Кількість абзаців - 17 Таблиця поправок


Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку малих міст (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. З А К О Н У К Р А Ї Н И      З А К О Н У К Р А Ї Н И  
1. Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку малих міст      Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку малих міст  
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
3. І. Затвердити Загальнодержавну програму розвитку малих міст (додається).      І. Затвердити Загальнодержавну програму розвитку малих міст (додається).  
4. ІІ. Прикінцеві положення      ІІ. Прикінцеві положення  
5. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
6. 2. Цей Закон поширюється крім міст, що визначені в додатку до Загальнодержавної програми розвитку малих міст (далі Програма), також на міста, яким у встановленому порядку надано статус малого міста і які такого статусу не позбавлені.   -1- Президент України
Пунктом 2 Прикінцевих положень Закону передбачено, що дія Закону поширюється крім міст, які визначені у додатку до Загальнодержавної програми розвитку малих міст (далі - Програма), також на міста, яким у встановленому порядку надано статус малого міста і які такого статусу не позбавлені. Однак слід зазначити, що порядку надання містам статусу малого міста чи позбавлення їх такого статусу законодавством не визначено. Крім того, як видно з тексту Програми, до категорії малих міст віднесено міста з чисельністю населення до 50 тисяч чоловік (абзац перший розділу ІІ). При цьому належність міста до категорії малих міст не пов'язується з наданням чи позбавленням його такого статусу. За таких умов запровадження норми пункту 2 Прикінцевих положень штучно звужує коло малих міст, на які може поширюватися дія зазначеної Програми. Це фактично створюватиме переваги для окремих малих міст у вирішенні соціально-економічних проблем та дальшому розвитку порівняно з іншими містами, з чим погодитись не можна. У зв'язку з цим пункт 2 Прикінцевих положень Закону пропонується виключити.  
Враховано редакційно   2. Цей Закон поширюється крім міст, що визначені в додатку до Загальнодержавної програми розвитку малих міст (далі Програма), також на населені пункти з чисельністю населення до 50 тисяч, яким у встановленому порядку надано статус міста і які такого статусу не позбавлені.  
7. 3. Кабінету Міністрів України при розробці проектів законів України про Державний бюджет України на 2004 рік та на наступні роки передбачати видатки на адресне фінансування заходів, які визначені Програмою і мають загальнодержавне значення, на відшкодування в повному обсязі втрат місцевих бюджетів, зумовлених дією законів України про надання пільг певним категоріям громадян, а також видатки на субвенції для виконання програм розвитку малих міст.      3. Кабінету Міністрів України при розробці проектів законів України про Державний бюджет України на 2004 рік та на наступні роки передбачати видатки на адресне фінансування заходів, які визначені Програмою і мають загальнодержавне значення, на відшкодування в повному обсязі втрат місцевих бюджетів, зумовлених дією законів України про надання пільг певним категоріям громадян, а також видатки на субвенції для виконання програм розвитку малих міст.  
8. 4. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців після набрання чинності цим Законом:      4. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців після набрання чинності цим Законом:  
9. підготувати та внести до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність із цим Законом;      підготувати та внести до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність із цим Законом;  
10. внести до Верховної Ради України законопроекти про податок на нерухомість, передбачивши, що кошти, одержані від справляння цього податку, є доходами місцевих бюджетів сіл, селищ та міст; про внесення змін до Бюджетного кодексу України стосовно регулювання доходів місцевих бюджетів з джерел оподаткування, яке повинно здійснюватися шляхом законодавчого закріплення нижнього та верхнього розмірів ставок податків, що спрямовуються до бюджету відповідної територіальної громади (визначення розміру ставок для категорій населених пунктів має встановлюватися законом про Державний бюджет України на відповідний рік); про внесення змін до законів України у сфері оподаткування стосовно вдосконалення податкового навантаження.      внести до Верховної Ради України законопроекти про податок на нерухомість, передбачивши, що кошти, одержані від справляння цього податку, є доходами місцевих бюджетів сіл, селищ та міст; про внесення змін до Бюджетного кодексу України стосовно регулювання доходів місцевих бюджетів з джерел оподаткування, яке повинно здійснюватися шляхом законодавчого закріплення нижнього та верхнього розмірів ставок податків, що спрямовуються до бюджету відповідної територіальної громади (визначення розміру ставок для категорій населених пунктів має встановлюватися законом про Державний бюджет України на відповідний рік); про внесення змін до законів України у сфері оподаткування стосовно вдосконалення податкового навантаження.  
11. ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ МАЛИХ МІСТ      ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ МАЛИХ МІСТ  
12. Розділ ІІІ. Основні напрями забезпечення комплексного розвитку малих міст      Розділ ІІІ. Основні напрями забезпечення комплексного розвитку малих міст  
13. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реалізації Загальнодержавної програми розвитку малих міст      ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реалізації Загальнодержавної програми розвитку малих міст  
14. Завдання: 1. Формування економічної політики щодо розвитку малих міст та визначення додаткових джерел фінансування заходів Програми Зміст заходу: Внесення до Верховної Ради України пропозицій про зміни до:- Бюджетного кодексу України та законів України, які встановлюють систему оподаткування стосовно формування бюджетів малих міст, ефективного використання для цілей їх розвитку місцевих ресурсів та консолідації коштів на виконання заходів, передбачених Загальнодержавною програмою розвитку малих міст, включаючи направлення на зазначені цілі 50 відсотків відрахувань від податку на прибуток підприємств недержавної форми власності, 100 відсотків податків усіх новоутворених підприємств з виробництва товарів чи послуг протягом трьох років їх діяльності та 20 відсотків податку на прибуток інших підприємств, що розташовані на території цих міст, а також 100 відсотків прибуткового податку з громадян і плати за землю та 50 відсотків податку з власників транспортних засобів;   -2- Президент України
Пунктом 1 підрозділу "Основні завдання центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реалізації Загальнодержавної програми розвитку малих міст" розділу ІІІ Програми передбачено внесення Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України пропозицій про зміни до Бюджетного кодексу України та законів України, які встановлюють систему оподаткування, щодо формування бюджетів малих міст. Пропонується передбачити спрямування до бюджетів малих міст, зокрема, 50 відсотків відрахувань від податку на прибуток підприємств недержавної форми власності, 20 відсотків податку на прибуток Інших підприємств, що розташовані на території цих міст, 100 відсотків прибуткового податку з громадян і штати за землю та 50 відсотків податку з власників транспортних засобів. Наведене призведе до перерозподілу бюджетних ресурсів на користь малих міст, що погіршить забезпечення фінансовими ресурсами інших місцевих бюджетів. За попередніми розрахунками Кабінету Міністрів України, в разі спрямування до бюджетів малих міст тільки 50 відсотків податку на прибуток підприємств недержавної форми власності та 20 відсотків податку на прибуток інших підприємств, що розташовані на території цих міст, втрати Державного бюджету України у 2004 році становитимуть близько 1, 5 млрд, гривень. При цьому слід зазначити, що податок на прибуток є одним Із джерел дотацій вирівнювання, які надаються місцевим бюджетам з Державного бюджету України. Таким чином, пропоновані зміни не узгоджуються з частиною третьою статті 95 Конституції України та пунктом 2 частини першої статті 7 Бюджетного кодексу України, за якими на державу покладено обов'язок забезпечувати збалансованість бюджету України. З огляду на викладене пропонується у пункті 1 підрозділу "Основні завдання центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реалізації Загальнодержавної програми розвитку малих міст" розділу ІІІ Програми слова і цифри "50 відсотків відрахувань від податку на прибуток підприємств недержавної форми власності", "та 20 відсотків податку на прибуток Інших підприємств, що розташовані на території цих міст, а також 100 відсотків прибуткового податку з громадян і плати за землю та 50 відсотків податку з власників транспортних засобів" виключити.  
Відхилено   Завдання: 1. Формування економічної політики щодо розвитку малих міст та визначення додаткових джерел фінансування заходів Програми Зміст заходу: Внесення до Верховної Ради України пропозицій про зміни до:- Бюджетного кодексу України та законів України, які встановлюють систему оподаткування стосовно формування бюджетів малих міст, ефективного використання для цілей їх розвитку місцевих ресурсів та консолідації коштів на виконання заходів, передбачених Загальнодержавною програмою розвитку малих міст, включаючи направлення на зазначені цілі 50 відсотків відрахувань від податку на прибуток підприємств недержавної форми власності, 100 відсотків податків усіх новоутворених підприємств з виробництва товарів чи послуг протягом трьох років їх діяльності та 20 відсотків податку на прибуток інших підприємств, що розташовані на території цих міст, а також 100 відсотків прибуткового податку з громадян і плати за землю та 50 відсотків податку з власників транспортних засобів;  
15. Розділ ІV. Механізм реалізації завдань програми Фінансове забезпечення Програми Додатково, після набрання чинності відповідним законодавством, у бюджетах малих міст на зазначені цілі будуть передбачатися бюджети розвитку за рахунок 100 відсотків податків усіх новоутворених на їх території підприємств з виробництва товарів та послуг протягом трьох років, 100 відсотків прибуткового податку з громадян та плати за землю, 50 відсотків податку на прибуток підприємств недержавної форми власності, 20 відсотків від податку на прибуток інших підприємств, розташованих на території міста, та 50 відсотків податку з власників транспортних засобів.   -3- Президент України
З таких самих підстав у абзаці двадцятому підрозділу "Фінансове забезпечення Програми" розділу ІV Програми слід виключити слова І цифри "100 відсотків прибуткового податку з громадян та плати за землю, 50 відсотків на прибуток підприємств недержавної форми власності, 20 відсотків від податку на прибуток інших підприємств, розташованих на території міста, та 50 відсотків податку з транспортних засобів".  
Відхилено   Розділ ІV. Механізм реалізації завдань програми Фінансове забезпечення Програми Додатково, після набрання чинності відповідним законодавством, у бюджетах малих міст на зазначені цілі будуть передбачатися бюджети розвитку за рахунок 100 відсотків податків усіх новоутворених на їх території підприємств з виробництва товарів та послуг протягом трьох років, 100 відсотків прибуткового податку з громадян та плати за землю, 50 відсотків податку на прибуток підприємств недержавної форми власності, 20 відсотків від податку на прибуток інших підприємств, розташованих на території міста, та 50 відсотків податку з власників транспортних засобів.  
16. Фінансування Програми здійснюватиметься також за рахунок зовнішніх і внутрішніх запозичень, грантів міжнародних організацій, благодійних внесків, коштів міжнародних програм, введення податку на нерухомість тощо.   -4- Президент України
Поряд із цим в абзаці двадцять п'ятому цього ж підрозділу Програми зазначено, що фінансування передбачених нею заходів може здійснюватися, зокрема, за рахунок зовнішніх і внутрішніх запозичень. Це суперечить частинам першій та другій статті 15 Бюджетного кодексу України, якими визначено, що державні внутрішні та зовнішні запозичення, внутрішні запозичення Автономної Республіки Крим, внутрішні та зовнішні запозичення органів місцевого самоврядування не можуть використовуватися для забезпечення фінансовими ресурсами поточних видатків держави, за винятком випадків, коли це необхідно для збереження загальної економічної рівноваги. Тому в абзаці двадцять п'ятому підрозділу "Фінансове забезпечення Програми" розділу ІV Програми слова "внутрішніх і зовнішніх запозичень" пропонується виключити.  
Враховано частково   Фінансування Програми здійснюватиметься також за рахунок внутрішніх запозичень, грантів міжнародних організацій, благодійних внесків, коштів міжнародних програм, введення податку на нерухомість тощо.  
    -5- Президент України
І нарешті, у Програмі та у додатках до неї наведено статистичні дані за станом на 1 січня 2001 року, тоді як у грудні 2001 року було проведено Всеукраїнський перепис населення, результати якого й слід було б використати у цій Програмі.  
Відхилено