Кількість абзаців - 48 Таблиця поправок


Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Закон УкраЇни
 
   Закон України
 
1. Про внесення змін до Податкового кодексу України
 
   Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
 
2. щодо запровадження єдиного рахунку для сплати
 
      
3. податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове
 
      
4. державне соціальне страхування
 
      
5. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
6. І. Внести до Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 13 – 17, ст. 112) такі зміни:
 
-1- Гетманцев Д.О.
Доповнити розділ І новим пунктами 1-6 такого змісту:
«1. У пункті 1.3 статті 1 після слів «на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» доповнити словами « (крім особливостей функціонування єдиного рахунку, подання звітності щодо суми нарахованого єдиного внеску);
У пунктах 6.1 та 6.2 статті 6, після слів «відповідного бюджету» доповнити словами «або на єдиний рахунок»;
У статті 14:
у пункті 14.1:
у підпунктах 14.1.39, 14.1.115, 14.1.156 після слів «відповідного бюджету» доповнити словами «або на єдиний рахунок»;
у підпункті 14.1.182 після слів «відповідного бюджету» доповнити словами «та/або на єдиний рахунок» та доповнити словами «та у випадках, передбачених статтею 35-1 цього кодексу»;
доповнити пунктом 14.3 такого змісту:
«14.3. Для цілей цього Кодексу внесення (перерахування, надходження, сплата, зарахування) коштів платником податку на єдиний рахунок, у випадках, передбачених статтею 35-1 цього кодексу вважається внесенням (перерахуванням, надходженням, сплатою, зарахуванням) коштів таким платником податку до бюджету.»;
Пункт 35.2 статті 35 доповнити абзацом такого змісту:
«Для цілей цього Кодексу обов'язок платника податку щодо сплати податків та зборів на єдиний рахунок, визначений статтею 351 цього Кодексу, вважається виконаним з моменту коли ініціювання переказу є завершеним для такого платника податків згідно Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні".
У зв’язку з цим змінити наступну нумерацію пунктів.
 
Враховано   І. Внести до Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., №№ 13-17, ст. 112) такі зміни:
1. Пункт 1.3 статті 1 після слів «на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» доповнити словами « (крім особливостей функціонування єдиного рахунку, подання звітності щодо суми нарахованого єдиного внеску).
2.Пункти 6.1 і 6.2 статті 6 після слів «відповідного бюджету» доповнити словами «або на єдиний рахунок».
3.У статті 14:
у пункті 14.1:
підпункти 14.1.39, 14.1.115, 14.1.156 після слів «відповідного бюджету» доповнити словами «або на єдиний рахунок»;
підпункт 14.1.182 після слів «відповідного бюджету» доповнити словами «та/або на єдиний рахунок», а після слів «грошових зобов’язань» доповнити словами «та у випадках, передбачених статтею 35-1 цього Кодексу»;
доповнити пунктом 14.3 такого змісту:
«14.3. Для цілей цього Кодексу внесення (перерахування, надходження, сплата, зарахування) коштів платником податку на єдиний рахунок у випадках, передбачених статтею 35-1 цього Кодексу, вважається внесенням (перерахуванням, надходженням, сплатою, зарахуванням) коштів таким платником податку до бюджету.
4.Пункт 35.2 статті 35 доповнити абзацом другим такого змісту:
«Для цілей цього Кодексу обов'язок платника податку щодо сплати податків та зборів на єдиний рахунок, визначений статтею 35-1 цього Кодексу, вважається виконаним з моменту, коли ініціювання переказу є завершеним для такого платника податків згідно із законом України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні".
 
    -2- Бєлькова О.В.
пункт 35-1.3. статті 35 Податкового кодексу України (законопроект № 1051) після другого абзацу доповнити новим абзацом такого змісту:
Днем сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і зборів з використанням єдиного рахунку вважається день формування платником електронних розрахункових документів на переказ коштів з накладанням кваліфікованого електронного підпису платника податків.
 
Враховано по суті   
7. 1. Доповнити Кодекс статтею 35-1 такого змісту:
 
-3- Гетманцев Д.О.
Пункт 1 розділу І проекту викласти в такій редакції:
«5. Доповнити Кодекс статтею 35-1 такого змісту:
Стаття 35-1. Єдиний рахунок
35-1.1. Єдиний рахунок — це рахунок, який відкритий в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, які передбачені цим Кодексом, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Єдиний рахунок не може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями.
35-1.2. Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через електронний кабінет в порядку, передбаченому статтею 42-1 цього Кодексу.
Платник податків має право повідомити про використання або відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року.
Використання єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання повідомлення про використання.
У разі відмови платника податків від використання єдиного рахунку таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.
35-1.3. З початку використання єдиного рахунку платник податків зобов'язаний здійснювати сплату грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску, інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, через єдиний рахунок, окрім випадків, передбачених абзацом другим пункту 35-1.1 цієї статті.
У випадку порушення правила, визначеного абзацом першим цього пункту, кошти сплачені таким платником податку на інші рахунки, відкриті центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску, інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, вважаються помилково сплаченими грошовими зобов'язаннями.
35-1.4. Для перерахування коштів, що надходять на єдиний рахунок, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику щоденно, крім вихідних, святкових та неробочих днів формує, підписує та надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів зведений реєстр платежів з єдиного рахунку із зазначенням платіжних реквізитів отримувачів коштів та іншої інформації відповідно до законодавства України.
Зведений реєстр платежів з єдиного рахунку включає дані всіх реєстрів платежів з єдиного рахунку в розрізі окремих платників податків.
Зведений реєстр платежів з єдиного рахунку є підставою для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для перерахування платежів, зазначеним у ньому отримувачам.
35-1.5. Для формування реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, керується:
податковою інформацією, яка міститься в поданих платником податків розрахункових документах на зарахування коштів на єдиний рахунок;
податковою інформацією, яка міститься в поданих платником податків податкових деклараціях (розрахунки) за якими настав строк сплати податкових зобов'язань відповідно до положень цього Кодексу, з урахуванням даних поданих уточнюючих декларацій (розрахунків);
відомостями, які містяться в поданих платниками звітах з єдиного внеску за якими настав строк сплати зобов'язань відповідно до положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
іншою податковою інформацією, відповідно до положень цього Кодексу.
Розрахункові документи на зарахування коштів на єдиний рахунок використовуються для сплати платежів, передбачених абзацом першим пункту 35-1.1 цієї статті.
Податкові декларації (розрахунки, звіти з єдиного внеску) за якими настав строк сплати податкових зобов'язань (зобов’язань з єдиного внеску) використовуються для сплати відповідних платежів, якщо обов’язок щодо здійснення такої сплати згідно цього Кодексу та Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, виникає після подання платником податків податкової декларації.
35-1.6. Реєстр платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків формується щоденно крім вихідних, святкових та неробочих днів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в межах коштів, сплачених на єдиний рахунок таким платником податків та з урахуванням наявних у такого платника сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань відповідно до пункту 35-1.8 цього Кодексу, з дотриманням з наступної черговості сплати:
у першу чергу - недоїмка з єдиного внеску;
у другу чергу - податковий борг в межах відповідного податку або збору, заборгованості з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, згідно з черговістю його виникнення, з урахуванням положень пункту 131.2 статті 131 цього Кодексу;
у третю чергу – грошові зобов'язання, які визначено на підставі податкових повідомлень-рішень, у хронологічному порядку надходження розрахункових документів на зарахування коштів на єдиний рахунок, якщо такі розрахункові документи містять інформацію про дату та номер відповідного податкового повідомлення-рішення;
у четверту чергу – визначені платником податку (податковим агентом) грошові зобов'язання із загальнодержавних податків та зборів, місцевих податків, єдиного внеску у хронологічному порядку надходження розрахункових документів на зарахування коштів на єдиний рахунок, якщо такі розрахункові документи містять інформацію про призначення відповідного платежу та його одержувача;
у п’яту чергу – грошові зобов'язання із загальнодержавних податків та зборів у хронологічному порядку надходження податкових декларацій (розрахунків), в сумі податкових зобов'язань відповідного податкового періоду, з урахуванням строків сплати;
у шосту чергу – грошові зобов'язання із місцевих податків у хронологічному порядку надходження податкових декларацій (розрахунків) в сумі податкових зобов'язань відповідного податкового періоду, з урахуванням строків сплати;
у сьому чергу – інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у хронологічному порядку надходження розрахункових документів на зарахування коштів на єдиний рахунок, якщо такі розрахункові документи містять інформацію про призначення відповідного платежу та його одержувача.
35-1.7. При формуванні Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків, з метою визначення одержувачів платежів з коштів, що надходять на єдиний рахунок, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, використовує:
інформацію про одержувача платежу, зазначену платником податків у відповідному розрахунковому документі на зарахування коштів на єдиний рахунок. Якщо одержувачів декілька також враховується інформація про розподіл коштів між ними, у разі її зазначення.
інформацію про одержувача платежу, зазначену платником податків у декларації (розрахунку, звіту з єдиного внеску) з відповідного платежу з коштів, що надходять на єдиний рахунок, з урахуванням даних останньої уточнюючої декларації (розрахунку, звіту з єдиного внеску). Якщо одержувачів декілька враховується пріоритетність розподілу коштів, визначена платником податків у такій податковій декларації (розрахунку, звіту з єдиного внеску).
У разі виявлення помилок чи розбіжностей у зазначеній платником інформації у розрахунковому документу на зарахування коштів на єдиний рахунок, внаслідок чого центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не може визначити належність платежу відповідному одержувачу, сума такого платежу (його частини) не включається до Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника та вважається помилково сплаченими грошовими зобов'язаннями. При цьому, платнику податків в день формування Реєстру надсилається повідомлення в електронний кабінет про виявленні помилки чи розбіжності.
35-1.8. Суми помилково та/або надміру сплачених платником податків грошових зобов'язань (зобов’язань з єдиного внеску) та пені за даними контролюючого органу вважаються коштами, що надійшли на єдиний рахунок, і враховуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, при формуванні реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків на дату формування такого реєстру.
Платник податків має право через електронний кабінет визначити напрямок використання суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені наявних на дату формування реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків, які повинні враховуватись при формуванні такого реєстру.
Положення цього пункту не позбавляють платника податків права на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у порядку, визначеному статтею 43 цього Кодексу.
35-1.9. Реєстр платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків, який був надісланий центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів у складі Зведеного реєстру платежів з єдиного рахунку, стає доступним для перегляду таким платником податку через електронний кабінет в порядку, передбаченому статтею 42-1 цього Кодексу.
35-1.10. Порядок функціонування єдиного рахунку та виконання норм цієї статті центральними органами виконавчої влади встановлюється Кабінетом Міністрів України.»
 
Враховано   5. Доповнити статтею 35-1 такого змісту:
«Стаття 35-1. Єдиний рахунок
35-1.1. Єдиний рахунок — це рахунок, відкритий в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, передбачених цим Кодексом, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Єдиний рахунок не може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями.
35-1.2. Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через електронний кабінет у порядку, встановленому статтею 42-1 цього Кодексу.
Платник податків має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року.
Використання єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання ним повідомлення про використання єдиного рахунку.
У разі відмови платника податків від використання єдиного рахунку таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.
35-1.3. З початком використання єдиного рахунку платник податків зобов'язаний здійснювати сплату грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску, інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, через єдиний рахунок, крім випадків, передбачених абзацом другим пункту 35-1.1 цієї статті.
У разі порушення правила, визначеного абзацом першим цього пункту, кошти, сплачені таким платником податку на інші рахунки, відкриті центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску, інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, вважаються помилково сплаченими грошовими зобов'язаннями.
35-1.4. Для перерахування коштів, що надходять на єдиний рахунок, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, щоденно, крім вихідних, святкових та неробочих днів, формує, підписує та надсилає до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів зведений реєстр платежів з єдиного рахунку із зазначенням платіжних реквізитів отримувачів коштів та іншої інформації відповідно до законодавства.
Зведений реєстр платежів з єдиного рахунку включає дані всіх реєстрів платежів з єдиного рахунку в розрізі окремих платників податків.
Зведений реєстр платежів з єдиного рахунку є підставою для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для перерахування платежів зазначеним у ньому отримувачам.
35-1.5. Для формування реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, керується:
податковою інформацією, що міститься в поданих платником податків розрахункових документах на зарахування коштів на єдиний рахунок;
податковою інформацією, що міститься в поданих платником податків податкових деклараціях (розрахунках) за якими настав строк сплати податкових зобов'язань відповідно до положень цього Кодексу, з урахуванням даних поданих уточнюючих декларацій (розрахунків);
відомостями, що містяться в поданих платниками звітах з єдиного внеску, за якими настав строк сплати зобов'язань відповідно до положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»;
іншою податковою інформацією відповідно до положень цього Кодексу.
Розрахункові документи на зарахування коштів на єдиний рахунок використовуються для сплати платежів, передбачених абзацом першим пункту 35-1.1 цієї статті.
Податкові декларації (розрахунки, звіти з єдиного внеску), за якими настав строк сплати податкових зобов'язань (зобов’язань з єдиного внеску), використовуються для сплати відповідних платежів, якщо обов’язок щодо здійснення такої сплати відповідно до цього Кодексу, Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", інших актів законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, виникає після подання платником податків податкової декларації.
35-1.6. Реєстр платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків формується щоденно крім вихідних, святкових та неробочих днів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у межах коштів, сплачених на єдиний рахунок таким платником податків, та з урахуванням наявних у такого платника сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань відповідно до пункту 35-1.8 цього Кодексу з дотриманням такої черговості сплати:
у першу чергу - недоїмка з єдиного внеску;
у другу чергу - податковий борг у межах відповідного податку або збору, заборгованості з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, згідно з черговістю його виникнення, з урахуванням положень пункту 131.2 статті 131 цього Кодексу;
у третю чергу – грошові зобов'язання, визначені на підставі податкових повідомлень-рішень, у хронологічному порядку надходження розрахункових документів на зарахування коштів на єдиний рахунок, якщо такі розрахункові документи містять інформацію про дату та номер відповідного податкового повідомлення-рішення;
у четверту чергу – визначені платником податку (податковим агентом) грошові зобов'язання із загальнодержавних податків та зборів, місцевих податків, єдиного внеску у хронологічному порядку надходження розрахункових документів на зарахування коштів на єдиний рахунок, якщо такі розрахункові документи містять інформацію про призначення відповідного платежу та його одержувача;
у п’яту чергу – грошові зобов'язання із загальнодержавних податків та зборів у хронологічному порядку надходження податкових декларацій (розрахунків) у сумі податкових зобов'язань відповідного податкового періоду, з урахуванням строків сплати;
у шосту чергу – грошові зобов'язання з місцевих податків у хронологічному порядку надходження податкових декларацій (розрахунків) у сумі податкових зобов'язань відповідного податкового періоду, з урахуванням строків сплати;
у сьому чергу – інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у хронологічному порядку надходження розрахункових документів на зарахування коштів на єдиний рахунок, якщо такі розрахункові документи містять інформацію про призначення відповідного платежу та його одержувача.
35-1.7. При формуванні Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків з метою визначення одержувачів платежів з коштів, що надходять на єдиний рахунок, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, використовує:
інформацію про одержувача платежу, зазначену платником податків у відповідному розрахунковому документі на зарахування коштів на єдиний рахунок. Якщо одержувачів декілька, також враховується інформація про розподіл коштів між ними, у разі її зазначення;
інформацію про одержувача платежу, зазначену платником податків у декларації (розрахунку, звіті з єдиного внеску) з відповідного платежу з коштів, що надходять на єдиний рахунок, з урахуванням даних останньої уточнюючої декларації (розрахунку, звіту з єдиного внеску). Якщо одержувачів декілька, враховується пріоритетність розподілу коштів, визначена платником податків у такій податковій декларації (розрахунку, звіті з єдиного внеску).
У разі виявлення помилок чи розбіжностей у зазначеній платником податків інформації у розрахунковому документі на зарахування коштів на єдиний рахунок, внаслідок чого центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не може визначити належність платежу відповідному одержувачу, сума такого платежу (його частина) не включається до Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника та вважається помилково сплаченими грошовими зобов'язаннями. При цьому платнику податків у день формування Реєстру надсилається повідомлення в електронний кабінет про виявленні помилки чи розбіжності.
35-1.8. Суми помилково та/або надміру сплачених платником податків грошових зобов'язань (зобов’язань з єдиного внеску) і пені, за даними контролюючого органу, вважаються коштами, що надійшли на єдиний рахунок, і враховуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, при формуванні реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків на дату формування такого реєстру.
Платник податків має право через електронний кабінет визначити напрям використання суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені, наявних на дату формування реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків, які повинні враховуватися при формуванні такого реєстру.
Положення цього пункту не позбавляють платника податків права на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань і пені у порядку, визначеному статтею 43 цього Кодексу.
35-1.9. Реєстр платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків, який був надісланий до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів у складі Зведеного реєстру платежів з єдиного рахунку, стає доступним для перегляду таким платником податку через електронний кабінет в порядку, передбаченому статтею 42-1 цього Кодексу.
35-1.10. Порядок функціонування єдиного рахунку та виконання норм цієї статті центральними органами виконавчої влади встановлюється Кабінетом Міністрів України.
 
8. «Стаття 35-1. Єдиний рахунок
 
      
9. 35-1.1. Єдиний рахунок — це рахунок, який платник податків за власним бажанням має право відкрити в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та використовувати для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, які передбачені цим Кодексом, і єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
 
      
10. Для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів з використанням єдиного рахунку платник податків поповнює коштами такий рахунок.
 
      
11. Єдиний рахунок не використовується платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового.
 
      
12. Платник податків має право перераховувати кошти з єдиного рахунку на рахунки, відкриті в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
 
      
13. 35-1.2. Для відкриття єдиного рахунку платнику податків центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, пересилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, пакет повідомлень про відкриття єдиного рахунку, отриманих від платників, які виявили бажання відкрити такий рахунок та повідомили про це відповідно до пункту 42-1.2 статті 42-1 цього Кодексу шляхом оформлення відповідного повідомлення про відкриття єдиного рахунку, в якому зазначаються повне або скорочене найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб), або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті), з обов’язковим накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису платника податків.
 
      
14. Інформація про реквізити єдиного рахунку відображається в електронному кабінеті платника податків.
 
      
15. Єдиний рахунок закривається на підставі повідомлення про закриття єдиного рахунку (за власним бажанням) платника податків або повідомлення про примусове закриття єдиного рахунку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань або Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України записів про державну реєстрацію припинення юридичної особи, її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, закриття філії, представництва чи іншого відокремленого підрозділу іноземної компанії, а також у випадках, визначених статтею 99 цього Кодексу.
 
      
16. Для закриття єдиного рахунку платника податків центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, пакет повідомлень про закриття єдиного рахунку.
 
      
17. За наявності залишку коштів на єдиному рахунку платника податків, який згідно з повідомленням платника податків слід закрити, та за відсутності у такого платника податків непогашених грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і зборів платник податків має право повернути такий залишок коштів на свій поточний рахунок в установі банку.
 
      
18. У разі відсутності у платника податків непогашених податкових зобов’язань та/або податкового боргу, але наявності судових рішень, що набрали законної сили, щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах, у тому числі шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що розміщені в банку, платник податків має виключне право повернути залишок невикористаних коштів на єдиному рахунку такого платника податків на такі поточні рахунки такого платника податків в установі банку.
 
      
19. Для здійснення операцій, зазначених в абзацах п’ятому і шостому цього пункту, платник податків у своєму електронному кабінеті формує електронний розрахунковий документ на переказ коштів з накладанням кваліфікованого електронного підпису платника податків.
 
      
20. За наявності залишку коштів на єдиному рахунку платника податків, який згідно з повідомленням про примусове закриття єдиного рахунку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, слід закрити, такий залишок коштів перераховується до державного бюджету за умови, що платник податків протягом 1095 днів з моменту запису про державну реєстрацію щодо припинення діяльності у своєму електронному кабінеті не сформував електронний розрахунковий документ на переказ залишку коштів на поточний рахунок такого платника податків в установі банку з накладанням кваліфікованого електронного підпису платника податків. Для здійснення такої операції центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, повідомлення про перерахування коштів до державного бюджету з накладанням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу.
 
      
21. Електронні розрахункові документи/повідомлення про перерахування коштів до державного бюджету, сформовані та підписані платниками податків/центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, формуються в пакети та надсилаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для виконання у день формування таких електронних розрахункових документів/повідомлень про перерахування коштів до державного бюджету з урахуванням тривалості операційного дня в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
 
      
22. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протягом операційного дня у день отримання пакета електронних розрахункових документів / повідомлень про перерахування коштів до державного бюджету здійснює повернення коштів з єдиних рахунків платників податків на їх поточні рахунки в установах банків / перерахування коштів до державного бюджету.
 
      
23. Форма повідомлення про відкриття/закриття єдиного рахунку, повідомлення про примусове закриття єдиного рахунку, повідомлення про перерахування коштів до державного бюджету, порядок відкриття/закриття, функціонування єдиних рахунків та обмін інформацією про рух коштів на таких рахунках, взаємодії інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, установлюються Кабінетом Міністрів України.
 
      
24. 35-1.3. Сплата грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і зборів з використанням єдиного рахунку здійснюється платником податків самостійно через його електронний кабінет в межах залишку коштів на єдиному рахунку на бюджетні рахунки для зарахування доходів бюджетів та рахунки платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість і в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
 
      
25. Для здійснення таких операцій платник податків у своєму електронному кабінеті на підставі розміщеної у ньому інформації щодо сум грошових зобов’язань, у тому числі за результатами перевірок, граничних термінів їх сплати та/або податкового боргу формує електронні розрахункові документи на переказ коштів з накладанням кваліфікованого електронного підпису платника податків.
 
      
26. Платник податків має право повернути залишок невикористаних коштів на єдиному рахунку такого платника податків на поточний рахунок такого платника податків в установі банку в разі відсутності у такого платника податків непогашених податкових зобов’язань та/або податкового боргу.
 
      
27. У разі відсутності у платника податків непогашених податкових зобов’язань та/або податкового боргу, але наявності судових рішень, що набрали законної сили, щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах, у тому числі шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що розміщені в банку, платник податків має виключне право повернути залишок невикористаних коштів на єдиному рахунку такого платника податків на такі поточні рахунки такого платника податків в установі банку.
 
      
28. Для здійснення операцій, зазначених у абзацах третьому і четвертому цього пункту, платник податків у своєму електронному кабінеті формує електронний розрахунковий документ на переказ коштів з накладанням кваліфікованого електронного підпису платника податків.
 
      
29. Електронні розрахункові документи платників податків, сформовані та підписані платниками податків, формуються в пакети та надсилаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для виконання у день формування таких електронних розрахункових документів з урахуванням тривалості операційного дня в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
 
      
30. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протягом операційного дня у день отримання пакета електронних розрахункових документів перераховує з єдиних рахунків платників податків суми податків та зборів до відповідних бюджетів, суми коштів на рахунки платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість і в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та здійснює повернення коштів з єдиних рахунків платників податків на поточні рахунки таких платників податків в установі банку.».
 
      
31. 2. Пункт 42-1.2 статті 42-1 після абзацу другого доповнити новими абзацами такого змісту:
 
-4- Гетманцев Д.О.
Пункт 2 розділу І проекту викласти в такій редакції:
«6. У пункті 42-1.2 статті 42-1:
в абзаці першому слова «законами з питань митної справи» замінити словами «іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи»;
після абзацу другого доповнити новими абзацами такого змісту:
«подання платником податків повідомлення про використання та про відмову від використання єдиного рахунку;
визначення напрямку використання суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені відповідно до статті 35-1 цього Кодексу;
перегляду інформації по єдиному рахунку, в тому числі з реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків
У зв’язку з цим абзаци третій-двадцятий вважати відповідно абзацами шостим-двадцять третім.»
 
Враховано   6. У пункті 42-1.2 статті 42-1:
в абзаці першому слова «законами з питань митної справи» замінити словами «іншим не врегульованим цим Кодексом законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи»;
після абзацу другого доповнити трьома новими абзацами такого змісту:
«подання платником податків повідомлення про використання та про відмову від використання єдиного рахунку;
визначення напряму використання суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань і пені відповідно до статті 35-1 цього Кодексу;
перегляду інформації по єдиному рахунку, у тому числі з реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків.»
У зв’язку з цим абзаци третій-двадцятий вважати відповідно абзацами шостим-двадцять третім.
 
32. «подання платником податків повідомлення про відкриття/закриття єдиного рахунку;
 
      
33. отримання реквізитів єдиного рахунку;
 
      
34. формування платником податків електронних розрахункових документів на переказ коштів з єдиного рахунку на бюджетні рахунки для зарахування доходів бюджету та рахунки платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, поточні рахунки в установах банків;
 
      
35. перегляду інформації про рух коштів на єдиному рахунку платника податків;».
 
      
36. У зв’язку з цим абзаци третій — двадцятий вважати відповідно абзацами сьомим — двадцять четвертим.
 
      
37. 3. Пункти 43.2 і 43.4 статті 43 викласти в такій редакції:
 
-5- Гетманцев Д.О.
Пункт 3 розділу І проекту викласти в такій редакції:
«7. У статті 43:
у пункті 43.2 після слів «платника податків в установі банку» доповнити словами «або на єдиний рахунок»
у пункті 43.4 після слів «в установі банку « доповнити словами « на єдиний рахунок (у разі його використання);
у абзацах першому та третьому пункту 43.5 після слів «відповідного бюджету» доповнити словами «або з єдиного рахунку»;
пункт 43.6 доповнити словами «або з єдиного рахунку»;
 
Враховано   7. У статті 43:
пункт 43.2 після слів «платника податків в установі банку» доповнити словами «або на єдиний рахунок»;
пункт 43.4 після слів «в установі банку» доповнити словами «на єдиний рахунок (у разі його використання)»;
абзаци перший і третій пункту 43.5 після слів «відповідного бюджету» доповнити словами «або з єдиного рахунку»;
пункт 43.6 доповнити словами «або з єдиного рахунку».
 
38. «43.2. У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку та на єдиний рахунок, відкритий у порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу, або шляхом повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку та єдиного рахунку, відкритого у порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу, здійснюється лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.»;
 
-6- Бєлькова О.В.
Пропонуємо абзац перший пункту 43.2 статті 43 Податкового кодексу України залишити у чинній редакції та доповнити новим абзацом такого змісту:
«У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на єдиний рахунок, відкритий у порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу, здійснюється лише для подальшого перерахування такої суми на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету»
 
Враховано по суті     
39. «43.4. Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на єдиний рахунок, відкритий у порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу; на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку та єдиного рахунку, відкритого у порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу.».
 
-7- Гетманцев Д.О.
Розділ І проекту доповнити новими пунктами такого змісту:
«8. В абзаці першому пункту 57.5 статті 57 після слова «банків» доповнити словами « (в тому числі із застосуванням єдиного рахунку у порядку визначеному статтею 35-1 цього Кодексу)»;
9. В абзаці першому пункту 95.5 статті 95 слово «чи» замінити словами «або до», а після слів «платника податків» доповнити словами «а в разі використання платником податків єдиного рахунку, на такий рахунок»;
У статті 168:
у пункті 168.1:
підпункт 168.1.2 доповнити словами «або розрахункового документу на зарахування коштів у сумі цього податку на єдиний рахунок, визначений статтею 351 цього Кодексу.»;
У підрозділі 10 розділу ХХ:
в абзаці другому підпункту 38.4 пункту 38 після слова «бюджету» доповнити словами «або на єдиний рахунок»;
доповнити пунктом 53 такого змісту:
«53. Установити, що для цілей застосування підпункту 35-1.8 статті 35-1 цього Кодексу враховуються суми помилково та/або надміру сплачених платником податків грошових зобов'язань та пені, що виникли за даними контролюючого органу починаючи з 01 січня 2021 року.»
 
Враховано   8. Абзац перший пункту 57.5 статті 57 після слова «банків» доповнити словами « (у тому числі із застосуванням єдиного рахунку в порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу)»;
9.У першому реченні абзацу першого пункту 95.5 статті 95 слово «чи» замінити словами «або до», а після слів «платника податків» доповнити словами «а в разі використання платником податків єдиного рахунку, на такий рахунок»
10.Друге речення підпункту 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 доповнити словами «або розрахункового документа на зарахування коштів у сумі цього податку на єдиний рахунок, визначений статтею 35-1 цього Кодексу»
11.У підрозділі 10 розділу ХХ «Прикінцеві положення»:
абзац другий підпункту 38.4 пункту 38 після слова «бюджету» доповнити словами «або на єдиний рахунок»;
доповнити пунктом 53 такого змісту:
«53. Установити, що для цілей застосування підпункту 35-1.8 статті 35-1 цього Кодексу враховуються суми помилково та/або надміру сплачених платником податків грошових зобов'язань і пені, що виникли за даними контролюючого органу, починаючи з 1 січня 2021 року».
 
40. ІІ. Прикінцеві та перехідні положення
 
   ІІ. Прикінцеві положення
 
41. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2020 року, а функціонування єдиних рахунків розпочинається з 1 числа місяця, що настає за місяцем впровадження у роботу програмного забезпечення взаємодії інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, але не пізніше 1 липня 2020 року.
 
-8- Гетманцев Д.О.
У розділі ІІ проекту:
пункт 1 та 2 викласти в такій редакції:
«1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2021 року, крім пунктів 2 і 3 цього розділу, які набирають чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.
2. Кабінету Міністрів України:
під час доопрацювання проекту закону про Державний бюджет України на 2020 рік передбачити видатки, необхідні для забезпечення фінансування витрат, пов’язаних із запровадженням єдиного рахунку;
у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим пунктом:
прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
3. Рекомендувати Національному банку України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цього пункту привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.»
 
Враховано   1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2021 року, крім пунктів 2 і 3 цього розділу, які набирають чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.
2. Кабінету Міністрів України:
під час доопрацювання проекту закону про Державний бюджет України на 2020 рік передбачити видатки, необхідні для забезпечення фінансування витрат, пов’язаних із запровадженням єдиного рахунку;
у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим пунктом:
прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
3. Рекомендувати Національному банку України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим пунктом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
 
42. 2. Кабінету Міністрів України:
 
      
43. врахувати у Державному бюджеті України на 2020 рік видатки, необхідні для забезпечення фінансування витрат, пов’язаних із запровадженням системи сплати податків і зборів за єдиним рахунком;
 
      
44. у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
      
45. - прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;
 
      
46. - привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
      
47. - забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.