Кількість абзаців - 137 Таблиця поправок


Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004 - 2010 роки (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект      Проект  
1. Закон України      Закон України  
2. Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004 - 2010 роки      Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки  
3. 1. Затвердити Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004 - 2010 роки (далі - Програма), що додається.   -1- Резнік І.Й.
Для покращання роботи з Законом ввести номера частин та абзаців у текст Закону та Програми.  
Враховано   Верховна Рада України постановляє: 1. Затвердити Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки (далі - Програма), що додається.  
4. 2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.       
5. 3. Кабінету Міністрів України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:   -2- Пустовойтенко В.П.
Викласти пункт 3 в такій редакції: „3. Кабінету Міністрів України при підготовці проектів законів України про Державний бюджет України передбачати видатки на адресне фінансування заходів Програми. Протягом трьох місяців привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом."  
Враховано   2. Кабінету Міністрів України: при підготовці проектів законів України про Державний бюджет України на відповідний рік передбачати видатки на адресне фінансування заходів, передбачених Програмою; протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом.  
6. у шестимісячний строк розробити в межах своєї компетенції заходи щодо виконання Програми;       
7. під час розроблення проектів Державного бюджету України і місцевих бюджетів передбачати кошти для забезпечення виконання Програми.   -3- Пустовойтенко В.П.
Доповнити проект Закону пунктом 4 такого змісту: "4. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування: протягом шести місяців після набрання чинності цим Законом розробити та затвердити відповідно до завдань Програми регіональні та місцеві програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства; під час розроблення та затвердження проектів місцевих бюджетів передбачати кошти для забезпечення виконання регіональних та місцевих програм."  
Враховано   3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування: протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом розробити та затвердити відповідно до завдань Програми регіональні та місцеві програми (заходи) реформування і розвитку житлово-комунального господарства; під час розроблення та затвердження проектів місцевих бюджетів передбачати у них необхідні кошти для забезпечення виконання регіональних та місцевих програм (заходів). 4. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
8. ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ПРОГРАМА РЕФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА НА 2004 - 2010 РОКИ   -4- Буряк О.В.
Слово "програма" замінити словом "концепція" і на основі цієї концепції розробити конкретну програму Наведені в тексті порівняння необхідно більш конкретизувати: який рік з яким порівнюється, не наводити загальних абстрактних цифр, там, де йде мова про територію України, вказувати конкретні регіони.  
Враховано редакційно відповідних частинах  Затверджено Законом України від _______ 2004 року №_________ ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ПРОГРАМА РЕФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА НА 2004-2010 РОКИ  
9. І. Сучасний стан житлово-комунального господарства   -5- Пустовойтенко В.П.
Скоротити та систематизувати текст розділу "Сучасний стан житлово-комунального господарства", привести у відповідність цифрові показники у т.ч. щодо динаміки результатів за останні роки.  
Враховано редакційно   І. Сучасний стан житлово-комунального господарства  
10. Зволікання з реформуванням житлово-комунального господарства призвело до того, що підприємства галузі не спроможні ефективно працювати в ринкових умовах і надавати споживачам послуги належного рівня та якості. На 1 січня 2003 р. дебіторська заборгованість у галузі становила 8,6 млрд., кредиторська - 8,3 млрд. гривень, з них 5,3 млрд. -з оплати житлово-комунальних послуг населенням. За підсумками роботи у 2002 році збитки перевищили 500 млн. гривень, що у 1,3 раза більше, ніж у 2001 році.   -6- Буряк О.В.
У першому реченні абзацу перед словом "Зволікання" вставити вираз "Недосконалість системи управління і розвитку", а після слова "господарства" записати "України призвели...". У другому реченні, де приводяться дані станом "на 1 січня 2003р." та ін. слід замінити даними станом "на 1 січня 2004р."  
Враховано редакційно   1. Недосконалість системи управління житлово-комунальним господарством України, зволікання з його реформуванням призвели до того, що підприємства галузі неспроможні ефективно працювати в ринкових умовах і надавати споживачам послуги належного рівня та якості. На 1 січня 2004 р. дебіторська заборгованість у галузі становила 8,7 млрд., кредиторська - 8,6 млрд. гривень, з них 5,2 млрд. - з оплати житлово-комунальних послуг населенням. За підсумками роботи у 2003 році збитки підприємств перевищили 1,1 млрд. гривень, що у 2,2 раза більше, ніж у 2002 році.  
11. Кожен третій житловий будинок потребує капітального або поточного ремонту. Втрата тепла, спричинена недостатньою теплоізоляцією вікон і стін будинків, становить майже 50 відсотків загальних втрат теплової енергії. Більш як 10 тис. ліфтів відпрацювало 25 років і потребує заміни чи модернізації. В аварійних та ветхих будинках проживає 202,4 тис. осіб.   -7- Буряк О.В.
У першому реченні абзацу виділити окремо частку будинків, які потребують капітального і частку - поточного ремонту. У другому реченні між словами "спричинена" і "недостатньою" вставити вираз "аварійним станом теплових мереж". У четвертому реченні після слова "осіб" доповнити виразом "які потребують відселення з наданням необхідного житла".  
Враховано редакційно   2. Кожен третій жилий будинок потребує капітального ремонту. В аварійних та ветхих будинках проживає 202,4 тис. осіб, які потребують відселення з наданням необхідного житла. Майже у 85 відсотків жилих будинків підвищеної поверховості (10 поверхів і вище) система протипожежного захисту не працює або її технічне обслуговування не здійснюється.  
12. Майже у 85 відсотків житлових будинків підвищеної поверховості (10 поверхів і вище) система протипожежного захисту не працює або її технічне обслуговування не здійснюється. Тільки минулого року в житловому фонді сталося 5817 пожеж. Прямі збитки становлять 3,5 млн. гривень.   -8- Буряк О.В.
У другому реченні між словами "фонді" і "сталося" вставити слово "України", або уточнити приналежність цього житлового фонду. В останньому реченні перед цифрою "3,5" вставити слово "понад", або "біля".  
Редакційна правка Текст перенесено в інші частини.   
13. На підприємствах теплоенергетики, що належать до комунальної власності, питомі витрати умовного палива на відпуск 1 Гкал теплової енергії становлять 171 кілограм проти 145 - 150 кілограмів у розвинутих країнах, більше ніж 20 відсотків котлів експлуатується понад 20 років, а 38 відсотків котлів застарілі та малоефективні (з коефіцієнтом корисної дії менш як 82 відсотки). Майже 7,5 тис. кілометрів теплових мереж (або 32 відсотки) та понад 1760 теплових пунктів (або 29,2 відсотка) перебуває в аварійному стані.       
14. Четверта частина водопровідних очисних споруд і кожна п'ята насосна станція водопровідно-каналізаційного господарства відпрацювали нормативний строк амортизації. Фактично амортизовано половину насосних агрегатів, з яких 40 відсотків потребує заміни, 27,8 тис. кілометрів, або 30 відсотків, водопровідних та 9,3 тис. кілометрів, або 27 відсотків, каналізаційних мереж перебуває в аварійному стані.      3. В аварійному стані перебувають майже третина водопровідно-каналізаційних та теплових мереж, близько 30 відсотків теплопунктів, понад 15 відсотків мостів та шляхопроводів.  
15. Не відповідають санітарним нормам 48 відсотків сміттєзвалищ, майже 90 відсотків - вимогам екологічних нормативів, а період експлуатації їх значної частини перевищує нормативний у декілька разів. Збільшується кількість несанкціонованих сміттєзвалищ. Близько 75 відсотків спеціальних автомобілів, що забезпечують вивіз сміття, вичерпали свій ресурс.      4. Потребують заміни 82 відсотки рухомого складу міського електричного транспорту та більше 35 відсотків трамвайних колій, контактної та кабельної мережі, 70 відсотків автотранспорту у сфері благоустрою, близько 40 відсотків насосного обладнання та котлів, понад 20 тисяч ліфтів тощо.  
16. У дорожньому господарстві 52 відсотки вулично-дорожньої мережі має значні дефекти, 28 відсотків мостів та шляхопроводів не відповідає нормам за вантажопідйомністю або габаритами, а 13 відсотків потребує капітального ремонту.       
17. На міському електротранспорті понад 70 відсотків трамваїв та тролейбусів відпрацювало нормативний строк експлуатації і підлягає списанню. Більш як 30 відсотків трамвайних колій, контактної та кабельної мережі потребує заміни. Лише 5 відсотків рухомого складу обладнано тиристорно-імпульсними системами керування.       
18. Площа природного та техногенного підтоплення міських територій становить близько 11 відсотків. Процеси підтоплення зафіксовані у 541 місті, що майже у 2 рази більше порівняно з 1980 роком. Кількість зсувонебезпечних ділянок зросла до 19,6 тис., а 60 відсотків захисних споруд морського узбережжя потребує термінового капітального ремонту або реконструкції.      5. Площа природного та техногенного підтоплення міських територій становить близько 11 відсотків. Необхідно здійснити терміновий ремонт або реконструкцію 50 відсотків захисних споруд морського узбережжя. Не відповідають санітарним нормам 48 відсотків полігонів для твердих побутових відходів. У 2003 році утворилося понад 2,5 тисячі несанкціонованих сміттєзвалищ.  
19. З кожним роком погіршується якість житлово-комунальних послуг. Так, порушуються строки початку і закінчення опалювального сезону, послуги з централізованого теплопостачання надаються з відхиленням від нормативних вимог. У ряді міст взагалі відсутнє централізоване постачання гарячої води, в окремих регіонах гаряча вода подається лише в зимовий період. Тільки 70 відсотків населення має доступ до послуг з централізованого постачання гарячої води.      6. З кожним роком погіршується якість житлово-комунальних послуг. Так, порушуються строки початку і закінчення опалювального сезону, послуги з централізованого теплопостачання надаються з відхиленням від нормативних вимог. У ряді міст взагалі відсутнє централізоване постачання гарячої води, в окремих регіонах гаряча вода подається лише в зимовий період.  
20. Більш як половина міст з населенням понад 100 тис. чоловік забезпечується питною водою не цілодобово, а за графіком. У деяких областях зафіксовано випадки невідповідності проб питної води вимогам державного стандарту за хімічними і бактеріологічними показниками. Незадовільний технічний стан водопровідних мереж призводить до вторинного забруднення питної води і загрози виникнення інфекційних захворювань.      7. Більш як половина міст з населенням понад 100 тис. чоловік забезпечується питною водою не цілодобово, а за графіком. У деяких областях зафіксовано випадки невідповідності проб питної води вимогам державного стандарту за хімічними і бактеріологічними показниками. Незадовільний технічний стан водопровідних мереж призводить до вторинного забруднення питної води і загрози виникнення інфекційних захворювань. 8. Зростають питомі витрати енергетичних ресурсів під час виробництва і надання житлово-комунальних послуг, які у 2 - 3 рази більші, ніж у країнах Європейського союзу.  
21. Законодавство у сфері житлово-комунального господарства не адаптовано до законодавства Європейського Союзу, що не сприяє створенню привабливого інвестиційного клімату.   -9- Буряк О.В.
Після слова "господарства" вставити вираз "особливо нормативно-правові акти місцевих державних адміністрацій, органів самоуправління не узгоджуються з рядом Законів України, Постанов Кабінету Міністрів України і..."  
Враховано редакційно   9. Законодавство у сфері житлово-комунального господарства (особливо нормативно-правові акти місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування) не повністю відповідає директивам Європейського Союзу та Європейській хартії місцевого самоврядування, що не сприяє створенню привабливого інвестиційного клімату.  
22. Недосконалість системи соціального захисту населення в сфері житлово-комунального господарства, неякісне надання житлово-комунальних послуг, низький рівень поінформованості населення, неузгодженість норм законодавства і відсутність в ньому певних норм щодо регулювання взаємовідносин споживачів і виробників послуг зумовлює зростання незадоволення серед населення.   -10- Буряк О.В.
Після слова "споживачів" вставити вираз "...виробників і постачальників житлово-комунальних послуг зумовлює зростання невдоволеності населення, недовіри до влади в цілому".  
Враховано редакційно   10. Недосконалість системи соціального захисту населення у сфері житлово-комунального господарства, неякісне надання житлово-комунальних послуг, низький рівень поінформованості населення, неузгодженість норм законодавства і відсутність у ньому певних норм щодо регулювання взаємовідносин споживачів і виробників/виконавців житлово-комунальних послуг зумовлює зростання незадоволення серед населення.  
23. ІІ. Мета, принципи та основні завдання Програми   -11- Пустовойтенко В.П.
Назву розділу змінити на таку: "Мета Програми та основні принципи державної політики з реформування житлово-комунального господарства"  
Враховано   ІІ. Мета Програми та основні принципи державної політики з реформування житлово-комунального господарства  
24. Мета Програми полягає у здійсненні державної політики з реформування житлово-комунального господарства, підвищення ефективності і надійності його функціонування, забезпечення сталого розвитку для задоволення потреб населення і господарського комплексу в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів і національних стандартів.   -12- Буряк О.В.
Після останнього слова "стандартів" доповнити словосполучення "адаптованих до стандартів ЄС".  
Враховано редакційно у розділі ІІ як завдання  1. Мета Програми полягає у здійсненні державної політики з реформування житлово-комунального господарства, підвищення ефективності та надійності його функціонування, забезпечення сталого розвитку для задоволення потреб населення і господарського комплексу в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів і національних стандартів.  
    -13- Семенюк В.П.
Доповнити виразом "соціальний захист громадян у процесі реформування житлово-комунального господарства".  
Враховано редакційно у розділі ІІ як принцип   
25. Державна політика реформування житлово-комунального господарства базується на таких принципах:      2. Державна політика реформування житлово-комунального господарства базується на таких принципах:  
26. забезпечення сталого функціонування і розвитку сфери житлово-комунального господарства;   -14- Буряк О.В.
Після сполучника "і" вставити слово "динамічного".  
Враховано   1) забезпечення сталого функціонування і динамічного розвитку сфери житлово-комунального господарства; 2) удосконалення системи управління житлово-комунальним господарством;  
    -15- Резнік І.Й.
Частину другу розділу ІІ доповнити такими принципами: "удосконалення системи управління житлово-комунальним господарством; дотримання державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування".  
Враховано редакційно розділ ІІ частина 2 пункти 2),4)   
27. забезпечення доступу всіх верств населення до житлово-комунальних послуг;   -16- Буряк О.В.
Абзац викласти в наступній редакції: "забезпечення всіх верств населення необхідними житлово-комунальними послугами згідно з діючими стандартами і нормативами". (Населення і зараз в переважній більшості має доступ до житлово-комунальних послуг, але дуже часто їх не отримує.)  
Враховано частково   3) забезпечення доступу всіх верств населення до житлово-комунальних послуг, які відповідають вимогам державних стандартів; 4) запровадження державних соціальних стандартів (норм та нормативів) у сфері житлово-комунального обслуговування; 5) стимулювання інвестиційної діяльності у сфері житлово-комунального господарства;  
28. стимулювання інвестиційної діяльності та ефективного використання енергетичних і матеріальних ресурсів виробниками та споживачами послуг;   -17- Буряк О.В.
Після слова "виробниками" записати "постачальниками та споживачами житлово-комунальних послуг".  
Враховано редакційно   6) забезпечення ефективного використання грошових, людських та матеріальних ресурсів виробниками/виконавцями та споживачами житлово-комунальних послуг;  
29. пріоритетність інноваційного розвитку в життєзабезпеченні населених пунктів, сприяння науково-технічному прогресу у сфері житлово-комунального господарства;      7) пріоритетності інноваційного розвитку в життєзабезпеченні населених пунктів, сприяння науково-технічному прогресу у сфері житлово-комунального господарства;  
30. гласність та прозорість прийняття рішень з проблемних питань житлово-комунального господарства;   -18- Буряк О.В.
Після слова "господарства" доповнити словосполученням "всіма гілками і рівнями влади".  
Враховано   8) гласності, громадського контролю та прозорості у прийнятті рішень з питань житлово-комунального господарства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень;  
    -19- Кухарчук М.А.
Абзац шостий частини другої розділу ІІ після слова гласність доповнити словами "громадський контроль"  
Враховано    
31. відповідальність органів місцевого самоврядування за життєзабезпечення населених пунктів та ефективне використання майна територіальної громади;   -20- Буряк О.В.
Між словом "пунктів" і сполучником "та" вставити словосполучення "необхідними житлово-комунальними послугами". Після слова "громади" доповнити абзац виразом: "у відповідності до діючих Законів України та інших нормативно-правових актів з цих питань".  
Враховано редакційно   9) відповідальності органів місцевого самоврядування за ефективне використання майна територіальної громади та забезпечення населення житлово-комунальними послугами відповідно до державних соціальних стандартів;  
32. створення однакових умов для суб'єктів підприємницької діяльності у сфері житлово-комунального господарства.   -21- Буряк О.В.
Між словами "для" і "суб'єктів" вставити слово "всіх".  
Враховано   10) створення однакових умов для всіх суб'єктів підприємницької діяльності у сфері житлово-комунального господарства.  
33. Основними завданнями Програми є:   -22- Пустовойтенко В.П.
В розділі ІІ вилучити частину щодо основних завдань Програми. Завдання Програми викласти у додатку у вигляді таблиці. Таблиця має містити завдання центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реалізації Загальнодержавної програми, комплекс конкретних заходів щодо їх виконання, виконавців та терміни виконання.  
Враховано    
34. задоволення потреб споживачів у житлово-комунальних послугах належного рівня та якості за економічно обґрунтованими цінами і тарифами;       
35. забезпечення ефективної роботи та розвитку підприємств житлово-комунального господарства в умовах ринку;       
36. підвищення рівня прозорості у взаємовідносинах суб'єктів ринку з надання (отримання) житлово-комунальних послуг;       
37. зниження техногенного впливу на навколишнє природне середовище;       
38. стимулювання економного і раціонального використання ресурсів, насамперед енергоносіїв.   -23- Буряк О.В.
Між словами "використання" і "ресурсів" вставити вираз "грошових коштів, людських і матеріально-технічних...".  
Враховано редакційно у п.6 частини 2 розділу ІІ   
39. ІІІ. Напрями та першочергові заходи з виконання Програми   -24- Пустовойтенко В.П.
Назву розділу змінити на таку: "Основні напрями, завдання та заходи з виконання Програми".  
Враховано   ІІІ. Основні напрями, завдання та заходи з виконання Програми  
    -25- Резнік І.Й.
У розділі ІІІ "Напрями та першочергові заходи з виконання Програми" необхідно передбачити нормативно-правове та науково-технічне забезпечення, а також реалізацію центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування певних завдань по їх виконанню.  
Враховано редакційно у частині 2 розділу ІІІ та додатку 1   
40. Виконання Програми здійснюється за такими напрямами:   -26- Семенюк В.П.
Доповнити перелік напрямів абзацом за №3 в такій редакції: "забезпечення соціального захисту мешканців в умовах впровадження ринкових відносин у житлово-комунальній сфері передбачає: ефективний контроль за розмірами тарифів і цін на житлово-комунальні послуги, у тому числі, впровадження громадського аудиту за політикою ціноутворення природних монополістів, забезпечення вільного доступу до бази даних цих підприємств; виключення з тарифів необгрунтованих витрат виробників комунальних послуг; впровадження диференційованої оплати за житло і послуги залежно від їх якості; вдосконалення системи надання житлових субсидій для унеможливлений створення штучних перепон в їх отриманні; дотація на капітальний ремонт житлового фонду із бюджетів всіх рівнів; мораторій на підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги до досягнення розміру мінімальної заробітної плати і пенсій прожиткового рівня; мораторій на виселення мешканців через наявність боргу за житлово-комунальні послуги, сукупний доход яких менше прожиткового мінімуму.  
Враховано редакційно у частині 2 розділу ІІІ та додатку 1  1. Виконання Програми здійснюється за такими основними напрямами:  
    -27- Пустовойтенко В.П.
В розділі ІІІ доповнити перелік напрямів наступними: "поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства, створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг; удосконалення тарифної політики;"  
Враховано частково пункт 2) частини 1 розділу ІІІ   
41. організація ефективного управління у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг;   -28- Буряк О.В.
Доповнити словом "споживачам".  
Відхилено   1) організація ефективного управління у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг; 2) поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства, створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг;  
42. забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства;      3) забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства;  
43. технічне переоснащення житлово-комунального господарства, наближення до вимог Європейського Союзу показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на виробництво житлово-комунальних послуг;      4) технічне переоснащення житлово-комунального господарства, наближення до вимог Європейського Союзу показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на виробництво житлово-комунальних послуг.  
44. нормативно-правове забезпечення;   -29- Резнік І.Й.
Вилучити п'ятий та шостий абзаци розділу ІІІ. Адже це не є напрями реформування. Включити до завдань.  
Враховано . Текст вилучено.  .  
    -30- Буряк О.В.
Доповнити виразом "взаємовідносин між виробниками, постачальниками і споживачами житлово-комунальних послуг".  
Текст вилучено. 4 у додатку 1   
45. науково-технічне забезпечення.   -31- Буряк О.В.
Доповнити виразом "виробництва, постачання та споживання житлово-комунальних послуг".  
Враховано редакційно у додатку 1 Текст вилучено.   
46. Організація ефективного управління у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг передбачає:   -32- Пустовойтенко В.П.
В розділі ІІІ вилучити такі частини: Організація ефективного управління у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг. Забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства Технічне переоснащення житлово-комунального господарства. Замість них подати у формі таблиці основні завдання центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реалізації Загальнодержавної програми, передбачивши комплекс конкретних заходів щодо їх виконання, виконавців та терміни виконання."  
Враховано    
47. розмежування повноважень органів місцевого самоврядування і місцевих держадміністрацій у сфері житлово-комунального господарства;       
48. ефективне використання майнових комплексів;       
49. формування інституту власників житлового фонду - утворення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, органів самоорганізації населення (будинкових комітетів);   -33- Семенюк В.П.
Викласти в новій редакції "формування інституту власників житлового фонду - утворення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, поступовий перехід до обов'язковості членства власників житла у цих об'єднаннях, створення будинкових комітетів у формі органів самоорганізації населення".  
Враховано частково у додатку 1 Текст вилучено.  .  
50. формування інституту управителів житловими будинками, утворення компаній - замовників житлово-комунальних послуг, в управління яких передається комунальний житловий фонд;       
51. залучення на конкурсних засадах підприємств усіх форм власності та суб'єктів підприємницької діяльності до обслуговування житлового фонду та прибудинкової території;       
52. корпоратизацію, акціонування та приватизацію підприємств житлово-комунального господарства;       
53. забезпечення державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій у сфері централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення, запровадження управління об'єктами централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення, заснованого на розподілі відповідальності між власниками комунального майна та підприємствами, яким воно передано в експлуатацію;       
54. запровадження моніторингу стану реформування і розвитку житлово-комунального господарства для реалізації органами місцевого самоврядування власних повноважень із забезпечення населення житлово-комунальними послугами належного рівня та якості.       
55. Забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства передбачає:       
56. запровадження органами місцевого самоврядування, місцевими держадміністраціями нового механізму формування цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, спрямованого на забезпечення ефективного господарювання та економного використання енергетичних і матеріальних ресурсів (палива, електричної енергії, води, теплової енергії);   -34- Буряк С.В.
Між словами "держадміністраціями" і "нового" вставити вираз "за погодженням з відповідними органами центральної виконавчої влади". Тут же слово "спрямованого" опустити, слово "забезпечення" замінити словом "основі", а між словами "використання" і "енергетичних" вставити словосполучення "грошових, людських..."  
Враховано у додатку 1 Текст вилучено.   
57. реструктуризацію заборгованості населення з квартирної плати і плати за житлово-комунальні послуги та заборгованості житлово-комунальних підприємств за спожиті паливно-енергетичні ресурси, підвищення рівня оплати споживачами отриманих житлово-комунальних послуг;   -35- Буряк О.В.
Між словом "плати" і сполучником "і" вставити вираз " (плати за користування житлом), плати за утримання будинків і прибудинкової території (плати за утримання житла)"...  
Враховано у додатку 1 Текст вилучено.   
    -36- Горбаль В.М.
після слів "паливно-енергетичні ресурси," доповнити словами "економічно обґрунтоване"  
Враховано у додатку 1 Текст вилучено.   
58. оптимізацію витрат і мінімізацію втрат енергетичних і матеріальних ресурсів у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг.       
59. Технічне переоснащення житлово-комунального господарства передбачає:       
60. модернізацію житлового господарства, впровадження сучасних систем автоматичного пожежного захисту житлових будинків підвищеної поверховості;       
61. розвиток і реконструкцію централізованих систем водо-, теплопостачання та водовідведення;       
62. забезпечення належного обліку енергетичних і матеріальних ресурсів на підприємствах житлово-комунального господарства, встановлення будинкових засобів обліку споживання води і теплової енергії; подання допомоги малозабезпеченим громадянам в установленні квартирних лічильників;       
63. розроблення і впровадження енергозберігаючих технологій і обладнання для скорочення питомих витрат енергетичних і матеріальних ресурсів;       
64. забезпечення технічного регулювання та стандартизації у сфері житлово-комунального господарства;       
65. будівництво та модернізацію об'єктів у сфері благоустрою та інженерного захисту територій;       
66. розвиток міського електротранспорту, оновлення його рухомого складу.   -37- Горбаль В.М.
Доповнити частину 4 розділу ІІІ абзацом в такій редакції: "пріоритети та черговість впровадження заходів технічного переоснащення житлово-комунального господарства визначається Кабінетом Міністрів України"  
Враховано редакційно у додатку 1 (розділ ІУ, пункт 1.3.)   
67. Нормативно-правове забезпечення виконання Програми передбачає розроблення протягом 2004 року проектів законодавчих актів, які регулюють відносини у сфері теплопостачання, міського наземного електротранспорту, благоустрою населених пунктів, ліцензування діяльності з централізованого постачання теплової енергії, формування цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, використання амортизаційних відрахувань.   -38- Пустовойтенко В.П.
Частину "Нормативно-правове забезпечення виконання Програми передбачає .." та наступний абзац викласти у такій редакції: "Нормативно-правове забезпечення виконання Програми передбачає: розроблення протягом 2004 - 2005 років проектів Законів України з питань регулювання відносин у сфері житлово-комунального господарства; проведення гармонізації національних стандартів та інших нормативних актів у сфері житлово-комунального господарства з нормами Європейського Союзу."  
Враховано редакційно   2. Виконання Програми потребує нормативно-правового та науково-технічного забезпечення, реалізації центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Основних завдань центральних та місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реалізації Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 рокиь (додаток №1). 3. Нормативно-правове забезпечення виконання Програми передбачає: 1) поетапне розроблення протягом 2004 - 2006 та 2007-2010 років проектів нормативно-правових актів з питань регулювання відносин у сфері житлово-комунального господарства;  
68. Виконання Програми потребує проведення гармонізації національних стандартів та інших документів з вимогами Європейського Союзу.      2) проведення гармонізації національних стандартів та інших нормативно-правових актів у сфері житлово-комунального господарства з директивами Європейського Союзу.  
69. Науково-технічне забезпечення виконання Програми передбачає:      4. Науково-технічне забезпечення виконання Програми передбачає:  
70. проведення науково-технічних досліджень з питань експлуатації та технічного обслуговування об'єктів житлово-комунального господарства, благоустрою населених пунктів, захисту територій від шкідливої дії вод;      1) проведення науково-технічних досліджень з питань експлуатації та технічного обслуговування об'єктів житлово-комунального господарства, благоустрою населених пунктів, захисту територій від шкідливої дії вод;  
71. розроблення та впровадження новітніх технологій і обладнання, спрямованих на технічне переоснащення підприємств житлово-комунального господарства та скорочення питомих витрат енергетичних і матеріальних ресурсів;      2) розроблення та впровадження новітніх технологій і обладнання, спрямованих на технічне переоснащення підприємств житлово-комунального господарства та скорочення питомих витрат енергетичних і матеріальних ресурсів;  
72. налагодження виробництва комунальної техніки та обладнання для потреб житлово-комунального господарства;   -39- Кухарчук М.А.
У абзаці третьому частини "Науково-технічне забезпечення виконання Програми" розділу ІІІ після слова "виробництва" додати вираз "нових зразків"  
Враховано   3) налагодження виробництва нових зразків комунальної техніки та обладнання для потреб житлово-комунального господарства;  
73. створення системи моніторингу стану житлово-комунального господарства і його реформування, відповідних баз даних;      4) створення системи моніторингу стану житлово-комунального господарства і його реформування, відповідних баз даних;  
74. внесення змін до будівельних норм і правил для більш активного використання науково-технічних досягнень та на їх базі оновлення основних фондів підприємств житлово-комунального господарства;      5) внесення змін до будівельних норм і правил для більш активного використання науково-технічних досягнень та на їх базі оновлення основних фондів підприємств житлово-комунального господарства;  
75. розроблення і реалізацію стратегічних планів розвитку підприємств житлово-комунального господарства;   -40- Кухарчук М.А.
У абзаці шостому частини "Науково-технічне забезпечення виконання Програми" розділу ІІІ замість слів "стратегічних планів" записати "програм"  
Враховано   6) розроблення і реалізацію програм розвитку підприємств житлово-комунального господарства;  
76. утворення енергосервісних компаній у житлово-комунальному господарстві;      7) утворення енергосервісних компаній у житлово-комунальному господарстві;  
77. розроблення і забезпечення виконання програм стимулювання економного використання споживачами питної води і теплової енергії;      8) розроблення і забезпечення виконання програм стимулювання економного використання споживачами питної води і теплової енергії;  
78. створення Фонду муніципального розвитку України за участю Міжнародного банку реконструкції та розвитку, цільових фондів енергозбереження на підприємствах житлово-комунального господарства, впровадження довгострокових проектів їх технічного переоснащення на основі лізингу.      9) створення Фонду муніципального розвитку України за участю Міжнародного банку реконструкції та розвитку, цільових фондів енергозбереження на підприємствах житлово-комунального господарства, впровадження довгострокових проектів їх технічного переоснащення на основі лізингу.  
79. Заходи з виконання Програми за напрямами розробляються і затверджуються:   -41- Пустовойтенко В.П.
Три останніх абзаци розділу ІІІ Програми вилучити. Доповнити розділ абзацом у такій редакції: "Щорічно органи місцевого самоврядування розробляють відповідно до напрямів Програми регіональні та місцеві програми (заходи) реформування і розвитку житлово-комунального господарства".  
Враховано   5. Щорічно місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування розробляють відповідно до напрямів Програми регіональні та місцеві програми (заходи) реформування і розвитку житлово-комунального господарства.  
80. на державному рівні - Кабінетом Міністрів України;      .  
81. на регіональному рівні - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.       
82. ІV. Етапи виконання Програми      ІV. Етапи виконання Програми  
83. Програма виконується у два етапи.      1. Програма виконується у два етапи.  
84. На першому етапі (2004 - 2005 роки) передбачається:   -42- Резнік І.Й.
Змінити строки етапів: " І етап 2004 - 2006 роки, ІІ етап 2007 - 2010 роки."  
Враховано   2. На першому етапі (2004-2006 роки) передбачається:  
85. створення нормативно-правової бази у сфері житлово-комунального господарства;   -43- Кухарчук М.А.
Перший абзац першої частини розділу V (Етапи виконання Програми) викласти у такій редакції: " завершити розробку першочергових нормативно-правових актів у сфері житлово-комунального господарства які б сприяли проведенню системних перетворень в галузі "  
Враховано редакційно   1) завершити розробку першочергових нормативно-правових актів у сфері житлово-комунального господарства, які б сприяли проведенню системних перетворень у галузі та визначали пріоритетні напрями її розвитку;  
86. реформування системи управління житлово-комунальним господарством;   -44- Резнік І.Й.
Другий абзац І-го етапу викласти у такій редакції: "реформувати систему управління житлово-комунальним господарством, сформувати нові інституції управління житловим фондом, що базуються на системі договірних відносин"  
Враховано   2) реформувати систему управління житлово-комунальним господарством, сформувати нові інституції управління житловим фондом, що базуються на системі договірних відносин;  
87. стабілізація фінансово-економічного стану підприємств житлово-комунального господарства, забезпечення їх беззбитковості;   -45- Пустовойтенко В.П.
Третій абзац частини першої розділу ІV викласти у такій редакції: "покращання фінансово-економічного стану підприємств житлово-комунального господарства, створення умов їх беззбиткової діяльності"  
Враховано редакційно   3) досягти покращення фінансово-економічного стану підприємств житлово-комунального господарства, створити умови для їх беззбиткової діяльності;  
88. створення сприятливих умов для накопичення інвестиційних ресурсів з метою технічного переоснащення підприємств житлово-комунального господарства та розвитку комунальної інфраструктури;      4) створити сприятливі умови для накопичення інвестиційних ресурсів з метою технічного переоснащення підприємств житлово-комунального господарства та розвитку комунальної інфраструктури;  
89. створення передумов для забезпечення населення житлово-комунальними послугами належного рівня та якості;   -46- Буряк О.В.
Доповнити словами "...які відповідають стандартам України, гармонізованими зі стандартами ЄС".  
Враховано редакційно   5) створити передумови для забезпечення населення житлово-комунальними послугами належного рівня та якості відповідно до національних стандартів;  
90. перехід на повне відшкодування споживачами економічно обґрунтованої вартості житлово-комунальних послуг;   -47- Буряк О.В.
Доповнити виразом: "...при умові реформування в Україні системи оплати праці, наближення її і пенсій громадян України до рівня європейських країн". (Зараз, при практично розваленій системі житлово-комунального господарства, мінімальній зарплаті і пенсій громадян України менших від рівня цих виплат у європейських країнах майже в десятки разів, коли біля 80 процентів населення проживає за межею бідності, вимагати від населення повного відшкодування усіх витрат на житлово-комунальні послуги вважаю аморальним. На даному етапі вважаю не тільки доцільним, а й необхідним надавати дотації житлово-комунальному господарству України з державного бюджету).  
Враховано редакційно у додатку 1 Текст вилучено.   
    -48- Резнік І.Й.
Абзац шостий І-го етапу вилучити  
Враховано    
91. проведення громадських слухань з проблемних питань житлово-комунального господарства, організація висвітлення ходу виконання Програми.   -49- Кухарчук М.А.
Абзац викласти у такій редакції: "забезпечити проведення постійних консультацій з громадськістю з питань реалізації державної та регіональної політики щодо реформування і розвитку житлово-комунального господарства"  
Враховано   6) забезпечити проведення постійних консультацій з громадськістю з питань реалізації державної та регіональної політики щодо реформування і розвитку житлово-комунального господарства; 7) забезпечити поступове виведення з експлуатації аварійних жилих будинків та відновлення аварійних об'єктів комунального господарства за рахунок солідарного фінансування з державного та місцевих бюджетів  
    -50- Резнік І.Й.
Доповнити перелік завдань І етапу новим завданням у такій редакції: "забезпечити поступове виведення з експлуатації аварійних житлових будинків та відновлення аварійних об'єктів комунального господарства за рахунок солідарного фінансування з державного та місцевих бюджетів"  
Враховано    
92. На другому етапі (2006 - 2010 роки) передбачається:      3. На другому етапі (2007-2010 роки) передбачається:  
93. забезпечення населення житлово-комунальними послугами високого рівня і якості відповідно до вимог національних стандартів, гармонізованих із міжнародними (регіональними);   -51- Буряк О.В.
Після слова "міжнародними" вставити слово "або" і слово "регіональними" написати без дужок.  
Враховано   1) забезпечити населення житлово-комунальними послугами високого рівня і якості відповідно до вимог національних стандартів, гармонізованих з міжнародними або регіональними;  
94. комплексна модернізація та технічне переоснащення підприємств житлово-комунального господарства з метою зменшення ресурсоспоживання і дотримання екологічних нормативів та норм протипожежного захисту;   -52- Пустовойтенко В.П.
Доповнити перелік завдань ІІ етапу новими завданнями щодо: забезпечення повного відшкодування підприємствам економічно обґрунтованої вартості житлово-комунальних послуг; зменшення необлікованих втрат води і теплової енергії та витрат енергоресурсів на їх виробництво; забезпечення обліку води та теплової енергії у точках розподілу та на уводах до багатоквартирних житлових будинків: дотримання державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування; створити систему державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій у сфері водо-, теплопостачання та водовідведення".  
Враховано редакційно у пунктах 3),6),7),8),9)  2) провести комплексну модернізацію та технічне переоснащення підприємств житлово-комунального господарства з метою зменшення ресурсоспоживання і дотримання екологічних нормативів та норм протипожежного захисту; 3) забезпечити повне відшкодування підприємствам економічно обґрунтованої вартості житлово-комунальних послуг;  
95. зменшення диспропорцій щодо рівня і якості житлово-комунальних послуг у населених пунктах;   -53- Буряк О.В.
Конкретизувати категорію населених пунктів. При наданій редакції незрозуміло про що йде мова: чи то між обласними центрами, чи між містами обласного підпорядкування, чи між обласними центрами, селищними і сільськими населеними пунктами.  
Враховано редакційно   4) зменшити регіональні диспропорції щодо якості та рівня забезпечення населення житлово-комунальними послугами;  
96. віднесення витрат на капітальний ремонт житлового будинку до складу витрат, що беруться до уваги під час розрахунку плати за утримання житла (квартирної плати).   -54- Буряк О.В.
Замість виразу "утримання житла" записати вираз "користування житлом" і доповнити абзац виразом "плати за утримання житла" (за утримання будинків і прибудинкової території). Надана редакція "утримання житла" (квартирної плати) суперечить статті 66 Житлового кодексу Української РСР ( який діє і нині), в якій чітко визначено, що "квартирна плата" - це є "плата за користування житлом". А плата "за утримання житла" - це "плата за утримання будинків і прибудинкових територій", це новий вид оплати комунальних послуг, який виник після прийняття Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду".  
Відхилено   5) врахувати витрати на капітальний ремонт житлового фонду в структурі тарифів плати за житло; 6) запровадити ефективну систему державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій у сфері водо-, теплопостачання та водовідведення; 7) наблизити необліковані втрати води і теплової енергії та витрати енергоресурсів на їх виробництво до рівня країн Європейського Союзу; 8) забезпечити облік води та теплової енергії в точках розподілу та на уводах до багатоквартирних жилих будинків; 9) забезпечити запровадження та дотримання державних соціальних стандартів (норм та нормативів) у сфері житлово-комунального обслуговування населення.  
    -55- Семенюк В.П.
Вилучити.  
Враховано Зміст абзацу змінено   
    -56- Пустовойтенко В.П.
Четвертий абзац частини другої розділу ІУ "На другому етапі (2006 - 2010 роки) передбачається:" викласти новій редакції: "удосконалити тарифну політику, зокрема щодо врахування витрат на капітальний ремонт житлового будинку під час розрахунку плати за утримання житла (квартирної плати)".  
Враховано редакційно    
    -57- Горбаль В.М.
Абзац викласти у наступній редакції: "Часткове віднесення витрат на капітальний ремонт житлового будинку до складу витрат, що беруться до уваги під час розрахунку плати за утримання житла (квартирної плати). Порядок, умови, терміни віднесення таких витрат до складу квартирної плати затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням Центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства."  
Враховано редакційно    
97. V. Механізм забезпечення виконання Програми   -58- Резнік І.Й.
Змінити назву розділу на таку: "Організаційне забезпечення виконання Програми". Наступний абзац вилучити  
Враховано   V. Організаційне забезпечення виконання Програми  
98. Організаційне забезпечення       
99. Функції із сприяння взаємодії та забезпечення координації роботи міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, пов'язаної з виконанням Програми, а також коригування передбачених нею заходів відповідно до наявних фінансових і матеріальних можливостей покладається на Міжвідомчу комісію з реалізації реформи житлово-комунального господарства, регіональні комісії з реформування житлово-комунального господарства.   -59- Буряк О.В.
Визначити статус Міжвідомчої та регіональних комісій з реформування житлово-комунального господарства, або зазначити який державний орган влади затверджує положення (статут) про Міжвідомчу комісію та який із органів влади на місцях затверджує положення про регіональні комісії.  
Враховано редакційно Редакційна правка  1. Функції сприяння взаємодії та забезпечення координації роботи міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, пов'язаної з виконанням Програми, а також коригування передбачених нею Основних завдань центральних та місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реалізації Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки відповідно до наявних фінансових і матеріальних можливостей покладаються на Міжвідомчу комісію з реалізації реформи житлово-комунального господарства, регіональні комісії з реформування житлово-комунального господарства в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.  
100. Організацію виконання Програми здійснюють відповідно до своїх повноважень:      2. Організацію виконання Програми здійснюють відповідно до своїх повноважень:  
101. на державному рівні - центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства;   -60- Резнік І.Й.
Перший абзац частини третьої розділу доповнити словами "та інші центральні органи виконавчої влади в межах своїх повноважень".  
Враховано   1) на державному рівні - центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства та інші центральні органи виконавчої влади в межах своїх повноважень;  
102. на регіональному рівні - Республіканський комітет по житлово-комунальному господарству Автономної Республіки Крим, управління (головні управління) житлово-комунального господарства місцевих держадміністрацій.   -61- Резнік І.Й.
Доповнити частину 3 розділу V абзацом "на місцевому рівні - структурні підрозділи/ посадові особи виконавчих органів міських селищних, сільських рад".  
Враховано   2) на регіональному рівні - Республіканський комітет з житлово-комунального господарства Автономної Республіки Крим, управління (головні управління) житлово-комунального господарства місцевих держадміністрацій; 3) на місцевому рівні - структурні підрозділи/ посадові особи виконавчих органів міських, селищних, сільських рад.  
103. Результати реформування житлово-комунального господарства визначаються з допомогою системи індикаторів (показників), що характеризують ефективність його роботи. Перелік необхідних індикаторів (показників) розробляється центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства за погодженням з центральним органом виконавчої влади з питань статистики.   -62- Пустовойтенко В.П.
У частині четвертій розділу V перше речення абзацу викласти в новій редакції: "Моніторинг реформування житлово-комунального господарства здійснюється в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України на основі системи індикаторів (показників).  
Враховано   3. Моніторинг реформування житлово-комунального господарства здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України на основі системи індикаторів (показників). Перелік необхідних індикаторів (показників) розробляється центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства за погодженням з центральним органом виконавчої влади з питань статистики.  
    -63- Горбаль В.М.
Після слів "органом виконавчої влади з питань статистики" доповнити словами "та затверджується Кабінетом Міністрів України."  
Враховано редакційно    
104. Форми проведення державних статистичних спостережень та відповідні роз'яснення розробляє і затверджує центральний орган виконавчої влади з питань статистики за погодженням з центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Центральний орган виконавчої влади з питань статистики установлює своїм регіональним управлінням строки подання інформації за затвердженою формою та забезпечує її узагальнення.   -64- Буряк О.В.
Між словами "роз'яснення" і "розробляє" вставити вираз: "...з показників роботи житлово-комунального господарства України...". Між словами "управління" і "строки" вставити слово "статистики".  
Враховано редакційно   4. Форми проведення державних статистичних спостережень за станом реформування житлово-комунального господарства та відповідні роз'яснення розробляє і затверджує центральний орган виконавчої влади з питань статистики за погодженням з центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Центральний орган виконавчої влади з питань статистики встановлює територіальним органам державної статистики строки подання інформації за затвердженою формою та забезпечує її узагальнення.  
105. Центральні органи виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства та з питань статистики висвітлюють у засобах масової інформації хід виконання Програми.   -65- Буряк О.В.
Визначити види масової інформації (друковані ЗМІ, радіо - , телепередачі та ін.), а також терміни висвітлення - щоквартально, раз, два рази на рік, чи тільки по етапах та ін.  
Враховано редакційно   5. Результати моніторингу висвітлюються в засобах масової інформації у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
    -66- Горбаль В.М.
Абзац викласти у наступній редакції: "Центральні органи виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства та з питань статистики висвітлюють у офіційних та інших засобах масової інформації хід та основні результати виконання Програми, основні зміни у системі житлово-комунального господарства."  
Враховано редакційно    
106. Фінансове забезпечення   -67- Резнік І.Й.
Зробити частини "Фінансове забезпечення" та "Контроль за виконанням Програми" окремими розділами. та доповнити відповідну частину нормою щодо контролю за реалізацією регіональних та місцевих програм.  
Враховано   VІ. Фінансове забезпечення  
107. Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється за рахунок:   -68- Пустовойтенко В.П.
Визначити у відповідних частинах розділу основні напрями спрямування інвестицій та джерела фінансування заходів програми.  
Враховано редакційно   1. Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється за напрямами: 1) організація ефективного управління у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг; 2) поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства, створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг; 3) забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства; 4) технічне переоснащення житлово-комунального господарства, наближення до вимог Європейського Союзу показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на виробництво житлово-комунальних послуг. 2. Джерелами фінансування заходів Програми є:  
108. коштів державного та місцевих бюджетів (з урахуванням тих, що передбачаються для фінансування заходів у межах інших державних, регіональних і місцевих програм та проектів);      1) кошти державного та місцевих бюджетів;  
109. коштів підприємств житлово-комунального господарства (за їх згодою);   -69- Буряк О.В.
Вираз " (за їх згодою)" виключити і визначити норму (процент) відрахувань від прибутку чи іншого економічного показника тому, що при редакції, яка пропонується, у керівників найдеться сотні причин (пояснень) на те, щоб такої згоди не давати і кошти підприємств ніколи не будуть спрямовуватись на розвиток галузі.  
Враховано редакційно   2) кошти підприємств житлово-комунального господарства відповідно до програм їх розвитку, затверджених органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом;  
110. грантів, кредитів міжнародних організацій, благодійних внесків;      3) гранти, кредити міжнародних організацій, благодійні внески;  
111. залучення приватного капіталу шляхом приватизації підприємств житлово-комунального господарства, передачі об'єктів галузі в управління, оренду, концесію;   -70- Буряк О.В.
Доповнити виразом "...та іноземних інвестицій".  
Враховано редакційно   4) іноземні інвестиції та кошти фізичних і юридичних осіб, що залучаються шляхом приватизації підприємств житлово-комунального господарства, передачі об'єктів галузі в управління, оренду, концесію;  
112. залучення кредитів вітчизняних комерційних банків.      5) кредити вітчизняних комерційних банків.  
113. Орієнтовний обсяг фінансового забезпечення, його джерела та розподіл коштів за роками наведено в додатку.   -71- Буряк О.В.
Орієнтовний обсяг фінансового забезпечення доцільно визначати на кожний рік, а не на етапи в цілому. Тільки при такій умові і жорсткому контролі можна досягти відчутних результатів в покращанні роботи житлово-комунального господарства України.  
Враховано частково . У додатку 2 фінансування першого етапу визначено на кожний рік.  3. Орієнтовний обсяг фінансового забезпечення виконання завдань Програми наведено в додатку №2.  
    -72- Сабашук П.П.
Потрібно передбачити фінансування Програми з 2005 року, у зв'язку з тим, що 2004 рік вже йде, а її виконання ще не починалося. Передбачити у додатку окремим рядком фінансування технічного переоснащення комунальної теплоенергетики.  
Враховано частково у додатку 2   
114. Обґрунтування необхідного обсягу асигнувань з державного бюджету подається щороку разом з проектами Державної програми економічного і соціального розвитку та Державного бюджету України на наступний рік центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, іншими виконавцями Програми в установленому порядку.   -73- Горбаль В.М.
У абзаці слово "наступний" замінити словом "відповідний"; слова "в установленому порядку." замінити словами "в установленому законодавством порядку".  
Враховано редакційно   4. Обґрунтування необхідного обсягу асигнувань з державного бюджету подається щороку разом з проектами Державної програми економічного і соціального розвитку та Державного бюджету України на відповідний рік центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, іншими виконавцями Програми в установленому законодавством порядку.  
115. Контроль за виконанням Програми      VІІ. Контроль за виконанням Програми  
116. Контроль за виконанням Програми здійснюють центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, інші центральні органи виконавчої влади у межах своєї компетенції, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації.   -74- Буряк О.В.
Доповнити словами "місцеві органи самоврядування, громадські організації".  
Враховано редакційно   1. Контроль за виконанням цієї Програми, а також регіональних та місцевих програм здійснюють Міжвідомча комісія з реалізації реформи житлово-комунального господарства, центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції. 2. Громадський контроль за ходом реалізації Програми здійснюється (за їх бажанням) представниками громадських організацій, асоціацій, у статуті яких передбачено діяльність у сфері житлово-комунального господарства.  
    -75- Горбаль В.М.
У абзаці після слів "Контроль за виконанням Програми здійснюють" доповнити словами "Кабінет Міністрів України"  
Враховано редакційно . Міжвідомча комісія з реалізації реформи житлово-комунального господарства при Кабінеті Міністрів України   
117. Центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства щороку подає Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання завдань, визначених Програмою.      3. Центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства щороку подає Кабінету Міністрів України інформацію про хід виконання завдань, визначених Програмою.  
118. Кабінет Міністрів України щороку інформує Верховну Раду України про стан виконання Програми і у разі потреби за поданням центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства вносить пропозиції щодо коригування завдань Програми.   -76- Буряк О.В.
Конкретизувати термін щодо інформування Верховної Ради України (чи то у квітні, чи то у липні, чи в інший час), а також визначити вид інформації (доповідь на пленарному засіданні Верховної Ради, доповідна записка, чи в інший спосіб).  
Враховано редакційно   4. Кабінет Міністрів України щороку, не пізніше 1 липня, на підставі моніторингу подає Верховній Раді України звіт про стан виконання Програми. У разі потреби за поданням центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства вносить пропозиції щодо коригування завдань Програми.  
119. Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямовуваних на забезпечення виконання Програми, здійснюється у порядку, встановленому бюджетним законодавством.   -77- Горбаль В.М.
У абзаці слова "встановленому бюджетним законодавством" замінити словами "встановленому законодавством України"  
Враховано редакційно   5. Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється в порядку, встановленому бюджетним законодавством.  
120. VІ. Очікувані результати   -78- Кухарчук М.А.
Розділ VІ. "Очікувані результати" доповнити такими пунктами: "забезпечити реалізацію державної політики щодо регіонального розвитку, передусім у сфері житлово-комунального господарства; створити прозорий механізм взаємодії органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств та громадськості, спрямований на вирішення проблемних питань у сфері житлово-комунального господарства."  
Враховано   VІІІ. Очікувані результати  
121. Виконання Програми дасть змогу:      1. Виконання Програми дасть змогу: 1) забезпечити реалізацію державної політики щодо регіонального розвитку, передусім у сфері житлово-комунального господарства;  
122. забезпечити сталу та ефективну роботу підприємств житлово-комунального господарства, підвищити рівень безпеки систем життєзабезпечення населених пунктів;      2) зменшити до рівня експлуатаційної безпеки знос основних фондів у житлово-комунальному комплексі та витрати і втрати при виробництві житлово-комунальних послуг;  
123. зменшити до рівня експлуатаційної безпеки знос основних фондів у житлово-комунальному комплексі та витрати і втрати при виробництві житлово-комунальних послуг;      3) забезпечити сталу та ефективну роботу підприємств житлово-комунального господарства, підвищити рівень безпеки систем життєзабезпечення населених пунктів;  
124. поліпшити якість житлово-комунального обслуговування населення;      4) поліпшити якість житлово-комунального обслуговування населення;  
125. досягти оптимального співвідношення у рівні доходів населення і його витратах на оплату житлово-комунальних послуг.      5) досягти оптимального співвідношення у рівні доходів населення і його витратах на оплату житлово-комунальних послуг; 6) створити прозорий механізм взаємодії органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств та громадськості, спрямований на вирішення проблемних питань у сфері житлово-комунального господарства.  
126. Крім того, до кінця 2010 року передбачається:   -79- Резнік І.Й.
Розділ VІ починаючи з слів "Крім того до кінця 2010 року передбачається" і далі - вилучити.  
Враховано . Текст вилучено.   
127. знизити на 30 відсотків рівень споживання енергетичних і матеріальних ресурсів;       
128. забезпечити 85 відсотків населення послугами з централізованого водопостачання;   -80- Горбаль В.М.
Абзац викласти у наступній редакції: "забезпечити 85 відсотків населення послугами з централізованого водопостачання та теплопостачання"  
Текст вилучено.   
129. капітально відремонтувати не менш як 50 млн. кв. метрів площі житлового фонду та знести понад 2 тис. аварійних будинків;       
130. відновити близько 10 тис. кілометрів мереж водо-, теплопостачання та водовідведення;       
131. провести модернізацію централізованих систем водопостачання та водовідведення загальною потужністю 6 млн. куб. метрів на добу;       
132. забезпечити 100-відсоткове обладнання багатоквартирних будинків приладами обліку споживання води та теплової енергії;       
133. провести капітальний ремонт вулично-дорожньої мережі протяжністю не менш як 9 тис. кілометрів;       
134. побудувати або здійснити реконструкцію 1 тис. полігонів для твердих побутових відходів;       
135. провести заходи з інженерного захисту від підтоплення та зсувів на території площею близько 20 тис. гектарів;       
136. забезпечити придбання понад 1,5 тис. тролейбусів і трамваїв.