Кількість абзаців - 22 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо криміналізації вивезення (пересилання) через митний кордон України товарів протиепідемічного призначення (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. проект
 
   проект
 
1. Закон України
 
   Закон України
 
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо криміналізації вивезення (пересилання) через митний кордон України товарів протиепідемічного призначення
 
-1- Мамка Г.М.
Назву законопроекту викласти у такій редакції: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо криміналізації вивезення (пересилання) через митний кордон України засобів цивільного захисту під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану або режиму надзвичайної ситуації державного рівня».
 
Відхилено   Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо криміналізації вивезення (пересилання) через митний кордон України товарів протиепідемічного призначення
 
3. Верховна Рада України постановляє:
 
   Верховна Рада України постановляє:
 
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
   І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
5. 1. У Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25—26, ст. 131):
 
   1. Кримінальний кодекс України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25—26, ст. 131) доповнити статтею 201-2 такого змісту:
 
6. 1) доповнити Кодекс статтею 201-2 такого змісту:
 
      
7. «Стаття 201-2. Вивезення (пересилання) через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів протиепідемічного призначення
 
-2- Стефанчук Р.О.
В абзацах другому та третьому підпункту 1 пункту 1 слова «Вивезення (пересилання)» замінити словом «Переміщення».
Обґрунтування:
Під час внесення змін до КК України має використовуватися притаманна цьому законодавчому акту термінологія. Так, у чинних статтях 201, 201-1 КК України передбачено відповідальність за переміщення через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю певних об'єктів. При цьому, якщо за ст. 201 «Контрабанда» КК України карається як ввезення, так. і вивезення з митної території України, то за ст. 201-1 КК України - виключно вивезення відповідних об'єктів. Використання узагальнюючого терміну «переміщення» в назві та диспозиції пропонованої статті 201-2 КК України відповідатиме правилам законодавчої техніки та дасть змогу чітко встановити зміст забороненого діяння з огляду на визначення предмету цього злочину - товари протиепідемічного призначення, експорт яких підлягає ліцензуванню або вивезення (пересилання) яких громадянами за межі митної території України не допускається.
 
Відхилено   «Стаття 201-2. Вивезення (пересилання) через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів протиепідемічного призначення
 
    -3- Мамка Г.М.
У абзаці 2 підпункту 1 пункту 1 Розділу І слова «товарів протиепідемічного призначення» замінити словами «засобів цивільного захисту під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану або режиму надзвичайної ситуації державного рівня».
 
Відхилено    
8. 1. Вивезення (пересилання) у значному розмірі через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів протиепідемічного призначення, експорт яких підлягає ліцензуванню або вивезення (пересилання) яких громадянами за межі митної території України не допускається, —
 
-4- Павлюк М.В.
1. Частину першу статті 201-2 КК України (в редакції проекту) викласти в такій редакції:
«Вивезення (пересилання) у значному розмірі через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів протиепідемічного призначення, вчинене у період установленого Кабінетом Міністрів України на території України карантину».
 
Відхилено   1. Вивезення (пересилання) у значному розмірі через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів протиепідемічного призначення, експорт яких підлягає ліцензуванню або вивезення (пересилання) яких за межі митної території України не допускається, –
 
    -5- Монастирський Д.А.
Павлюк М.В.
Бакумов О.С.
В абзаці першому частини першої статті 201-2 Кримінального кодексу (у редакції проекту) слова «громадянами» виключити;
Обгрунтування. Таким чином поширити дію статті на осіб без громадянства та іноземців.
 
Враховано    
    -6- Монастирський Д.А.
Абзац перший частини першої статті 201-2 Кримінального кодексу (у редакції проекту) викласти в такій редакції:
«1. Вивезення (пересилання) у значному розмірі через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів протиепідемічного призначення, експорт яких підлягає ліцензуванню або вивезення (пересилання) яких громадянами за межі митної території України не допускається, під час протидії поширенню на території України особливо небезпечної інфекційної хвороби
Обгрунтування. У п. 2 пояснювальної записки до законопроекту вказано на те, що встановлення кримінальної відповідальності за вивезення (пересилання) через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів протиепідемічного призначення, серед іншого, обумовлене прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 214 (далі – постанова КМУ № 214), якою було внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2020 рік» від 24 грудня 2019 року № 1109. При цьому, у п. 2 постанови КМУ № 214 зазначено, що «ліцензування експорту товарів протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання занесенню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом Соvіd-2019, запроваджується до 1 червня 2020 року».
Оскільки диспозиція ч. 1 ст. 201-2 КК (у редакції проекту) сформульована як бланкетна та вимагає звернення суб'єктів правозастосування, серед іншого, до відповідних приписів постанови КМУ № 214, запропоноване у проекті доповнення Особливої частини КК нормою тимчасового характеру не повною мірою узгоджується з природою кримінального закону як основного акту відповідного законодавства, який покликаний регулювати найважливіші суспільні відносини у цій сфері.
З огляду на зазначене у диспозиції ч. 1 ст. 201-2 КК (у редакції проекту) варто було б зробити вказівку на певний часовий період, протягом якого скоюється відповідний злочин. У протилежному випадку навіть тоді, коли на території України не буде офіційно визнано тих чи інших пандемічних загроз, вивезення (пересилання) через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю масок медичних (хірургічних) у значному розмірі все одно кваліфікуватиметься як тяжкий злочин та тягтиме за собою кримінальну відповідальність, передбачену відповідною частиною ст. 201-2 КК, що навряд чи можна визнати доцільним.
Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб» під особливо небезпечними інфекційними хворобами розуміє - інфекційні хвороби (у тому числі карантинні: чума, холера, жовта гарячка), що характеризуються важкими та (або) стійкими розладами здоров'я у значної кількості хворих, високим рівнем смертності, швидким поширенням цих хвороб серед населення;
 
Відхилено    
    -7- Мамка Г.М.
Абзац 3 підпункту 1 пункту 1 Розділу І викласти у такій редакції:
«1. Вивезення (пересилання) у значному розмірі через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю засобів цивільного захисту під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану або режиму надзвичайної ситуації державного рівня, експорт яких підлягає ліцензуванню, або вивезення (пересилання) яких громадянами за межі митної території України не допускається,»
 
Відхилено    
9. карається штрафом від восьми до дванадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією цих товарів.
 
-8- Стефанчук Р.О.
В абзаці четвертому підпункту 1 пункту 1 слова «з конфіскацією цих товарів» виключити.
Обгрунтування:
Включення конфіскації предметів злочину до санкцій відповідних частин пропонованої статті 201-2 КК України порушує принципи викладення статей Особливої частини КК України, адже така конфіскація не є видом покарання відповідно до ст. 51 КК України. За своєю правовою природою конфіскація предметів злочину є іншим засобом кримінально-правового характеру - спеціальною конфіскацією, що застосовується на підставі статей 96-1 і 96-2 КК України без вказівки на неї у санкції статті Особливої частини КК України.
 
Враховано   караються штрафом від п'яти тисяч до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
    -9- Монастирський Д.А.
Абзац другий частини першої статті 201-2 Кримінального кодексу (у редакції проекту) слова викласти в такій редакції «карається штрафом від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян»;
Обгрунтування: Склади злочинів, передбачені ч. ч. 1, 2 ст. 201-2 КК (у редакції проекту), відносяться до категорії тяжких (див. ч. 4 ст. 12 КК), що надає правоохоронним органам здійснювати негласні слідчі (розшукові) дії. Пропонуємо склади злочинів в частині першій статті 201-2 зробити середньої тяжкості, а за вчинення їх повторно або за попередньою групою осіб, або особою, раніше судимою за передбачений цією статтею злочин, або службовою особою з використанням службового становища, або у великому розмірі -тяжкими.
 
Враховано    
    -10- Монастирський Д.А.
В абзаці другому частини першої статті 201-2 Кримінального кодексу (у редакції проекту) слова «з конфіскацією цих товарів» виключити;
Обгрунтування: Законами України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо вдосконалення інституту спеціальної конфіскації з метою усунення корупційних ризиків при її застосуванні»
від 10 листопада 2015 року № 770-VІІІ та «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо виконання рекомендацій, які містяться у шостій доповіді Європейської комісії про стан виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, стосовно удосконалення процедури арешту майна та інституту спеціальної конфіскації» від 18 лютого 2016 року
№ 1019-VІІІ із усіх санкцій Особливої частини КК були виключені положення щодо застосування так званої спеціальної конфіскації (конфіскації предметів, засобів, знарядь вчинення злочину тощо).
У даному випадку в силу вимог ст. ст. 96-1, 96-2 КК спеціальна конфіскація товарів протиепідемічного призначення буде можлива на підставі: 1) обвинувального вироку суду; 2) ухвали суду про звільнення особи від кримінальної відповідальності; 3) ухвали суду про застосування примусових заходів медичного характеру; 4) ухвали суду про застосування примусових заходів виховного характеру та ін. (див. ч. ч. 2, 3 ст. 96-1 КК) в порядку, передбаченому чинним кримінальним процесуальним законодавством України.
На підставі викладеного вважаємо, що словосполучення «з конфіскацією цих товарів» варто виключити із санкцій відповідних частин ст. 201-2 КК.
 
Враховано    
    -11- Неклюдов В.М.
У абзаці четвертому підпункту першого пункту першого розділу І проекту Закону словосполучення «від восьми до дванадцяти тисяч» замінити словосполученням «від тридцяти до п’ятдесяти тисяч»;
 
Відхилено    
10. 2. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або особою, раніше судимою за передбачений цією статтею злочин, або службовою особою з використанням службового становища, або у великому розмірі, —
 
-12- Стефанчук Р.О.
В абзаці п’ятому підпункту 1 пункту 1 слова «або особою, раніше судимою за передбачений цією статтею злочин» виключити.
Обґрунтування:
У частині другій пропонованої статті 201-2 КК України передбачено перелік кваліфікуючих ознак цього злочину, серед яких визначено вчинення його повторно або вчинення його особою, раніше судимою за передбачений цією статтею злочин. Слід звернути увагу на те, що поняття повторності злочинів визначено у ст. 32 КК України, за. змістом якої для повторності не має значення, чи було особу засуджено за раніше вчинений злочин. Аналогічне розуміння викладено й у п. З чинної на сьогодні постанови Пленуму Верховного Суду України від 04.06.2010 року № 7 «Про практику застосування судами кримінального законодавства про повторність, сукупність і рецидив злочинів та їх правові наслідки». Отже, поняття «вчинення злочину повторно» охоплює таке правове явище як вчинення злочину особою, раніше судимою за такий злочин, у зв’язку з чим відсутня потреба передбачати його окремою кваліфікуючою ознакою.
 
Враховано   2. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища, або у великому розмірі, –
 
11. караються штрафом від двадцяти до двадцяти п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією цих товарів.»;
 
-13- Стефанчук Р.О.
В абзаці шостому підпункту 1 пункту 1 слова «з конфіскацією цих товарів» виключити.
Обгрунтування:
Включення конфіскації предметів злочину до санкцій відповідних частин пропонованої статті 201-2 КК України порушує принципи викладення статей Особливої частини КК України, адже така конфіскація не є видом покарання відповідно до ст. 51 КК України. За своєю правовою природою конфіскація предметів злочину є іншим засобом кримінально-правового характеру - спеціальною конфіскацією, що застосовується на підставі статей 96-1 і 96-2 КК України без вказівки на неї у санкції статті Особливої частини КК України.
 
Враховано   караються штрафом від десяти тисяч до двадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
    -14- Монастирський Д.А.
Абзац другий частини другої статті 201-2 Кримінального кодексу (у редакції проекту) слова викласти в такій редакції «караються штрафом від десяти до двадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян»;
 
Враховано    
    -15- Монастирський Д.А.
В абзаці другому частини другої статті 201-2 Кримінального кодексу (у редакції проекту) слова «з конфіскацією цих товарів» виключити;
Обгрунтування: Законами України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо вдосконалення інституту спеціальної конфіскації з метою усунення корупційних ризиків при її застосуванні»
від 10 листопада 2015 року № 770-VІІІ та «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо виконання рекомендацій, які містяться у шостій доповіді Європейської комісії про стан виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, стосовно удосконалення процедури арешту майна та інституту спеціальної конфіскації» від 18 лютого 2016 року
№ 1019-VІІІ із усіх санкцій Особливої частини КК були виключені положення щодо застосування так званої спеціальної конфіскації (конфіскації предметів, засобів, знарядь вчинення злочину тощо).
У даному випадку в силу вимог ст. ст. 96-1, 96-2 КК спеціальна конфіскація товарів протиепідемічного призначення буде можлива на підставі: 1) обвинувального вироку суду; 2) ухвали суду про звільнення особи від кримінальної відповідальності; 3) ухвали суду про застосування примусових заходів медичного характеру; 4) ухвали суду про застосування примусових заходів виховного характеру та ін. (див. ч. ч. 2, 3 ст. 96-1 КК) в порядку, передбаченому чинним кримінальним процесуальним законодавством України.
На підставі викладеного вважаємо, що словосполучення «з конфіскацією цих товарів» варто виключити із санкцій відповідних частин ст. 201-2 КК.
 
Враховано    
    -16- Неклюдов В.М.
У абзаці шостому підпункту першого пункту першого розділу І проекту Закону словосполучення «від двадцяти до двадцяти п’яти тисяч» замінити словосполученням «від сімдесяти до ста тисяч».
 
Відхилено    
12. 2) доповнити статтю 201-2 примітками 1—4 такого змісту:
 
-17- Мамка Г.М.
4. Підпункт 2 пункту 1 викласти у такій редакції:
2) доповнити статтю 201-2 примітками 1-4 такого змісту:
«Примітка.
1. Для цілей цієї статті термін «засоби цивільного захисту» вживається у розумінні Кодексу цивільного захисту України, а експорт засобів цивільного захисту, що підлягають ліцензуванню, вживається у розумінні Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність».
2. Обмеження щодо вивезення (пересилання) громадянами за межі митної території України засобів цивільного захисту встановлюються відповідно до частини першої статті 373 Митного кодексу України.
3. Значним розміром, визначається розмір, який у сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а великим розміром, визначається розмір, який у триста і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
4. Переліки засобів цивільного захисту, експорт яких підлягає ліцензуванню, та вивезення (пересилання) яких громадянами за межі митної території України не допускається під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану або режиму надзвичайної ситуації державного рівня, визначаються Кабінетом Міністрів України.»
 
Відхилено      
13. «Примітки.
 
-18- Монастирський Д.А.
Примітку статті 201-2 Кримінального кодексу (у редакції проекту) викласти в такій редакції:
«Примітка.
1. Значним розміром визначається розмір, який у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а великим розміром визначається розмір, який у вісімсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян».
Обгрунтування: Питання про те, як розуміти поняття експорту товарів, яким чином встановлюються обмеження на вивезення певних товарів та ким визначаються переліки товарів, вивезення яких з України не допускається, не відносяться до предмету регулювання кримінального закону.
 
Враховано   Примітка.
1. У цій статті під значним розміром слід розуміти розмір, що у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а під великим розміром – розмір, що у вісімсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян».
 
14. 1. Для цілей цієї статті експорт товарів протиепідемічного призначення, що підлягають ліцензуванню, вживається у розумінні Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність».
 
-19- Павлюк М.В.
2. У Примітках:
примітки 1 та 2 викласти в такій редакції:
«1. Для цілей цієї статті під товарами протиепідемічного призначення слід розуміти водонепроникний лабораторний костюм (коди згідно з УКТЗЕТ 3926 20 00 00, 6210 10 92 00, 6210 10 98 00), рукавички із інших полімерних матеріалів (код згідно з УКТЗЕТ 3926 20 00 00), рукавички медичні нестерильні нетальковані нітрилові, рукавички неопудрені з нітрилу (коди згідно з УКТЗЕТ 4015 11 00 00, 4015 19 00 00), халат ізоляційний медичний одноразовий (код згідно з УКТЗЕТ 3926 20 00 00, 6210 10 92 00, 6210 10 98 00), маски медичні (хірургічні) (код згідно з УКТЗЕТ 6307 90 98 00), окуляри захисні, щиток захисний (коди згідно з УКТЗЕТ 9004 90 10 00, 9004 90 90 00), респіратор класу захисту не нижче FFР2 (код згідно з УКТЗЕТ 9020 00 00 00).
2. Значним розміром у цій статті вважається розмір, який у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а великим розміром вважається розмір, який у вісімсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян»;
 
Відхилено      
    -20- Стефанчук Р.О.
Абзаци три, чотири, шість підпункту 2 пункту 1 виключити.
Обґрунтування:
Статтю 201-2 КК України пропонується доповнити примітками 1-4, перша, друга та четверню з яких не конкретизують зміст ознак складу злочину, що має бланкетний характер викладу. Викладення у тексті Особливої частини КК України регулятивних положень, які складають зміст цих приміток, є зайвим і не відповідає правилам законодавчої техніки.
 
Враховано    
15. 2. Обмеження щодо вивезення (пересилання) громадянами за межі митної території України товарів протиепідемічного призначення встановлюються відповідно до частини першої статті 373 Митного кодексу України.
 
      
16. 3. Значним розміром визначається розмір, який у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а великим розміром визначається розмір, який у вісімсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
 
-21- Павлюк М.В.
примітку 3 виключити.
 
Враховано      
17. 4. Переліки товарів протиепідемічного призначення, експорт яких підлягає ліцензуванню та вивезення (пересилання) яких громадянами за межі митної території України не допускається, визначаються Кабінетом Міністрів України.».
 
-22- Павлюк М.В.
примітку 4 виключити.
 
Враховано      
18. 2. В абзаці першому частини другої статті 216 Кримінального процесуального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., № 9—13, ст. 88) цифри «201, 201-1» замінити цифрами «201—201-2».
 
   2. В абзаці першому частини другої статті 216 Кримінального процесуального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., № 9 – 13, ст. 88) цифри «201, 201-1» замінити цифрами «201 –201-2».
 
19. ІІ. Прикінцеві положення
 
   ІІ. Прикінцеві положення
 
20. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
   1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
21. 2. Кабінету Міністрів України протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом.

-23- Стефанчук Р.О.
Розділ ІІ законопроекту доповнити новим пунктом третім такого змісту:
«3. Включити інформацію про виконання цього закону до звіту про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України за 2020 рік».
Обґрунтування:
З метою забезпечення ефективності парламентського контролю за прийнятими рішеннями пропонується передбачити обов’язок Кабінету Міністрів України подати звіт про стан виконання цього Закону.
 
Враховано   2. Кабінету Міністрів України:
протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
включити інформацію про виконання цього Закону до звіту про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України за 2020 рік.