Про внесення змін до Закону України ''Про м'ясо та м'ясні продукти'' (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)
№ п.п. | Редакція, прийнята в першому читанні | Пропозиції | Висновки | Остаточна редакція |
0. | З А К О Н У К Р А Ї Н И | З А К О Н У К Р А Ї Н И | ||
1. | Про м'ясо та м'ясні продукти | Про м'ясо та м'ясні продукти | ||
2. | Цей Закон визначає організаційні та правові засади забезпечення якості і безпеки м'яса та м'ясних продуктів для життя, здоров'я населення і довкілля під час їх виробництва, переробки, пакування, зберігання, транспортування та реалізації, а також вивезення з України і ввезення в Україну. | Цей Закон визначає організаційні та правові засади забезпечення якості і безпеки м'яса та м'ясних продуктів для життя, здоров'я населення і довкілля під час їх виробництва, переробки, пакування, зберігання, транспортування та реалізації, а також вивезення з України і ввезення в Україну. | ||
3. | Стаття 1. Терміни та їх визначення | Стаття 1. Терміни та їх визначення | ||
4. | У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: | У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: | ||
5. | атестація - процедура оцінки санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного стану та технічних можливостей суб'єкта господарювання з метою забезпечення стабільного випуску продукції, яка відповідає встановленим вимогам щодо якості та безпеки; | атестація - процедура оцінки санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного стану та технічних можливостей суб'єкта господарювання з метою забезпечення стабільного випуску продукції, яка відповідає встановленим вимогам щодо якості та безпеки; | ||
6. | загальновідомі назви - назви виробів, регламентовані вимогами чинних національних, регіональних і міжнародних стандартів; | загальновідомі назви - назви виробів, регламентовані вимогами чинних національних, регіональних і міжнародних стандартів; | ||
7. | маркування ( інформація про м'ясо, м'ясну сировину та м'ясні продукти, нанесена на упаковку відповідно до вимог нормативно-правових актів і нормативних документів; | маркування ( інформація про м'ясо, м'ясну сировину та м'ясні продукти, нанесена на упаковку відповідно до вимог нормативно-правових актів і нормативних документів; | ||
8. | мінімальна ціна на закупівлю сільськогосподарських і диких тварин, птиці - нижня межа ціни закупівлі (продажу) на внутрішньому ринку України; | мінімальна ціна на закупівлю сільськогосподарських і диких тварин, птиці - нижня межа ціни закупівлі (продажу) на внутрішньому ринку України; | ||
9. | м'ясо ( туша тварини або її частина, що являє собою сукупність м'язової, жирової, сполучної тканин з кістками; | м'ясо ( туша тварини або її частина, що являє собою сукупність м'язової, жирової, сполучної тканин з кістками; | ||
10. | м'ясо механічного обвалювання ( м'ясна маса, отримана шляхом механічного відокремлення м'яса від тушок птиці (окремих її частин), яловичих, свинячих та баранячих кісток і пісної баранини; | м'ясо механічного обвалювання ( м'ясна маса, отримана шляхом механічного відокремлення м'яса від тушок птиці (окремих її частин), яловичих, свинячих та баранячих кісток і пісної баранини; | ||
11. | м'ясні продукти ( продукти, в яких м'ясна сировина становить не менше 50 відсотків; | м'ясні продукти ( продукти, в яких м'ясна сировина становить не менше 50 відсотків; | ||
12. | м'ясна сировина ( м'ясо, піддане сортовому або спеціальному відокремленню, субпродукти, шкури, жири та продукти забою тварин чи полювання, що підлягають подальшій механічній, термічній та іншій промисловій обробці для виробництва м'ясної та іншої продукції; | м'ясна сировина ( м'ясо, піддане сортовому або спеціальному відокремленню, субпродукти, шкури, жири та продукти забою тварин чи полювання, що підлягають подальшій механічній, термічній та іншій промисловій обробці для виробництва м'ясної та іншої продукції; | ||
13. | пакування ( засіб чи комплекс засобів, які забезпечують захист м'ясної сировини, м'яса та м'ясних продуктів від пошкоджень та забруднень; | пакування ( засіб чи комплекс засобів, які забезпечують захист м'ясної сировини, м'яса та м'ясних продуктів від пошкоджень та забруднень; | ||
14. | сировина для виробництва м'яса ( сільськогосподарські та дикі тварини і птиця; | сировина для виробництва м'яса ( сільськогосподарські та дикі тварини і птиця; | ||
15. | стихійний ринок - місце несанкціонованого продажу продуктів харчування, де відсутній постійний ветеринарно-санітарний контроль якості та безпеки харчових продуктів; | стихійний ринок - місце несанкціонованого продажу продуктів харчування, де відсутній постійний ветеринарно-санітарний контроль якості та безпеки харчових продуктів; | ||
16. | суб'єкт господарювання ( юридична особа незалежно від форми власності, а також фізична особа ( суб'єкт підприємницької діяльності, які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | суб'єкт господарювання ( юридична особа незалежно від форми власності, а також фізична особа ( суб'єкт підприємницької діяльності, які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | ||
17. | Стаття 2. Законодавство про м'ясо та м'ясні продукти | Стаття 2. Законодавство про м'ясо та м'ясні продукти | ||
18. | Законодавство України про м'ясо та м'ясні продукти складається із цього Закону та інших нормативно-правових актів. | Законодавство України про м'ясо та м'ясні продукти складається із цього Закону та інших нормативно-правових актів. | ||
19. | Стаття 3. Державне нормування показників якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 3. Державне нормування показників якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
20. | Державне нормування показників якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів проводиться шляхом встановлення норм цих показників у нормативно-правових актах, стандартах та інших нормативних документах на продукцію. | Державне нормування показників якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів проводиться шляхом встановлення норм цих показників у нормативно-правових актах, стандартах та інших нормативних документах на продукцію. | ||
21. | У процесі розроблення, прийняття та перевірки нормативно-правових актів, стандартів та інших нормативних документів на м'ясо, м'ясну сировину і м'ясні продукти, а також внесення змін до них необхідно враховувати такі вимоги: | У процесі розроблення, прийняття та перевірки нормативно-правових актів, стандартів та інших нормативних документів на м'ясо, м'ясну сировину і м'ясні продукти, а також внесення змін до них необхідно враховувати такі вимоги: | ||
22. | забороняється використання у м'ясних продуктах вищого сорту, дитячого та дієтичного харчування - м'яса механічного обвалювання, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна пшеничного, гідратованих продуктів із сої та її похідних, а також стабілізаторів, емульгаторів, консервантів, барвників, антиоксидантів, карагенанів, згущувачів тощо (крім нітриту натрію, фосфатів, аскорбінової кислоти, аскорбінату натрію) та сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки; | забороняється використання у м'ясних продуктах вищого сорту, дитячого та дієтичного харчування - м'яса механічного обвалювання, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна пшеничного, гідратованих продуктів із сої та її похідних, а також стабілізаторів, емульгаторів, консервантів, барвників, антиоксидантів, карагенанів, згущувачів тощо (крім нітриту натрію, фосфатів, аскорбінової кислоти, аскорбінату натрію) та сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки; | ||
23. | дозволяється використання м'яса механічного обвалювання, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна пшеничного, гідратованих продуктів із сої та її похідних, харчових добавок, а також сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки, за умови, що їх загальна кількість не перевищує у рецептурах м'ясних продуктів першого сорту 30 відсотків загальної маси сировини, зокрема м'яса механічного обвалювання ( 10 відсотків, другого сорту ( відповідно 40 і 20 відсотків, третього сорту ( відповідно | дозволяється використання м'яса механічного обвалювання, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна пшеничного, гідратованих продуктів із сої та її похідних, харчових добавок, а також сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки, за умови, що їх загальна кількість не перевищує у рецептурах м'ясних продуктів першого сорту 30 відсотків загальної маси сировини, зокрема м'яса механічного обвалювання ( 10 відсотків, другого сорту ( відповідно 40 і 20 відсотків, третього сорту ( відповідно | ||
24. | 50 і 30 відсотків. | 50 і 30 відсотків. | ||
25. | У консервах і напівфабрикатах дозволяється використання м'яса механічного обвалювання, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна пшеничного, гідратованих продуктів із сої та її похідних, харчових добавок, а також сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки, але не більше 25 (для виробів із тіста - не більше 40) відсотків загальної маси сировини, зокрема м'яса механічного обвалювання - до 10 відсотків. | У консервах і напівфабрикатах дозволяється використання м'яса механічного обвалювання, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна пшеничного, гідратованих продуктів із сої та її похідних, харчових добавок, а також сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки, але не більше 25 (для виробів із тіста - не більше 40) відсотків загальної маси сировини, зокрема м'яса механічного обвалювання - до 10 відсотків. | ||
26. | Дозволяється використання білкових стабілізаторів, шкурки свинячої у виробництві вищого сорту кров'яних, ліверних ковбас, сальтисонів та паштетів. | Дозволяється використання білкових стабілізаторів, шкурки свинячої у виробництві вищого сорту кров'яних, ліверних ковбас, сальтисонів та паштетів. | ||
27. | Стаття 4. Забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 4. Забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
28. | З метою забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів забороняється приймання на переробку суб'єктами господарювання сільськогосподарських чи диких тварин, птиці від неатестованих суб'єктів господарювання. | -1- Калінчук В.А. В частині 1 статті 4 після слів "не атестованих суб'єктів господарювання" доповнити словами " крім фізичних осіб" | Враховано | З метою забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів забороняється приймання на переробку суб'єктами господарювання сільськогосподарських чи диких тварин, птиці від неатестованих суб'єктів господарювання, крім фізичних осіб. |
29. | Забороняється присвоєння новим видам м'ясних продуктів загальновідомих назв, а також додавання окремих слів до загальновідомих назв. | Забороняється присвоєння новим видам м'ясних продуктів загальновідомих назв, а також додавання окремих слів до загальновідомих назв. | ||
30. | М'ясні продукти, за винятком напівфабрикатів та консервів (крім яловичини тушкованої), повинні виготовлятися за сортами. | М'ясні продукти, за винятком напівфабрикатів та консервів (крім яловичини тушкованої), повинні виготовлятися за сортами. | ||
31. | Забороняється відокремлення процесу пакування м'ясних продуктів від технологічного циклу виробництва продукції. | Забороняється відокремлення процесу пакування м'ясних продуктів від технологічного циклу виробництва продукції. | ||
32. | Упаковка для м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів повинна бути виготовлена з матеріалів, дозволених для використання центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я. Пакувальні матеріали, що контактують з м'ясом, м'ясною сировиною та м'ясними продуктами, повинні бути нейтральними до них. | Упаковка для м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів повинна бути виготовлена з матеріалів, дозволених для використання центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я. Пакувальні матеріали, що контактують з м'ясом, м'ясною сировиною та м'ясними продуктами, повинні бути нейтральними до них. | ||
33. | Маркування м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється з урахуванням вимог Закону України "Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини". | Маркування м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється з урахуванням вимог Закону України "Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини". | ||
34. | Технологічне обладнання, тара, інвентар та транспортні засоби, в яких перевозяться і зберігаються м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, повинні виготовлятися з матеріалів, дозволених центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я. | Технологічне обладнання, тара, інвентар та транспортні засоби, в яких перевозяться і зберігаються м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, повинні виготовлятися з матеріалів, дозволених центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я. | ||
35. | М'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, що ввозяться на митну територію України, підлягають обов'язковому контролю відповідно до законодавства. | М'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, що ввозяться на митну територію України, підлягають обов'язковому контролю відповідно до законодавства. | ||
36. | Забороняється продаж м'яса та м'ясних продуктів на стихійних ринках. | Забороняється продаж м'яса та м'ясних продуктів на стихійних ринках. | ||
37. | Законом можуть бути встановлені також інші вимоги щодо забезпечення якості і безпеки м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | Законом можуть бути встановлені також інші вимоги щодо забезпечення якості і безпеки м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | ||
38. | Стаття 5. Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти | Стаття 5. Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти | ||
39. | Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, що не відповідають встановленим вимогам, підлягають вилученню з обігу в установленому законом порядку. | Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, що не відповідають встановленим вимогам, підлягають вилученню з обігу в установленому законом порядку. | ||
40. | Вилучені з обігу неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти можуть бути повернуті в обіг у разі приведення їх у відповідність із встановленими вимогами шляхом промислової переробки, сортування, очищення, зміни цільового призначення тощо. | Вилучені з обігу неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти можуть бути повернуті в обіг у разі приведення їх у відповідність із встановленими вимогами шляхом промислової переробки, сортування, очищення, зміни цільового призначення тощо. | ||
41. | Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, які неможливо повернути в обіг, підлягають утилізації або знищенню в установленому законом порядку. | Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, які неможливо повернути в обіг, підлягають утилізації або знищенню в установленому законом порядку. | ||
42. | Стаття 6. Обов'язки суб'єктів господарювання у сфері | Стаття 6. Обов'язки суб'єктів господарювання у сфері | ||
43. | виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної | виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної | ||
44. | сировини та м'ясних продуктів | сировини та м'ясних продуктів | ||
45. | Суб'єкти господарювання, які здійснюють переробку, виробництво і реалізацію м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, зобов'язані: | Суб'єкти господарювання, які здійснюють переробку, виробництво і реалізацію м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, зобов'язані: | ||
46. | забезпечувати виробництво продукції згідно з вимогами нормативно-правових актів та нормативних документів; | забезпечувати виробництво продукції згідно з вимогами нормативно-правових актів та нормативних документів; | ||
47. | забезпечувати дотримання вимог санітарно-епідеміологічних та ветеринарно-санітарних норм і правил, а також виконувати розпорядження державної санітарно-епідеміологічної служби та державної служби ветеринарної медицини щодо здійснення протиепідемічних та протиепізоотичних заходів з метою запобігання розповсюдженню захворювань, спільних для людей та тварин; | забезпечувати дотримання вимог санітарно-епідеміологічних та ветеринарно-санітарних норм і правил, а також виконувати розпорядження державної санітарно-епідеміологічної служби та державної служби ветеринарної медицини щодо здійснення протиепідемічних та протиепізоотичних заходів з метою запобігання розповсюдженню захворювань, спільних для людей та тварин; | ||
48. | вести в установленому порядку документацію, яка підтверджує забезпечення якості і безпеки готової продукції; | вести в установленому порядку документацію, яка підтверджує забезпечення якості і безпеки готової продукції; | ||
49. | надавати доступ на територію підприємства представникам органів державного контролю (нагляду); | надавати доступ на територію підприємства представникам органів державного контролю (нагляду); | ||
50. | надавати необхідні для здійснення державного контролю (нагляду) інформацію, документацію, зразки м'яса, компонентів рецептури, м'ясних продуктів для проведення лабораторних досліджень у кількості, що передбачається нормативними документами; | надавати необхідні для здійснення державного контролю (нагляду) інформацію, документацію, зразки м'яса, компонентів рецептури, м'ясних продуктів для проведення лабораторних досліджень у кількості, що передбачається нормативними документами; | ||
51. | реалізувати м'ясо, м'ясну сировину та м'ясні продукти тільки відповідним чином маркованими та за наявності відповідних супровідних документів, що підтверджують їх ціну, якість і безпеку. | реалізувати м'ясо, м'ясну сировину та м'ясні продукти тільки відповідним чином маркованими та за наявності відповідних супровідних документів, що підтверджують їх ціну, якість і безпеку. | ||
52. | Суб'єкти господарювання повинні забезпечувати постійний контроль якості і безпеки продукції у процесі її виробництва, зберігання, транспортування та реалізації. | Суб'єкти господарювання повинні забезпечувати постійний контроль якості і безпеки продукції у процесі її виробництва, зберігання, транспортування та реалізації. | ||
53. | Стаття 7. Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 7. Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
54. | Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється згідно з вимогами Закону України "Про підтвердження відповідності". | Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється згідно з вимогами Закону України "Про підтвердження відповідності". | ||
55. | Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів є обов'язковим у всіх випадках їх реалізації. | Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів є обов'язковим у всіх випадках їх реалізації. | ||
56. | Стаття 8. Атестація суб'єктів господарювання | Стаття 8. Атестація суб'єктів господарювання | ||
57. | Суб'єкти господарювання, які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, підлягають атестації на відповідність обов'язковим вимогам, встановленим нормативно-правовими актами, стандартами та іншими нормативними документами. Реалізація м'яса та м'ясних продуктів з неатестованих підприємств забороняється. | -2- Президент України Друге речення частини першої статті 8 Закону викласти в такій редакції: "Реалізація сировини для виробництва м'яса, поставленої неатестованими суб'єктами господарювання, а також м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, вироблених чи перероблених не атестованими суб'єктами господарювання, забороняється". | Враховано | Суб'єкти господарювання, які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, підлягають атестації на відповідність обов'язковим вимогам, встановленим нормативно-правовими актами, стандартами та іншими нормативними документами, крім фізичних осіб. Реалізація сировини для виробництва м'яса, поставленої неатестованими суб'єктами господарювання, а також м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, вироблених чи перероблених не атестованими суб'єктами господарювання, забороняється. |
-3- Калінчук В.А. В частині 1 статті 8 після слів "іншими нормативними документами" доповнити словами " крім фізичних осіб" | Враховано | |||
58. | Порядок проведення атестації суб'єктів господарювання і форма атестата встановлюються центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики разом з центральними органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я і технічного регулювання та споживчої політики. | Порядок проведення атестації суб'єктів господарювання і форма атестата встановлюються центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики разом з центральними органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я і технічного регулювання та споживчої політики. | ||
59. | Атестація суб'єкта господарювання проводиться один раз на 5 років. | Атестація суб'єкта господарювання проводиться один раз на 5 років. | ||
60. | Стаття 9. Реєстр атестованих суб'єктів господарювання | Стаття 9. Реєстр атестованих суб'єктів господарювання | ||
61. | Атестований суб'єкт господарювання заноситься до реєстру з присвоєнням йому відповідного номера. | Атестований суб'єкт господарювання заноситься до реєстру з присвоєнням йому відповідного номера. | ||
62. | Ведення реєстру здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики разом з центральними органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я, технічного регулювання та споживчої політики. | Ведення реєстру здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики разом з центральними органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я, технічного регулювання та споживчої політики. | ||
63. | У супровідних документах на м'ясо, м'ясну сировину, м'ясні продукти зазначається реєстраційний номер атестованого суб'єкта господарювання. | У супровідних документах на м'ясо, м'ясну сировину, м'ясні продукти зазначається реєстраційний номер атестованого суб'єкта господарювання. | ||
64. | Реєстр атестованих суб'єктів господарювання не рідше одного разу на 6 місяців публікується в засобах масової інформації центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики. | Реєстр атестованих суб'єктів господарювання не рідше одного разу на 6 місяців публікується в засобах масової інформації центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики. | ||
65. | Стаття 10. Переатестація суб'єкта господарювання | Стаття 10. Переатестація суб'єкта господарювання | ||
66. | Підставами для переатестації суб'єкта господарювання є: | Підставами для переатестації суб'єкта господарювання є: | ||
67. | зміна найменування суб'єкта господарювання (якщо така зміна не пов'язана з його реорганізацією); | зміна найменування суб'єкта господарювання (якщо така зміна не пов'язана з його реорганізацією); | ||
68. | зміна місцезнаходження суб'єкта господарювання; | зміна місцезнаходження суб'єкта господарювання; | ||
69. | зміна, пов'язана з проведенням суб'єктом господарювання нового виду діяльності; | зміна, пов'язана з проведенням суб'єктом господарювання нового виду діяльності; | ||
70. | закінчення строку дії атестата суб'єкта господарювання. | закінчення строку дії атестата суб'єкта господарювання. | ||
71. | Стаття 11. Зупинення дії атестата суб'єкта господарювання | Стаття 11. Зупинення дії атестата суб'єкта господарювання | ||
72. | Дія атестата суб'єкта господарювання може бути тимчасово зупинена органом, який його видав, у разі порушення цим суб'єктом господарювання вимог нормативно-правових актів та нормативних документів про якість і безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини. | Дія атестата суб'єкта господарювання може бути тимчасово зупинена органом, який його видав, у разі порушення цим суб'єктом господарювання вимог нормативно-правових актів та нормативних документів про якість і безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини. | ||
73. | Стаття 12. Анулювання атестата суб'єкта господарювання | Стаття 12. Анулювання атестата суб'єкта господарювання | ||
74. | Атестат суб'єкта господарювання може бути анульованим у разі виявлення недостовірних даних у заяві та документах, поданих відповідному органу для проведення атестації, повторного або грубого порушення вимог законодавства у сфері виробництва харчової продукції, а також невиконання розпорядження цього органу про усунення порушень умов виробництва. | Атестат суб'єкта господарювання може бути анульованим у разі виявлення недостовірних даних у заяві та документах, поданих відповідному органу для проведення атестації, повторного або грубого порушення вимог законодавства у сфері виробництва харчової продукції, а також невиконання розпорядження цього органу про усунення порушень умов виробництва. | ||
75. | Стаття 13. Державна підтримка та економічне стимулювання постачання сировини для виробництва м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 13. Державна підтримка та економічне стимулювання постачання сировини для виробництва м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
76. | Державна підтримка та стимулювання виробництва м'яса, м'ясної сировини і м'ясних продуктів здійснюється на основі державної політики щодо пріоритетності розвитку м'ясної галузі агропромислового комплексу за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на виконання державних програм шляхом: | Державна підтримка та стимулювання виробництва м'яса, м'ясної сировини і м'ясних продуктів здійснюється на основі державної політики щодо пріоритетності розвитку м'ясної галузі агропромислового комплексу за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на виконання державних програм шляхом: | ||
77. | надання бюджетної, кредитної та інвестиційної підтримки суб'єктам господарювання у процесі виробництва, зберігання, переробки м'яса, м'ясної сировини, м'ясних продуктів та задоволення потреб споживачів у якісній м'ясній продукції; | надання бюджетної, кредитної та інвестиційної підтримки суб'єктам господарювання у процесі виробництва, зберігання, переробки м'яса, м'ясної сировини, м'ясних продуктів та задоволення потреб споживачів у якісній м'ясній продукції; | ||
78. | щорічного визначення внутрішньої потреби у м'ясі виходячи з мінімальних та раціональних норм споживання, забезпечення виробництва м'ясної продукції в широкому асортименті; | щорічного визначення внутрішньої потреби у м'ясі виходячи з мінімальних та раціональних норм споживання, забезпечення виробництва м'ясної продукції в широкому асортименті; | ||
79. | створення рівних умов для вітчизняних товаровиробників та імпортерів м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів через удосконалення митно-тарифної політики щодо захисту вітчизняних виробників м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів; | створення рівних умов для вітчизняних товаровиробників та імпортерів м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів через удосконалення митно-тарифної політики щодо захисту вітчизняних виробників м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів; | ||
80. | здійснення підтримки експорту м'яса, м'ясної сировини та м'ясної продукції шляхом пільгового кредитування, експортних премій та дотацій виробникам цієї продукції тваринництва; | здійснення підтримки експорту м'яса, м'ясної сировини та м'ясної продукції шляхом пільгового кредитування, експортних премій та дотацій виробникам цієї продукції тваринництва; | ||
81. | створення умов для запровадження сприятливої цінової політики на м'ясо, м'ясну сировину та м'ясну продукцію з метою підвищення ефективності функціонування ринку цієї продукції через здійснення фінансових і товарних інтервенцій та державних дотацій. | створення умов для запровадження сприятливої цінової політики на м'ясо, м'ясну сировину та м'ясну продукцію з метою підвищення ефективності функціонування ринку цієї продукції через здійснення фінансових і товарних інтервенцій та державних дотацій. | ||
82. | Стаття 14. Ціноутворення у сфері закупівлі тварин та встановлення торговельних надбавок | Стаття 14. Ціноутворення у сфері закупівлі тварин та встановлення торговельних надбавок | ||
83. | Мінімальна ціна закупівлі сільськогосподарських і диких тварин, птиці в розрахунку на одиницю продукції або одну голову встановлюється виходячи із середньогалузевих нормативних витрат на їх виробництво та мінімального рівня прибутку. | Мінімальна ціна закупівлі сільськогосподарських і диких тварин, птиці в розрахунку на одиницю продукції або одну голову встановлюється виходячи із середньогалузевих нормативних витрат на їх виробництво та мінімального рівня прибутку. | ||
84. | Мінімальний рівень цін встановлюється до початку бюджетного року. Виходячи з цього рівня визначається обсяг бюджетного фінансування заходів з підтримки цін закупівлі м'ясної сировини. | Мінімальний рівень цін встановлюється до початку бюджетного року. Виходячи з цього рівня визначається обсяг бюджетного фінансування заходів з підтримки цін закупівлі м'ясної сировини. | ||
85. | При реалізації готової продукції - м'яса та м'ясних виробів промислового виробництва в роздрібній мережі встановлюється гранична межа (верхній рівень) торговельних надбавок. | При реалізації готової продукції - м'яса та м'ясних виробів промислового виробництва в роздрібній мережі встановлюється гранична межа (верхній рівень) торговельних надбавок. | ||
86. | Порядок визначення мінімальних цін та середньогалузевих нормативних витрат на вирощування сільськогосподарських і диких тварин, птиці, рівень граничної межі торговельних надбавок встановлюються Кабінетом Міністрів України. | Порядок визначення мінімальних цін та середньогалузевих нормативних витрат на вирощування сільськогосподарських і диких тварин, птиці, рівень граничної межі торговельних надбавок встановлюються Кабінетом Міністрів України. | ||
87. | Стаття 15. Державний контроль (нагляд) у сфері виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 15. Державний контроль (нагляд) у сфері виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
88. | Органами, які здійснюють державний контроль (нагляд) у сфері виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, відповідно до законодавства є: | Органами, які здійснюють державний контроль (нагляд) у сфері виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, відповідно до законодавства є: | ||
89. | з питань дотримання санітарних норм і правил, розроблення технічних умов на продукцію, визначення показників її безпеки на початку та на всіх етапах виробництва продукції, а також здійснення нагляду за використанням обладнання, тари, транспортних засобів - установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби; | з питань дотримання санітарних норм і правил, розроблення технічних умов на продукцію, визначення показників її безпеки на початку та на всіх етапах виробництва продукції, а також здійснення нагляду за використанням обладнання, тари, транспортних засобів - установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби; | ||
90. | з питань дотримання ветеринарно-санітарних вимог під час розроблення технічних умов на продукцію, здійснення постійного контролю (нагляду) з проведенням моніторингових досліджень за показниками безпеки тварин, якістю продукції, у тому числі у разі її реалізації безпосередньо з підприємства, експортом та імпортом, використанням обладнання, тари, транспортних засобів, а також контролю за показниками безпеки продукції, який виконують самі підприємства, -державні установи ветеринарної медицини; | з питань дотримання ветеринарно-санітарних вимог під час розроблення технічних умов на продукцію, здійснення постійного контролю (нагляду) з проведенням моніторингових досліджень за показниками безпеки тварин, якістю продукції, у тому числі у разі її реалізації безпосередньо з підприємства, експортом та імпортом, використанням обладнання, тари, транспортних засобів, а також контролю за показниками безпеки продукції, який виконують самі підприємства - державні установи ветеринарної медицини; | ||
91. | з питань розроблення та реєстрації виробником продукції вимог нормативних документів, пов'язаних з якістю продукції (крім показників безпеки та ветеринарно-санітарних вимог), вимог періодичного державного метрологічного нагляду і вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів - державні органи з питань технічного регулювання та споживчої політики; | з питань розроблення та реєстрації виробником продукції вимог нормативних документів, пов'язаних з якістю продукції (крім показників безпеки та ветеринарно-санітарних вимог), вимог періодичного державного метрологічного нагляду і вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів - державні органи з питань технічного регулювання та споживчої політики; | ||
92. | з питань дотримання мінімальних цін на закупівлю сільськогосподарських і диких тварин, птиці - органи державного контролю за цінами. | з питань дотримання мінімальних цін на закупівлю сільськогосподарських і диких тварин, птиці - органи державного контролю за цінами. | ||
93. | Державний контроль і нагляд за якістю та безпекою м'яса та м'ясних продуктів, призначених для експорту, здійснює єдиний орган - Державний департамент ветеринарної медицини та його територіальні органи у порядку, затвердженому ним. | Державний контроль і нагляд за якістю та безпекою м'яса та м'ясних продуктів, призначених для експорту, здійснює єдиний орган - Державний департамент ветеринарної медицини та його територіальні органи у порядку, затвердженому ним. | ||
94. | Стаття 16. Відповідальність за порушення вимог цього Закону | Стаття 16. Відповідальність за порушення вимог цього Закону | ||
95. | За порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання незалежно від форми власності застосовуються фінансові санкції у формі штрафів: у разі проведення господарської діяльності з виробництва і переробки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів без наявності атестата та інших документів, що дозволяють проводити таку діяльність, чи виробництва м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів з порушенням вимог показників їх якості та безпеки - у розмірі 200 відсотків вартості виробленої продукції. | -4- Президент України В частині першій статті 16 Закону слова "у разі проведення господарської діяльності з виробництва і переробки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів без наявності атестата та інших документів, що дозволяють проводити таку діяльність" замінити словами "у разі проведення господарської діяльності з постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництва і переробки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів без наявності атестата". | Немає висновку | За порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання незалежно від форми власності застосовуються фінансові санкції у формі штрафів: у разі проведення господарської діяльності з постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництва і переробки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів без наявності атестата, чи виробництва м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів з порушенням вимог показників їх якості та безпеки - у розмірі 200 відсотків вартості виробленої продукції. |
96. | Застосування фінансових санкцій здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. | Застосування фінансових санкцій здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. | ||
97. | Суб'єкти господарювання, які проводять господарську діяльність з виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, можуть нести також іншу відповідальність згідно із законодавством. | Суб'єкти господарювання, які проводять господарську діяльність з виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, можуть нести також іншу відповідальність згідно із законодавством. | ||
98. | Стаття 17. Міжнародне співробітництво України у сфері забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 17. Міжнародне співробітництво України у сфері забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
99. | Міжнародне співробітництво України у сфері забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється шляхом: | Міжнародне співробітництво України у сфері забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється шляхом: | ||
100. | участі в роботі міжнародних організацій; | участі в роботі міжнародних організацій; | ||
101. | укладання міжнародних договорів; | укладання міжнародних договорів; | ||
102. | гармонізації нормативних документів, норм і правил з міжнародними стандартами, нормами і правилами, які визначають вимоги до якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, а також ветеринарно-санітарними вимогами; | гармонізації нормативних документів, норм і правил з міжнародними стандартами, нормами і правилами, які визначають вимоги до якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, а також ветеринарно-санітарними вимогами; | ||
103. | обміну інформацією про заходи, які вживаються для забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | обміну інформацією про заходи, які вживаються для забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | ||
104. | Якщо міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, застосовуються правила міжнародних договорів. | Якщо міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, застосовуються правила міжнародних договорів. | ||
105. | Стаття 18. Прикінцеві положення | Стаття 18. Прикінцеві положення | ||
106. | 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. | 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. | ||
107. | 2. Суб'єкти господарювання, які здійснюють виробництво м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, можуть проводити діяльність до проведення атестації і занесення до відповідного реєстру, але не більше ніж протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом. | -5- Президент України В частині другій статті 18 слова "які здійснюють виробництво м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів" замінити словами "які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів". | Немає висновку | 2. Суб'єкти господарювання, які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, можуть проводити діяльність до проведення атестації і занесення до відповідного реєстру, але не більше ніж протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом. |
108. | 3. Суб'єкти господарювання, які здійснюють виробництво м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів з порушенням вимог статті 3 цього Закону, можуть проводити діяльність до внесення відповідних змін до нормативної документації, але не більше ніж протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом. | 3. Суб'єкти господарювання, які здійснюють виробництво м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів з порушенням вимог статті 3 цього Закону, можуть проводити діяльність до внесення відповідних змін до нормативної документації, але не більше ніж протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом. | ||
109. | 4. Кабінету Міністрів України у шестимісячний термін з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із вимогами цього Закону та внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законів України, що випливають із цього Закону. | 4. Кабінету Міністрів України у шестимісячний термін з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із вимогами цього Закону та внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законів України, що випливають із цього Закону. |