Кількість абзаців - 22 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законів України з питань запобігання використанню банків та інших фінансових установ з метою легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект Закон України "Про внесення змін до деяких законів України з питань запобігання використанню банків та інших фінансових установ з метою легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" З метою приведення деяких законів України у відповідність із Законом України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом", а також забезпечення протидії використанню банків та інших фінансових установ для легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом та фінансування тероризму, Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:   -1- Беспалий Б.Я.
У назві Закону та в преамбулі після слів "установ для легалізації" текст " (відмиванню)" замінити текстом " (відмивання)".  
Враховано   Проект Закон України "Про внесення змін до деяких законів України з питань запобігання використанню банків та інших фінансових установ з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом" З метою удосконалення та приведення деяких законів України у відповідність із Законом України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом", а також забезпечення протидії використанню банків та інших фінансових установ з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування тероризму Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
1. І. Внести зміни до таких Законів України: 1.У Законі України „Про банки і банківську діяльність": 1) У статті 2 термін "ідентифікація особи" виключити.   -2- Васильєв Г.А.
До пункту 1 цього Закону, до Закону України "Про банки і банківську діяльність", внести такі зміни: 1) У статті 2 термін "ідентифікація особи" - викласти в такій редакції: "ідентифікація особи - встановлення і фіксація необхідних даних про особу для відкриття рахунку та подальшого обслуговування банком".  
Враховано частково   І. Внести зміни до таких законів України: 1.У Законі України „Про банки і банківську діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 5-6, ст. 30, 2003 р., № 1, ст.2): 1) У статті 2 визначення терміну "ідентифікація особи" виключити.  
2. 2) Статтю 63 викласти у такій редакції: „Стаття 63 Запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом Національний банк України при здійсненні нагляду за діяльністю банків не рідше одного разу на рік проводить перевірку банків з питань дотримання ними законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. Банки зобов'язані розробляти та впроваджувати правила внутрішнього фінансового моніторингу та програми його здійснення для протидії використанню банківської системи з метою легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом".   -3- Васильєв Г.А.
2) Статтю 63 викласти в такій редакції: "Стаття 63. Запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. Банки зобов'язані розробляти та впроваджувати правила внутрішнього фінансового моніторингу та програми його здійснення з урахуванням вимог чинного законодавства та нормативних актів спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу. Національний банк України при здійсненні нагляду за діяльністю банків не рідше одного разу на рік проводить перевірку банків з питань дотримання ними законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом."  
Враховано частково   2) Главу 11 викласти в такій редакції: „Глава 11. Запобігання та протидія легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом Стаття 63 Запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом Банки зобов'язані розробляти, впроваджувати та постійно поновлювати правила внутрішнього фінансового моніторингу та програми його здійснення з урахуванням вимог законодавства про запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. Національний банк України при здійсненні нагляду за діяльністю банків не рідше одного разу на рік проводить перевірку банків з питань дотримання ними законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.  
    -4- Беспалий Б.Я.
До пункту 1 цього Закону, до Закону України "Про банки і банківську діяльність", внести такі зміни: У частині 2 статті 63 текст " (відмиванню)" замінити текстом " (відмивання)".  
Враховано    
3. 3) Статтю 64 викласти у такій редакції: „Стаття 64 Обов'язок щодо ідентифікації клієнтів      Стаття 64 Обов'язок щодо ідентифікації клієнтів  
4. Банкам забороняється відкривати та вести анонімні рахунки. Банкам забороняється вступати в договірні відносини з особами, що використовують очевидне фіктивне ім'я; або відкривати чи вести рахунки або мати ділові зв'язки з юридичними особами, які, по суті, використовуються фізичними особами як метод забезпечення анонімності.   -5- Цушко В.П.
Частину 2 статті 64 Закону України "Про банки і банківську діяльність" викласти в такій редакції: "Банкам забороняється вступати в договірні відносини з клієнтами - юридичними чи фізичними особами у разі, якщо виникає сумнів стосовно того, що особа виступає від власного імені або вигодоодержувачем є інша особа."  
Враховано   Банкам забороняється відкривати та вести анонімні (номерні) рахунки. Банкам забороняється вступати в договірні відносини з клієнтами - юридичними чи фізичними особами у разі, якщо виникає сумнів стосовно того, що особа виступає не від власного імені .  
5. Банк зобов'язаний ідентифікувати всіх клієнтів, що відкривають рахунки в банку, та всіх клієнтів, які здійснюють операції, що підлягають фінансовому моніторингу, всіх клієнтів, що здійснюють операції з готівкою без відкриття рахунку на суму, що перевищує еквівалент 50000 гривень, та осіб, уповноважених діяти від імені зазначених клієнтів, відповідно до законодавства України, і може відкрити рахунок клієнту лише після здійснення його ідентифікації та вжиття достатніх, на думку банку, заходів з підтвердження його особи відповідно до цього Закону, інших законів з питань банківської діяльності, а також законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. Банк має право витребувати, а клієнт зобов'язаний надати документи (відомості), необхідні для з'ясування його особи, суті діяльності, фінансового стану. У разі ненадання клієнтом необхідних документів (відомостей), або умисного подання неправдивих відомостей про себе, банк відмовляє клієнту у його обслуговуванні. В разі наявності при здійсненні ідентифікації підозри щодо надання клієнтом недостовірної інформації або навмисного подання інформації з метою введення в оману, банк має надавати інформацію про фінансові операції клієнта до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу. Для ідентифікації клієнта - юридичної особи, банк має ідентифікувати фізичних осіб, які є власниками цієї юридичної особи, мають прямий або опосередкований вплив на неї та отримують економічну вигоду від її діяльності. У випадку коли юридична особа є господарським товариством, банк має ідентифікувати фізичних осіб, які мають істотну участь у цій юридичній особі. Клієнт має надавати відомості, які витребує банк з метою виконання вимог цього Закону. У випадку ненадання таких відомостей клієнтом рахунок не відкривається, а в разі наявності раніше відкритих рахунків банк відмовляє в здійсненні обслуговування. Для ідентифікації і вжиття заходів, достатніх на думку банку, для підтвердження особи клієнта - юридичної особи та для забезпечення спроможності банку виконувати правила внутрішнього фінансового моніторингу та програми його здійснення, у тому числі, щодо виявлення фінансових операцій, що мають сумнівний характер, банк має право витребувати інформацію, яка стосується ідентифікації цієї особи та її керівників, у органів державної влади, які здійснюють нагляд та/або контроль за діяльністю цієї юридичної особи, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати, відповідно до законодавства, заходи щодо збору такої інформації з інших джерел. Вказані органи державної влади та управління, банки, інші юридичні особи зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту безоплатно надати банку таку інформацію. Для ідентифікації клієнта - фізичної особи та вжиття заходів, достатніх на думку банку, для підтвердження його особи, банк має право витребувати інформацію, яка стосується ідентифікації цієї особи, у органів державної влади та управління, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати заходи щодо збору такої інформації про цю особу, яка є необхідною для виконання правил внутрішнього фінансового моніторингу та програм його здійснення, у тому числі, щодо виявлення фінансових операцій, що мають сумнівний характер. Вказані органи державної влади та управління, банки, інші юридичні особи зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту безоплатно надати банку таку інформацію. Ідентифікація клієнта банку не є обов'язковою при здійсненні кожної операції, якщо клієнт був раніше ідентифікований відповідно до цього Закону. За наявності рішення уповноваженого державного органу про скасування державної реєстрації юридичної особи або державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, визнання в установленому порядку юридичної особи фіктивною, або фізичної особи померлою чи безвісно відсутньою банк закриває рахунок такої особи, і невідкладно надає інформацію до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу щодо такого рахунку, та не перераховує чи іншим шляхом не розпоряджується коштами на цьому рахунку до отримання розпоряджень зазначеного органу. У випадку ненадходження протягом семи робочих днів зазначених розпоряджень або рішення суду стосовно вжиття чи невжиття заходів по відношенню до цих коштів, банк вирішує пов'язані з ними питання відповідно до законодавства України."   -6- Беспалий Б.Я.
До статті 64 Закону України "Про банки і банківську діяльність": 1) У частині 2 після тексту "що використовують" доповнити текстом "з цією метою". 2) До частини 4: Речення 1. текст " (відомості)" замінити текстом "і відомості", а текст ", фінансового стану" - виключити. Речення 2. Текст "необхідних документів (відомостей)" замінити текстом "зазначених документів чи відомостей". Речення 3. Виключити текст "наявності при здійсненні ідентифікації підозри щодо надання клієнтом недостовірної інформації або", а після тексту навмисного подання додати слово "клієнтом". 3) До частини 5: Речення 1. Після тексту "які є власниками" доповнити текстом ", засновниками", а текст "мають прямий або опосередкований вплив на неї та отримують економічну вигоду від її діяльності" - виключити. Речення 3. Після тексту "Клієнт має надавати" доповнити текстом "передбачені законодавством". Речення 5. Після тексту "Для ідентифікації і вжиття" доповнити текстом "передбачених законодавством", а після слів "а також здійснювати" текст "відповідно до законодавства" замінити текстом "передбачені законодавством". Речення 6. Виключити текст "та управління", а також слово "безоплатно". 4) До частини 6: Речення 1. Після тексту "особи та вжиття" доповнити текстом "передбачених законодавством", текст "та управління" виключити, а після тексту "а також здійснювати" додати текст "передбачені законодавство". Речення 2. Виключити текст "та управління", а також слово "безоплатно". 5) У реченні 1 частини 8 текст "уповноваженого державного органу" замінити текстом "відповідного органу державної влади", а після тексту "визнання в установленому" додати слово "законом".  
Враховано частково   Банк зобов'язаний ідентифікувати відповідно до законодавства України: клієнтів, що відкривають рахунки в банку; клієнтів, які здійснюють операції, що підлягають фінансовому моніторингу; клієнтів, що здійснюють операції з готівкою без відкриття рахунку на суму, що перевищує еквівалент 50000 гривень; осіб, уповноважених діяти від імені зазначених клієнтів. Рахунок клієнту відкривається та зазначені операції здійснюються лише після проведення ідентифікації особи клієнтів та вжиття заходів відповідно до законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. Банк має право витребувати, а клієнт зобов'язаний надати документи і відомості, необхідні для з'ясування його особи, суті діяльності, фінансового стану. У разі ненадання клієнтом необхідних документів чи відомостей, або умисного подання неправдивих відомостей про себе, банк відмовляє клієнту у його обслуговуванні. В разі наявності при здійсненні ідентифікації мотивованої підозри щодо надання клієнтом недостовірної інформації або навмисного подання інформації з метою введення в оману, банк має надавати інформацію про фінансові операції клієнта до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу. Для ідентифікації клієнта - юридичної особи, банк має ідентифікувати фізичних осіб, які є власниками цієї юридичної особи, мають прямий або опосередкований вплив на неї та отримують економічну вигоду від її діяльності. У випадку коли юридична особа є господарським товариством, банк має ідентифікувати фізичних осіб, які мають істотну участь у цій юридичній особі. Клієнт має надавати передбачені законодавством відомості, які витребує банк з метою виконання вимог цього Закону. У випадку ненадання таких відомостей клієнтом рахунок не відкривається, а в разі наявності раніше відкритих рахунків банк відмовляє в здійсненні обслуговування. Для ідентифікації і вжиття заходів, достатніх на думку банку, для підтвердження особи клієнта - юридичної особи та для забезпечення спроможності банку виконувати правила внутрішнього фінансового моніторингу та програми його здійснення, у тому числі, щодо виявлення фінансових операцій, що мають сумнівний характер, банк має право витребувати інформацію, яка стосується ідентифікації цієї особи та її керівників, у органів державної влади, які здійснюють нагляд та/або контроль за діяльністю цієї юридичної особи, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати передбачені законодавством заходи щодо збору такої інформації з інших джерел. Вказані органи державної влади, банки, інші юридичні особи зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту безоплатно надати банку таку інформацію. Для ідентифікації клієнта - фізичної особи та вжиття заходів, достатніх на думку банку, для підтвердження його особи, банк має право витребувати інформацію, яка стосується ідентифікації цієї особи, у органів державної влади, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати заходи щодо збору такої інформації про цю особу, яка є необхідною для виконання правил внутрішнього фінансового моніторингу та програм його здійснення, у тому числі, щодо виявлення фінансових операцій, що мають сумнівний характер. Вказані органи державної влади, банки, інші юридичні особи зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту безоплатно надати банку таку інформацію. Ідентифікація клієнта банку не є обов'язковою при здійсненні кожної операції, якщо клієнт був раніше ідентифікований відповідно до цього Закону. За наявності рішення уповноваженого державного органу про скасування державної реєстрації юридичної особи або державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, визнання в установленому порядку юридичної особи фіктивною, або оголошення фізичної особи померлою чи визнання безвісно відсутньою банк закриває рахунок такої особи, і невідкладно надає інформацію до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу щодо такого рахунку, та не перераховує чи іншим шляхом не розпоряджується коштами на цьому рахунку до отримання розпоряджень зазначеного органу. У випадку ненадходження протягом семи робочих днів зазначених розпоряджень або рішення суду стосовно вжиття чи невжиття заходів по відношенню до цих коштів, банк вирішує пов'язані з ними питання відповідно до законодавства України.  
    -7- Васильєв Г.А.
До пункту 1 цього Закону, до Закону України "Про банки і банківську діяльність", внести такі зміни: Статтю 64 викласти в такій редакції: "Стаття 64. Обов'язок щодо ідентифікації осіб. Банкам забороняється вступати в договірні відносини з анонімними особами, відкривати та вести анонімні (номерні) рахунки. Банк зобов'язаний ідентифікувати всіх осіб, що відкривають рахунки в банку або осіб, що здійснюють операції з готівкою без відкриття рахунку на суму, що перевищує еквівалент 50 000 гривень, та всіх клієнтів банку, які здійснюють операції, що підлягають фінансовому моніторингу, а також осіб, уповноважених діяти від імені зазначених клієнтів. Банк може відкрити рахунок особі, а також здійснити операцію, яка підлягає фінансовому моніторингу, лише після здійснення ідентифікації особи відповідно до законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. У разі ненадання особою необхідних документів (відомостей) або умисного подання неправдивих відомостей про себе рахунок не відкривається, а в разі наявності раніше відкритих рахунків банк відмовляє в здійсненні обслуговування."  
Враховано редакційно    
6. 4) Статтю 65 викласти у такій редакції:       
7. „Стаття 65. Зберігання документів Усі документи, про здійснення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та результати ідентифікації осіб, які здійснювали такі операції, банк зобов'язаний зберігати протягом п'яти років з дня проведення таких операцій. Результати ідентифікації власника рахунку та особи, уповноваженої діяти від його імені, зберігаються банком протягом п'яти років після закриття рахунку."   -8- Васильєв Г.А.
До пункту 1 цього Закону, до Закону України "Про банки і банківську діяльність", внести такі зміни: Статтю 65 викласти в такій редакції: "Стаття 65. Зберігання документів Усі документи, про здійснення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та результати ідентифікації осіб, які здійснювали такі операції, банк зобов'язаний зберігати протягом п'яти років з дня проведення таких операцій. Результати ідентифікації власника рахунку та особи, уповноваженої діяти від його імені, зберігаються банком протягом п'яти років після закриття рахунку."  
Враховано   Стаття 65. Зберігання документів Усі документи про здійснення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та результати ідентифікації осіб, які здійснювали такі операції, банк зобов'язаний зберігати протягом п'яти років з дня проведення таких операцій. Результати ідентифікації власника рахунку та особи, уповноваженої діяти від його імені, зберігаються банком протягом п'яти років після закриття рахунку."  
8. 2.Статтю 18 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" викласти у такій редакції:      2.Статтю 18 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" ( Відомості Верховної Ради, 2002, N 1, ст. 1)викласти у такій редакції:  
9. „Стаття 18. Запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом      „Стаття 18. Запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом  
10. Фінансовим установам забороняється вступати в договірні відносини з анонімними особами, відкривати та вести анонімні рахунки.   -9- Цушко В.П.
Абзац перший статті 18 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" викласти в наступній редакції: „Фінансовим установам під час здійснення (надання) фінансових послуг забороняється вступати в договірні відносини з анонімними особами, відкривати та вести анонімні рахунки".  
Враховано   Фінансовим установам під час здійснення (надання) фінансових послуг забороняється вступати в договірні відносини з анонімними особами, відкривати та вести анонімні (номерні) рахунки.  
11. Фінансовим установам забороняється вступати в договірні відносини з особами, що використовують очевидне фіктивне ім'я, або відкривати чи вести рахунки або мати ділові зв'язки з юридичними особами, які, по суті, використовуються фізичними особами як метод забезпечення анонімності.   -10- Беспалий Б.Я.
До пункту 2 цього Закону, до статті 18 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", внести такі зміни: 1) У частині 2 після тексту ", що використовують" доповнити текстом "з цією метою", а текст "мати ділові зв'язки" замінити текстом "вступити в договірні відносини". 2) До частини 4: Речення 1. текст " (відомості) необхідні" замінити текстом "та відомості, передбачені законодавством". Речення 2. Текст "необхідних документів (відомостей)" замінити текстом "зазначених документів чи відомостей". 3) В реченні 2 частини 5 після тексту "клієнт зобов'язаний надати" доповнити текстом "передбачену законодавством".  
Враховано частково   Фінансовим установам забороняється вступати в договірні відносини з клієнтами - юридичними чи фізичними особами у разі, якщо виникає сумнів стосовно того, що особа виступає не від власного імені . Фінансова установа зобов'язана ідентифікувати відповідно до законодавства України: клієнтів, що відкривають рахунки в фінансовій устінові та/або укладають договори про надання фінансових послуг; клієнтів, які здійснюють операції, що підлягають фінансовому моніторингу; осіб, уповноважених діяти від імені зазначених клієнтів.  
12. Фінансова установа зобов'язана, відповідно до законодавства України, ідентифікувати всіх клієнтів, що відкривають рахунки в фінансовій установі, та/або укладають договори про надання фінансових послуг, та всіх клієнтів, які здійснюють операції, що підлягають фінансовому моніторингу, а також осіб, уповноважених діяти від імені зазначених клієнтів. Фінансова установа надає відповідні фінансові послуги клієнту лише після здійснення його ідентифікації та вжиття достатніх, на думку фінансової установи, заходів з підтвердження його особи відповідно до цього Закону, інших законів з питань діяльності на ринках фінансових послуг, а також законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.      Фінансова установа надає відповідні фінансові послуги лише після здійснення ідентифікації особи клієнтів та вжиття заходів відповідно до законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.  
13. Фінансова установа має право витребувати, а клієнт зобов'язаний надати документи (відомості), необхідні для з'ясування його особи. У разі ненадання клієнтом необхідних документів (відомостей), або умисного подання неправдивих відомостей про себе, фінансова установа відмовляє клієнту у його обслуговуванні та/або наданні фінансових послуг, та/або не відкриває рахунок, а в разі наявності раніше відкритих рахунків фінансова установа відмовляє в здійсненні обслуговування, та/або не укладає договір про надання фінансових послуг.      Фінансова установа має право витребувати, а клієнт зобов'язаний надати документи та передбачені законодавством відомості, необхідні для з'ясування його особи. У разі ненадання клієнтом необхідних документів та передбачених законодавством відомостей або умисного подання неправдивих відомостей про себе, фінансова установа відмовляє клієнту у його обслуговуванні та/або наданні фінансових послуг, та/або не відкриває рахунок, а в разі наявності раніше відкритих рахунків фінансова установа відмовляє в здійсненні обслуговування, та/або не укладає договір про надання фінансових послуг.  
14. У разі виникнення сумніву щодо особи, яка отримує економічну вигоду від здійснення клієнтом фінансової операції, фінансова установа повинна здійснити заходи щодо її встановлення. З цією метою фінансова установа має право вимагати, а клієнт зобов'язаний надати інформацію про особу, яка отримує економічну вигоду від фінансової операцій, що проводиться.   -11- Цушко В.П.
Частину 5 статті 18 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" викласти в такій редакції: "У разі, якщо виникає сумнів стосовно того, що особа виступає від власного імені або вигодоодержувачем є інша особа, фінансова установа повинна ідентифікувати також особу, від імені якої здійснюється фінансова операція або яка є вигодоодержувачем."  
Враховано   У разі, якщо виникає сумнів стосовно того, що особа виступає не від власного імені , фінансова установа повинна ідентифікувати також особу, від імені якої здійснюється фінансова операція .  
15. В разі наявності підозри щодо надання клієнтом недостовірної інформації або навмисного подання інформації з метою введення в оману, фінансова установа має надавати інформацію про фінансові операції клієнта до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу.   -12- Беспалий Б.Я.
У частині 6 статті 18 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг": виключити текст "наявності підозри щодо надання клієнтом недостовірної інформації або", а після тексту "навмисного подання" додати слово "клієнтом".  
Враховано частково   В разі наявності при здійсненні ідентифікації підозри щодо надання клієнтом недостовірної інформації або навмисного подання клієнтом інформації з метою введення в оману, фінансова установа має надавати інформацію про фінансові операції клієнта до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу.  
16. Для ідентифікації клієнта - юридичної особи, фінансова установа має ідентифікувати фізичних осіб, які є власниками цієї юридичної особи, мають прямий або опосередкований вплив на неї та отримують економічну вигоду від її діяльності. У випадку коли юридична особа є господарським товариством, фінансова установа має ідентифікувати фізичних осіб, які мають істотну участь у цій юридичній особі. Клієнт має надавати відомості, які витребує фінансова установа з метою виконання вимог цього Закону. У випадку ненадання таких відомостей клієнтом фінансова установа відмовляє в здійсненні обслуговування та/або наданні фінансових послуг, та/або не відкриває рахунок, а в разі наявності раніше відкритих рахунків фінансова установа відмовляє в здійсненні обслуговування, та/або не укладає договір про надання фінансових послуг.   -13- Беспалий Б.Я.
До частини 7 статті 18 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг": Речення 1. Після тексту "які є власниками" доповнити текстом ", засновниками", а текст "мають прямий або опосередкований вплив на неї та отримують економічну вигоду від діяльності" - виключити. Речення 3. Після тексту "Клієнт має надавати" доповнити текстом "передбачені законодавством".  
Враховано редакційно   Для ідентифікації клієнта - юридичної особи, фінансова установа має ідентифікувати фізичних осіб, які є власниками цієї юридичної особи, мають прямий або опосередкований вплив на неї та отримують економічну вигоду від її діяльності. У випадку коли юридична особа є господарським товариством, фінансова установа має ідентифікувати фізичних осіб, які мають істотну участь у цій юридичній особі. Клієнт має надавати передбачені законодавством відомості, які витребує банк з метою виконання вимог законодавства про легалізацію. У випадку ненадання таких відомостей клієнтом фінансова установа відмовляє в здійсненні обслуговування та/або наданні фінансових послуг, та/або не відкриває рахунок, а в разі наявності раніше відкритих рахунків фінансова установа відмовляє в здійсненні обслуговування, та/або не укладає договір про надання фінансових послуг. Для ідентифікації і вжиття заходів, передбачених законодавством для підтвердження особи клієнта - юридичної особи та для забезпечення спроможності фінансової установи виконувати правила внутрішнього фінансового моніторингу та програми його здійснення, у тому числі, щодо виявлення фінансових операцій, що мають сумнівний характер, фінансова установа має право витребувати передбачену законодавством інформацію, яка стосується ідентифікації цієї особи та її керівників, у органів державної влади, які здійснюють нагляд та/або контроль за діяльністю цієї юридичної особи, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати передбачені законодавством заходи щодо збору такої інформації з інших джерел. Вказані органи державної влади , банки, інші юридичні особи зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту безоплатно надати фінансовій установі таку інформацію .  
17. Для ідентифікації і вжиття заходів, достатніх, на думку фінансової установи, для підтвердження особи клієнта - юридичної особи та для забезпечення спроможності фінансової установи виконувати правила внутрішнього фінансового моніторингу та програм його здійснення, у тому числі, щодо виявлення фінансових операцій, що мають сумнівний характер, фінансова установа має право витребувати інформацію, яка стосується ідентифікації цієї особи та її керівників, у органів державної влади та управління, які здійснюють нагляд та/або контроль за діяльністю цієї юридичної особи, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати, відповідно до законодавства України, заходи щодо збору такої інформації з інших джерел. Вказані органи державної влади та управління, банки, інші юридичні особи зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту безоплатно надати фінансовій установі таку інформацію у порядку, встановленому законодавством України.   -14- Беспалий Б.Я.
До частини 8 статті 18 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг": Речення 1. Текст "достатніх, на думку фінансової установи" замінити текстом "передбачених законодавством", після тексту "має право витребувати" додати текст "передбачену законодавством", текст "та управління" - виключити, а текст "відповідно до законодавства України" замінити текстом "передбачені законодавством". Речення 2. Виключити текст "та управління", а також слово "безоплатно".  
Враховано редакційно   Для ідентифікації клієнта - фізичної особи та вжиття заходів, передбачених законодавством для підтвердження його особи, фінансова установа має право витребувати інформацію про нього у органів державної влади, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати передбачені законодавством заходи щодо збору такої інформації про цю особу, яка є необхідною для виконання правил внутрішнього фінансового моніторингу та програм його здійснення, у тому числі, щодо виявлення фінансових операцій, що мають сумнівний характер. Вказані органи державної влади, банки, інші юридичні особи зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту безоплатно надати фінансовій установі таку інформацію .  
18. Для ідентифікації клієнта - фізичної особи та вжиття заходів, достатніх на думку фінансової установи, для підтвердження його особи, фінансова установа має право витребувати інформацію про нього у органів державної влади та управління, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати заходи щодо збору такої інформації про цю особу, яка є необхідною для виконання правил внутрішнього фінансового моніторингу та програм його здійснення, у тому числі, щодо виявлення фінансових операцій, що мають сумнівний характер. Вказані органи державної влади та управління, банки, інші юридичні особи зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту безоплатно надати фінансовій установі таку інформацію у порядку, встановленому законодавством України.   -15- Беспалий Б.Я.
У частині 9 статті 18 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг": Речення 1. Текст "достатніх, на думку фінансової установи" замінити текстом "передбачених законодавством", виключити текст "та управління", а після тексту "а також здійснювати" додати текст "передбачені законодавством". Речення 2. Виключити текст "та управління", а також слово "безоплатно".  
Враховано редакційно    
19. Ідентифікація не є обов'язковою при здійсненні кожної операції, якщо клієнт був раніше ідентифікований відповідно до цього Закону.      Ідентифікація не є обов'язковою при здійсненні кожної операції, якщо клієнт був раніше ідентифікований відповідно до законодавства , яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.  
20. За наявності рішення уповноваженого державного органу про скасування державної реєстрації юридичної особи або державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, визнання в установленому порядку юридичної особи фіктивною, або фізичної особи померлою чи безвісно відсутньою фінансова установа припиняє подальше обслуговування такої особи, і невідкладно надає інформацію до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу щодо фінансових активів такої особи, та не перераховує чи іншим шляхом не розпоряджається фінансовими активами до отримання розпоряджень зазначеного органу. У випадку ненадходження протягом семи робочих днів зазначених розпоряджень або рішення суду стосовно вжиття чи не вжиття заходів по відношенню до цих фінансових активів, фінансова установа вирішує пов'язані з ними питання відповідно до законодавства України."   -16- Беспалий Б.Я.
В реченні 1 частини 11 статті 18 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" текст "уповноваженого державного органу" замінити текстом "відповідного органу державної влади", а після тексту визнання в установленому" додати слово "законом".  
Враховано редакційно   За наявності рішення відповідного органу державної влади про скасування державної реєстрації юридичної особи або державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, визнання в установленому законом порядку юридичної особи фіктивною, або оголошення судом фізичної особи померлою чи визнання безвісно відсутньою фінансова установа припиняє подальше обслуговування такої особи, і невідкладно надає інформацію до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу щодо фінансових активів такої особи, та не перераховує чи іншим шляхом не розпоряджається фінансовими активами до отримання розпоряджень зазначеного органу. У випадку ненадходження протягом семи робочих днів зазначених розпоряджень або рішення суду стосовно вжиття чи не вжиття заходів по відношенню до цих фінансових активів, фінансова установа вирішує пов'язані з ними питання відповідно до законодавства України." 3. До Закону України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" ( Відомості Верховної Ради, 2003, N 1, ст. 2): 1) Частину третю статті 8 викласти в такій редакції: "Суб'єкти первинного фінансового моніторингу, їх посадові особи та інші працівники не несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність за надання Уповноваженому органу інформації про фінансову операцію, якщо вони діяли в межах цього Закону, навіть якщо такими діями заподіяно шкоду юридичним або фізичним особам". 2) В частині першій статті 11 слова "якщо сума, на яку вона проводиться, при безготівкових розрахунках дорівнює чи перевищує 300000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 300000 гривень, при розрахунках готівкою дорівнює чи перевищує 100000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 100000 гривень" замінити словами "якщо сума, на яку вона проводиться, дорівнює чи перевищує 80000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 80000 гривень". 3) доповнити новою статтею 13-1 такого змісту: "Стаття 13-1. Політична незалежність Уповноваженого органу. Керівник Уповноваженого органу призначається і звільняється з посади у встановленому законодавством порядку. Використання Уповноваженого органу в партійних, групових чи особистих інтересах не допускається. Діяльність партій, рухів та інших громадських об'єднань, що мають політичні цілі, в Уповноваженому органі забороняється. На період служби чи роботи за трудовим договором членство посадових і службових осіб Уповноваженого органу у таких об'єднаннях зупиняється. Як виняток, дозволяється членство працівників, які уклали трудовий договір із Уповноваженим органом, у професійних спілках. "  
    -17- Васильєв Г.А.
Статтю 18 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" викласти у такій редакції: "Стаття 18. Запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. Фінансовим установам забороняється вступати в договірні відносини з анонімними особами, відкривати та вести анонімні рахунки. Фінансова установа зобов'язана ідентифікувати всіх осіб, що відкривають рахунки у фінансовій установі або осіб, що здійснюють операції, що підлягають фінансовому моніторингу, а також осіб, уповноважених діяти від імені зазначених клієнтів. Фінансова установа може відкрити рахунок особі, а також здійснити операцію, яка підлягає фінансовому моніторингу, лише після здійснення ідентифікації особи відповідно до законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом."  
Враховано редакційно    
    -18- Осика С.Г.
Доповнити Закон пунктом 3 такого змісту: "3. До Закону України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом": 1) Частину третю статті 8 викласти в такій редакції: "Суб'єкти первинного фінансового моніторингу, їх посадові особи та інші працівники не несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність за надання Уповноваженому органу інформації про фінансову операцію, якщо вони діяли в межах цього Закону, навіть якщо такими діями заподіяно шкоду юридичним або фізичним особам". 2) В частині першій статті 11 слова "якщо сума, на яку вона проводиться, при безготівкових розрахунках дорівнює чи перевищує 300000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 300000 гривень, при розрахунках готівкою дорівнює чи перевищує 100000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 100000 гривень" замінити словами "якщо сума, на яку вона проводиться, дорівнює чи перевищує 100000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 100000 гривень".  
Враховано частково    
    -19- Буряк С.В.
Капустін В.В.
Осика С.Г.
В частині першій статті 11 Закону України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" слова "якщо сума, на яку вона проводиться, при безготівкових розрахунках дорівнює чи перевищує 300000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 300000 гривень, при розрахунках готівкою дорівнює чи перевищує 100000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 100000 гривень" замінити словами "якщо сума, на яку вона проводиться, дорівнює чи перевищує 80000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 80000 гривень".  
Враховано    
    -20- Капустін В.В.
Закон України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" доповнити новою статтею 13-1 такого змісту: "Стаття 13-1. Політична незалежність Уповноваженого органу. Керівник Уповноваженого органу призначається і звільняється з посади у встановленому законодавством порядку. Використання Уповноваженого органу в партійних, групових чи особистих інтересах не допускається. Діяльність партій, рухів та інших громадських об'єднань, що мають політичні цілі, в Уповноваженому органі забороняється. На період служби чи роботи за трудовим договором членство посадових і службових осіб Уповноваженого органу у таких об'єднаннях зупиняється. Як виняток, дозволяється членство працівників, які уклали трудовий договір із Уповноваженим органом, у професійних спілках. "  
Враховано    
    -21- Осика С.Г.
Доповнити Закон пунктом 4 такого змісту: "4. У Кримінальному Кодексі України абзац другий частини першої статті 306 викласти в такій редакції: "караються позбавленням волі на строк від п'яти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією коштів або іншого майна, одержаних злочинним шляхом, та з конфіскацією майна"."  
Відхилено    
21. ІІ. Прикінцеві положення. 1. Цей Закон набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом". 2. Кабінету Міністрів України та Національному банку України в місячний строк забезпечити прийняття актів, необхідних для реалізації цього Закону.   -22- Цушко В.П.
Доповнити Прикінцеві положення новим другим пунктом в такій редакції: "2. Виключити підпункт 2 пункту 7 розділу VІІ Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом"  
Враховано   ІІ. Прикінцеві положення. 1. Цей Закон набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом". 2. Підпункт 2 пункту 7 розділу VІІ Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" ( Відомості Верховної Ради, 2003, N 1, ст. 2)виключити. 3.Кабінету Міністрів України та Національному банку України в місячний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити прийняття актів, необхідних для реалізації цього Закону. 4.Банки зобов'язані протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом закрити анонімні валютні та кодовані рахунки у порядку, встановленому Національним банком України.  
    -23- Беспалий Б.Я.
Пункт 2 Прикінцевих положень після тексту "в місячний строк" доповнити текстом "з дня набрання чинності цим Законом"  
Враховано    
    -24- Осика С.Г.
Доповнити Прикінцеві положення новим пунктом в такій редакції: "Банки зобов'язані протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом закрити анонімні валютні та кодовані рахунки у порядку, встановленому Національним банком України"  
Враховано