Кількість абзаців - 10 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України "Про врегулювання заборгованості за вкладами фізичних осіб вкладників та інших кредиторів Акціонерного комерційного агропромислового банку "Україна" (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. З А К О Н У К Р А Ї Н И      З А К О Н У К Р А Ї Н И  
1. Про внесення змін до Закону України "Про врегулювання заборгованості за вкладами фізичних осіб вкладників та інших кредиторів Акціонерного комерційного агропромислового банку "Україна"      Про внесення змін до Закону України "Про врегулювання заборгованості за вкладами фізичних осіб вкладників та інших кредиторів Акціонерного комерційного агропромислового банку "Україна"  
2. Верховна Рада України постановляє:      Верховна Рада України постановляє:  
3. 1. Внести до статті 1 Закону України "Про врегулювання заборгованості за вкладами фізичних осіб-вкладників та інших кредиторів Акціонерного комерційного агропромислового банку "Україна" (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 32, ст. 224) такі зміни:      1. Внести до статті 1 Закону України "Про врегулювання заборгованості за вкладами фізичних осіб-вкладників та інших кредиторів Акціонерного комерційного агропромислового банку "Україна" (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 32, ст. 224) такі зміни:  
4. 1) пункт 3 викласти в такій редакції: "3) у третю чергу задовольняються вимоги кредиторів у такому порядку: а) організації, які займаються благодійною діяльністю, здійснюють допомогу інвалідам, дітям-сиротам, людям похилого віку, особам, які залишились без догляду і опіки, інвалідам, ветеранам війни та особам, що постраждали від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; б) бюджетні організації, а саме: лікарні; середні, музичні, технічні школи, школи мистецтв, професійно-технічні училища, дитячі заклади; фонд соціального страхування населення; фонд зайнятості населення; в) громадські організації; г) приватні підприємці; д) садівничі товариства; е) профспілкові комітети усіх рівнів; є) релігійні організації; ж) міські ради міст районного підпорядкування; з) сільські ради; и) всі інші кредитори пропорційно сумі вимог, що належать кожному кредитору третьої черги.      пункт 3 викласти в такій редакції: "3) у третю чергу задовольняються вимоги кредиторів у такому порядку: а) організації, які займаються благодійною діяльністю, здійснюють допомогу інвалідам, дітям-сиротам, людям похилого віку, особам, які залишились без догляду і опіки, інвалідам, ветеранам війни та особам, що постраждали від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; б) бюджетні організації, а саме: лікарні; середні, музичні, технічні школи, школи мистецтв, професійно-технічні училища, дитячі заклади; фонд соціального страхування населення; фонд зайнятості населення; в) громадські організації; г) приватні підприємці; д) садівничі товариства; е) профспілкові комітети усіх рівнів; є) релігійні організації; ж) міські ради міст районного підпорядкування; з) сільські ради; и) всі інші кредитори пропорційно сумі вимог, що належать кожному кредитору третьої черги.  
5. 2) доповнити пунктами 4-6 такого змісту: 4) Припинити нарахування відсотків по виданих банком кредитах з моменту відкликання у банку банківської ліцензії.   -1- Президент України
Законом пропонується припинити нарахування відсотків по виданих банком кредитах з моменту відкликання у банку банківської ліцензії (абзац другий пункту 2 статті 1 Закону). Така пропозиція не відповідає нормам частини першої статті 599 Цивільного кодексу України, згідно з яким зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Оскільки банківська ліцензія за рішенням Правління Національного банку України була відкликана ще 16 липня 2001 року, наведене положення Закону надає йому зворотну дію в часі. Це не відповідає статті 58 Конституції України, якою визнано, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ураховуючи зазначене, абзац другий пункту 2 статті 1 пропонується виключити.  
Враховано   2) доповнити пунктом 4 такого змісту:  
6. 5) Боргові зобов'язання держави перед банком (в обсязі заборгованості за кредитами, наданими на виконання державних програм та під гарантію Уряду) і банку перед державою виконати шляхом проведення взаємозаліків у повній сумі боргу;   -2- Президент України
Законом надається дозвіл погасити боргові зобов'язання Акціонерного комерційного агропромислового банку "Україна" перед державою шляхом проведення взаємозаліків у повній сумі боргу (абзац третій пункту 2 статті 1 Закону). Проте це суперечить нормам статті 71 Закону України "Про державний бюджет України на 2004 рік", якими встановлено заборону здійснювати розрахунки з бюджетом у негрошовій формі, в тому числі шляхом взаємозаліку, застосування векселів, бартерних операцій та зарахування зустрічних платіжних вимог у фінансових установах. З огляду на це абзац третій пункту 2 статті 1 Закону пропонується виключити.  
Враховано    
7. 6) Ліквідатору АК АПБ "Україна" для розрахунків з кредиторами третьої черги надати право: проводити взаємозаліки однорідних зустрічних вимог; передавати кредиторам вимоги банку в повній або частині суми боргу; передавати вимоги банку по боргах, термін повернення яких виходить за межі процедури ліквідації, іншим фінансовим установам для проведення погашення заборгованості перед кредиторами банку після завершення процедури ліквідації; здійснювати продаж /уступку/ вимог банку, утворених кредитними та вексельними боргами за ліквідаційною вартістю без будь-яких обмежень; здійснювати списання нарахованих відсотків по позичальниках, які у повній сумі розрахувалися по отриманих ними у банку кредитах, в межах процедури ліквідації.      4) Ліквідатору АК АПБ "Україна" для розрахунків з кредиторами третьої черги надати право: проводити взаємозаліки однорідних зустрічних вимог; передавати кредиторам вимоги банку в повній або частині суми боргу; передавати вимоги банку по боргах, термін повернення яких виходить за межі процедури ліквідації, іншим фінансовим установам для проведення погашення заборгованості перед кредиторами банку після завершення процедури ліквідації; здійснювати продаж /уступку/ вимог банку, утворених кредитними та вексельними боргами за ліквідаційною вартістю без будь-яких обмежень; здійснювати списання нарахованих відсотків по позичальниках, які у повній сумі розрахувалися по отриманих ними у банку кредитах, в межах процедури ліквідації.  
8. Контроль за виконанням цих заходів покласти на Верховну Раду України в особі Тимчасової слідчої комісії по банку "Україна".   -3- Президент України
Абзацом десятим пункту 2 статті 1 Закону, що надійшов на підпис, передбачається, що контроль за виконанням заходів, які ліквідатор АК АПБ "Україна" здійснюватиме для розрахунків з кредиторами третьої черги, покладається на Верховну Раду України в особі Тимчасової слідчої комісії по банку "Україна". Такий контроль не віднесено Конституцією України до повноважень Верховної Ради України. Що ж до покладення його на Тимчасову слідчу комісію по банку "Україна", то цим порушено статтю 89 Конституції України, згідно з якою Верховна Рада України утворює тимчасові слідчі комісії для проведення розслідування з питань, що становлять суспільний інтерес. Крім того, статтею 98 Конституції України встановлено, що контроль за використанням коштів державного бюджету України від імені Верховної ради України здійснює Рахункова палата. Парламентський же контроль за додержанням Конституційних прав і свобод людини і громадянина здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини (стаття 101 Конституції України). На підставі викладеного пропонується абзац десятий пункту 2 статті 1 Закону виключити.  
Враховано    
9. 2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.