Кількість абзаців - 253 Таблиця поправок


Про Пропозиції Президента до Закону ''Про внесення змін до Закону України ''Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. З А К О Н У К Р А Ї Н И      З А К О Н У К Р А Ї Н И  
1. Про внесення змін до Закону України "Про Національну раду      Про внесення змін до Закону України "Про Національну раду  
2. України з питань телебачення і радіомовлення"      України з питань телебачення і радіомовлення"  
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
4. Внести до Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 48, ст.296; 1998 р., № 45, ст. 272; 1999 р., № 41, ст.373; 2000 р., № 32, ст. 257; 2002 р., № 2, ст.5; 2003 р., № 30, ст. 247) зміни, виклавши його у такій редакції:      Внести до Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 48, ст.296; 1998 р., № 45, ст. 272; 1999 р., № 41, ст.373; 2000 р., № 32, ст. 257; 2002 р., № 2, ст.5; 2003 р., № 30, ст. 247) зміни, виклавши його у такій редакції:  
5. "Закон України      "Закон України  
6. Про Національну раду України з питань телебачення      Про Національну раду України з питань телебачення  
7. і радіомовлення      і радіомовлення  
8. Цей Закон визначає правові засади діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі ( Національна рада) як спеціального наглядового та регулюючого державного органу в галузі телерадіомовлення.      Цей Закон визначає правові засади діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі ( Національна рада) як спеціального наглядового та регулюючого державного органу в галузі телерадіомовлення.  
9. Розділ І      Розділ І  
10. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ      ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
11. Стаття 1. Статус Національної ради      Стаття 1. Статус Національної ради  
12. 1. Національна рада є конституційним, постійно діючим незалежним колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.   -1- Президент України
1. З огляду на вимоги Конституції України за статусом жодний з органів державної влади не може визначатись як незалежний. Відповідно до Основного Закону України всі органи державної влади здійснюють свої повноваження не незалежно, а в установлених Конституцією межах і відповідно до законів України (статті 6 та 19)  
Враховано   1. Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.  
13. 2. Національна рада є юридичною особою, має печатку із своїм найменуванням та зображенням Державного Герба України.   -2- Президент України
2. Законом, внесеним на підпис, виключена досить важлива за змістом стаття 2 чинного Закону, яка визначає основні завдання Національної ради. Питання забезпечення реалізації державної політики, додержання вимог законодавства, здійснення нагляду та контролю у цій сфері фактично розглядаються новим Законом як другорядні. Натомість ліцензування визначається серед повноважень Ради як найбільш пріоритетна  
Відхилено Прийнятий Верховною Радою України Закон не передбачає поділу повноважень Національної ради на пріоритетні чи непріоритетні, він встановлює їх перелік.  2. Національна рада є юридичною особою, має печатку із своїм найменуванням та зображенням Державного Герба України.  
14. Стаття 2. Законодавство України про Національну раду      Стаття 2. Законодавство України про Національну раду  
15. Національна рада у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про телебачення і радіомовлення", цим Законом, іншими законами України.      Національна рада у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про телебачення і радіомовлення", цим Законом, іншими законами України.  
16. Стаття 3. Принципи діяльності Національної ради      Стаття 3. Принципи діяльності Національної ради  
17. 1. Діяльність Національної ради ґрунтується на принципах законності, незалежності, об'єктивності, прозорості, доступності для громадськості, врахування культурної, ідеологічної та політичної багатоманітності в суспільстві, врахування загальновизнаних міжнародних норм та стандартів у галузі телерадіомовлення, повноти і всебічного розгляду питань та обґрунтованості прийнятих рішень.      1. Діяльність Національної ради ґрунтується на принципах законності, незалежності, об'єктивності, прозорості, доступності для громадськості, врахування культурної, ідеологічної та політичної багатоманітності в суспільстві, врахування загальновизнаних міжнародних норм та стандартів у галузі телерадіомовлення, повноти і всебічного розгляду питань та обґрунтованості прийнятих рішень.  
18. 2. Національна рада не може делегувати свої повноваження.      2. Національна рада не може делегувати свої повноваження.  
19. Розділ ІІ      Розділ ІІ  
20. СКЛАД НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ ТА ПОРЯДОК      СКЛАД НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ ТА ПОРЯДОК  
21. ЇЇ ФОРМУВАННЯ      ЇЇ ФОРМУВАННЯ  
22. Стаття 4. Склад Національної ради      Стаття 4. Склад Національної ради  
23. 1. Національна рада складається з восьми осіб.      1. Національна рада складається з восьми осіб.  
24. З них чотири члени Національної ради призначаються Верховною Радою України і чотири члени Національної ради призначаються Президентом України.      З них чотири члени Національної ради призначаються Верховною Радою України і чотири члени Національної ради призначаються Президентом України.  
25. 2. Національна рада є повноважною при призначенні не менше шести її членів.      2. Національна рада є повноважною при призначенні не менше шести її членів.  
26. 3. Повноваження члена Національної ради починаються з дня його призначення і тривають чотири роки, за винятком випадків, передбачених цим Законом.      3. Повноваження члена Національної ради починаються з дня його призначення і тривають чотири роки, за винятком випадків, передбачених цим Законом.  
27. 4. Одна і та ж особа може бути повторно призначена членом Національної ради лише один раз.      4. Одна і та ж особа може бути повторно призначена членом Національної ради лише один раз.  
28. Стаття 5. Призначення членів Національної ради Верховною Радою України      Стаття 5. Призначення членів Національної ради Верховною Радою України  
29. 1. Верховна Рада України призначає членів Національної ради на альтернативній основі протягом двох місяців з дня припинення повноважень члена (членів) Національної ради, який був (були) призначений (призначені) Верховною Радою України.      1. Верховна Рада України призначає членів Національної ради на альтернативній основі протягом двох місяців з дня припинення повноважень члена (членів) Національної ради, який був (були) призначений (призначені) Верховною Радою України.  
30. 2. Протягом трьох днів з дня припинення повноважень члена (членів) Національної ради, призначеного (призначених) Верховною Радою України, комітет Верховної Ради України, до компетенції якого віднесені питання телерадіомовлення, оприлюднює через засоби масової інформації та направляє депутатським фракціям і групам у Верховній Раді України оголошення про відбір кандидатур на посаду члена (членів) Національної ради. Пропозиції щодо кандидатур приймаються зазначеним комітетом протягом 21 дня з дня оприлюднення оголошення. Суб'єктами права подання кандидатур на посаду членів Національної ради є 45 народних депутатів України та/або всеукраїнські об'єднання громадян у галузі діяльності засобів масової інформації.      2. Протягом трьох днів з дня припинення повноважень члена (членів) Національної ради, призначеного (призначених) Верховною Радою України, комітет Верховної Ради України, до компетенції якого віднесені питання телерадіомовлення, оприлюднює через засоби масової інформації та направляє депутатським фракціям і групам у Верховній Раді України оголошення про відбір кандидатур на посаду члена (членів) Національної ради. Пропозиції щодо кандидатур приймаються зазначеним комітетом протягом 21 дня з дня оприлюднення оголошення. Суб'єктами права подання кандидатур на посаду членів Національної ради є 45 народних депутатів України та/або всеукраїнські об'єднання громадян у галузі діяльності засобів масової інформації.  
31. 3. Протягом 14 днів після закінчення терміну прийому пропозицій щодо кандидатур на посаду члена (членів) Національної ради комітет Верховної Ради України, до компетенції якого віднесені питання телерадіомовлення, попередньо обговорює запропоновані кандидатури і вносить на розгляд Верховної Ради України відповідне подання по кожній кандидатурі з висновками і рекомендаціями.      3. Протягом 14 днів після закінчення терміну прийому пропозицій щодо кандидатур на посаду члена (членів) Національної ради комітет Верховної Ради України, до компетенції якого віднесені питання телерадіомовлення, попередньо обговорює запропоновані кандидатури і вносить на розгляд Верховної Ради України відповідне подання по кожній кандидатурі з висновками і рекомендаціями.  
32. 4. Голосування у Верховній Раді України щодо призначення членом Національної ради відбувається по кожній кандидатурі в послідовності, визначеній попереднім рейтинговим голосуванням. Призначеною на посаду члена Національної ради вважається особа, за призначення якої проголосувала більшість від конституційного складу Верховної Ради України.      4. Голосування у Верховній Раді України щодо призначення членом Національної ради відбувається по кожній кандидатурі в послідовності, визначеній попереднім рейтинговим голосуванням. Призначеною на посаду члена Національної ради вважається особа, за призначення якої проголосувала більшість від конституційного складу Верховної Ради України.  
33. 5. У разі якщо кілька кандидатур при попередньому рейтинговому голосуванні набрали однакову кількість голосів, то черговість голосування щодо призначення кожного з них на посаду члена Національної ради визначається додатковим рейтинговим голосуванням щодо цих кандидатур, яке проводиться безпосередньо перед голосуванням за призначення їх на посаду членів Національної ради.      5. У разі якщо кілька кандидатур при попередньому рейтинговому голосуванні набрали однакову кількість голосів, то черговість голосування щодо призначення кожного з них на посаду члена Національної ради визначається додатковим рейтинговим голосуванням щодо цих кандидатур, яке проводиться безпосередньо перед голосуванням за призначення їх на посаду членів Національної ради.  
34. 6. У разі якщо внаслідок голосування необхідної кількості членів Національної ради не призначено, проводиться допризначення з повторенням усієї процедури призначення, починаючи з оголошення комітету Верховної Ради України, до компетенції якого віднесені питання телерадіомовлення, про відбір кандидатур на посаду члена (членів) Національної ради.      6. У разі якщо внаслідок голосування необхідної кількості членів Національної ради не призначено, проводиться допризначення з повторенням усієї процедури призначення, починаючи з оголошення комітету Верховної Ради України, до компетенції якого віднесені питання телерадіомовлення, про відбір кандидатур на посаду члена (членів) Національної ради.  
35. Стаття 6. Призначення членів Національної ради Президентом України      Стаття 6. Призначення членів Національної ради Президентом України  
36. 1. Президент України призначає члена (членів) Національної ради протягом одного місяця з дня припинення повноважень члена (членів) Національної ради, який був призначений Президентом України.      1. Президент України призначає члена (членів) Національної ради протягом одного місяця з дня припинення повноважень члена (членів) Національної ради, який був призначений Президентом України.  
37. 2. Призначеною на посаду члена Національної ради Президентом України вважається особа, про призначення якої видано відповідний указ Президента України.      2. Призначеною на посаду члена Національної ради Президентом України вважається особа, про призначення якої видано відповідний указ Президента України.  
38. Стаття 7. Член Національної ради      Стаття 7. Член Національної ради  
39. 1. Членом Національної ради може бути призначений громадянин України з числа фахівців, які мають вищу освіту, стаж роботи у сфері телерадіомовлення, зокрема наукової або педагогічної, не менше п'яти років, володіють державною мовою, проживають в Україні протягом останніх десяти років та на момент призначення не досягли шістдесятирічного віку.   -3- Президент України
3. Частиною першою статті 7 Закону визначається, що членом Національної ради може бути призначена особа, яка на момент призначення не досягла шістдесятирічного віку. При цьому не враховано, що члени Національної ради є державними службовцями. А згідно із Законом України "Про державну службу", який є базовим з питань державної служби, шестидесятирічний вік є граничним для перебування на державній службі навіть для чоловіків. Для жінок граничним віком перебування на державні службі визначено 55 років.  
Відхилено Законом України "Про державну службу" передбачено перебування на державній службі до 65 років.  1. Членом Національної ради може бути призначений громадянин України з числа фахівців, які мають вищу освіту, стаж роботи у сфері телерадіомовлення, зокрема наукової або педагогічної, не менше п'яти років, володіють державною мовою, проживають в Україні протягом останніх десяти років та на момент призначення не досягли шістдесятирічного віку.  
40. Не може бути призначена на посаду члена Національної ради особа, яка має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята у встановленому законом порядку.      Не може бути призначена на посаду члена Національної ради особа, яка має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята у встановленому законом порядку.  
41. 2. Члени Національної ради є державними службовцями першої категорії.      2. Члени Національної ради є державними службовцями першої категорії.  
42. 3. Члени Національної ради працюють на постійній основі. На час виконання своїх службових обов'язків вони не можуть обіймати будь-які інші посади, у тому числі на громадських засадах, у державних та недержавних органах, організаціях, установах та на підприємствах, одержувати винагороди та разові гонорари за іншу роботу, крім наукової, викладацької та творчої (цей виняток не поширюється на наукову та творчу діяльність у телерадіоорганізаціях).      3. Члени Національної ради працюють на постійній основі. На час виконання своїх службових обов'язків вони не можуть обіймати будь-які інші посади, у тому числі на громадських засадах, у державних та недержавних органах, організаціях, установах та на підприємствах, одержувати винагороди та разові гонорари за іншу роботу, крім наукової, викладацької та творчої (цей виняток не поширюється на наукову та творчу діяльність у телерадіоорганізаціях).  
43. Член Національної ради зобов'язаний протягом місяця з дня призначення на посаду вийти зі складу засновників (співзасновників) телерадіоорганізації та позбутися частки у майні телерадіоорганізації.   -4- Президент України
4. Не може бути підтримано і норми абзацу другого частини третьої статті 7 та частини п'ятої статті 11 Закону, за якими член Національної ради та її представник у Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі зобов'язані протягом місяця з дня призначення на посаду вийти зі складу засновників (співзасновників) телерадіоорганізації та позбутися частки у майні телерадіоорганізації.  
Відхилено   Член Національної ради зобов'язаний протягом місяця з дня призначення на посаду вийти зі складу засновників (співзасновників) телерадіоорганізації та позбутися частки у майні телерадіоорганізації.  
44. 4. Член Національної ради зобов'язаний не пізніше 10 днів з дня призначення на посаду скласти представницький мандат.   -5- Президент України
5. Частиною четвертою статті 7 Закону пропонується заборонити членові Національної ради мати будь-який представницький мандат. Таким чином, запроваджується певне обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина.  
Відхилено   4. Член Національної ради зобов'язаний не пізніше 10 днів з дня призначення на посаду скласти представницький мандат.  
45. 5. Член Національної ради зобов'язаний:      5. Член Національної ради зобов'язаний:  
46. брати участь у засіданнях Національної ради;      брати участь у засіданнях Національної ради;  
47. виконувати рішення Національної ради;      виконувати рішення Національної ради;  
48. здійснювати підготовку питань до розгляду Національною радою;      здійснювати підготовку питань до розгляду Національною радою;  
49. координувати роботу структурних підрозділів апарату Національної ради відповідно до визначеного Національною радою розподілу функціональних обов'язків.      координувати роботу структурних підрозділів апарату Національної ради відповідно до визначеного Національною радою розподілу функціональних обов'язків.  
50. Член Національної ради має право:      Член Національної ради має право:  
51. ознайомлюватися з документами, які надходять до Національної ради;      ознайомлюватися з документами, які надходять до Національної ради;  
52. пропонувати для включення до порядку денного засідання Національної ради питання, що належать до її компетенції;      пропонувати для включення до порядку денного засідання Національної ради питання, що належать до її компетенції;  
53. виступати на засіданнях Національної ради, вносити пропозиції щодо питань, які розглядаються.      виступати на засіданнях Національної ради, вносити пропозиції щодо питань, які розглядаються.  
54. 6. Член Національної ради має помічника-консультанта.      6. Член Національної ради має помічника-консультанта.  
55. 7. За членом Національної ради після закінчення терміну його повноважень, а також у разі їх дострокового припинення за особистою заявою зберігається право на повернення на попередню посаду, а в разі неможливості цього (ліквідація підприємства, установи, організації, скорочення посади або чисельності працівників тощо) ( право на надання Державною службою зайнятості іншої рівноцінної посади за його згодою.      7. За членом Національної ради після закінчення терміну його повноважень, а також у разі їх дострокового припинення за особистою заявою зберігається право на повернення на попередню посаду, а в разі неможливості цього (ліквідація підприємства, установи, організації, скорочення посади або чисельності працівників тощо) ( право на надання Державною службою зайнятості іншої рівноцінної посади за його згодою.  
56. 8. Час виконання членом Національної ради своїх повноважень зараховується до загального стажу роботи за спеціальністю.      8. Час виконання членом Національної ради своїх повноважень зараховується до загального стажу роботи за спеціальністю.  
57. Стаття 8. Дострокове припинення повноважень члена Національної ради      Стаття 8. Дострокове припинення повноважень члена Національної ради  
58. 1. Повноваження члена Національної ради можуть бути достроково припинені у разі:      1. Повноваження члена Національної ради можуть бути достроково припинені у разі:  
59. 1) подання ним заяви про відставку або заяви про звільнення з посади за власним бажанням;      1) подання ним заяви про відставку або заяви про звільнення з посади за власним бажанням;  
60. 2) припинення ним громадянства України або виїзд на постійне проживання за межі України;      2) припинення ним громадянства України або виїзд на постійне проживання за межі України;  
61. 3) порушення ним вимог, передбачених частиною третьою статті 7 цього Закону;      3) порушення ним вимог, передбачених частиною третьою статті 7 цього Закону;  
62. 4) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;      4) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;  
63. 5) неможливості виконувати свої обов'язки за станом здоров'я протягом шести і більше місяців за наявності медичного висновку, підтвердженого судом;   -6- Президент України
6. Викликає заперечення пункт 5 частини першої статті 8 Закону, за яким суд має підтверджувати медичний висновок щодо стану здоров'я члена Національної ради. Адже таким чином на суд покладаються невластиві для нього функції.  
Відхилено ауваження некоректне. Норма Закону викладена у повній відповідності до законодавства України.  5) неможливості виконувати свої обов'язки за станом здоров'я протягом шести і більше місяців за наявності медичного висновку, підтвердженого судом;  
64. 6) неучасті у засіданнях Національної ради без поважних причин протягом двох місяців;      6) неучасті у засіданнях Національної ради без поважних причин протягом двох місяців;  
65. 7) визнання його недієздатним або обмеження його цивільної дієздатності, визнання його безвісно відсутнім чи оголошення його померлим;      7) визнання його недієздатним або обмеження його цивільної дієздатності, визнання його безвісно відсутнім чи оголошення його померлим;  
66. 8) смерті.      8) смерті.  
67. 2. У випадку, передбаченому пунктами 1 і 8 частини першої цієї статті, рішення про дострокове припинення повноважень члена Національної ради приймає Національна рада.      2. У випадку, передбаченому пунктами 1 і 8 частини першої цієї статті, рішення про дострокове припинення повноважень члена Національної ради приймає Національна рада.  
68. У випадках, передбачених пунктами 2, 4, 7 частини першої цієї статті, рішення про дострокове припинення повноважень члена Національної ради приймає Національна рада за поданням голови Національної ради або трьох членів Національної ради. Це рішення може бути оскаржене до суду протягом 15 днів з дня його прийняття. Рішення набирає чинності з дня закінчення цього строку, а у разі його оскарження ( з дня набрання законної сили рішенням суду.      У випадках, передбачених пунктами 2, 4, 7 частини першої цієї статті, рішення про дострокове припинення повноважень члена Національної ради приймає Національна рада за поданням голови Національної ради або трьох членів Національної ради. Це рішення може бути оскаржене до суду протягом 15 днів з дня його прийняття. Рішення набирає чинності з дня закінчення цього строку, а у разі його оскарження ( з дня набрання законної сили рішенням суду.  
69. У випадках, передбачених пунктами 3, 5, 6 частини першої цієї статті, рішення про дострокове припинення повноважень члена Національної ради приймає суд за заявою голови Національної ради або трьох членів Національної ради. Рішення суду про дострокове припинення повноважень члена Національної ради може бути оскаржене в установленому законом порядку.      У випадках, передбачених пунктами 3, 5, 6 частини першої цієї статті, рішення про дострокове припинення повноважень члена Національної ради приймає суд за заявою голови Національної ради або трьох членів Національної ради. Рішення суду про дострокове припинення повноважень члена Національної ради може бути оскаржене в установленому законом порядку.  
70. 3. У разі дострокового припинення повноважень члена Національної ради призначення нового члена Національної ради відбувається відповідно до вимог статей 5 і 6 цього Закону.      3. У разі дострокового припинення повноважень члена Національної ради призначення нового члена Національної ради відбувається відповідно до вимог статей 5 і 6 цього Закону.  
71. Стаття 9. Голова Національної ради      Стаття 9. Голова Національної ради  
72. 1. Голова Національної ради обирається Національною радою з числа членів Національної ради таємним голосуванням. Кандидатури на посаду голови Національної ради висуваються за поданням не менше трьох членів Національної ради. Обраним на посаду голови Національної ради вважається кандидат, за якого проголосувало не менше п'яти членів Національної ради.      1. Голова Національної ради обирається Національною радою з числа членів Національної ради таємним голосуванням. Кандидатури на посаду голови Національної ради висуваються за поданням не менше трьох членів Національної ради. Обраним на посаду голови Національної ради вважається кандидат, за якого проголосувало не менше п'яти членів Національної ради.  
73. 2. Голова Національної ради:      2. Голова Національної ради:  
74. організовує діяльність Національної ради;      організовує діяльність Національної ради;  
75. вносить на розгляд Національної ради питання порядку денного засідання Національної ради з урахуванням пропозицій членів Національної ради;      вносить на розгляд Національної ради питання порядку денного засідання Національної ради з урахуванням пропозицій членів Національної ради;  
76. головує на засіданнях Національної ради;      головує на засіданнях Національної ради;  
77. скликає засідання Національної ради;      скликає засідання Національної ради;  
78. оприлюднює щорічний звіт про діяльність Національної ради та надсилає його Верховній Раді України та Президентові України;      оприлюднює щорічний звіт про діяльність Національної ради та надсилає його Верховній Раді України та Президентові України;  
79. представляє Національну раду в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, у відносинах з фізичними та юридичними особами в Україні та за кордоном;      представляє Національну раду в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, у відносинах з фізичними та юридичними особами в Україні та за кордоном;  
80. підписує разом з відповідальним секретарем Національної ради рішення Національної ради та оприлюднює їх;      підписує разом з відповідальним секретарем Національної ради рішення Національної ради та оприлюднює їх;  
81. підписує разом з відповідальним секретарем Національної ради ліцензії, що видаються Національною радою;      підписує разом з відповідальним секретарем Національної ради ліцензії, що видаються Національною радою;  
82. має право брати участь з правом дорадчого голосу у засіданнях Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади у галузі зв'язку, інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування при розгляді цими органами питань щодо діяльності у сфері телебачення і радіомовлення;      має право брати участь з правом дорадчого голосу у засіданнях Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади у галузі зв'язку, інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування при розгляді цими органами питань щодо діяльності у сфері телебачення і радіомовлення;  
83. здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та актами Національної ради, прийнятими відповідно до нього.      здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та актами Національної ради, прийнятими відповідно до нього.  
84. 3. Дострокове припинення повноважень голови Національної ради відбувається:      3. Дострокове припинення повноважень голови Національної ради відбувається:  
85. у разі дострокового припинення його повноважень як члена Національної ради відповідно до статті 8 цього Закону;      у разі дострокового припинення його повноважень як члена Національної ради відповідно до статті 8 цього Закону;  
86. за власним бажанням;      за власним бажанням;  
87. у разі прийняття відповідного рішення Національною радою.      у разі прийняття відповідного рішення Національною радою.  
88. 4. Національна рада розглядає питання про дострокове припинення повноважень голови Національної ради за письмовим поданням не менше трьох членів Національної ради та не раніше ніж через рік після його обрання або після попереднього розгляду питання про дострокове припинення його повноважень.      4. Національна рада розглядає питання про дострокове припинення повноважень голови Національної ради за письмовим поданням не менше трьох членів Національної ради та не раніше ніж через рік після його обрання або після попереднього розгляду питання про дострокове припинення його повноважень.  
89. 5. Припинення повноважень голови Національної ради не припиняє його повноважень як члена Національної ради.      5. Припинення повноважень голови Національної ради не припиняє його повноважень як члена Національної ради.  
90. 6. У разі припинення повноважень голови Національної ради обрання на цю посаду здійснюється у порядку, передбаченому частиною першою цієї статті.      6. У разі припинення повноважень голови Національної ради обрання на цю посаду здійснюється у порядку, передбаченому частиною першою цієї статті.  
91. Стаття 10. Перший заступник, заступник голови, відповідальний секретар Національної ради      Стаття 10. Перший заступник, заступник голови, відповідальний секретар Національної ради  
92. 1. Перший заступник, заступник голови та відповідальний секретар Національної ради обираються Національною радою з числа членів Національної ради шляхом таємного голосування. Кандидатура на посаду першого заступника, заступника голови та відповідального секретаря Національної ради висувається за поданням не менше трьох членів Національної ради. Обраним на відповідну посаду вважається кандидат, за обрання якого проголосувало не менше п'яти членів Національної ради.      1. Перший заступник, заступник голови та відповідальний секретар Національної ради обираються Національною радою з числа членів Національної ради шляхом таємного голосування. Кандидатура на посаду першого заступника, заступника голови та відповідального секретаря Національної ради висувається за поданням не менше трьох членів Національної ради. Обраним на відповідну посаду вважається кандидат, за обрання якого проголосувало не менше п'яти членів Національної ради.  
93. 2. Не допускається обрання відповідальним секретарем члена Національної ради, призначеного суб'єктом, що призначив члена Національної ради, який обіймає посаду голови Національної ради.      2. Не допускається обрання відповідальним секретарем члена Національної ради, призначеного суб'єктом, що призначив члена Національної ради, який обіймає посаду голови Національної ради.  
94. 3. Перший заступник голови Національної ради виконує обов'язки голови Національної ради у разі відсутності голови Національної ради або неможливості здійснювати ним свої повноваження.      3. Перший заступник голови Національної ради виконує обов'язки голови Національної ради у разі відсутності голови Національної ради або неможливості здійснювати ним свої повноваження.  
95. 4. Заступник голови Національної ради виконує обов'язки голови Національної ради у разі відсутності голови та першого заступника голови Національної ради або неможливості здійснення ними своїх повноважень, а також виконує обов'язки відповідального секретаря у разі його відсутності або неможливості здійснення ним своїх повноважень.      4. Заступник голови Національної ради виконує обов'язки голови Національної ради у разі відсутності голови та першого заступника голови Національної ради або неможливості здійснення ними своїх повноважень, а також виконує обов'язки відповідального секретаря у разі його відсутності або неможливості здійснення ним своїх повноважень.  
96. 5. Відповідальний секретар здійснює підготовку проекту порядку денного засідання Національної ради, візує його та здійснює керівництво підготовкою питань до розгляду, підписує разом з головою Національної ради ліцензії, які видаються Національною радою.      5. Відповідальний секретар здійснює підготовку проекту порядку денного засідання Національної ради, візує його та здійснює керівництво підготовкою питань до розгляду, підписує разом з головою Національної ради ліцензії, які видаються Національною радою.  
97. 6. Якщо першого заступника, заступника голови, відповідального секретаря Національної ради не було обрано чи він (вони) не можуть або відмовляються виконувати свої посадові обов'язки, Національна рада своїм рішенням доручає тимчасово виконувати ці посадові обов'язки іншим членам Національної ради.      6. Якщо першого заступника, заступника голови, відповідального секретаря Національної ради не було обрано чи він (вони) не можуть або відмовляються виконувати свої посадові обов'язки, Національна рада своїм рішенням доручає тимчасово виконувати ці посадові обов'язки іншим членам Національної ради.  
98. 7. Повноваження першого заступника, заступника голови та відповідального секретаря Національної ради можуть бути достроково припинені:      7. Повноваження першого заступника, заступника голови та відповідального секретаря Національної ради можуть бути достроково припинені:  
99. у разі дострокового припинення їх повноважень як членів Національної ради відповідно до статті 8 цього Закону;      у разі дострокового припинення їх повноважень як членів Національної ради відповідно до статті 8 цього Закону;  
100. за власним бажанням;      за власним бажанням;  
101. за рішенням Національної ради.      за рішенням Національної ради.  
102. 8. Національна рада розглядає питання про припинення повноважень першого заступника, заступника голови або відповідального секретаря Національної ради за письмовим поданням не менше трьох членів Національної ради.      8. Національна рада розглядає питання про припинення повноважень першого заступника, заступника голови або відповідального секретаря Національної ради за письмовим поданням не менше трьох членів Національної ради.  
103. 9. Припинення повноважень першого заступника, заступника голови або відповідального секретаря не припиняє їх повноважень як членів Національної ради.      9. Припинення повноважень першого заступника, заступника голови або відповідального секретаря не припиняє їх повноважень як членів Національної ради.  
104. 10. У разі припинення повноважень першого заступника, заступника голови чи відповідального секретаря Національної ради обрання на ці посади здійснюється у порядку, передбаченому частиною першою цієї статті.      10. У разі припинення повноважень першого заступника, заступника голови чи відповідального секретаря Національної ради обрання на ці посади здійснюється у порядку, передбаченому частиною першою цієї статті.  
105. Стаття 11. Представники Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі      Стаття 11. Представники Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі  
106. 1. Для забезпечення виконання повноважень Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі призначаються представники Національної ради.      1. Для забезпечення виконання повноважень Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі призначаються представники Національної ради.  
107. 2. Представник Національної ради призначається на посаду Національною радою на конкурсній основі строком на чотири роки. Умови конкурсу затверджуються рішенням Національної ради.      2. Представник Національної ради призначається на посаду Національною радою на конкурсній основі строком на чотири роки. Умови конкурсу затверджуються рішенням Національної ради.  
108. 3. Посада представника Національної ради відноситься до третьої категорії посад державних службовців.      3. Посада представника Національної ради відноситься до третьої категорії посад державних службовців.  
109. 4. Представник Національної ради працює на постійній основі та на час виконання своїх службових обов'язків не може обіймати будь-яку іншу посаду в державних та недержавних органах, організаціях, установах та на підприємствах, одержувати винагороди та разові гонорари за іншу роботу, крім наукової, викладацької та творчої (цей виняток не поширюється на наукову та творчу діяльність у телерадіоорганізаціях).      4. Представник Національної ради працює на постійній основі та на час виконання своїх службових обов'язків не може обіймати будь-яку іншу посаду в державних та недержавних органах, організаціях, установах та на підприємствах, одержувати винагороди та разові гонорари за іншу роботу, крім наукової, викладацької та творчої (цей виняток не поширюється на наукову та творчу діяльність у телерадіоорганізаціях).  
110. 5. Представник Національної ради зобов'язаний протягом місяця з дня призначення на посаду вийти зі складу засновників (співзасновників) телерадіоорганізації та позбутися частки у майні телерадіоорганізації.      5. Представник Національної ради зобов'язаний протягом місяця з дня призначення на посаду вийти зі складу засновників (співзасновників) телерадіоорганізації та позбутися частки у майні телерадіоорганізації.  
111. 6. Представник Національної ради зобов'язаний не пізніше 10 днів з дня призначення на посаду скласти представницький мандат.      6. Представник Національної ради зобов'язаний не пізніше 10 днів з дня призначення на посаду скласти представницький мандат.  
112. 7. Представник Національної ради зобов'язаний здійснювати:      7. Представник Національної ради зобов'язаний здійснювати:  
113. нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства у галузі телерадіомовлення;      нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства у галузі телерадіомовлення;  
114. нагляд за виконанням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензії;      нагляд за виконанням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензії;  
115. моніторинг телерадіопрограм;      моніторинг телерадіопрограм;  
116. нагляд за дотриманням ліцензіатами визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній та референдумів, інформування Центральної виборчої комісії, відповідних окружних (територіальних) виборчих комісій, Національної ради про виявлені порушення;      нагляд за дотриманням ліцензіатами визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній та референдумів, інформування Центральної виборчої комісії, відповідних окружних (територіальних) виборчих комісій, Національної ради про виявлені порушення;  
117. надсилати до Національної ради подання про факти порушень законодавства у галузі телерадіомовлення.      надсилати до Національної ради подання про факти порушень законодавства у галузі телерадіомовлення.  
118. 8. Представник Національної ради зобов'язаний виконувати рішення Національної ради, розпорядження голови Національної ради, його заступників та керівника апарату Національної ради.      8. Представник Національної ради зобов'язаний виконувати рішення Національної ради, розпорядження голови Національної ради, його заступників та керівника апарату Національної ради.  
119. 9. Представник Національної ради зобов'язаний надсилати ліцензіатам повідомлення про порушення ними законодавства та/або ліцензійних умов і умов ліцензії не пізніше 10 днів після їх виявлення.      9. Представник Національної ради зобов'язаний надсилати ліцензіатам повідомлення про порушення ними законодавства та/або ліцензійних умов і умов ліцензії не пізніше 10 днів після їх виявлення.  
120. 10. Представник Національної ради має право отримувати від посадових осіб ліцензіатів документи і пояснення, необхідні для виконання ним своїх повноважень.      10. Представник Національної ради має право отримувати від посадових осіб ліцензіатів документи і пояснення, необхідні для виконання ним своїх повноважень.  
121. 11. Представник Національної ради подає щорічний звіт про свою роботу до Національної ради та оприлюднює його на відповідній території.      11. Представник Національної ради подає щорічний звіт про свою роботу до Національної ради та оприлюднює його на відповідній території.  
122. 12. Положення про представника Національної ради затверджується Національною радою.      12. Положення про представника Національної ради затверджується Національною радою.  
123. 13. Для організаційного, правового, інформаційного, матеріально-технічного забезпечення діяльності представника Національної ради та забезпечення виконання ним визначених цим Законом повноважень створюється секретаріат представника Національної ради.      13. Для організаційного, правового, інформаційного, матеріально-технічного забезпечення діяльності представника Національної ради та забезпечення виконання ним визначених цим Законом повноважень створюється секретаріат представника Національної ради.  
124. 14. Секретаріат представника Національної ради є структурним підрозділом апарату Національної ради.   -7- Президент України
7. Не можна погодитися і з тим, що секретаріати представників Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі мають входити як структурні підрозділи до апарату Національної ради (стаття 11).  
Відхилено   14. Секретаріат представника Національної ради є структурним підрозділом апарату Національної ради.  
125. Стаття 12. Апарат Національної ради      Стаття 12. Апарат Національної ради  
126. 1. Для правового, наукового, інформаційного, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності Національної ради створюється апарат Національної ради.      1. Для правового, наукового, інформаційного, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності Національної ради створюється апарат Національної ради.  
127. 2. Апарат Національної ради очолює керівник апарату Національної ради (далі - керівник апарату). На посаду керівника апарату не може бути призначений член Національної ради.      2. Апарат Національної ради очолює керівник апарату Національної ради (далі - керівник апарату). На посаду керівника апарату не може бути призначений член Національної ради.  
128. 3. Структура, штатний розпис і положення про апарат Національної ради розробляються і затверджуються Національною радою.      3. Структура, штатний розпис і положення про апарат Національної ради розробляються і затверджуються Національною радою.  
129. 4. Керівник апарату та керівники структурних підрозділів апарату Національної ради призначаються та звільняються з посади Національною радою.      4. Керівник апарату та керівники структурних підрозділів апарату Національної ради призначаються та звільняються з посади Національною радою.  
130. 5. Припинення повноважень членів Національної ради не є підставою для розірвання трудових договорів з працівниками апарату Національної ради.      5. Припинення повноважень членів Національної ради не є підставою для розірвання трудових договорів з працівниками апарату Національної ради.  
131. 6. Працівники апарату Національної ради є державними службовцями, категорії посад яких прирівнюються до категорій посад працівників апарату Кабінету Міністрів України.      6. Працівники апарату Національної ради є державними службовцями, категорії посад яких прирівнюються до категорій посад працівників апарату Кабінету Міністрів України.  
132. Розділ ІІІ      Розділ ІІІ  
133. ПОВНОВАЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ      ПОВНОВАЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ  
134. Стаття 13. Наглядові повноваження Національної ради      Стаття 13. Наглядові повноваження Національної ради  
135. Національна рада здійснює:      Національна рада здійснює:  
136. нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення;      нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення;  
137. нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства України щодо реклами та спонсорства у сфері телерадіомовлення;      нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства України щодо реклами та спонсорства у сфері телерадіомовлення;  
138. нагляд за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензій;      нагляд за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензій;  
139. нагляд за дотриманням ліцензіатами визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній та референдумів;      нагляд за дотриманням ліцензіатами визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній та референдумів;  
140. нагляд за дотриманням стандартів та норм технічної якості телерадіопрограм;      нагляд за дотриманням стандартів та норм технічної якості телерадіопрограм;  
141. нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства України у сфері кінематографії;      нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства України у сфері кінематографії;  
142. нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства України щодо частки вітчизняного продукту у їх програмах (передачах) та щодо вживання мов при здійсненні телерадіомовлення;   -8- Президент України
8. Про вкрай важливі повноваження, додатково покладені на Національну раду Законом України "Про захист суспільної моралі", у новому Законі навіть не згадується.  
Враховано   нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства України щодо частки вітчизняного продукту у їх програмах (передачах) та щодо вживання мов при здійсненні телерадіомовлення; нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства у сфері захисту суспільної моралі;  
143. нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства щодо частки іноземних інвестицій у їх статутному фонді;      нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства щодо частки іноземних інвестицій у їх статутному фонді;  
144. застосування в межах своїх повноважень санкцій відповідно до закону;      застосування в межах своїх повноважень санкцій відповідно до закону;  
145. офіційний моніторинг телерадіопрограм.      офіційний моніторинг телерадіопрограм.  
146. Стаття 14. Регуляторні повноваження Національної ради      Стаття 14. Регуляторні повноваження Національної ради  
147. Національна рада здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, а саме:      Національна рада здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, а саме:  
148. ліцензування телерадіомовлення;      ліцензування телерадіомовлення;  
149. участь у розробці та погодження проекту Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України і Плану використання радіочастотного ресурсу України у частині смуг радіочастот, виділених для потреб телерадіомовлення;      участь у розробці та погодження проекту Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України і Плану використання радіочастотного ресурсу України у частині смуг радіочастот, виділених для потреб телерадіомовлення;  
150. розробку умов використання та визначення користувачів радіочастотного ресурсу, виділеного для потреб телерадіомовлення;      розробку умов використання та визначення користувачів радіочастотного ресурсу, виділеного для потреб телерадіомовлення;  
151. забезпечення і сприяння конкуренції у діяльності телерадіоорганізацій усіх форм власності відповідно до вимог законодавства, створення умов щодо недопущення усунення, обмеження чи спотворення конкуренції у телерадіоінформаційному просторі;      забезпечення і сприяння конкуренції у діяльності телерадіоорганізацій усіх форм власності відповідно до вимог законодавства, створення умов щодо недопущення усунення, обмеження чи спотворення конкуренції у телерадіоінформаційному просторі;  
152. ведення Державного реєстру телерадіоорганізацій України.      ведення Державного реєстру телерадіоорганізацій України.  
153. Стаття 15. Повноваження Національної ради щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення      Стаття 15. Повноваження Національної ради щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення  
154. Повноваженнями Національної ради щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення є:      Повноваженнями Національної ради щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення є:  
155. участь у розробці і реалізації державної політики у сфері телерадіомовлення;      участь у розробці і реалізації державної політики у сфері телерадіомовлення;  
156. здійснення аналізу стану телерадіомовлення в Україні;      здійснення аналізу стану телерадіомовлення в Україні;  
157. прийняття рішень про створення та розвиток каналів мовлення, мереж мовлення, телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу;      прийняття рішень про створення та розвиток каналів мовлення, мереж мовлення, телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу;  
158. визначення порядку технічної розробки багатоканальних телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу, та порядку проведення конкурсів на технічну розробку, обслуговування та експлуатацію таких телемереж;      визначення порядку технічної розробки багатоканальних телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу, та порядку проведення конкурсів на технічну розробку, обслуговування та експлуатацію таких телемереж;  
159. замовлення розробки висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів мовлення;      замовлення розробки висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів мовлення;  
160. сприяння включенню телерадіоорганізацій України до світового інформаційного простору і здійснення їх діяльності відповідно до міжнародних стандартів;      сприяння включенню телерадіоорганізацій України до світового інформаційного простору і здійснення їх діяльності відповідно до міжнародних стандартів;  
161. узагальнення практики застосування законодавства у сфері телерадіомовлення, участь у розробці пропозицій щодо вдосконалення законодавства у цій сфері;      узагальнення практики застосування законодавства у сфері телерадіомовлення, участь у розробці пропозицій щодо вдосконалення законодавства у цій сфері;  
162. здійснення співробітництва з питань телебачення і радіомовлення з міжнародними організаціями, з органами державної влади та неурядовими організаціями інших країн;      здійснення співробітництва з питань телебачення і радіомовлення з міжнародними організаціями, з органами державної влади та неурядовими організаціями інших країн;  
163. визначення порядку документування, формування, обліку та зберігання телерадіоорганізаціями копій (записів) програм і передач, що виходять в ефір, формування тимчасового архіву та архівного фонду телерадіоорганізацій відповідно до законодавства України;      визначення порядку документування, формування, обліку та зберігання телерадіоорганізаціями копій (записів) програм і передач, що виходять в ефір, формування тимчасового архіву та архівного фонду телерадіоорганізацій відповідно до законодавства України;  
164. створення та утримання державного архіву телебачення і радіомовлення України у порядку, встановленому законом.      створення та утримання державного архіву телебачення і радіомовлення України у порядку, встановленому законом.  
165. Стаття 16. Звітність Національної ради      Стаття 16. Звітність Національної ради  
166. 1. Діяльність Національної ради є відкритою, а її рішення доступними для суб'єктів інформаційних відносин.      1. Діяльність Національної ради є відкритою, а її рішення доступними для суб'єктів інформаційних відносин.  
167. 2. Національна рада щорічно готує звіт про свою діяльність, оприлюднює його до 1 лютого наступного за звітним року та невідкладно надсилає звіт до Верховної Ради України та Президента України. Звіт про діяльність Національної ради на засіданні Верховної Ради України представляє голова Національної ради.      2. Національна рада щорічно готує звіт про свою діяльність, оприлюднює його до 1 лютого наступного за звітним року та невідкладно надсилає звіт до Верховної Ради України та Президента України. Звіт про діяльність Національної ради на засіданні Верховної Ради України представляє голова Національної ради.  
168. 3. У звіті Національної ради зазначаються:      3. У звіті Національної ради зазначаються:  
169. підсумки ліцензування телерадіомовлення за звітний період;      підсумки ліцензування телерадіомовлення за звітний період;  
170. інформація про дотримання телерадіоорганізаціями ліцензійних умов та умов ліцензій;      інформація про дотримання телерадіоорганізаціями ліцензійних умов та умов ліцензій;  
171. інформація про дотримання телерадіоорганізаціями вимог законодавства щодо частки вітчизняного продукту у програмах (передачах);      інформація про дотримання телерадіоорганізаціями вимог законодавства щодо частки вітчизняного продукту у програмах (передачах);  
172. інформація про дотримання телерадіоорганізаціями вимог законодавства про рекламу і спонсорування;      інформація про дотримання телерадіоорганізаціями вимог законодавства про рекламу і спонсорування;  
173. інформація про дотримання вимог законодавства щодо частки іноземних інвестицій у статутних фондах телерадіоорганізацій;      інформація про дотримання вимог законодавства щодо частки іноземних інвестицій у статутних фондах телерадіоорганізацій;  
174. засновники (власники) телерадіоорганізацій, оцінка стану конкуренції та рівня монополізації телерадіоінформаційного ринку.      засновники (власники) телерадіоорганізацій, оцінка стану конкуренції та рівня монополізації телерадіоінформаційного ринку.  
175. 4. Після проведення виборів та референдумів Національна рада оприлюднює звіт про дотримання телерадіоорганізаціями визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній та референдумів.   -9- Президент України
9. Законом ліквідовується нині діюча процедура затвердження звіту Національної ради, за якою Верховна Рада України та Президент України мають можливість з огляду на результати роботи Ради висловити недовіру голові Національної ради або всьому її складу, що має наслідком їх відставку (стаття 31 чинного Закону).  
Враховано   4. Після проведення виборів та референдумів Національна рада оприлюднює звіт про дотримання телерадіоорганізаціями визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній та референдумів. 5. За результатами розгляду звіту Національної ради Верховна Рада України та/чи Президент України можуть висловити недовіру Національній раді, що має наслідком відставку її членів у повному складі.  
176. Стаття 17. Акти Національної ради      Стаття 17. Акти Національної ради  
177. 1. Національна рада в межах своїх повноважень приймає рішення, може розробляти відповідні положення, правила та інструкції, які затверджуються рішенням Національної ради, організовує та контролює їх виконання, видає рекомендації.      1. Національна рада в межах своїх повноважень приймає рішення, може розробляти відповідні положення, правила та інструкції, які затверджуються рішенням Національної ради, організовує та контролює їх виконання, видає рекомендації.  
178. 2. Рішення Національної ради, прийняті в межах її повноважень, є обов'язковими до виконання на території України.      2. Рішення Національної ради, прийняті в межах її повноважень, є обов'язковими до виконання на території України.  
179. 3. Національна рада може разом з органами виконавчої влади видавати спільні акти.      3. Національна рада може разом з органами виконавчої влади видавати спільні акти.  
180. Стаття 18. Засади ліцензування телерадіомовлення      Стаття 18. Засади ліцензування телерадіомовлення  
181. 1. Ліцензування телерадіомовлення здійснює Національна рада.      1. Ліцензування телерадіомовлення здійснює Національна рада.  
182. 2. Ліцензія Національної ради на телерадіомовлення є єдиним і достатнім документом дозвільного характеру, що надає право ліцензіату вести телерадіомовлення, створювати і використовувати для цього канали та/або мережі мовлення, а також отримувати абонентську плату.   -10- Президент України
10. Викликає заперечення норма частини другої статті 18 Закону, яка передбачає, що ліцензія Національної ради є єдиним і достатнім документом дозвільного характеру, що надає право ліцензіату вести телерадіомовлення, створювати і використовувати для цього канали та/або мережі мовлення, а також отримувати абонентську плату. Адже така норма не узгоджується із Законами України "Про телекомунікації", "Про радіочастотний ресурс України"...  
Відхилено Відповідно до статті 24 Закону України "Про радіочастотний ресурс" саме Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення визначає користувачів радіочастотного ресурсу у смугах, виділених для телерадіомовлення.  2. Ліцензія Національної ради на телерадіомовлення є єдиним і достатнім документом дозвільного характеру, що надає право ліцензіату вести телерадіомовлення.  
183. 3. Порядок ліцензування телерадіомовлення визначається Законом України "Про телебачення і радіомовлення".      3. Порядок ліцензування телерадіомовлення визначається Законом України "Про телебачення і радіомовлення".  
184. 4. Розмір плати за видачу, продовження, переоформлення та видачу дубліката ліцензії на телерадіомовлення встановлюється Кабінетом Міністрів України.      4. Розмір плати за видачу, продовження, переоформлення та видачу дубліката ліцензії на телерадіомовлення встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
185. Стаття 19. Державний реєстр телерадіоорганізацій України      Стаття 19. Державний реєстр телерадіоорганізацій України  
186. 1. Національна рада веде Державний реєстр телерадіоорганізацій України (далі - Державний реєстр).      1. Національна рада веде Державний реєстр телерадіоорганізацій України (далі - Державний реєстр).  
187. Включенню до Державного реєстру підлягають усі ліцензіати.      Включенню до Державного реєстру підлягають усі ліцензіати.  
188. 2. Порядок ведення Державного реєстру затверджується Національною радою.      2. Порядок ведення Державного реєстру затверджується Національною радою.  
189. Стаття 20. Державний архів телебачення і радіомовлення України      Стаття 20. Державний архів телебачення і радіомовлення України  
190. 1. Національна рада у порядку, встановленому законом, утримує державний архів телебачення і радіомовлення України.      1. Національна рада у порядку, встановленому законом, утримує державний архів телебачення і радіомовлення України.  
191. 2. Положення про державний архів телебачення і радіомовлення України затверджується Національною радою за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства.   -11- Президент України
11. Частина друга статті 20 Закону, згідно з якою до повноважень Національної ради віднесено затвердження положення про відповідний державний архів, не узгоджується з частиною третьою статті 26 Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи", відповідно до якої положення про галузеві державні архіви затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства та центральним органом виконавчої влади, що реалізовує державну політику в галузі, де створюється відповідний архів.  
Враховано   2. Положення про державний архів телебачення і радіомовлення України затверджується Національною радою та центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства.  
192. Стаття 21. Санкції, які застосовуються Національною радою      Стаття 21. Санкції, які застосовуються Національною радою  
193. 1. У разі порушення ліцензіатами законодавства України, ліцензійних умов та умов ліцензій Національна рада має право:      1. У разі порушення ліцензіатами законодавства України, ліцензійних умов та умов ліцензій Національна рада має право:  
194. оголошувати попередження;      оголошувати попередження;  
195. накладати штраф;      накладати штраф;  
196. звертатися до суду із заявою про анулювання ліцензії.      звертатися до суду із заявою про анулювання ліцензії.  
197. Рішення про накладення штрафу приймається у разі, якщо після оголошення попередження відповідні порушення не були усунуті або якщо ліцензіат за час після видачі (продовження) ліцензії вже отримав не менше трьох попереджень за інші порушення. Розміри штрафів встановлюються Національною радою і не можуть перевищувати 25 відсотків розміру плати за ліцензію, сплаченої відповідним ліцензіатом. Суми сплачених штрафів перераховуються до Державного бюджету України.      Рішення про накладення штрафу приймається у разі, якщо після оголошення попередження відповідні порушення не були усунуті або якщо ліцензіат за час після видачі (продовження) ліцензії вже отримав не менше трьох попереджень за інші порушення. Розміри штрафів встановлюються Національною радою і не можуть перевищувати 25 відсотків розміру плати за ліцензію, сплаченої відповідним ліцензіатом. Суми сплачених штрафів перераховуються до Державного бюджету України.  
198. У разі якщо ліцензіат після накладення на нього штрафу продовжує порушувати законодавство у сфері телерадіомовлення та ліцензійні умови, Національна рада має право звернутися до суду із заявою про анулювання ліцензії.      У разі якщо ліцензіат після накладення на нього штрафу продовжує порушувати законодавство у сфері телерадіомовлення та ліцензійні умови, Національна рада має право звернутися до суду із заявою про анулювання ліцензії.  
199. 2. Рішення Національної ради щодо застосування санкцій до телерадіоорганізацій може бути оскаржене у судовому порядку.      2. Рішення Національної ради щодо застосування санкцій до телерадіоорганізацій може бути оскаржене у судовому порядку.  
200. Стаття 22. Забезпечення прав телеглядачів і радіослухачів      Стаття 22. Забезпечення прав телеглядачів і радіослухачів  
201. 1. Національна рада в межах своїх повноважень забезпечує права телеглядачів і радіослухачів.      1. Національна рада в межах своїх повноважень забезпечує права телеглядачів і радіослухачів.  
202. 2. Національна рада організовує проведення досліджень аудиторії телеглядачів і радіослухачів, інші соціологічні дослідження з проблем стану телерадіомовлення, а також опитування аудиторії щодо популярності та якості програм чи передач, які транслюються (ретранслюються) телерадіоорганізаціями.      2. Національна рада організовує проведення досліджень аудиторії телеглядачів і радіослухачів, інші соціологічні дослідження з проблем стану телерадіомовлення, а також опитування аудиторії щодо популярності та якості програм чи передач, які транслюються (ретранслюються) телерадіоорганізаціями.  
203. 3. Національна рада здійснює аналіз та узагальнення звернень і пропозицій громадян у сфері телерадіомовлення, за наслідками їх розгляду вживає відповідних заходів реагування.      3. Національна рада здійснює аналіз та узагальнення звернень і пропозицій громадян у сфері телерадіомовлення, за наслідками їх розгляду вживає відповідних заходів реагування.  
204. 4. Національна рада інформує громадян про свою діяльність у засобах масової інформації.      4. Національна рада інформує громадян про свою діяльність у засобах масової інформації.  
205. Розділ ІV      Розділ ІV  
206. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ      ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ  
207. Стаття 23. Регламент Національної ради      Стаття 23. Регламент Національної ради  
208. Порядок організації та внутрішньої роботи Національної ради, що не врегульований цим Законом, визначається Регламентом Національної ради, який за поданням голови або не менше трьох членів Національної ради затверджується Національною радою більшістю від її складу.      Порядок організації та внутрішньої роботи Національної ради, що не врегульований цим Законом, визначається Регламентом Національної ради, який за поданням голови або не менше трьох членів Національної ради затверджується Національною радою більшістю від її складу.  
209. Регламент Національної ради не може суперечити вимогам Конституції України, цього та інших законів України.      Регламент Національної ради не може суперечити вимогам Конституції України, цього та інших законів України.  
210. Стаття 24. Засідання Національної ради      Стаття 24. Засідання Національної ради  
211. 1. Засідання Національної ради скликаються головою Національної ради відповідно до Регламенту Національної ради за власною ініціативою або на вимогу не менше трьох членів Національної ради.      1. Засідання Національної ради скликаються головою Національної ради відповідно до Регламенту Національної ради за власною ініціативою або на вимогу не менше трьох членів Національної ради.  
212. 2. Виключно на засіданнях Національної ради:      2. Виключно на засіданнях Національної ради:  
213. обговорюються проекти законодавчих та інших нормативних актів і пропозиції щодо вдосконалення законодавства у сфері телерадіомовлення;      обговорюються проекти законодавчих та інших нормативних актів і пропозиції щодо вдосконалення законодавства у сфері телерадіомовлення;  
214. затверджується Регламент Національної ради, положення та інші нормативні акти Національної ради;      затверджується Регламент Національної ради, положення та інші нормативні акти Національної ради;  
215. затверджується щорічний звіт про діяльність Національної ради;      затверджується щорічний звіт про діяльність Національної ради;  
216. приймаються рішення щодо створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення і телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу;      приймаються рішення щодо створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення і телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу;  
217. приймаються рішення про оголошення конкурсів на отримання ліцензій на телерадіомовлення та затверджуються конкурсні умови;      приймаються рішення про оголошення конкурсів на отримання ліцензій на телерадіомовлення та затверджуються конкурсні умови;  
218. приймаються рішення про видачу, продовження, переоформлення ліцензій на телерадіомовлення та про внесення змін до ліцензій;      приймаються рішення про видачу, продовження, переоформлення ліцензій на телерадіомовлення та про внесення змін до ліцензій;  
219. затверджується штатний розпис апарату Національної ради;      затверджується штатний розпис апарату Національної ради;  
220. призначаються і звільняються керівник апарату Національної ради та керівники структурних підрозділів апарату Національної ради;      призначаються і звільняються керівник апарату Національної ради та керівники структурних підрозділів апарату Національної ради;  
221. призначаються і звільняються представники Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;      призначаються і звільняються представники Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;  
222. приймаються рішення про застосування санкцій та про звернення до суду із заявою про анулювання ліцензії;      приймаються рішення про застосування санкцій та про звернення до суду із заявою про анулювання ліцензії;  
223. погоджуються стандарти і норми технічної якості телерадіопрограм;      погоджуються стандарти і норми технічної якості телерадіопрограм;  
224. приймаються рішення про видачу довіреностей на представництво Національної ради у суді;      приймаються рішення про видачу довіреностей на представництво Національної ради у суді;  
225. створюються робочі органи Національної ради (конкурсні комісії, робочі групи тощо).      створюються робочі органи Національної ради (конкурсні комісії, робочі групи тощо).  
226. 3. Засідання Національної ради є відкритими.      3. Засідання Національної ради є відкритими.  
227. 4. Засідання Національної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше шести членів Національної ради.      4. Засідання Національної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше шести членів Національної ради.  
228. 5. Розгляд на засіданнях Національної ради питань про видачу, продовження, переоформлення ліцензії на телерадіомовлення або питання про застосування санкцій до ліцензіатів проходять у присутності повноважних представників відповідних ліцензіатів, про що їх письмово повідомляє Національна рада не пізніше ніж за три дні до засідання. Таке засідання може відбуватися без участі цих осіб тільки за умови, якщо є відомості про вручення їм повідомлення про час та місце проведення засідання та відсутності поважних причин для перенесення засідання.      5. Розгляд на засіданнях Національної ради питань про видачу, продовження, переоформлення ліцензії на телерадіомовлення або питання про застосування санкцій до ліцензіатів проходять у присутності повноважних представників відповідних ліцензіатів, про що їх письмово повідомляє Національна рада не пізніше ніж за три дні до засідання. Таке засідання може відбуватися без участі цих осіб тільки за умови, якщо є відомості про вручення їм повідомлення про час та місце проведення засідання та відсутності поважних причин для перенесення засідання.  
229. 6. Рішення Національної ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосували не менше п'яти членів Національної ради.      6. Рішення Національної ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосували не менше п'яти членів Національної ради.  
230. 7. Рішення Національної ради протягом трьох днів після його прийняття підписується головою та відповідальним секретарем Національної ради або особами, які виконують їх посадові обов'язки. У разі неможливості чи відмови голови Національної ради (або особи, яка виконує його посадові обов'язки) підписати рішення Національної ради це рішення може бути підписане п'ятьма членами Національної ради, які брали участь у відповідному засіданні.      7. Рішення Національної ради протягом трьох днів після його прийняття підписується головою та відповідальним секретарем Національної ради або особами, які виконують їх посадові обов'язки. У разі неможливості чи відмови голови Національної ради (або особи, яка виконує його посадові обов'язки) підписати рішення Національної ради це рішення може бути підписане п'ятьма членами Національної ради, які брали участь у відповідному засіданні.  
231. 8. На засіданні Національної ради ведеться протокол, який протягом трьох днів після засідання підписується головою Національної ради (або іншою особою, яка головувала на засіданні) та відповідальним секретарем Національної ради (або членом Національної ради, який виконує його посадові обов'язки) не пізніше чотирьох днів після проведення засідання. У разі неможливості або відмови голови та/або відповідального секретаря Національної ради (або члена Національної ради, який виконує його посадові обов'язки) підписати протокол протокол засідання може бути підписаний не менше ніж п'ятьма членами Національної ради, які брали участь у засіданні.      8. На засіданні Національної ради ведеться протокол, який протягом трьох днів після засідання підписується головою Національної ради (або іншою особою, яка головувала на засіданні) та відповідальним секретарем Національної ради (або членом Національної ради, який виконує його посадові обов'язки) не пізніше чотирьох днів після проведення засідання. У разі неможливості або відмови голови та/або відповідального секретаря Національної ради (або члена Національної ради, який виконує його посадові обов'язки) підписати протокол протокол засідання може бути підписаний не менше ніж п'ятьма членами Національної ради, які брали участь у засіданні.  
232. 9. Усі рішення Національної ради оприлюднюються не пізніше 10 днів після їх прийняття.      9. Усі рішення Національної ради оприлюднюються не пізніше 10 днів після їх прийняття.  
233. Прийняті Національною радою рішення індивідуальної дії набирають чинності з дня їх прийняття.      Прийняті Національною радою рішення індивідуальної дії набирають чинності з дня їх прийняття.  
234. Рішення Національної ради, які мають нормативно-правовий характер, набирають чинності з дня їх оприлюднення.      Рішення Національної ради, які мають нормативно-правовий характер, набирають чинності з дня їх оприлюднення.  
235. 10. На вимогу ліцензіата, стосовно якого було прийнято рішення, Національна рада у чотириденний строк з дня звернення ліцензіата видає йому копію протоколу засідання та копію рішення Національної ради.      10. На вимогу ліцензіата, стосовно якого було прийнято рішення, Національна рада у чотириденний строк з дня звернення ліцензіата видає йому копію протоколу засідання та копію рішення Національної ради.  
236. Стаття 25. Фінансове забезпечення Національної ради      Стаття 25. Фінансове забезпечення Національної ради  
237. 1. Діяльність Національної ради фінансується з Державного бюджету України. При цьому в Державному бюджеті України у видатках Національної ради передбачаються видатки за окремими бюджетними програмами на:   -12- Президент України
12. Не можна погодитися і з визначенням Законом переліку бюджетних програм, за якими з Державного бюджету України має здійснюватись фінансування Національної ради (стаття 25). Адже при цьому не враховано, що відповідно до статті 95 Конституції України виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.  
Відхилено Закон не призначає бюджетні видатки, а лише встановлює функціональне їх призначення для забезпечення виконання Національною радою своїх повноважень.  1. Діяльність Національної ради фінансується з Державного бюджету України. При цьому в Державному бюджеті України у видатках Національної ради передбачаються видатки за окремими бюджетними програмами на:  
238. управління у сфері телебачення і радіомовлення;      управління у сфері телебачення і радіомовлення;  
239. офіційний моніторинг телерадіопрограм;      офіційний моніторинг телерадіопрограм;  
240. проведення досліджень щодо використання радіочастотного ресурсу для потреб телерадіомовлення;      проведення досліджень щодо використання радіочастотного ресурсу для потреб телерадіомовлення;  
241. розробку висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів мовлення, необхідних для створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж;      розробку висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів мовлення, необхідних для створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж;  
242. утримання державного архіву телебачення і радіомовлення України.      утримання державного архіву телебачення і радіомовлення України.  
243. 2. Надходження від плати за видачу ліцензій та інших послуг, які надаються Національною радою, зараховуються до доходної частини Державного бюджету України.      2. Надходження від плати за видачу ліцензій та інших послуг, які надаються Національною радою, зараховуються до доходної частини Державного бюджету України.  
244. Стаття 26. Місцезнаходження Національної ради      Стаття 26. Місцезнаходження Національної ради  
245. Місцезнаходженням Національної ради є місто Київ.      Місцезнаходженням Національної ради є місто Київ.  
246. Розділ V      Розділ V  
247. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ      ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
248. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
249. 2. Кабінету Міністрів України у двомісячний строк:      2. Кабінету Міністрів України у двомісячний строк:  
250. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити відповідний перегляд нормативно-правових актів міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади;      привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити відповідний перегляд нормативно-правових актів міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади;  
251. прийняти акти, необхідність прийняття яких випливає з цього Закону;      прийняти акти, необхідність прийняття яких випливає з цього Закону;  
252. підготувати і внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо змін до законів України у зв'язку з прийняттям цього Закону".      підготувати і внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо змін до законів України у зв'язку з прийняттям цього Закону".