Кількість абзаців - 34 Таблиця поправок


Про реформування Збройних Сил України (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект Закон України      Проект Закон України  
1. Про реформування Збройних Сил України   -1- Андресюк Б.П.
Чикал А.В.
У зв'язку з внесенням Президентом України окремого Закону про зміну чисельності Збройних Сил України назву Закону викласти в такій редакції: "Про державні гарантії соціального захисту військовослужбовців, які звільняються із служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України, та членів їхніх сімей".  
Враховано   Про державні гарантії соціального захисту військовослужбовців, які звільняються із служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України, та членів їхніх сімей  
    -2- Кузьмук О.І.
Назву Закону викласти в такій редакції: "Про зміну структури і чисельності Збройних Сил України та державні гарантії соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей".  
Враховано з уточненням редакції   
    -3- Плющ І.С.
Назву Закону викласти в такій редакції: "Про реформування Збройних Сил України та інших військових формувань".  
Відхилено з урахуванням змісту Закону   
    -4- Лук'яненко Л.Г.
Омельченко Г.О.
Назву Закону викласти в такій редакції: "Про скорочення Збройних Сил України"  
Відхилено з урахуванням змісту Закону   
2. Цей Закон визначає мету, напрями реформування, чисельність Збройних Сил України у 2004 і 2005 роках, умови соціального захисту військовослужбовців, які звільнятимуться з військової служби у зв'язку із скороченням чисельності в ході реформування, та членів їх сімей.   -5- Чикал А.В.
Преамбулу Закону викласти в такій редакції: "Цей Закон встановлює правові основи приведення структури і чисельності Збройних Сил України у відповідність з новими завданнями та з метою підвищення їх боєздатності і мобільності, забезпечення соціального захисту військовослужбовців, які звільнятимуться з військової служби у зв'язку із скороченням чисельності в ході реформування, та членів їх сімей."  
Враховано з уточненням редакції  Цей Закон встановлює правові основи забезпечення соціального захисту військовослужбовців, які звільнятимуться у зв'язку зі скороченням чисельності Збройних Сил України в ході їх реформування, та членів їхніх сімей.  
    -6- Рудковський Д.О.
Преамбулу Закону викласти в такій редакції: "Цей Закон визначає мету, напрями реформування, чисельність Збройних Сил України у 2004 - 2008 роках, умови соціального захисту військовослужбовців, які звільнятимуться у зв'язку із скороченням чисельності в ході реформування, та членів їх сімей."  
Враховано з уточненням редакції   
    -7- Гаврилюк В.В.
Преамбулу Закону викласти в такій редакції: Цей Закон визначає мету, напрями реформування, чисельність Збройних Сил України у 2004 і 2005 роках, умови соціального захисту військовослужбовців, які звільнятимуться з військової служби в період реформування, та членів їх сімей.  
Враховано з уточненням редакції   
    -8- Пєхота В.Ю.
Здійснення заходів по скороченню особового складу Збройних Сил за 2 роки потребує витрати значних коштів із бюджету України, і за такий короткий термін неможливо вирішити всі соціальні проблеми звільнених військовослужбовців. Доцільно було б переглянути строки проведення реформування Збройних сил України. Це, по-перше, дозволить у повній мірі фінансувати реалізацію законопроекту, а, по-друге, зніме соціальну напругу, що нагнітається навколо даної проблеми як у стінах Парламенту України, так і серед військовослужбовців.  
Відхилено    
3. Стаття 1. Метою реформування Збройних Сил України є створення мобільної, не обтяжливої для держави сучасної армії, здатної виконувати конституційне завдання з оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності.   -9- Крючков Г.К.
Статтю 1 вилучити, враховуючи зміст Закону, змінивши нумерацію наступних статей.  
Враховано    
    -10- Беспалий Б.Я.
У статті 1 слова "не обтяжливої для держави" виключити.  
Відхилено у зв'язку з вилученням статті   
    -11- Шаров І.Ф.
Удосконалити понятійний апарат законопроекту ("мобільний", "необтяжливий", "професійна армія", "перспективні типи" і т. д.)  
Відхилено у зв'язку з вилученням статті   
    -12- Шаров І.Ф.
Визначити необхідну чисельність і структуру Збройних Сил України для виконання ними своїх функціональних обов'язків.  
мінені чисельність і структура Збройних Сил визначені в окремих законопроектах, поданих на розгляд Верховної Ради України.   
4. Стаття 2. Напрямами реформування Збройних Сил України є: перехід до професійної, мобільної армії, оснащеної новітніми зразками озброєнь і військової техніки; реформування Військово-Повітряних Сил і Військ Протиповітряної оборони з метою створення нового виду Збройних Сил - Повітряних Сил; утворення у складі Збройних Сил України Об'єднаних сил швидкого реагування, які включають сухопутний, повітряний та морський компоненти.   -13- Крючков Г.К.
Статтю 2 вилучити у зв'язку з поданням окремого законопроекту про внесення змін до структури Збройних Сил України.  
Враховано    
    -14- Манчуленко Г.М.
Викласти статтю 2 в такій редакції: "Стаття 2. Здійснити в ході реформування Збройних Сил України: створення на основі Військово-Повітряних Сил і Військ Протиповітряної оборони новий вид Збройних Сил - Повітряні Сили; утворення у складі Збройних Сил України Об'єднаних сил швидкого реагування, які включають сухопутний, повітряний та морський компоненти; утворення у складі Збройних Сил України на базі військ спеціального призначення Сил спеціальних операцій з окремим командуванням."  
таттю пропонується вилучити   
5. Стаття 3. Затвердити чисельність Збройних Сил України станом на: 30 грудня 2004 року - у кількості 275 тисяч чоловік, у тому числі 215 тисяч військовослужбовців; 30 грудня 2005 року - у кількості 200 тисяч чоловік, у тому числі 160 тисяч військовослужбовців.   -15- Крючков Г.К.
Статтю 3 вилучити у зв'язку з поданням Президентом України окремого законопроекту про зміну чисельності Збройних Сил України.  
Враховано    
    -16- Рудковський Д.О.
Статтю 3 викласти в такій редакції: "Стаття 3. Затвердити чисельність Збройних Сил України станом на: 30 грудня 2004 року - у кількості 324 тисячі чоловік, у тому числі 244 тисяч 400 військовослужбовців; 30 грудня 2005 року - у кількості 293 тисячі чоловік, у тому числі 223 тисячі 300 військовослужбовців; 30 грудня 2006 року - у кількості 262 тисячі чоловік, у тому числі 202 тисячі 200 військовослужбовців; 30 грудня 2007 року - у кількості 231 тисяча чоловік, у тому числі 181 тисяча 100 військовослужбовців; 30 грудня 2008 року - у кількості 200 тисяч чоловік, у тому числі 160 тисяч військовослужбовців."  
таттю запропоновано вилучити   
6. Стаття 4. Фінансування витрат, пов'язаних з реформуванням Збройних Сил України, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, в межах бюджетних призначень на відповідний рік, а у випадках, передбачених пунктом 3 статті 5 цього Закону, також за рахунок Фонду загальнообов'язкового державного страхування України на випадок безробіття.   -17- Кузьмук О.І.
У статті 4 і в наступних статтях слова "в межах бюджетних призначень на відповідний рік" виключити.  
Враховано    
    -18- Крючков Г.К.
Статтю дати під № 2.  
Враховано , стаття викладена на стор. 11   
    -19- Шаров І.Ф.
Узгодити фінансово-економічне обґрунтування законопроекту із видатками Державного бюджету на 2004 рік.  
інансово-економічне обґрунтування викладене в пояснювальній записці до Закону.   
7. Стаття 5. Особам, які звільняються з військової служби на підставі правових актів, прийнятих у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України відповідно до цього Закону, надаються такі гарантії соціального захисту:   -20- Доманський А.І.
Статтю 5 викласти в такій редакції: "Особам, які звільняються з військової служби на підставі правових актів, прийнятих у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України відповідно до "Державної програми реформування та розвитку Збройних Сил України на період до 2005 року", ..." і далі за текстом.  
Враховано уточненням редакції і зміною нумерації  Стаття 1. Особам, які звільняються з військової служби на підставі правових актів, прийнятих у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України, надаються такі гарантії соціального захисту: 1) військовослужбовцям, які звільняються з військової служби, виплачується грошова допомога в розмірі та в порядку, визначених Законом України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей";  
    -21- Сацюк В.М.
Статтю 5 викласти в одній з наступних редакцій: 1. "Особам, які звільняються з військової служби на підставі правових актів, прийнятих у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України, ..." і далі за текстом. 2. "Особам, які звільняються з військової служби на підставі правових актів, прийнятих у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України відповідно до "Державної програми реформування та розвитку Збройних Сил України на період до 2005 року", ..." і далі за текстом.  
Враховано з уточненням редакції   
    -22- Кузьмук О.І.
Статтю 5 доповнити новим пунктом такого змісту: "1) військовослужбовцям, які звільняються з військової служби, виплачується грошова допомога у розмірі та в порядку, визначених Законом України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей". У зв'язку із цим змінити нумерацію наступних пунктів.  
Враховано    
8. 1) особам, які під час звільнення з військової служби змінюють місце проживання, та членам їх сімей оплачується вартість переїзду і перевезення багажу до нового місця проживання;      2) особам, які під час звільнення з військової служби змінюють місце проживання, та членам їхніх сімей оплачується вартість переїзду і перевезення багажу до нового місця проживання;  
9. 2) особам, звільненим з військової служби, які не мають права на пенсію, на час працевлаштування, але протягом не більш як 6 місяців, виплачується щомісячна допомога в розмірі посадового окладу та окладу за військове звання;   -23- Андресюк Б.П.
У пункті 2 статті 5 слова та цифри "більш як 6 місяців" замінити словами "більше одного року".  
Враховано   3) особам, звільненим з військової служби, які не мають права на пенсію, на період працевлаштування, але не більше одного року, виплачується щомісячна допомога у розмірі посадового окладу та окладу за військове звання. В разі реєстрації в установленому порядку цих осіб у державній службі зайнятості зазначена виплата не здійснюється:  
    -24- Чикал А.В.
Пункт 2 статті 5 доповнити абзацом такого змісту: "Під час реєстрації цих осіб в установленому порядку в державній службі зайнятості зазначена виплата не здійснюється".  
Враховано    
10. 3) особам, зареєстрованим у державній службі зайнятості протягом місяця з дня звільнення, надається допомога по безробіттю в розмірі, за рахунок коштів та в порядку, визначених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", без урахування передбаченого ним обмеження.   -25- Андресюк Б.П.
У частині першій пункту 3 статті 5 після слів "особам, зареєстрованим" доповнити словами "в установленому порядку", слова "звільнення, надається допомога" замінити словами "взяття на облік у військовому комісаріаті, здійснюється виплата допомоги", далі за текстом.  
Враховано   4) військовослужбовцям, зареєстрованим в установленому порядку у державній службі зайнятості протягом місяця з дня взяття на облік у військовому комісаріаті, здійснюється виплата допомоги по безробіттю за рахунок коштів та в порядку, визначених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", без урахування передбаченого цим Законом обмеження.  
11. Матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації надається в розмірі допомоги по безробіттю за рахунок коштів та у порядку, передбачених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" на початок навчання, і не підлягає зменшенню.      Матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації надається в розмірі допомоги по безробіттю за рахунок коштів та у порядку, передбачених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" на початок навчання, і не підлягає зменшенню.  
12. Виплата відповідно до цього пункту допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації понад розмір, установлений Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", провадиться за рахунок коштів Державного бюджету України в межах бюджетних призначень на відповідний рік;   -26- Чикал А.В.
Частину третю пункту 3 статті 5 після слів "провадиться за рахунок коштів" викласти в такій редакції: "Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з наступним відшкодуванням з Державного бюджету України. Порядок відшкодування додаткових витрат Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з Державного бюджету України встановлює Кабінет Міністрів України".  
Враховано   Виплата відповідно до цього пункту допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації понад розмір, встановлений Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", провадиться за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з наступним відшкодуванням з державного бюджету України. Порядок відшкодування додаткових витрат Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з державного бюджету України встановлює Кабінет Міністрів України;  
13. 4) військовослужбовці, які підлягають звільненню з військової служби і до визнання яких ветеранами військової служби чи набуття права на пенсію за вислугу років залишилося менш як 6 місяців, мають право протягом цього періоду утримуватися поза штатом із зарахуванням у розпорядження відповідного командира (начальника) із збереженням щомісячного грошового забезпечення за попередньою посадою;   -27- Чикал А.В.
Пункт 4 статті 5 після слів "мають право" викласти в такій редакції: "зараховуватись на цей період у розпорядження відповідного командира (начальника) із збереженням щомісячного грошового забезпечення за останньою штатною посадою".  
Враховано   5) військовослужбовці, які підлягають звільненню з військової служби в зв'язку із скороченням і до визнання яких ветеранами військової служби чи набуття права на пенсію за вислугу років залишилося менш як шість місяців, за їхнім бажанням можуть зараховуватись на цей період у розпорядження відповідного командира (начальника) зі збереженням щомісячного грошового забезпечення за останньою штатною посадою;  
14. 5) особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб", пенсії обчислюються виходячи з їх місячного грошового забезпечення на день звільнення;   -28- Кузьмук О.І.
Пункт 5 статті 5 викласти в такий редакції: "5) особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького складу і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб", пенсії обчислюються, виходячи з розміру щомісячного грошового забезпечення цих осіб за останньою штатною посадою перед звільненням (посадовий оклад, оклад за військовим званням, процентна надбавка за вислугу років, усі щомісячні додаткові види грошового забезпечення)".  
Враховано   6) особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб", пенсії обчислюються, виходячи з розміру місячного грошового забезпечення цих осіб за останньою штатною посадою перед звільненням (посадовий оклад, оклад за військовим званням, процентна надбавка за вислугу років, вчене звання, науковий ступінь, кваліфікацію та умови служби, усі щомісячні додаткові види грошового забезпечення) та премії;  
    -29- Гаврилюк В.В.
Пункт 5 статті 5 викласти в такій редакції: "5) особам, які мають право на пенсію відповідно до закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб", пенсії обчислюються виходячи з їх місячного грошового забезпечення на день звільнення, з урахуванням розмірів щомісячних надбавок, передбачених відповідними нормативно-правовими актами;  
Враховано з уточненням редакції   
15. 6) особам, які звільнилися з військової служби, надається право на користування послугами закладів охорони здоров'я Міністерства оборони України;   -30- Чикал А.В.
У пункті 6 статті 5 слова "послугами закладів" замінити словом "закладами".  
Враховано   7) особам, які звільнилися з військової служби, надається право на користування закладами охорони здоров'я Міністерства оборони України;  
    -31- Пєхота В.Ю.
Недосконало розроблено механізм належного рівня соціального забезпечення осіб, які звільняються у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України, та членів їх сімей. Так, у статті 5 пункту 6 не визначені часові рамки надання права на користування послугами закладів охорони здоров'я Міністерства оборони України.  
ас користування закладами охорони здоров'я Міністерства оборони України для осіб, які звільнилися з військової служби, не обмежується   
16. 7) особи, які звільнилися з військової служби і потребують поліпшення житлових умов, протягом трьох років після звільнення забезпечуються у порядку, передбаченому законодавством, житловими приміщеннями або одноразовими довгостроковими кредитами на індивідуальне будівництво чи придбання житла з погашенням їх за рахунок коштів Державного бюджету України в межах бюджетних призначень на відповідний рік, якщо їх вислуга становить 15 календарних років і більше, а строк перебування на квартирному обліку перевищує 10 років;   -32- Беспалий Б.Я.
У пункті 7 статті 5 слова "якщо їх вислуга становить 15 календарних років і більше, а строк перебування на квартирному обліку перевищує 10 років" виключити.  
Відхилено   8) особи, які звільнилися з військової служби і потребують поліпшення житлових умов, протягом трьох років після звільнення забезпечуються у порядку, передбаченому законодавством, житловими приміщеннями або одноразовими довгостроковими кредитами на індивідуальне будівництво чи придбання житла з погашенням їх за рахунок коштів Державного бюджету України, якщо їх вислуга становить 15 календарних років і більше, а строк перебування на квартирному обліку перевищує 10 років. До забезпечення житлом на зазначених у цьому пункті умовах гарантується виплата компенсацій за проживання у найманому житлі в розмірі затверджуваної Держбудом України вартості житла по регіонах України;  
    -33- Манчуленко Г.М.
Пункт 7 статті 5 доповнити новим абзацом такого змісту: "До забезпечення житлом на вищевказаних умовах гарантується виплата компенсацій за проживання у найманому житлі в розмірі вартості найманого житла в Україні."  
Враховано з уточненням редакції   
    -34- Кузьмук О.І.
У пункті 7 статті 5 цифру "10" замінити цифрою "8", доповнивши пункт новим абзацом такого змісту: "Порядок надання кредитів на індивідуальне житлове (кооперативне) будівництво або придбання житла встановлюється Кабінетом Міністрів України".  
Відхилено    
    -35- Павлюк М.П.
Пункт 7 статті 5 доповнити новим абзацом такого змісту: "До забезпечення житлом на вищевказаних умовах гарантується виплата компенсацій за проживання у найманому житлі в розмірі вартості найманого житла в Україні."  
Враховано    
    -36- Гаврилюк В.В.
Пункт 7 статті 5 викласти в такій редакції: "особи, які звільнилися з військової служби забезпечуються індивідуальним житлом, або одноразовими довгостроковими кредитами на індивідуальне будівництво чи придбання житла з погашенням кредиту та відсотків по ньому за рахунок коштів Державного бюджету України у такій послідовності: якщо їх вислуга становить 15 календарних років і більше, а строк перебування на квартирному обліку перевищує 10 років, - протягом до трьох років після звільнення; якщо їх вислуга становить до 15 календарних років, а строк перебування на квартирному обліку перевищує 10 років, - протягом до п'яти років після звільнення.  
Враховано частково    
    -37- Пєхота В.Ю.
у статті 5 пункту 7 зазначено, що на поліпшення житлових умов мають право особи, вислуга яких становить 15 календарних років і більше, а строк перебування на квартирному обліку перевищує 10 років, а для інших осіб це питання не оговорено, отже, кількість безквартирних офіцерів зросте у кілька десятків разів більше, ніж тепер. Для уникнення такої проблеми варто створити схему, за якою звільнені військовослужбовці мали б право на отримання пільгового житлового кредиту (умови кредиту залежали б від стажу, складу сім'ї тощо).  
Враховано частково    
    -38- Рудковський Д.О.
Пункт 7 статті 5 викласти в такій редакції: "7) особи, які звільнилися з військової служби і потребують поліпшення житлових умов, протягом року після звільнення забезпечуються у порядку, передбаченому законодавством, житловими приміщеннями або одноразовими довгостроковими кредитами на індивідуальне будівництво чи придбання житла з погашенням їх за рахунок коштів Державного бюджету України в межах бюджетних призначень на відповідний рік, якщо їх вислуга становить 15 календарних років і більше, а строк перебування на квартирному обліку перевищує 10 років".  
Враховано частково    
17. 8) військовослужбовці, які підлягають звільненню з військової служби, мають право на безоплатну соціальну і професійну адаптацію, в тому числі консультації та перепідготовку з обраних ними цивільних спеціальностей, за рахунок коштів Державного бюджету України в межах бюджетних призначень на відповідний рік.      9) військовослужбовці, які підлягають звільненню з військової служби, мають право на безоплатну соціальну і професійну адаптацію, в тому числі консультації та перепідготовку з обраних ними цивільних спеціальностей, за рахунок коштів державного бюджету України;  
18. 9) курсанти (слухачі) вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів у разі ліквідації вищого військового навчального закладу чи військового навчального підрозділу вищого навчального закладу або зменшення обсягів державного замовлення зараховуються до вищих навчальних закладів для продовження навчання за спорідненими спеціальностями (напрямами) підготовки відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня. Продовження навчання здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України в межах бюджетних призначень на відповідний рік;   -39- Павлюк М.П.
Пункт 9 статті 5 після слів "державного замовлення" доповнити словами "зараховуються в обов'язковому порядку" і далі за текстом.  
Відхилено Запропонована редакція цього пункту гарантує права курсантів (слухачів) ліквідовуваних чи скорочуваних військових навчальних закладів на продовження навчання.  10) курсанти (слухачі) вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів у разі ліквідації вищого військового навчального закладу чи військового навчального підрозділу вищого навчального закладу або зменшення обсягів державного замовлення зараховуються до вищих навчальних закладів для продовження навчання за спорідненими спеціальностями (напрямами) підготовки відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня. Продовження навчання здійснюється за рахунок коштів державного бюджету України в межах бюджетних призначень на відповідний рік;  
19. 10) перелічені у пунктах 1-9 цієї статті гарантії поширюються також на членів сімей військовослужбовців, які загинули чи померли або пропали безвісти в період звільнення в запас чи відставку у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України.   -40- Рудковський Д.О.
Статтю 5 доповнити новими пунктами такого змісту: "11) військовослужбовці, які за терміном вислуги років не набули права на отримання пенсії, можуть підлягати звільненню за скороченням тільки у разі їх особистої згоди; 12) на період проведення реформування та скорочення Збройних Сил України тимчасово ввести обчислення пенсії для військовослужбовців, які підлягають звільненню за скороченням з 15 років вислуги у розмірі 40% від грошового забезпечення із збільшенням на 2% за кожний наступний рік до 20 років; 13) на період проведення реформування та скорочення Збройних Сил України надавати статус "Ветеран Збройних Сил України" військовослужбовцям, які звільняються за скороченням з вислугою 20 років і більше."  
Враховано , крім положення про звільнення військовослужбовців, які не набули права на отримання пенсії, тільки у разі їх особистої згоди. Редакція інших пунктів уточнена.  11) для військовослужбовців, які звільняються зі Збройних Сил України у зв'язку з їх реформуванням, при досягненні 45-річного віку і за наявності вислуги 15 років пенсія обчислюється у розмірі 40% від грошового забезпечення зі збільшенням на 2% за кожний наступний рік, але не більше ніж 50%; 12) військовослужбовцям, які звільняються зі Збройних Сил України у зв'язку з їх реформуванням, статус ветерана Збройних Сил України надається у разі вислуги 20 років і більше у календарному обчисленні або 25 та більше років у пільговому обчисленні; 13) перелічені у пунктах 1, 2, 5, 6, 7, 8, 11, 12 цієї статті гарантії поширюються також на членів сімей військовослужбовців, які загинули чи померли або пропали безвісти в період звільнення в запас чи відставку у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України. Стаття 2. Фінансування витрат, пов'язаних з реформуванням Збройних Сил України, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету України, а у випадках, передбачених пунктом 4 статті 4 цього Закону, також за рахунок Фонду загальнообов'язкового державного страхування України на випадок безробіття.  
20. Стаття 6. Прикінцеві положення      Стаття 3. Прикінцеві положення  
21. 1. Цей Закон набирає чинності з дня опублікування.   -41- Гаврилюк В.В.
Пункт 1 статті 6, викласти в такій редакції: Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2004 року.  
Враховано з уточненням редакції  1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. 2. Поширити дію пункту 6 статті 1 Закону на осіб, звільнених зі служби (померлих) після 1 січня 2004 року, пунктів 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12 цієї статті на військовослужбовців, які звільнені з військової служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України після цієї дати.  
    -42- Кузьмук О.І.
До статті 6 додати пункт 3) такого змісту: "2. Поширити дію пункту 5 статті 5 Закону на осіб, звільнених зі служби (померлих) після 1 січня 2004 року, пунктів 2, 3, 6 - 9 цієї статті на військовослужбовців, які звільнені з військової служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України після цієї дати."  
Враховано з уточненням редакції   
    -43- Гошовський В.С.
Доповнити статтю 6 новим пунктом такого змісту: "2. Поширити дію пунктів 2, 3, 5-9 статті 5 Закону на військовослужбовців, які звільнені з військової служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України після 1 січня 2004 року". У зв'язку із цим пункти 2-4 вважати відповідно пунктами 3-5.  
Враховано уточненням редакції   
    -44- Омельченко Г.О.
Статтю 6 викласти в такій редакції: "Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2005 р., після затвердження Державного бюджету на 2005 р. виконання Верховною Радою та Кабінетом Міністрів України положень п. 4 ст. 6".  
Відхилено , оскільки це порушило б права військовослужбовців і працівників Збройних Сил, які звільняються з армії у зв'язку з реформуванням.   
    -45- Павлюк М.П.
До прийняття Кабінетом Міністрів України нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону, він (Закон) не може набирати чинності, а тому необхідно встановити термін набрання чинності через шість місяців після прийняття цього Закону.  
Відхилено Закон є правовим актом прямої дії   
22. 2. Внести до законів України такі зміни:   -46- Лук'яненко Л.Г.
Омельченко Г.О.
Пункт 2 статті 6 виключити.  
Відхилено Реалізація положень цього Закону вимагає внесення змін до деяких законодавчих актів  3. Внести такі зміни до чинних законів України:  
23. 1) статтю 22 Закону України "Про загальний військовий обов'язок і військову службу" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 33, ст. 270) доповнити частиною такого змісту: "5. Військовослужбовці, які набули право на пенсію за вислугу років, а також ті, що є ветеранами війни або учасниками ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, можуть бути, на їх прохання, звільнені зі служби за віком на 5 років раніше граничного віку перебування на військовій службі у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України";   -47- Андресюк Б.П.
Підпункт 1 пункту 2 статті 6 викласти в такій редакції: 1) статтю 26 Закону України "Про загальний військовий обов'язок і військову службу" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 33, ст. 270) доповнити частиною такого змісту: "9. У зв'язку з реформуванням Збройних Сил України військовослужбовці, які набули право на пенсію за вислугу років, а також ті, що є ветеранами війни або учасниками ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС і до досягнення встановленого граничного віку їх перебування на військовій службі залишилось 5 і менше років, на їх прохання, можуть бути звільнені з військової служби з підстав, визначених у пункті "б" частини шостої та пункті "а" частини сьомої цієї статті".  
Враховано   1) статтю 26 Закону України "Про загальний військовий обов'язок і військову службу" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 33, ст. 270) доповнити частиною такого змісту: "9. У зв'язку з реформуванням Збройних Сил України військовослужбовці, які набули права на пенсію за вислугу років, а також ті, що є ветеранами війни або учасниками ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС і до досягнення встановленого граничного віку їхнього перебування на військовій службі залишилося п'ять і менше років, на їхнє прохання можуть бути звільнені з військової служби з підстав, визначених у пункті "б" частини шостої та пункті "а" частини сьомої цієї статті";  
24. 2) в абзаці третьому частини другої статті 3 Закону України "Про Збройні Сили України" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 48, ст. 410) слова "Військово-Повітряні Сили, Війська Протиповітряної оборони" замінити словами "Повітряні Сили".   -48- Крючков Г.К.
Вилучити у зв'язку з внесенням окремого законопроекту з цього питання.  
Враховано   2) пункт 5 статті 8 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (Відомості Верховної Ради України, 1992, № 15, ст. 190; 1997, № 45, ст. 288) доповнити абзацом другим наступного змісту: "Військовослужбовцям, які мають вислугу військової служби не менше 10 років та позитивні службові характеристики, дозволяється, починаючи з 1 січня 2005 року, протягом останнього року перед звільненням з військової служби проходити професійну перепідготовку (тривалістю не менше 500 годин), без стягнення з них платні за навчання та із збереженням забезпечення усіма видами забезпечення в порядку та на умовах, які визначаються Міністерством оборони України, у центрах перепідготовки та працевлаштування всіх форм власності за рахунок службового часу. 3) статтю 5 Закону України "Про статус ветеранів військової служби і ветеранів органів внутрішніх справ та їх соціальний захист" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 40-41, ст. 249; 2001 р., № 24, ст. 127) доповнити пунктом 5 такого змісту: "5) військовослужбовці, які прослужили на військовій службі 20 і більше років у календарному або 25 та більше років у пільговому обчисленні і які звільнені з військової служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України.  
    -49- Кузьмук О.І.
Сацюк В.М.
Пункт 2 статті 6 доповнити підпунктом 3 такого змісту: "3) Статтю 5 Закону України "Про статус ветеранів військової служби і ветеранів органів внутрішніх справ та їх соціальний захист" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., №40 - 41, ст.249; 2001 р., №24, ст.127) доповнити пунктом 5 такого змісту: "5) військовослужбовці, які прослужили на військовій службі 20 і більше років у календарному або 25 та більше років у пільговому обчисленні і які звільнені з військової служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України."  
Враховано    
    -50- Гаврилюк В.В.
Пункт 2 статті 6 доповнити підпунктом 3 такого змісту: "пункт а) статті 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб" (09.04.92) викласти в наступній редакції: "Право на пенсію за вислугу років мають: а) особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим законом, які мають на день звільнення зі служби вислугу 15років і більше"  
Враховано уточненням редакції у п. 11 ст. 4 законопроекту   
    -51- Гаврилюк В.В.
Пункт 2 статті 6 доповнити підпунктом 4 такого змісту: "пункт а) статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб" (09.04.92) викласти в наступній редакції: "Пенсії за вислугу років призначаються в таких розмірах: а) особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим законом, які мають вислугу 15 років і більше (пункт "а" статті 12): за вислугу 15 років - 40 процентів, за кожний рік вислуги понад 15 років - 3 проценти відповідних сум їх місячного грошового забезпечення на день звільнення, з урахуванням максимальних розмірів щомісячних надбавок, передбачених відповідними нормативно-правовими актами.  
Враховано частково у п. 11 ст. 4 законопроекту   
    -52- Кузьмук О.І.
Пункт 2 статті 6 доповнити підпунктом 3) такого змісту: "3) пункт 5 статті 8 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (Відомості Верховної Ради України, 1992, № 15, ст. 190; 1997, № 45, ст. 288) доповнити абзацом другим наступного змісту: "Військовослужбовцям, які мають вислугу військової служби не менше 5 років та позитивні службові характеристики, дозволяється протягом останнього року перед звільненням з військової служби проходити професійну перепідготовку (тривалістю не менше 500 годин), без стягнення з них платні за навчання та із збереженням забезпечення усіма видами забезпечення в порядку та на умовах, які визначаються Міністерством оборони України, у центрах перепідготовки та працевлаштування всіх форм власності за рахунок службового часу".  
Враховано з уточненням редакції   
    -53- Сацюк В.М.
Доповнити статтю 6 "Прикінцеві положення" пунктом такого змісту: 3) статтю 5 Закону України "Про статус ветеранів військової служби і ветеранів органів внутрішніх справ та їх соціальний захист" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 40-41, ст. 249; 2001 р., № 24, ст. 127) доповнити пунктом 5 такого змісту: "5) військовослужбовці, які прослужили на військовій службі 20 і більше років у календарному або 20 та більше років у пільговому обчисленні і які звільнені з військової служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України".  
Враховано з уточненням редакції   
    -54- Супрун Л.П.
Пункт 2 статті 6 "Прикінцеві положення" доповнити пунктом такого змісту: "Статтю 56 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 3, ст. 10) доповнити додатковим пунктом: і) період навчання у цивільних вищих навчальних закладах (в тому числі і заочно) осіб офіцерського складу, прапорщиків і мічманів, військовослужбовців надстрокової служби та військової служби за контрактом до вступу їх на військову службу із запасу із розрахунку - один рік навчання - за шість місяців, але не більше двох років і шести місяців стажу".  
регульовано іншими нормативно-правовими актами   
25. 3. Визнати таким, що втратив чинність, Закон України "Про чисельність Збройних Сил України на 2000-2005 роки" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 4, ст. 13).   -55- Крючков Г.К.
Пункт 3 виключити, оскільки це питання врегульоване іншим законопроектом.  
Враховано    
    -56- Лук'яненко Л.Г.
Омельченко Г.О.
Пункт 3 статті 6 викласти в такій редакції: "Закон України "Про чисельність Збройних Сил України на 2000-2005 р." від 07.12.2000 втрачає силу з 1 січня 2005 року".  
Відхилено    
    -57- Осика С.Г.
У зв'язку з реформуванням військ Цивільної оборони України і необхідністю соціального захисту військовослужбовців Цивільної оборони України доповнити статтю 6 частиною 4 такого змісту: "4. Поширити дію норм статті 5 цього Закону на військовослужбовців, які звільняються у зв'язку з реформуванням військ Цивільної оборони України." Вважати частину 4 частиною 5.  
Відхилено Ці питання мають бути врегульовані Законом України "Про засади цивільного захисту", проект якого внесено на розгляд Верховної Ради України   
26. 4. Кабінету Міністрів України:   -58- Крючков Г.К.
Скоротити до трьох місяців термін приведення нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом.  
Враховано   4. Кабінету Міністрів України:  
27. 1) привести у шестимісячний строк власні нормативно-правові акти у відповідність з нормами цього Закону;   -59- Беспалий Б.Я.
Підпункт 1 пункту 4 статті 6 викласти в такій редакції: "протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону".  
Враховано Редакція уточнена  1) протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом;  
28. 2) забезпечити відповідно до своїх повноважень прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону;   -60- Чикал А.В.
Підпункт 2 пункту 4 статті 6 після слів "для реалізації цього Закону" доповнити словами "а також перегляд і скасування нормативних актів, що суперечать цьому Закону".  
Враховано   2) забезпечити відповідно до своїх повноважень прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону, а також перегляд і скасування нормативних актів, що суперечать цьому Закону;  
    -61- Беспалий Б.Я.
Підпункт 2 пункту 4 статті 6 викласти в такій редакції: "протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом, забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону".  
Враховано Редакція уточнена   
29. 3) передбачати щороку у проектах закону України про Державний бюджет України:      3) передбачати щороку у проектах закону України про Державний бюджет України:  
30. асигнування, необхідні для здійснення заходів, визначених Державною програмою реформування та розвитку Збройних Сил України;      асигнування, необхідні для здійснення заходів, визначених цим Законом та Державною програмою реформування та розвитку Збройних Сил України;  
31. фінансування окремим рядком програм із забезпечення житлом військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов, осіб, звільнених у запас або відставку, в тому числі тих, які підлягають відселенню із закритих та віддалених від населених пунктів військових містечок;      фінансування окремим рядком програм із забезпечення житлом військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов, осіб, звільнених у запас або відставку, в тому числі тих, які підлягають відселенню із закритих та віддалених від населених пунктів військових містечок;  
32. фінансування заходів з утилізації надлишкового та непридатного військового майна;   -62- Павлюк М.П.
Підпункт 3 пункту 4 статті 6 доповнити такою позицією: "направлення коштів від утилізації військової техніки на фінансування програм із забезпечення житлом військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов відповідно до цього закону."  
Відхилено , оскільки захищеними статтями Державного бюджету України визначено порядок вирішення житлової проблеми військовослужбовців.  фінансування заходів з утилізації боєприпасів, надлишкового та непридатного військового майна;  
33. 4) здійснити заходи щодо конверсії військових містечок та інших об'єктів, які вивільняються в ході реформування Збройних Сил України.   -63- Кузьмук О.І.
Підпункт 4) пункту 4 (після зміни нумерації - 5) статті 6 викласти у такий редакції: 4) Здійснити заходи щодо: конверсії військових містечок та інших об'єктів інфраструктури, які вивільняються в ході реформування; соціальної і професійної адаптації звільнених у зв'язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів військовослужбовців, а також членів їх сімей; належного фінансування закладів охорони здоров'я, санаторно-курортного лікування Міністерства оборони України та недопущення зменшення їх кількості.  
Враховано   4) здійснити заходи щодо: конверсії військових містечок та інших об'єктів інфраструктури, які вивільняються в ході реформування Збройних Сил України; соціальної і професійної адаптації звільнених у зв'язку зі скороченням штатів або проведенням організаційних заходів військовослужбовців, а також членів їхніх сімей; належного фінансування закладів охорони здоров'я, санаторно-курортного лікування Міністерства оборони України та недопущення зменшення їх кількості; 5) скорегувати положення Програми забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або у відставку, з урахуванням вимог цього Закону; 6) розробити і до 1 вересня 2004 року подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про конверсію колишніх військових об'єктів; 7) визначити до 1 вересня 2004 року строки і порядок усунення диспропорцій у пенсійному забезпеченні військовослужбовців, яка утворилася залежно від часу звільнення їх з військової служби, та інформувати Верховну Раду України. 5. До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.  
    -64- Доманський А.І.
Доповнити частину 4 статті 6 законопроекту пунктами 5, 6 і 7 такого змісту: "5) затвердити Державну програму забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених в запас або у відставку; 6) розробити і подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про конверсію колишніх військових об'єктів.  
Враховано з уточненням редакції   
    -65- Крючков Г.К.
Доповнити частину 4 статті 6 законопроекту пунктом такого змісту: "визначити до 1 вересня 2004 року строки і порядок усунення диспропорцій у пенсійному забезпеченні військовослужбовців, яка утворилася залежно від часу звільнення їх з військової служби та інформувати Верховну Раду України."  
Немає висновку    
    -66- Павлюк М.П.
Підпункт 4 пункту 4 статті 6 доповнити такими позиціями: "забезпечити передачу вивільнених після конверсії земель місцевим органам влади протягом шести місяців після скорочення військового об'єкту; забезпечити прийняття відповідних нормативно-правових актів для встановлення квоти, обґрунтованої відповідними розрахунками, для підприємств і організацій на працевлаштування осіб, що вивільняються після введення в дію цього Закону."  
икладено в іншій редакції   
    -67- Андресюк Б.П.
Чикал А.В.
Статтю 6 доповнити новим пунктом такого змісту: "6. До приведення законодавства України у відповідність з цим Законом закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону".  
Враховано    
    -68- Пєхота В.Ю.
Законопроект "Про реформування Збройних Сил України" (реєстр. №5101), прийнятий у першому читанні Верховною Радою України за основу, потребує доопрацювання із врахуванням наступних зауважень: 1) Із пояснювальної записки не ясно, яка кінцева мета реалізації законопроекту: чи скорочення особового складу Збройних Сил України на 155 000 штатних посад повністю завершить укомплектування армії та із яких міркувань з'явилася така цифра. 2) У пояснювальній записці не оговорено механізм зміни власності об'єктів, які вивільняться у результаті скорочення Збройних Сил. Щоб уникнути зловживання, потрібно розробити чіткий план зміни типу власності таких об'єктів.  
Враховано исельність Збройних Сил встановлюється іншим Законом. Порядок і механізм зміни власності майна, яке передане у користування Збройних Сил, визначено відповідним Законом України.