 
   12. У статті 12:
 
67. у частині першій слова «в офіційних друкованих виданнях та» виключити;
 
-28- Дунда О.А.
Абзац другий пункту одинадцятого розділу І доповнити словами: «а слово «веб-сайті» замінити словом «вебсайті»«.
 
Враховано редакційно   1) у частині першій слова «в офіційних друкованих виданнях та» виключити;
 
68. частину другу доповнити реченням такого змісту: « Право власності на будівельні норми належить державі.».
 
-29- Пузійчук А.В.
Абзац третій пункту одинадцятого розділу І виключити.
Обґрунтування: Відповідно до статті 10 Закону України «Про авторське право і суміжні права» не є об’єктом авторського права видані органами державної влади у межах їх повноважень офіційні документи політичного, законодавчого, адміністративного характеру (закони, укази, постанови, судові рішення, державні стандарти тощо). Крім того, Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 11 листопада 2008 року № 25-рп/2008 дійшов висновку, що відповідно до Конституції України правовий режим власності, порядок і умови набуття та припинення права власності, а також права володіння, користування та розпорядження майном визначаються законом. За змістом статті 316 Цивільного кодексу України правом власності є право на річ (майно), яке здійснюється відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Зміст права власності включає в себе права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Відтак нормативний акт не може бути визнаний повноцінним об’єктом права власності, оскільки щодо нього неможлива реалізація усіх повноважень власника. З огляду на викладене, на затверджені державні будівельні норми не можуть поширюватися будь-які майнові чи інтелектуальні права.
 
Відхилено   2) частину другу доповнити реченням такого змісту: «Право власності на будівельні норми належить державі».
 
69. ІІ. Прикінцеві положення
 
   ІІ. Прикінцеві положення
 
70. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
   1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
71. 2. Кабінету Міністрів України у двомісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
   2. Кабінету Міністрів України у двомісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
72. привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
   привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
73. забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

   забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.