Кількість абзаців - 69 Таблиця поправок


Про рентні платежі на нафту і природний газ (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ Про рентні платежі за нафту і природний газ   -1- Президент України
За розрахунками Міністерства фінансів України, застосування пропонованої Законом методики розрахунку рентних платежів за нафту і природний газ призведе до зменшення надходжень до державного бюджету у наступному році в обсязі 381,7 млн. грн., які вже враховано в доходній частині прийнятого Верховною Радою України в першому читанні проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік".  
Враховано До Закону внесено рентні платежі за газовий конденсат та збільшено ставки рентних платежів за нафту і природний газ. Це призводить до того, що втрати бюджету у разі введення в дію Закону зменшаться (до 215 млн. грн.) і матимуть місце лише за рахунок природного газу власного видобутку, який йде на потреби населення за регульованими цінами. За умови економічно обґрунтованого збільшення регульованої ціни газу втрати бюджету відповідно зменшаться.  ЗАКОН УКРАЇНИ Про рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат  
1. Цей Закон визначає поняття, розміри та порядок сплати рентних платежів за видобуті нафту і природний газ в Україні, контроль за правильністю їх обчислення і сплати та відповідальність платників таких платежів.      Цей Закон визначає поняття, розміри та порядок сплати рентних платежів за видобуті нафту, природний газ і газовий конденсат в Україні, контроль за правильністю їх обчислення і сплати та відповідальність платників таких платежів.  
2. Розділ І ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ      Розділ І ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
3. Стаття 1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:   -2- Президент України
Визначення загальнодержавних обов'язкових платежів за видобуті нафту і природний газ як "рентні платежі" не узгоджується з правовою природою ренти, яка належить до договірних зобов'язань і засади якої визначено главою 56 Цивільного кодексу України, який набирає чинності з 1 січня 2004 року. Так, згідно зі статтею 731 Цивільного кодексу України за договором ренти одна сторона (одержувач ренти) передає другій стороні (платникові ренти) у власність майно, а платник ренти взамін цього зобов'язується періодично виплачувати одержувачеві ренту у формі певної грошової суми або в іншій формі.  
Відхилено Посилання на Цивільний кодекс України є неправомірним, оскільки: 1) Цивільний кодекс України ще не введено у дію і посилання на нього є некоректним; 2) Закон України "Про систему оподаткування" відносить рентні платежі до загальнодержавних податків, зборів (обов'язкових платежів); 3) сам Цивільний кодекс України (пункт 2 статті 1) встановлює, що цивільне законодавство не застосовується до податкових відносин, які виникають з приводу сплати рентних платежів.  Стаття 1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:  
4. рентні платежі за нафту і природний газ ( загальнодержавні обов'язкові платежі, які сплачуються з вартості обсягів нафти і природного газу, видобутих у межах території України;      рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат ( загальнодержавні обов'язкові платежі, які сплачуються з вартості обсягів нафти, природного газу і газового конденсату, видобутих у межах території України;  
5. Середній дебіт свердловин на родовищі ( середній по родовищу обсяг видобутку нафти або природного газу з кожної з діючих на родовищі свердловин експлуатаційного фонду у звітному податковому періоді, визначений як частка від ділення фактичного обсягу видобутку нафти або природного газу на родовищі у звітному податковому періоді на сумарну кількість відпрацьованих у цьому періоді свердловиноднів;      середній дебіт свердловин на родовищі ( середній по родовищу обсяг видобутку нафти, природного газу або газового конденсату з кожної з діючих на родовищі свердловин експлуатаційного фонду у звітному податковому періоді, визначений як частка від ділення фактичного обсягу видобутку нафти, природного газу або газового конденсату на родовищі у звітному податковому періоді на сумарну кількість відпрацьованих у цьому періоді свердловиноднів;  
6. середня глибина свердловин на родовищі ( частка від ділення загального метражу глибини діючих свердловин експлуатаційного фонду на родовищі у звітному податковому періоді на кількість цих свердловин.      середня глибина свердловин на родовищі ( частка від ділення загального метражу глибини діючих свердловин експлуатаційного фонду на родовищі у звітному податковому періоді на кількість цих свердловин.  
7. Стаття 2. Платники рентних платежів за нафту і природний газ, об'єкти і ставки рентних платежів за нафту і природний газ, порядок їх обчислення і сплати не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім законів про внесення змін до цього Закону.      Стаття 2. Платники рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат, об'єкти і ставки рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат, порядок їх обчислення і сплати не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім законів про внесення змін до цього Закону.  
8. Розділ ІІ ПЛАТНИКИ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ І ПРИРОДНИЙ ГАЗ, ОБ'ЄКТИ ТА БАЗА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ І ПРИРОДНИЙ ГАЗ      Розділ ІІ ПЛАТНИКИ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ, ПРИРОДНИЙ ГАЗ І ГАЗОВИЙ КОНДЕНСАТ, ОБ'ЄКТИ ТА БАЗА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ, ПРИРОДНИЙ ГАЗ І ГАЗОВИЙ КОНДЕНСАТ  
9. Стаття 3. Платниками рентних платежів за нафту і природний газ є суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють видобуток нафти чи природного газу в межах території України та зареєстровані платниками податку.      Стаття 3. Платниками рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат є суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють видобуток нафти природного газу чи газового конденсату в межах території України та зареєстровані платниками податку.  
10. Стаття 4. Об'єктом оподаткування для рентних платежів за нафту і природний газ є обсяги нафти і природного газу, видобуті в межах території України у звітному податковому періоді, за винятком обсягів фактичних втрат і виробничо-технологічних витрат нафти і природного газу при їх видобуванні, підготовці до транспортування і транспортуванні, але не більше нормативних обсягів втрат і виробничо-технологічних витрат.      Стаття 4. Об'єктом оподаткування для рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат є обсяги нафти, природного газу і газового конденсату, видобуті в межах території України у звітному податковому періоді, за винятком обсягів фактичних втрат і виробничо-технологічних витрат нафти, природного газу і газового конденсату при їх видобуванні, підготовці до транспортування і транспортуванні, але не більше нормативних обсягів втрат і виробничо-технологічних витрат.  
11. Перелік та порядок визначення розмірів нормативних втрат та виробничо-технологічних витрат нафти і природного газу при їх видобуванні, підготовці до транспортування і транспортуванні встановлюються органом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.      Перелік та порядок визначення розмірів нормативних втрат та виробничо-технологічних витрат нафти, природного газу і газового конденсату при їх видобуванні, підготовці до транспортування і транспортуванні встановлюються органом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.  
12. Стаття 5. Базою оподаткування для рентних платежів за нафту і природний газ є вартість обсягів видобутих нафти і природного газу, визначених статтею 4 цього Закону.      Стаття 5. Базою оподаткування для рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат є вартість обсягів видобутих нафти, природного газу і газового конденсату, визначених статтею 4 цього Закону.  
13. Вартість обсягів нафти і природного газу визначається за договірними або регульованими цінами, але не нижчими за звичайні ціни, без урахування вартості послуг на постачання і транспортування та податку на додану вартість (ПДВ).   -3- Президент України
У запропонованому Законі вартість обсягів нафти та природного газу визначається за договірними або регульованими цінами, але не нижчими за звичайні ціни. Відповідно ж до Закону України "Про оподат-кування прибутку підприємств" звичайна ціна - це ціна продажу товарів, визначена сторонами договору. Тобто застосування у Законі, який надійшов на підпис, терміну "звичайна ціна" означає ціну продажу нафти та природ-ного газу, що встановлюється продавцем, який одночасно є платником рентної плати. Це веде до того, що платник рентної плати може сам встановлювати звичайну ціну (крім ціни, що підлягає державному регулюванню), при цьому значно її знижувати, а отже - знижувати (мінімізувати) свої зобов'язання за рентними платежами.  
Враховано термін "звичайна ціна" замінено на "середні ринкові ціни у звітному податковому періоді", порядок визначення яких встановлюється органом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.  Вартість обсягів нафти, природного газу і газового конденсату визначається за договірними цінами, але не нижчими за середні ринкові ціни у звітному податковому періоді, або за регульованими цінами, без урахування вартості послуг на постачання і транспортування та податку на додану вартість (ПДВ). Порядок визначення середніх ринкових цін встановлюється органом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.  
14. Стаття 6. Рентні платежі за нафту і природний газ включаються до їх ціни (без ПДВ) у звітному податковому періоді, в якому відбувся видобуток продукції нафтогазовидобувними підприємствами.      Стаття 6. Рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат включаються до їх ціни (без ПДВ) у звітному податковому періоді, в якому відбувся видобуток продукції нафтогазовидобувними підприємствами.  
15. Розділ ІІІ СТАВКИ, СТРОКИ І ПОРЯДОК СПЛАТИ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ І ПРИРОДНИЙ ГАЗ      Розділ ІІІ СТАВКИ, СТРОКИ І ПОРЯДОК СПЛАТИ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ, ПРИРОДНИЙ ГАЗ І ГАЗОВИЙ КОНДЕНСАТ  
16. Стаття 7. Рентні платежі за нафту і природний газ визначаються виходячи з обсягів видобутих нафти і природного газу, гірничо-геологічних умов їх видобутку та ціни реалізації.      Стаття 7. Рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат визначаються, виходячи з обсягів видобутих нафти, природного газу і газового конденсату, гірничо-геологічних умов їх видобутку та ціни реалізації.  
17. Сума рентних платежів за нафту і природний газ, що підлягає сплаті платником рентних платежів за нафту і природний газ, розраховується за формулою:      Сума рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат, що підлягає сплаті платником рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат, розраховується за формулою:  
18. Р= (О х С х Цф)/100 + О х (1 - С/100) х (Цф - Цб х Іі/100) х (1 - П/100) х К   -4- Президент України
Стаття 7 Закону містить не характерні для законів громіздкі формули та таблиці, складові яких чітко не визначено, зокрема, це стосується диференційованої ставки рентних платежів за нафту і природний газ. Така методика невиправдано ускладнить контроль за правильністю обчислення рентних платежів. Ставки рентних платежів за нафту і природний газ збільшено. Крім того, збільшена залежність диференційованої ставки рентних платежів від глибини свердловин, що буде стимулювати розробку нових родовищ із значною глибиною залягання.  
Відхилено застосована у Законі методика визначення рентних платежів від-повідає економічній сутності ренти - необхідності вилучення на користь держави частини надприбутку, отриманого нафтогазовидобувними підприємствами внаслідок, у першу чергу, зміни цін на вуглеводні. Права частина застосованої формули розрахунку рентних платежів математично описує саме такий перерозподіл. Будь-яке спрощення формули призведе до невірного відображення економічної сутності рентних платежів.  Р= (О х С х Цф)/100 + О х (1 - С/100) х (Цф - Цб х Іі/100) х (1 - П/100) х К  
19. де О ( обсяг видобутих нафти або природного газу платником рентних платежів за нафту і природний газ у звітному податковому періоді, за винятком обсягів фактичних втрат і виробничо-технологічних витрат, обсягів нафти або природного газу, реалізованих за регульованими цінами, та обсягів понад базові обсяги нафти і природного газу, видобутих з родовищ, що мають важковидобувні та виснажені запаси, тонн або 1000 куб.м;      де О ( обсяг видобутих нафти, природного газу або газового конденсату платником рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат у звітному податковому періоді, за винятком обсягів фактичних втрат і виробничо-технологічних витрат, обсягів нафти, природного газу або газового конденсату, реалізованих за регульованими цінами, та обсягів понад базові обсяги нафти, природного газу і газового конденсату, видобутих з родовищ, що мають важковидобувні та виснажені запаси, тонн або 1000 куб.м;  
20. С ( середньозважена ставка рентних платежів за нафту і природний газ (відсотків), що визначається за окремою формулою, наведеною нижче;      С ( середньозважена ставка рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат (відсотків), що визначається за окремою формулою, наведеною нижче;  
21. ЦФ ( середньозважена ціна нафти або природного газу, за якою платник рентних платежів реалізує продукцію у звітному податковому періоді, за винятком продукції, що реалізується за регульованими цінами (без ПДВ), гривень за тонну або гривень за 1000 куб.м;      ЦФ ( середньозважена ціна нафти, природного газу або газового конденсату, за якою платник рентних платежів реалізує продукцію у звітному податковому періоді, за винятком продукції, що реалізується за регульованими цінами (без ПДВ), гривень за тонну або гривень за 1000 куб.м;  
22. Цб ( базове значення ціни за нафту або природний газ (без ПДВ), гривень за тонну або гривень за 1000 куб.м. Для нафти Цб = 650 гривень за тонну (без ПДВ). Для природного газу Цб = 250 гривень за 1000 куб.м (без ПДВ);      Цб ( базове значення ціни за нафту, природний газ або газовий конденсат (без ПДВ), гривень за тонну або гривень за 1000 куб.м. Для нафти Цб = 600 гривень за тонну (без ПДВ). Для природного газу Цб = 275 гривень за 1000 куб.м (без ПДВ). Для газового конденсату Цб = 760 гривень за тонну (без ПДВ).  
23. Іі ( річний індекс інфляції, відсотків;      Іі ( річний індекс інфляції, відсотків;  
24. П ( ставка податку на прибуток підприємств, відсотків;      П ( ставка податку на прибуток підприємств, відсотків;  
25. К ( коефіцієнт розподілу надприбутку між державою та нафтогазовидобувним підприємством, К = 0,5.      К ( коефіцієнт розподілу надприбутку між державою та нафтогазовидобувним підприємством, К = 0,5.  
26. Середньозважена ставка рентних платежів за нафту і природний газ (відсотків) визначається за формулою:      Середньозважена ставка рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат (відсотків) визначається за формулою:  
27. С=∑ (Оn×Сіnln)/∑Оn,      С=∑ (Оn×Сіnln)/∑Оn,  
28. де Оn ( обсяг нафти або природного газу, видобутий з n-го родовища у звітному податковому періоді, тонн або 1000 куб.м;      де Оn ( обсяг нафти, природного газу або газового конденсату, видобутий з n-го родовища у звітному податковому періоді, тонн або 1000 куб.м;  
29. ( диференційована ставка рентних платежів за нафту і природний газ для n-го родовища з і-тим середнім дебітом нафти або природного газу та з l-тою середньою глибиною свердловин на родовищі, що визначається згідно з таблицями 1 та 2, відсотків.      ( диференційована ставка рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат для n-го родовища з і-тим середнім дебітом нафти, природного газу або газового конденсату та з l-тою середньою глибиною свердловин на родовищі, що визначається згідно з таблицями 1 та 2, відсотків.  
30. Таблиця 1 Диференційовані ставки рентного платежу для природного газу (Сіl)      Таблиця 1 Диференційовані ставки рентного платежу для природного газу та газового конденсату (Сіl), відсотків  
31. Середня глибина свердло-вин на родови-щі, м Середній по родовищу дебіт газу однієї експлуатаційної свердловини (Д), 1000 м-3 за добу      Середня глибина свердловин на родовищі, м Середній по родовищу дебіт однієї експлуатаційної свердловини (Д), 1000 м-3 за добу або тонн за добу  
32. до 50 включно від 50 до 150 включно від 150 до 400 включно Більше 400      до 10 включно від 10 до 50 включно від 50 до 200 включно більше 200  
33. до 2000 включно 0,28 ( Д 14+0,06 ( (Д-50) 20+0,004 ( (Д-150) 21 від-соток      до 2000 включно 1,8 ( Д 18+0,18 ( (Д-10) 25+0,033 ( (Д-50) 30 відсот-ків  
34. від 2000 до 3000 включно 0,24 ( Д 12+0,05 ( (Д-50) 17+0,004 ( (Д-150) 18 від-сотків      від 2000 до 3000 включно 1,25 ( Д 12,5+0,16 ( (Д-10) 19+0,027 ( (Д-50) 23 відсот-ки  
35. від 3000 до 4000 включно 0,21 ( Д 10,5+0,04 ( (Д-50) 14,5+0,004 ( (Д-150) 15,5 від-сотка      від 3000 до 4000 включно 0,85 ( Д 8,5+0,14 ( (Д-10) 14+0,020 ( (Д-50) 17 відсот-ків  
36. від 4000 до 5000 включно 0,19 ( Д 9,5+0,03 ( (Д-50) 12,5+0,004 ( (Д-150) 13,5 від-сотка      від 4000 до 4500 включно 0,5 ( Д 5+0,1 ( (Д-10) 9+0,013 ( (Д-50) 11 відсот-ків  
37. Більше 5000 0,18 ( Д 9+0,02 ( (Д-50) 11+0,004 ( (Д-150) 12 від-сотків      від 4500 до 5000 включно 0,2 ( Д 2+0,05 ( (Д-10) 4+0,007 ( (Д-50) 5 відсот-ків  
38. Таблиця 2 Диференційовані ставки рентного платежу для нафти (Сіl)      Таблиця 2 Диференційовані ставки рентного платежу для нафти (Сіl), відсотків  
39. Середня глибина свердловин на родовищі, м Середній по родовищу дебіт нафти однієї експлуатаційної свердловини (Д), т за добу      Середня глибина свердловин на родовищі, м Середній по родовищу дебіт нафти однієї експлуатаційної свердловини (Д), тонн за добу  
40. до 5 включно від 5 до 25 включно від 25 до 100 включно більше 100      до 5 включно від 5 до 25 включно Від 25 до 100 включно більше 100  
41. до 2000 включно 2,0 ( Д 10,0+0,200 ( (Д-5) 14,0+0,080 ( (Д-25) 20 від-сотків      до 2000 включно 3,6 ( Д 18+0,35 ( (Д-5) 25+0,067 ( (Д-25) 30 відсотків  
42. від 2000 до 3000 включно 1,6 ( Д 8,0+0,225 ( (Д-5) 12,5+0,087 ( (Д-25) 19 від-сотків      від 2000 до 3000 включно 2,6 ( Д 13+0,30 ( (Д-5) 19+0,053 ( (Д-25) 23 відсотки  
43. від 3000 до 4000 включно 1,2 ( Д 6,0+0,250 ( (Д-5) 11,0+0,093 ( (Д-25) 18 від-сотків      від 3000 до 4000 включно 1,8 ( Д 9+0,25 ( (Д-5) 14+0,040 ( (Д-25) 17 відсотків  
44. від 4000 до 5000 включно 0,8 ( Д 4,0+0,275 ( (Д-5) 9,5+0,100 ( (Д-25) 17 від-сотків      від 4000 до 4500 включно 1,1 ( Д 5,5+0,18 ( (Д-5) 9+0,027 ( (Д-25) 11 відсотків  
45. більше 5000 0,4 ( Д 2,0+0,300 ( (Д-5) 8,0+0,107 ( (Д-25) 16 від-сотків      від 4500 до 5000 включно 0,5 ( Д 2,5+0,08 ( (Д-5) 4+0,013 ( (Д-25) 5 відсотків  
46. У разі отримання при розрахунку рентних платежів від'ємного значення сума рентних платежів за нафту і природний газ дорівнює нулю.   -5- Президент України
Закон допускає отримання від'ємного значення при розрахунку рентних платежів. У такому разі сума рентних платежів за нафту і природний газ дорівнюватиме нулю (стаття 7 Закону).  
Враховано здійснено зменшення базового значення ціни на нафту до 600 грн./т (без ПДВ), що остаточно унеможливлює отримання від'ємного значення при розра-хунках рентних платежів за нафту для чинних і прогнозованих цін. Крім того, базова ціна природного газу приведена у відповідність до ринкової ціни на газ (275 грн. за 1000 куб.м) Положення про отримання від'ємного значення при розрахунку рентних платежів виключено   
47. Стаття 8. Для обсягів нафти або природного газу, що реалізуються за регульованими цінами, які встановлюються відповідними державними органами, розрахунок рентних платежів на нафту і природний газ проводиться окремо за формулою:      Стаття 8. Для обсягів нафти, природного газу або газового конденсату, що реалізуються за регульованими цінами, які встановлюються відповідними державними органами, розрахунок рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат проводиться окремо за формулою:  
48. Р=Ор&tіmеs;С&tіmеs;Цр/100,      Р=Ор&tіmеs;С&tіmеs;Цр/100,  
49. де ОР ( обсяг нафти або природного газу, що реалізується за регульованими цінами у звітному податковому періоді, тонн або 1000 м-3. Обсяги нафти або природного газу, що реалізуються за регульованими цінами у звітному податковому періоді, встановлюються органом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України;      де ОР ( обсяг нафти, природного газу або газового конденсату, що реалізується за регульованими цінами у звітному податковому періоді, тонн або 1000 м-3. Обсяги нафти, природного газу або газового конденсату, що реалізуються за регульованими цінами у звітному податковому періоді, встановлюються органом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України;  
50. ЦР ( регульована ціна (без ПДВ та вартості послуг з транспортування і постачання), гривень за тонну або гривень за 1000 м-3.      ЦР ( регульована ціна (без ПДВ та вартості послуг з транспортування і постачання), гривень за тонну або гривень за 1000 м-3.  
51. Стаття 9. Розмір сум рентних платежів за нафту і природний газ, що підлягають сплаті, визначається платниками рентних платежів за нафту і природний газ самостійно.      Стаття 9. Розмір сум рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат, що підлягають сплаті, визначається платниками рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат самостійно.  
52. Звітний податковий період для рентних платежів за нафту і природний газ дорівнює календарному місяцю.      Звітний податковий період для рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат дорівнює календарному місяцю.  
53. Розрахунки рентних платежів за нафту і природний газ складаються платниками щомісяця (окремо за кожним видом продукції) і подаються до органів державної податкової служби за місцезнаходженням платника рентних платежів за нафту і природний газ протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного податкового періоду.      Розрахунки рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат складаються платниками щомісяця (окремо за кожним видом продукції) і подаються до органів державної податкової служби за місцезнаходженням платника рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного податкового періоду.  
54. По закінченні звітного року платник рентних платежів за нафту і природний газ коригує суму розрахованих протягом року рентних платежів з урахуванням фактичних цін на нафту і природний газ, включаючи результат коригування до суми нарахованих рентних платежів у перший місяць наступного року.      По закінченні звітного року платник рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат коригує суму розрахованих протягом року рентних платежів з урахуванням фактичних цін на нафту, природний газ і газовий конденсат, включаючи результат коригування до суми нарахованих рентних платежів у перший місяць наступного року.  
55. Стаття 10. Сума рентних платежів за нафту і природний газ у повному обсязі, обчислена відповідно до розрахунку за звітний місяць, повинна бути внесена платником до Державного бюджету України протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання розрахунку рентних платежів за нафту і природний газ.      Стаття 10. Сума рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат у повному обсязі, обчислена відповідно до розрахунку за звітний місяць, повинна бути внесена платником до Державного бюджету України протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання розрахунку рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат.  
56. Розділ ІV ПІЛЬГИ ЩОДО СПЛАТИ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ І ПРИРОДНИЙ ГАЗ      Розділ ІV ПІЛЬГИ ЩОДО СПЛАТИ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ, ПРИРОДНИЙ ГАЗ І ГАЗОВИЙ КОНДЕНСАТ  
57. Стаття 11. Від оподаткування рентними платежами за нафту і природний газ звільняються обсяги нафти і природного газу:      Стаття 11. Від оподаткування рентними платежами за нафту, природний газ і газовий конденсат звільняються обсяги нафти, природного газу і газового конденсату:  
58. видобуті в межах територіальних вод і виключної (морської) економічної зони України;      видобуті в межах територіальних вод і виключної (морської) економічної зони України; видобуті з родовищ, що залягають на глибині понад 5000 метрів;  
59. понад базові обсяги нафти і природного газу, видобуті з родовищ, затверджених Кабінетом Міністрів України як такі, що мають важковидобувні та виснажені запаси.      понад базові обсяги нафти, природного газу і газового конденсату, видобуті з родовищ, затверджених Кабінетом Міністрів України як такі, що мають важковидобувні та виснажені запаси.  
60. Розділ V ПОРЯДОК ВИРІШЕННЯ СПОРІВ      Розділ V ПОРЯДОК ВИРІШЕННЯ СПОРІВ  
61. Стаття 12. Спори, що виникають з питань застосування положень, передбачених цим Законом, вирішуються в порядку, встановленому чинним законодавством України.      Стаття 12. Спори, що виникають з питань застосування положень, передбачених цим Законом, вирішуються в порядку, встановленому чинним законодавством України.  
62. Розділ VІ ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ      Розділ VІ ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
63. Стаття 13. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2004 року.   -6- Президент України
Набрання чинності Законом, що надійшов на підпис, з 1 січня 2004 року, як це передбачено частиною першою статті 13 цього Закону, не відповідає вимогам частини третьої статті 27 Бюджетного кодексу України, згідно з якою закони України, які впливають на формування доходної та видаткової частини бюджетів, повинні бути офіційно оприлюднені до 15 серпня року, що передує плановому.  
Враховано   Стаття 13. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2004 року, за винятком Розділу ІІІ, який вступає в дію з 1 січня 2005 року. .  
64. З дня набрання чинності цим Законом припиняється відповідно до пункту 4 розділу ХV "Перехідні положення" Конституції України дія Указу Президента України від 21 грудня 1994 року № 785/94 "Про встановлення рентної плати за нафту і природний газ, що видобуваються в Україні".   -7- Президент України
Частиною другою статті 13 Закону визначено, що з дня набрання чинності цим Законом відповідно до пункту 4 розділу ХV "Перехідні положення" Конституції України припиняється дія Указу Президента України від 21 грудня 1994 року № 785 "Про встановлення рентної плати за нафту і природний газ, що видобуваються в Україні". Така норма суперечить Конституції України, яка не надає Верховній Раді України права скасовувати акти Президента України. Слід також зауважити, що норми пункту 4 розділу ХV "Перехідні положення" Конституції України, прийнятої у 1996 році, ніяким чином не стосуються зазначеного Указу, виданого у 1994 році.  
Враховано    
65. Кабінету Міністрів України у двомісячний термін з дня набрання чинності цим Законом:      Кабінету Міністрів України у двомісячний термін з дня набрання чинності цим Законом:  
66. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;      привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;  
67. забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;      забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;  
68. відповідно до компетенції забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом.      відповідно до компетенції забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом