Кількість абзаців - 97 Таблиця поправок


Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект      Проект  
1. Закон України      Закон України  
2. Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)      Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)  
3. Цей Закон визначає організаційні та правові засади виділення особам, які мають право на земельну частку (пай), земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що були передані сільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям у колективну власність, а також порядок обміну такими земельними ділянками.   -1- Васильєв Г.А.
Пропонуємо доповнити законопроект статтею: "Поняття земельної частки (паю)" "Земельна частки (пай) - оцінена у грошах і визначена в умовних кадастрах гектарах частина переданих у колективну власність сільськогосподарських угідь недержавного сільськогосподарського підприємства, що визначає рівновелику долю участі члена підприємства в земельному пайовому фонду господарства і може бути в установленому законодавством порядку витребувана в натурі ( на місцевості) у самостійну земельну ділянку".  
Відхилено   Цей Закон визначає організаційні та правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками.  
4. Стаття 1. Особи, які мають право на земельну частку (пай)      Стаття 1. Особи, які мають право на земельну частку (пай)  
5. Право на земельну частку (пай) мають:      Право на земельну частку (пай) мають:  
6. колишні члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств (включаючи пенсіонерів з їх числа), які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай) у встановленому законодавством порядку або отримали за рішенням суду;   -2- Васильєв Г.А.
Частину першу статті 1 після слова "порядку" - пропонується доповнити словами "або отримали за рішення суду".  
Враховано   колишні члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, у тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай) у встановленому законодавством порядку;  
7. спадкоємці громадян, зазначених у пункті 1 цієї статті;      громадяни - спадкоємці права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом;  
8. громадяни України та юридичні особи України, які набули право на земельну частку (пай) на підставі цивільно-правових угод.      громадяни України та юридичні особи України, які відповідно до законодавства України набули право на земельну частку (пай) на підставі договору купівлі-продажу, дарування та інших цивільно-правових угод;  
9. Громадяни України, евакуйовані із зони відчуження, відселені із зони безумовного (обов'язкового) або зони гарантованого добровільного відселення, а також громадяни України, що самостійно переселилися з територій, які зазнали радіоактивного забруднення і які на момент евакуації, відселення або самостійного переселення були членами колективних або інших сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, мають право на отримання земельної частки (паю) за новим місцем роботи (проживання) із земель запасу та резервного фонду в розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради.   -3- Васильєв Г.А.
Частину другу статті 1 законопроекту, пропонується після слів "ради" доповнити словами "або меншого розміру в раді відсутності необхідних площ земель запасу та резервного фонду".  
Враховано редакційно   громадяни України, евакуйовані із зони відчуження, відселені із зони безумовного (обов'язкового) або зони гарантованого добровільного відселення, а також громадяни України, що самостійно переселилися з територій, які зазнали радіоактивного забруднення, і які на момент евакуації, відселення або самостійного переселення були членами колективних або інших сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа. Громадянам, зазначеним в абзаці п'ятому частини першої цієї статті, земельні ділянки в натурі (на місцевості) виділяються за новим місцем роботи (проживання) із земель запасу чи резервного фонду в розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради. У разі відсутності на території відповідної ради необхідних площ земель запасу чи резервного фонду земельна ділянка за їх згодою може бути виділена в натурі (на місцевості) меншого розміру або за рахунок земель запасу чи резервного фонду, розташованих на території іншої ради в межах області.  
10. Право особи на земельну частку (пай) може бути встановлене в судовому порядку.      Право особи на земельну частку (пай) може бути встановлено в судовому порядку.  
11. Стаття 2. Документи, що підтверджують наявність права на земельну частку (пай)      Стаття 2. Документи, що посвідчують право на земельну частку (пай)  
12. Основним документом, який підтверджує наявність у особи права на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією.   -4- Васильєв Г.А.
До статті 2 частину 1 пропонується доповнити реченням, яке об'єднує ці підстави: "У разі зміни власника, сертифіката це має бути підтверджено свідоцтвом про право на спадщину, нотаріально посвідченим договором купівлі-продажу, дарування".  
Враховано   Основним документом, який посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією.  
13. У разі смерті громадянина, який отримав сертифікат на право на земельну частку (пай), наявність у спадкоємця (спадкоємців) померлого права на земельну частку (пай) підтверджується свідоцтвом про спадщину, до якого додається сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий на ім'я спадкодавця.      Документами, що посвідчують право на земельну частку (пай), є: свідоцтво про право на спадщину; посвідчені у встановленому законом порядку договори купівлі-продажу, дарування, міни, до яких додається сертифікат на право на земельну частку (пай); рішення суду про визнання права на земельну частку (пай).  
14. У разі набуття права на земельну частку (пай) на підставі цивільно-правових угод, документом, що підтверджує наявність у особи права на земельну частку (пай), є нотаріально посвідчений договір купівлі-продажу, дарування, до якого додається сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий на ім'я особи, яка здійснила відчуження права на земельну частку (пай).   -5- Васильєв Г.А.
Частину другу та третю, які дублюють це речення, пропонується виключити.  
Враховано   Документом, що посвідчує право на земельну частку (пай) громадян України, зазначених в абзаці п'ятому частини першої статті 1 цього Закону, є трудова книжка члена колективного або іншого сільськогосподарського підприємства чи нотаріально завірений витяг із такої книжки.  
15. У разі задоволення судом позову особи про визнання за нею права на земельну частку (пай), документом, що підтверджує наявність у цієї особи права на земельну частку (пай), є рішення суду.   -6- Васильєв Г.А.
частину четверту за тими ж підставами пропонується після слів: "рішення суду" доповнити словами: " на підставі якого видається сертифікат на право на земельну частку (пай)".  
Враховано    
16. Стаття 3. Підстави для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв)      Стаття 3. Підстави для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв)  
17. Громадянин, який виявив бажання виділити належну йому земельну частку (пай) у натурі (на місцевості), подає до відповідної сільської, селищної чи міської ради заяву про виділення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) та видачу державного акта на право власності на земельну ділянку.      Громадяни, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання виділити належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради заяву про виділення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).  
18. Підставою для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної ради про задоволення заяв осіб, які мають право на земельну частку (пай).      Підставою для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради.  
19. Земельна частка (пай) виділяється її власнику в натурі (на місцевості), як правило, однією земельною ділянкою. За бажанням власника земельної частки (паю) йому можуть бути виділені у натурі (на місцевості) дві зесмелььні ділянки з різним цільовим призначенням або різним складом сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сінокоси або пасовища).      Земельна частка (пай) виділяється її власнику в натурі (на місцевості), як правило, однією земельною ділянкою. За бажанням власника земельної частки (паю) йому можуть бути виділені в натурі (на місцевості) дві земельні ділянки з різним складом сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сінокоси або пасовища).  
20. У випадку подання заяв про виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) більшістю їх власників (у межах земель, що перебувають у користуванні сільськогосподарських підприємств) відповідна рада приймає рішення про виділення у натурі (на місцевості) всіх земельних часток (паїв).   -7- Васильєв Г.А.
Частину четверту статі 3 пропонується після слів: " часток (паїв)" доповнити словами: "на підставі якого видається сертифікат на право на земельну частку (пай)"  
Відхилено   У разі подання заяв про виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) більшістю власників земельної частки (паю) в межах одного сільськогосподарського підприємства відповідна сільська, селищна, міська рада приймає рішення про розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).  
21. Особи, яким належать дві чи більше земельні частки (паї) в межах земель, що перебувають у користуванні сільськогосподарських підприємств, мають право на виділення їх у натурі (на місцевості) однією земельною ділянкою з отриманням одного державного акта на право власності на земельну ділянку, крім випадків, коли вони виявили бажання отримати земельні ділянки (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та для ведення особистого селянського господарства).   -8- Васильєв Г.А.
Частину п'яту статті 3 пропонується виключити  
Враховано    
22. Стаття 4. Особливості виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок єдиним земельним масивом та у спільну власність      Стаття 4. Особливості виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок єдиним земельним масивом та у спільну власність власникам земельних часток (паїв) Особам, які мають право на виділення в натурі (на місцевості) двох чи більше земельних часток (паїв) із земель, що перебувають у користуванні одного сільськогосподарського підприємства, земельні ділянки за їх бажанням виділяються єдиним масивом.  
23. Громадяни, що виявили бажання виділити у натурі (на місцевості) належні їм земельні частки (паї) єдиним земельним масивом, з отриманням кожним з них державного акта на право власності на земельну ділянку, подають спільну заяву, підписану кожним з цих громадян.       
24. Громадяни (подружжя), які вирішили виділити належні їм земельні частки (паї) у натурі (на місцевості) єдиним земельним масивом у спільну власність з отриманням одного державного акта на право власності на земельну ділянку, подають заяву, підписану всіма особами, що вирішили об'єднати належні їм земельні частки (паї) в одну земельну ділянку.   -9- Васильєв Г.А.
Статтю 4 пропонується доповнити частиною 3 у такій редакції: "Особам. яким належить дві чи більше земельні частки (паї) в межах одного колишнього колективного сільськогосподарського підприємства, ці частки (паї) виділяються у натурі однією земельною ділянкою, з отриманням одного державного акта на право власності на землю".  
Враховано   Громадянам (подружжю) та іншим особам, які подали до відповідної сільської, селищної, міської ради спільну заяву чи клопотання, підписані кожним громадянином чи особою, про виділення в натурі (на місцевості) належних їм земельних часток (паїв) єдиним земельним масивом, виділяється одна земельна ділянка у спільну власність.  
25. Стаття 5. Повноваження сільських, селищних, міських рад щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)      Стаття 5. Повноваження сільських, селищних, міських рад щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)  
26. До повноважень сільських, селищних, міських рад при виділенні земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) належить:      До повноважень сільських, селищних, міських рад щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) належить:  
27. розгляд заяв власників земельних часток (паїв) про виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок і видачу державних актів на право власності на земельну ділянку;      розгляд заяв власників земельних часток (паїв) щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок і видача документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку;  
28. прийняття рішення про виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості);      прийняття рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості);  
29. уточнення списку осіб, які мають право на земельну частку (пай) із земель, що перебувають у користуванні сільськогосподарських підприємств;      уточнення списку громадян, які мають право на земельну частку (пай);  
30. уточнення місця розташування, меж і площ сільськогосподарських угідь, які підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв);   -10- Васильєв Г.А.
Абзац 5 ч.1. ст.5 викласти в такій редакції: уточнення місця розташування, меж і площ сільськогосподарських угідь, які підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв), з можливим залученням відповідних фахівців.  
Враховано   уточнення місця розташування, меж і площ сільськогосподарських угідь, які підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв);  
31. укладення з землевпорядними організаціями договорів на виконання робіт, необхідних для виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та видачі державних актів на право власності на земельну ділянку, якщо такі роботи виконуються за рахунок місцевого бюджету;      укладання із землевпорядними організаціями договорів на виконання робіт із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та технічної документації, яка необхідна для складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, якщо такі роботи виконуються за рахунок місцевого бюджету;  
32. сприяння в укладенні договорів на виконання землевпорядними організаціями робіт, необхідних для виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та видачі державних актів на право власності на земельну ділянку, якщо такі роботи виконуються за рахунок осіб, що мають право на земельну частку (пай) або за рахунок коштів підприємств та організацій, які орендують земельні частки (паї), проектів технічної допомоги тощо;      сприяння в укладанні договорів на виконання землевпорядними організаціями робіт із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та технічної документації, яка необхідна для складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, якщо такі роботи виконуються за рахунок осіб, які мають право на земельну частку (пай), або за рахунок коштів підприємств, установ та організацій, що орендують земельні частки (паї), проектів технічної допомоги тощо;  
33. надання землевпорядним організаціям уточнених списків осіб, які мають право на земельну частку (пай);      надання землевпорядним організаціям уточнених списків громадян, які мають право на земельну частку (пай);  
34. розгляд та затвердження проектів організації території земельних часток (паїв);      розгляд та погодження проектів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);  
35. організація проведення розподілу земельних ділянок між особами, які мають право на виділення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості);      організація проведення розподілу земельних ділянок між особами, які мають право на виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) в порядку, визначеному цим Законом;  
36. оформлення проведеного за бажанням власників земельних часток (паїв) обміну розподіленими їм земельними ділянками (до видачі державних актів на право власності на земельну ділянку);      оформлення матеріалів обміну земельними частками (паями), проведеного за бажанням їх власників до моменту видачі державних актів на право власності на земельну ділянку;  
37. прийняття рішення про видачу державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв);      прийняття рішення про видачу документів, що посвідчують право на земельну ділянку, власникам земельних часток (паїв).  
38. організація проведення за заявами власників земельних ділянок обміну земельними ділянками.   -11- Васильєв Г.А.
Вилучити абзац 13 частини 1 статі 5 : "організація проведення за заявами власників земельного обміну ділянками".  
Враховано    
39. З метою оперативного вирішення питань виділення власникам земельних часток (паїв) в натурі (на місцевості) земельних ділянок сільські, селищні, міські ради можуть передавати повноваження, визначені у частині першій цієї статті виконавчому органу відповідної ради, за виключенням:      З метою оперативного вирішення питань виділення власникам земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) земельних ділянок сільські, селищні, міські ради можуть делегувати повноваження, визначені частиною першою цієї статті, виконавчим органам, крім повноважень, передбачених абзацами третім, п'ятим, дванадцятим частини першої цієї статті.  
40. уточнення місця розташування, меж і площ сільськогосподарських угідь, які підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв);       
41. видачі державних актів на право власності на землю особам, яким були виділені земельні ділянки в натурі (на місцевості).       
42. Стаття 6. Уточнення місця розташування, меж і площ сільськогосподарських угідь, що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв)       
43. Перед складанням проекту організації територій земельних часток (паїв) сільська, селищна, міська рада за пропозицією районного відділу земельних ресурсів уточнює місце розташування, межі та площі сільськогосподарських угідь, що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв).       
44. За рішенням відповідної ради із земель, що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв), жуть бути викмолючені:   -12- Васильєв Г.А.
Статі 6 слово "можуть" замінити словом 'повинні".  
Враховано в ст. 8 законопроекту   
    -13- Васильєв Г.А.
Частину третю статті 6 доповнити реченням такого змісту: "У цьому випадку проводиться перерахунок розміру та вартості земельної частки (паю)".  
Враховано в ст. 8 законопроекту   
    -14- Васильєв Г.А.
Частину 2 статі 6 викласти у такій редакції: "за рішенням відповідної ради, що погоджена з власниками земельних часток із земель. що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв) можуть бути включені …."  
Враховано частково в ст7 законопроекту   
45. а) деградовані та малопродуктивні сільськогосподарські угіддя;       
46. б) заболочені землі;       
47. в) земельні ділянки, на яких розташовані опори ліній електропередач та інші інженерні об'єкти;       
48. г) земельні ділянки, на яких планується закладення захисних лісових смуг, будівництво захисних гідротехнічних споруд та інших протиерозійних об'єктів;       
49. ґ) інші землі.   -15- Козаченко О.О.
Статтю 6 доповнити новим пунктом: ґ) інші землі, які недоцільно використовувати для сільськогосподарських потреб.  
Враховано в ст.7   
50. Стаття 7. Надання землевпорядним організаціям документів і матеріалів для виконання робіт щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та виготовлення державних актів на право власності на земельні ділянки      Стаття 6. Надання землевпорядним організаціям документів і матеріалів, необхідних для виконання робіт із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), та технічної документації із землеустрою для складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку.  
51. Обласні управління земельних ресурсів, районні відділи земельних ресурсів та інші органи виконавчої влади, місцеві ради, Інститут землеустрою Української академії аграрних наук, його філіали та інші установи й організації зобов'язані безоплатно надавати в установленому порядку землевпорядним організаціям, які уклали договори на виконання робіт по виділенню земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), наявні у них геодезичні та картографічні матеріали і документи, необхідні для виконання цих робіт.      Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, державні та інші землевпорядні організації зобов'язані безоплатно надавати в установленому законодавством порядку землевпорядним організаціям, які уклали договори на виконання робіт із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), наявні у них геодезичні та картографічні матеріали і документи, необхідні для виконання цих робіт.  
52. Стаття 8. Складання і затвердження проекту організації території земельних часток (паїв)      Стаття 7. Розробка і затвердження проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв)  
53. Проект організації території земельних часток (паїв) складається землевпорядною організацією, затверджується відповідною радою і використовується для проведення розподілу сільськогосподарських угідь між власниками земельних часток (паїв).      Проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) розробляється державними та іншими землевпорядними організаціями, які отримали в установленому законом порядку ліцензії на проведення землевпорядних робіт, погоджується відповідною сільською, селищною, міською радою, затверджується більшістю власників земельних часток (паїв) у межах земель, що перебувають у користуванні одного сільськогосподарського підприємства, і оформляється відповідним протоколом.  
54. В проекті організації території земельних часток (паїв) позначаються зони дії обмежень на використання земельних ділянок, в тому числі земельних сервітутів. Проект організації території земельних часток (паїв) зберігається у відповідній раді за місцем проживання більшості власників земельних ділянок та в районному відділі земельних ресурсів.      У проекті землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) визначаються місце розташування земельних ділянок, їх межі та площі сільськогосподарських угідь, що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв), їх цільове призначення, дії обмежень (обтяжень) у використанні земельних ділянок, у тому числі земельних сервітутів. У разі необхідності в проектах землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) здійснюється перерахунок розміру в умовних кадастрових гектарах та вартості земельної частки (паю). Із площі земельних ділянок, що підлягають розподілу, виключаються: деградовані, техногенно-забруднені та малопродуктивні сільськогосподарські угіддя, що підлягають консервації; заболочені землі; інші землі, які недоцільно використовувати для сільськогосподарських потреб. Проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) зберігається у відповідній сільській, селищній, міській раді за місцем проживання більшості власників земельних часток (паїв) та в районному відділі земельних ресурсів.  
55. Стаття 9. Особливості проведення державної землевпорядної експертизи технічної документації по виділенню земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості)      Стаття 8. Особливості проведення землевпорядної експертизи документації із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) Документація із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) включає: проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку .  
56. Державна землевпорядна експертиза технічної документації, складеної землевпорядною організацією, проводиться вибірково в обсязі до 20 відсотків виконаних землевпорядних робіт і здійснюється обласним управлінням земельних ресурсів.      Землевпорядній експертизі підлягає вибірково до 20 відсотків документації із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).  
57. На вимогу відповідного органу земельних ресурсів на державну землевпорядну експертизу подається проект організації території земельних часток (паїв) та інша складена землевпорядною організацією технічна документація.       
58. Державна землевпорядна експертиза зазначеної технічної документації здійснюється до проведення розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв).      Землевпорядна експертиза документації із землеустрою здійснюється до моменту розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) у строк, що не перевищує 20 днів.  
59. Обласне управління земельних ресурсів проводить експертизу протягом строку, що не перевищує 20 днів від дня подання технічної документації землевпорядною організацією. У цей термін відповідний державний орган земельних ресурсів повинен затвердити висновок щодо технічної документації.       
60. Стаття 10. Розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв)      Стаття 9. Розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв)  
61. Розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) проводиться відповідною сільською, селищною чи міською радою за місцем розташування земельних ділянок на зборах власників земельних часток (паїв), які подали заяви про виділення належних їм земельних часток (паїв) в натурі (на місцевості).   -16- Козаченко О.О.
У частині першій статті 10 після слів "часток (паїв)" доповнити словами "які мають сертифікати на право на земельну частку (пай) в межах даної сільської, селищної чи міської ради".  
Враховано   Розподіл земельних ділянок у межах одного сільськогосподарського підприємства між власниками земельних часток (паїв), які подали заяви про виділення належних їм земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), проводиться відповідною сільською, селищною, міською радою за місцем розташування земельних ділянок під час загальних зборів власників земельних часток (паїв) згідно з проектом землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).  
62. Розподіл земельних ділянок здійснюється за згодою більшості власників земельних часток (паїв), а при її відсутності - шляхом жеребкування.   -17- Козаченко О.О.
У частині другій статті 10 слово "більшості" замінити словами "не менше 2/3".  
Враховано   Розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства проводиться за згодою не менше двох третин власників земельних часток (паїв), а при її відсутності - шляхом жеребкування.  
63. Результати розподілу земельних ділянок оформляються договором (протоколом), що підписується власниками земельних часток (паїв), які прийняли участь у розподілі. До договору (протоколу) про розподіл земельних ділянок додаються проект організації території земельних часток (паїв), список громадян, які прийняли участь у розподілі та інші необхідні документи. Договір (протокол) про розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) затверджується відповідною радою і є підставою для виготовлення державних актів на право власності на земельну ділянку.   -18- Васильєв Г.А.
У частині тертій статі 10 слід зазначити, які саме інші необхідні документи".  
Враховано   Результати розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства оформляються відповідним протоколом, що підписується власниками земельних часток (паїв), які взяли участь у їх розподілі. До протоколу про розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) додаються проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв), список громадян, які взяли участь у розподілі . Договір (протокол) про розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) затверджується відповідною радою і є підставою для прийняття рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та видачі державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв) . Матеріали щодо розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) зберігаються у відповідній сільській, селищній, міській раді за місцем проживання більшості власників земельних часток (паїв) та в районному відділі земельних ресурсів.  
    -19- Козаченко О.О.
Доповнити статтю 10 новою частиною третьою такого змісту: "Розподіл земельних ділянок (у тому числі шляхом жеребкування), проводиться в межах сільської, селищної чи міської ради за місцем розташування земельних ділянок, в межах сільськогосподарських підприємств, що орендують відповідні земельні частки (паї)". Частину третю вважати відповідно частиною четвертою.  
Враховано    
64. Стаття 11. Забезпечення гласності виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) та видачі їм державних актів на право власності на земельну ділянку      Стаття 10. Забезпечення гласності щодо виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) та видачі їм державних актів на право власності на земельну ділянку  
65. З метою забезпечення гласності виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та видачі державних актів на право власності на землю сільська, селищна та міська ради зобов'язані:      З метою забезпечення гласності щодо виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) сільська, селищна та міська ради зобов'язані:  
66. забезпечити розміщення в загальнодоступних місцях населених пунктів, в яких проживають власники земельних часток (паїв), оголошення про проведення зборів власників земельних часток (паїв) з питання розподілу земельних ділянок за два тижні до їх проведення. В оголошенні має міститися інформація про дату, місце і час проведення зборів власників земельних часток (паїв) та місце роботи, прізвище, номер службового телефону посадової особи, у якої можна отримати інформацію щодо проведення розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв);      забезпечити розміщення в загальнодоступних місцях населених пунктів, у яких проживають власники земельних часток (паїв), оголошення про проведення загальних зборів власників земельних часток (паїв) з питання розподілу земельних ділянок за два тижні до їх проведення. В оголошенні має міститися інформація про дату, місце і час проведення зборів власників земельних часток (паїв) та їх місце роботи, прізвище, номер службового телефону посадової особи, у якої можна отримати інформацію щодо проведення розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв);  
67. забезпечити оприлюднення списку осіб, які мають право на отримання земельної частки (паю) у натурі (на місцевості) за 10 днів до розподілу земельних ділянок;   -20- Васильєв Г.А.
У абзаці 2 частини першої статі 11 викласти у наступній редакції: "забезпечити оприлюднення шляхом розміщення у загальнодоступних місцях списку осіб, які мають право на отримання земельної частки (паю) у натурі (на місцевості) за 10 дні до розподілу земельних ділянок"  
Враховано   забезпечити оприлюднення, шляхом розміщення в загальнодоступних місцях списку осіб, які мають право на отримання земельної частки (паю) в натурі (на місцевості), за 10 днів до розподілу земельних ділянок.  
68. організувати попереднє ознайомлення власників земельних часток (паїв) з проектом організації території земельних часток (паїв) за 10 днів до розподілу земельних ділянок.       
69. Стаття 12. Встановлення меж земельних ділянок у натурі (на місцевості)      Стаття 11. Особливості встановлення меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв)  
70. При встановленні меж земельних ділянок у натурі (на місцевості), які виділяються власникам земельних часток (паїв), визначаються:      Встановлення меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право власності на земельну ділянку.  
71. межі земельних ділянок, які їх власники будуть використовувати (обробляти) самостійно (для ведення фермерського господарства, для ведення особистого селянського господарства тощо);      Земельні ділянки, які будуть використовуватися їх власниками, самостійно закріпляються межовими знаками встановленого зразка кожна окремо.  
72. межі земельних ділянок, які їх власники або інші особи будуть використовувати (обробляти, передавати в оренду) єдиним земельним масивом.      Земельні ділянки, які їх власники або інші особи будуть використовувати єдиним земельним масивом, закріпляються межовими знаками встановленого зразка лише по окружній межі єдиного земельного масиву.  
73. Стаття 13. Оформлення державних актів на право власності на земельну ділянку      Стаття 12. Оформлення державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв)  
74. Оформлення державних актів на право власності на земельну ділянку, що видаються власникам земельних часток (паїв), здійснюється землевпорядною організацією, яка виконала землевпорядні роботи по виділенню земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).      Оформлення державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв) здійснюється землевпорядною організацією, яка виконала землевпорядні роботи щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).  
75. Власнику земельної частки (паю) видається один державний акт на право власності на земельну ділянку.      Власнику однієї чи більше земельної частки (паю) у межах земель, що перебувають у користуванні одного сільськогосподарського підприємства, видається один державний акт на право власності на земельну ділянку.  
76. Кожному власнику земельної ділянки надається витяг з проекту організації території земельних часток (паїв), в якому визначені межі земельної ділянки та межі суміжних земельних ділянок із зазначенням їх власників.   -21- Васильєв Г.А.
Частину третю статті 13 пропонується виключити.  
Враховано   Власникам земельних часток (паїв), яким земельні ділянки виділені в натурі (на місцевості) єдиним земельним масивом, видається державний акт на право власності на земельну ділянку, який посвідчує їх право спільної часткової власності чи спільної сумісної власності.  
77. Стаття 14. Використання нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок      Стаття 13. Використання нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок  
78. Нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки на підставі рішенням відповідної ради включаються до складу земель запасу, про що власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не прийняли участі у розподілі земельних ділянок, повідомляються у письмовій формі, якщо відоме їх місцезнаходження.       
79. За рішенням відповідної ради нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки.      Нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.  
80. Стаття 15. Обмін земельними ділянками      Стаття 14. Обмін земельними ділянками  
81. У разі, коли власник земельної ділянки, яка знаходиться в середині єдиного земельного масиву, що використовується спільно власниками земельних ділянок чи іншими особами для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, виявляє бажання використовувати належну йому земельну ділянку самостійно, він може обміняти її на іншу земельну ділянку, яка знаходиться в периферійній частині єдиного земельного масиву.      У разі якщо власник земельної ділянки, яка знаходиться всередині єдиного земельного масиву, що використовується спільно власниками земельних ділянок чи іншими особами для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, виявляє бажання використовувати належну йому земельну ділянку самостійно, він може обміняти її на іншу земельну ділянку на межі цього або іншого масиву.  
82. Обмін земельними ділянками здійснюється за згодою їх власників.   -22- Васильєв Г.А.
Частину другу статті 15 після слів "їх власників" пропонується доповнити словами "та посвідчується нотаріально".  
Враховано   Обмін земельними ділянками здійснюється за згодою їх власників відповідно до законодавства України та посвідчується нотаріально.  
83. Сільські, селищні та міські ради та місцеві органи виконавчої влади повинні сприяти обміну земельними ділянками, який здійснюється з метою забезпечення цілісності земельних масивів.   -23- Васильєв Г.А.
Пропонуємо доповнити законопроект статтею: "Контроль за цільовим використанням земель". "Контроль за цільовим використанням земель здійснюється у межах та порядку визначених Земельним кодексом України".  
Відхилено   Сільські, селищні та міські ради в межах своїх повноважень сприяють обміну земельними ділянками.  
84. Прикінцеві положення      Прикінцеві положення  
85. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
86. 2. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк після набрання чинності цим Законом:      2. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом :  
87. а) розробити порядок виконання робіт по виділенню земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості);   -24- Васильєв Г.А.
Виключити підпункт "а" пункту 3 Прикінцевих положень.  
Враховано    
88. б) розробити методику розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв);      розробити та затвердити методику розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв);  
89. в) розробити рекомендації щодо обміну земельними ділянками, отриманими власниками земельних часток (паїв) в натурі (на місцевості);      розробити рекомендації щодо обміну земельними ділянками, отриманими власниками земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості);  
90. г) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.      привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;  
91. ґ) забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.      забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.  
92. 3. У зв'язку з прийняттям цього Закону внести зміни до таких законів України:      У зв'язку з прийняттям цього Закону  
93. а) частину першу статті 12 Закону України "Про плату за землю" (Відомості Верховної Ради України 19.. № .. ст. від 3 липня 1992 р. № 2535-ХІІ) доповнити пунктом 22 такого змісту:      :  
94. "24) громадяни, які здійснили обмін земельними ділянками відповідно до Закону України "Про порядок виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв)", звільняються від сплати земельного податку на три роки з моменту укладення договору міни земельними ділянками";   -25- Васильєв Г.А.
Вилучити абзац 2 частини 3 Прикінцевих положень: "громадяни, які здійснили обмін земельними ділянками відповідно до Закону України "Про порядок виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв)", звільняються від сплати земельного податку на три роки з моменту укладання договору міни земельними ділянками".  
Враховано    
95. б) частину першу статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 р. "Про державне мито" доповнити пунктом 44:      частину першу статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 р. "Про державне мито" доповнивши пунктом 44 такого змісту:  
96. "44) громадяни, які здійснили обмін земельними ділянками відповідно до Закону України "Про порядок виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв)".      "44) громадяни, які здійснили обмін земельними ділянками відповідно до Закону України "Про порядок виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв)".