Кількість абзаців - 18 Таблиця поправок


Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
1. Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію   -1- Президент України
Прийнятий Верховною Радою України 28 листопада 2002 року в новій редакції Закон України "Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію" не може бути підписаний, виходячи з такого.  
Немає висновку   Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію  
2. Стаття 1. Заборгованість з квартирної плати (плати за утримання житла) та плати за комунальні послуги (водо-, тепло-, газопостачання, послуги водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот) (далі житлово-комунальні послуги) наймачів жилих приміщень та власників жилих будинків або квартир (далі - громадяни), яка склалася на дату набрання чинності цим Законом, перед надавачами житлово-комунальних послуг реструктуризується на термін до 60 місяців залежно від суми боргу та рівня доходів громадян на дату реструктуризації.      Стаття 1. Заборгованість з квартирної плати (плати за утримання житла) та плати за комунальні послуги (водо-, тепло-, газопостачання, послуги водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот) (далі житлово-комунальні послуги) наймачів жилих приміщень та власників жилих будинків або квартир (далі - громадяни), яка склалася на дату набрання чинності цим Законом перед надавачами житлово-комунальних послуг, реструктуризується на термін до 60 місяців залежно від суми боргу та рівня доходів громадян на дату реструктуризації.  
3. Для реструктуризації заборгованості громадяни укладають з підприємствами надавачами житлово-комунальних послуг договори про щомісячне рівномірне погашення реструктуризованої заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги (далі договір про реструктуризацію заборгованості).      Для реструктуризації заборгованості громадяни укладають з підприємствами надавачами житлово-комунальних послуг договори про щомісячне рівномірне погашення реструктуризованої заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги (далі договір про реструктуризацію заборгованості).  
4. Установити, що на період погашення реструктуризованої заборгованості загальна сума платежів, що вносяться громадянами на оплату поточних платежів та платежів по погашенню реструктуризованої заборгованості, не повинна перевищувати 25 відсотків доходів, що визначаються при нарахуванні субсидій для працюючих громадян, і 20 відсотків для пенсіонерів та інших осіб, які отримують будь-які види соціальної допомоги.   -2- Президент України
Частиною третьою статті 1 Закону встановлено, що на період погашення заборгованості, реструктуризованої відповідно до цього Закону, загальна сума платежів, що вносяться громадянами на оплату поточних платежів та платежів по погашенню заборгованості, не повинна перевищувати 25 відсотків доходів, що визначаються при нарахуванні субсидій для працюючих громадян, і 20 відсотків - для пенсіонерів та інших осіб, які отримують будь-які види соціальної допомоги. Встановлення такого обмеження дозволить погасити не всю суму реструктуризованої заборгованості населення за житлово-комунальні послуги, а лише її частину. Порядку ж погашення решти заборгованості у Законі не передбачено. До того ж запровадження зазначеного обмеження може спричинити зниження рівня оплати населення спожитих послуг і, як наслідок, - зменшення обсягу платежів та надходжень до державного бюджету від житлово-комунальних підприємств, енергогенеруючих компаній і відповідне скорочення доходів бюджету. У зв'язку з наведеним пропонується частину третю статті 1 виключити.  
Враховано частково   Установити, що на період погашення реструктуризованої заборгованості загальна сума платежів, що вносяться громадянами на оплату поточних платежів та платежів по погашенню реструктуризованої заборгованості, не повинна перевищувати 25 відсотків доходів, що визначаються при нарахуванні субсидій для працюючих громадян, і 20 відсотків для пенсіонерів та інших осіб, які отримують будь-які види соціальної допомоги. За умови, якщо доходів громадян, які уклали договори про реструктуризацію заборгованості, не вистачить на повне погашення цієї заборгованості, термін дії договору продовжується до повного її погашення.  
5. Стаття 2. Установити, що на громадян, які уклали договір відповідно до статті 1 цього Закону, поширюється діючий порядок нарахування субсидій на оплату житлово-комунальних послуг для оплати поточних платежів.      Стаття 2. Установити, що на громадян, які уклали договір відповідно до статті 1 цього Закону, поширюється діючий порядок нарахування субсидій на оплату житлово-комунальних послуг для оплати поточних платежів.  
6. Стаття 3. Установити, що пеня за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги у розмірі, визначеному у договорі, нараховується за кожний день прострочення, але не більше 100 відсотків загальної суми боргу, за умови відсутності заборгованості по виплаті заробітної плати, пенсії, стипендії тощо.      Стаття 3. Установити, що пеня за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги в розмірі, визначеному в договорі про реструктуризацію заборгованості, нараховується за кожний день прострочення, але не більше 100 відсотків загальної суми боргу, за умови відсутності заборгованості по виплаті заробітної плати, пенсії, стипендії тощо.  
7. Цей порядок не поширюється на громадян, які уклали договір про реструктуризацію заборгованості відповідно до статті 1 цього Закону та вчасно здійснюють її погашення і оплату поточних платежів.      Цей порядок не поширюється на громадян, які уклали договір про реструктуризацію заборгованості відповідно до статті 1 цього Закону та вчасно здійснюють її погашення і оплату поточних платежів.  
8. Стаття 4. Заборгованість громадян, які не уклали договір про реструктуризацію заборгованості і не сплачують поточних платежів, стягується житлово-комунальними підприємствами за рішенням суду.      Стаття 4. Заборгованість громадян, які не уклали договір про реструктуризацію заборгованості та не сплачують поточних платежів, стягується житлово-комунальними підприємствами за рішенням суду.  
9. Стаття 5. На суму реструктуризованої заборгованості не нараховується пеня житлово-комунальним підприємствам на їх заборгованість перед постачальниками енергоносіїв, інших матеріальних цінностей, що використовуються для надання послуг.   -3- Президент України
Призведе до втрат бюджетних коштів і набрання чинності статтею 5 Закону, якою передбачено не нарахування пені житлово-комунальним підприємствам на їх заборгованість перед постачальниками енергоносіїв та енергогенеруючим і газовим компаніям на їх недоїмку з платежів до бюджетів усіх рівнів. Розмір таких втрат бюджету за попередніми підрахунками становитиме близько 300 млн. гривень. При цьому в Законі не передбачено будь-яких джерел покриття втрат доходів державного бюджету України. Це не відповідає нормам частини другої статті 27 Бюджетного кодексу України і частини другої статті 6.2.7 Реґламенту Верховної Ради України, які вимагають у таких випадках визначити видатки, які належать скоротити, джерела додаткових бюджетних доходів. До того ж згаданою статтею 27 Бюджетного кодексу України передбачено, що норми законів України, які впливають на формування доходної частини бюджетів і не були офіційно оприлюдненні до 15 серпня року, що передує плановому, застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, наступного за плановим (тобто, не раніше 1 січня 2004 року). Статтею ж 6 Закону, що розглядається, визначено, що він набирає чинності з дня його опублікування. У зв'язку з наведеним пропонується статтю 5 із Закону виключити.  
Враховано частково   Стаття 5. На суму реструктуризованої заборгованості не нараховується пеня житлово-комунальним підприємствам на їх заборгованість перед постачальниками енергоносіїв, інших матеріальних цінностей, що використовуються для надання послуг.  
10. На суму реструктуризованої заборгованості не нараховується пеня житлово-комунальним підприємствам, енергогенеруючим компаніям та підприємствам Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" на їх недоїмку з платежів до бюджетів усіх рівнів.      На суму реструктуризованої заборгованості не нараховується пеня житлово-комунальним підприємствам, енергогенеруючим компаніям та підприємствам Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" на їх недоїмку з платежів до бюджетів усіх рівнів.  
11. Стаття 6. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.   -4- Президент України
Для усунення суперечностей між Законом, що розглядається, і Законом України "Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги", яким забороняється нарахування і стягнення з громадян пені за несвоєчасне внесення квартирної плати та плати за житлово-комунальні послуги, пропонується статтю 6 Закону, що надійшов на підпис, після частини першої доповнити новою частиною такого змісту: "Визнати таким, що втратив чинність, закон України "Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 52, ст. 304)".  
Відхилено   Прикінцеві положення. Стаття 6. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 липня 2003 року.  
12. Кабінету Міністрів України:      2. Кабінету Міністрів України:  
13. забезпечити широке інформування населення про механізм реструктуризації заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг та про своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги;      забезпечити широке інформування населення про механізм реструктуризації заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг та про своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги;  
14. у двомісячний термін з дня набрання чинності цим Законом затвердити порядок та типову форму договору про щомісячне рівномірне погашення реструктуризованої заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги;   -5- Президент України
Частиною другою статті 6 Закону України Кабінету Міністрів України доручено затвердити порядок та типову форму договору про щомісячне рівномірне погашення реструктуризованої заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги у двомісячний термін з дня набрання чинності Законом. Таким чином, можливість укладення зазначених договорів, а на практиці - і початок реструктуризації заборгованості населення за житлово-комунальні послуги, і фактичне введення в дію Закону - відстрочується принаймні на два місяці. У той же час, як уже зазначалося вище, частиною першою статті 6 Закону встановлено, що він набирає чинності з дня опублікування. Для уникнення такої колізії пропонується узгодити термін щодо затвердження Кабінетом Міністрів України порядку та типової форми відповідного договору і дату набрання чинності Законом.  
Враховано   у двомісячний термін з дня опублікування цього Закону затвердити порядок та типову форму договору про щомісячне рівномірне погашення реструктуризованої заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги;  
15. привести свої рішення у відповідність із цим Законом.      привести свої рішення у відповідність із цим Законом.  
16. Місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування рекомендувати створити місцеві постійно діючі комісії з реструктуризації заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг.      3. Місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування рекомендувати створити місцеві постійно діючі комісії з реструктуризації заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг.  
17. Контроль за правильністю реструктуризації заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг покласти на місцеві постійно діючі комісії з реструктуризації цієї заборгованості.      Контроль за правильністю реструктуризації заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг покласти на місцеві постійно діючі комісії з реструктуризації цієї заборгованості.