Кількість абзаців - 101 Таблиця поправок


Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного потенціалу (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект      Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу      Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу  
3. Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності суб'єктів відносин у сфері енергозбереження щодо використання когенераційних установок, регулює відносини, пов'язані з особливостями виробництва, передачі і постачання електричної та теплової енергії від когенераційних установок.   -1- Президент України
Втручання у діяльність паливно-енергетичного комплексу може призвести до порушення роботи енергетичних об'єктів України та негативно вплинути на енергетичну безпеку держави, Закон України "Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу" пропонується відхилити  
Відхилено . Як свідчить світови досвід та нукові дослідження НАН України, впровадження когенераційних технологій сприяє підвищенню енергетичної безпеки держави  Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності суб'єктів відносин у сфері енергозбереження щодо використання когенераційних установок, регулює відносини, пов'язані з особливостями виробництва, передачі і постачання електричної та теплової енергії від когенераційних установок.  
4. Метою цього Закону є створення правових засад для підвищення ефективності використання палива в процесах виробництва енергії або інших технологічних процесах, розвитку та застосування технологій комбінованого виробництва електричної і теплової енергії, підвищення надійності та безпеки енергопостачання на регіональному рівні, залучення інвестицій на створення когенераційних установок.      Метою цього Закону є створення правових засад для підвищення ефективності використання палива в процесах виробництва енергії або інших технологічних процесах, розвитку та застосування технологій комбінованого виробництва електричної і теплової енергії, підвищення надійності та безпеки енергопостачання на регіональному рівні, залучення інвестицій на створення когенераційних установок.  
5. Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ      Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
6. Стаття 1. Визначення термінів      Стаття 1. Визначення термінів  
7. У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:      У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:  
8. відпущена енергія - електрична або теплова енергія, що постачається споживачам від когенераційної установки;      відпущена енергія - електрична або теплова енергія, що постачається споживачам від когенераційної установки;  
9. додаткове паливо - паливо, що спалюється постійно або тимчасово в продуктах згорання основного палива з метою підвищення електричної і/або теплової потужності когенераційної установки;      додаткове паливо - паливо, що спалюється постійно або тимчасово в продуктах згорання основного палива з метою підвищення електричної і/або теплової потужності когенераційної установки;  
10. ефективність використання додаткового палива - відношення приросту обсягу відпущеної протягом року електричної і/або теплової енергії від когенераційної установки, обумовленого спаленням додаткового палива протягом вказаного строку, до енергії цього додаткового палива;      ефективність використання додаткового палива - відношення приросту обсягу відпущеної протягом року електричної і/або теплової енергії від когенераційної установки, обумовленого спаленням додаткового палива протягом вказаного строку, до енергії цього додаткового палива;  
11. кваліфікація когенераційної установки - встановлення центральним органом виконавчої влади у сфері енергозбереження відповідності умов та показників експлуатації когенераційної установки вимогам (кваліфікаційним показникам) цього Закону;      кваліфікація когенераційної установки - встановлення центральним органом виконавчої влади у сфері енергозбереження відповідності умов та показників експлуатації когенераційної установки вимогам (кваліфікаційним показникам) цього Закону;  
12. кваліфікована когенераційна установка - когенераційна установка, умови і показники експлуатації якої відповідають вимогам цього Закону;      кваліфікована когенераційна установка - когенераційна установка, умови і показники експлуатації якої відповідають вимогам цього Закону;  
13. когенераційна установка ( комплекс обладнання, що працює за способом комбінованого виробництва електричної і теплової енергії або перетворює скидний енергетичний потенціал технологічних процесів в електричну та теплову енергію;      когенераційна установка ( комплекс обладнання, що працює за способом комбінованого виробництва електричної і теплової енергії або перетворює скидний енергетичний потенціал технологічних процесів в електричну та теплову енергію;  
14. комбіноване виробництво електричної та теплової енергії (когенерація) - спосіб одночасного виробництва електричної та теплової енергії в межах одного технологічного процесу у результаті спалення палива;      комбіноване виробництво електричної та теплової енергії (когенерація) - спосіб одночасного виробництва електричної та теплової енергії в межах одного технологічного процесу у результаті спалення палива;  
15. сновне паливо - паливо, що забезпечує роботоздатність когенераційної установки, у тому числі скидний енергетичний потенціал технологічних процесів;      сновне паливо - паливо, що забезпечує роботоздатність когенераційної установки, у тому числі скидний енергетичний потенціал технологічних процесів;  
16. скидний енергетичний потенціал технологічних процесів - вторинні енергетичні ресурси, які можуть бути використані для виробництва електричної та теплової енергії в когенераційних установках. Перелік цих вторинних енергетичних ресурсів встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері енергозбереження.      скидний енергетичний потенціал технологічних процесів - вторинні енергетичні ресурси, які можуть бути використані для виробництва електричної та теплової енергії в когенераційних установках. Перелік цих вторинних енергетичних ресурсів встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері енергозбереження.  
17. Стаття 2. Сфера дії Закону      Стаття 2. Сфера дії Закону  
18. Цей Закон регулює відносини, що виникають у сфері енергозбереження між власниками когенераційних установок і енергопостачальними організаціями, які здійснюють діяльність з передачі або постачання електричної енергії, незалежно від форми власності.      Цей Закон регулює відносини, що виникають у сфері енергозбереження між власниками когенераційних установок і енергопостачальними організаціями, які здійснюють діяльність з передачі або постачання електричної енергії, незалежно від форми власності.  
19. Дія цього Закону в частині стимулювання використання когенераційних установок поширюється на установки, що введені в експлуатацію після набрання чинності цим Законом.      Дія цього Закону в частині стимулювання використання когенераційних установок поширюється на установки, що введені в експлуатацію після набрання чинності цим Законом.  
20. Стаття 3. Законодавство про комбіноване виробництво теплової і електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергетичного потенціалу      Стаття 3. Законодавство про комбіноване виробництво теплової і електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергетичного потенціалу  
21. Відносини у сфері комбінованого виробництва теплової і електричної енергії регулюються законами України "Про енергозбереження", "Про електроенергетику", цим Законом, іншими нормативно-правовими актами.      Відносини у сфері комбінованого виробництва теплової і електричної енергії регулюються законами України "Про енергозбереження", "Про електроенергетику", цим Законом, іншими нормативно-правовими актами.  
22. Стаття 4. Особливості використання і експлуатації когенераційних установок      Стаття 4. Особливості використання і експлуатації когенераційних установок  
23. Використання когенераційних установок має особливості, що обумовлені такими факторами:      Використання когенераційних установок має особливості, що обумовлені такими факторами:  
24. споживанням традиційних органічних видів палива або використанням скидного енергетичного потенціалу технологічних процесів;      споживанням традиційних органічних видів палива або використанням скидного енергетичного потенціалу технологічних процесів;  
25. можливістю застосування додаткового палива;      можливістю застосування додаткового палива;  
26. можливістю відпуску електричної енергії від когенераційної установки в місцеві (локальні) електричні мережі або споживанням її для власних потреб об'єкта, на якому використовується когенераційна установка;      можливістю відпуску електричної енергії від когенераційної установки в місцеві (локальні) електричні мережі або споживанням її для власних потреб об'єкта, на якому використовується когенераційна установка;  
27. різноманітністю енергетичних об'єктів, на базі яких споруджуються когенераційні установки;      різноманітністю енергетичних об'єктів, на базі яких споруджуються когенераційні установки;  
28. наявністю суттєво відмінних вимог до співвідношення обсягів електричної та теплової енергії, що виробляються когенераційною установкою.      наявністю суттєво відмінних вимог до співвідношення обсягів електричної та теплової енергії, що виробляються когенераційною установкою.  
29. Експлуатація когенераційних установок провадиться за умов:      Експлуатація когенераційних установок провадиться за умов:  
30. підтримки необхідного балансу потужності та якості електричної енергії, виробленої когенераційними установками, для забезпечення надійного функціонування енергетичної системи;      підтримки необхідного балансу потужності та якості електричної енергії, виробленої когенераційними установками, для забезпечення надійного функціонування енергетичної системи;  
31. запобігання неправомірному втручанню в роботу системи протиаварійної автоматики.      запобігання неправомірному втручанню в роботу системи протиаварійної автоматики.  
32. Розділ ІІ. Державна політика у сфері комбінованого виробництва теплової та електричної енергії      Розділ ІІ. Державна політика у сфері комбінованого виробництва теплової та електричної енергії  
33. Стаття 5. Принципи державної політики у сфері використання когенераційних установок      Стаття 5. Принципи державної політики у сфері використання когенераційних установок  
34. Державна політика у сфері використання когенераційних установок ґрунтується на засадах:      Державна політика у сфері використання когенераційних установок ґрунтується на засадах:  
35. розвитку та збалансованого використання когенераційних установок у національній економіці;      розвитку та збалансованого використання когенераційних установок у національній економіці;  
36. сприяння перебудові діючих теплогенеруючих об'єктів в установки комбінованого виробництва електричної та теплової енергії з метою зростання ефективності використання палива та підвищення екологічної безпеки;      сприяння перебудові діючих теплогенеруючих об'єктів в установки комбінованого виробництва електричної та теплової енергії з метою зростання ефективності використання палива та підвищення екологічної безпеки;  
37. створення розподілених (місцевих) електрогенеруючих потужностей як умови підвищення надійності та безпеки енергопостачання на регіональному рівні;      створення розподілених (місцевих) електрогенеруючих потужностей як умови підвищення надійності та безпеки енергопостачання на регіональному рівні;  
38. державного регулювання відносин у цій сфері;      державного регулювання відносин у цій сфері;  
39. економічного стимулювання використання когенераційних установок на підприємствах незалежно від форми власності та галузевої належності;      економічного стимулювання використання когенераційних установок на підприємствах незалежно від форми власності та галузевої належності;  
40. забезпечення вільного доступу органів, що здійснюють державний контроль, до інформації про стан когенераційних установок та обсяги виробництва електричної і теплової енергії.      забезпечення вільного доступу органів, що здійснюють державний контроль, до інформації про стан когенераційних установок та обсяги виробництва електричної і теплової енергії.  
41. Стаття 6. Фінансування створення когенераційних установок      Стаття 6. Фінансування створення когенераційних установок  
42. Фінансування розробки проектів, закупівлі технологічного обладнання та будівництва когенераційних установок здійснюється за рахунок власних і запозичених коштів підприємств, часткового використання коштів спеціальних рахунків технопарків, фізичних осіб, у тому числі іноземних інвесторів, кредитів енергосервісних компаній, а також за рахунок коштів відповідних бюджетів.      Фінансування розробки проектів, закупівлі технологічного обладнання та будівництва когенераційних установок здійснюється за рахунок власних і запозичених коштів підприємств, часткового використання коштів спеціальних рахунків технопарків, фізичних осіб, у тому числі іноземних інвесторів, кредитів енергосервісних компаній, а також за рахунок коштів відповідних бюджетів.  
43. Стаття 7. Відносини власності при створенні і використанні когенераційних установок      Стаття 7. Відносини власності при створенні і використанні когенераційних установок  
44. При створенні когенераційних установок, у тому числі на базі діючих енергетичних об'єктів у промисловості або у комунальному теплопостачанні, із залученням коштів інвестора такий інвестор може набувати права власника (співвласника) когенераційної установки на умовах, визначених інвестиційною угодою.      При створенні когенераційних установок, у тому числі на базі діючих енергетичних об'єктів у промисловості або у комунальному теплопостачанні, із залученням коштів інвестора такий інвестор може набувати права власника (співвласника) когенераційної установки на умовах, визначених інвестиційною угодою.  
45. Уповноваженим особам власника (співвласника), інвестора когенераційної установки надається право доступу на територію, до приміщень і обладнання (устаткування) енергетичних об'єктів для спорудження та технічного обслуговування когенераційної установки на умовах, визначених інвестиційною угодою.      Уповноваженим особам власника (співвласника), інвестора когенераційної установки надається право доступу на територію, до приміщень і обладнання (устаткування) енергетичних об'єктів для спорудження та технічного обслуговування когенераційної установки на умовах, визначених інвестиційною угодою.  
46. Власникам (співвласникам), інвесторам когенераційної установки надається відповідно до Земельного кодексу України право користування земельною ділянкою, на якій розташовується когенераційна установка, у тому числі в охоронній зоні з обмеженнями (обтяженнями) відповідно до закону або договору.      Власникам (співвласникам), інвесторам когенераційної установки надається відповідно до Земельного кодексу України право користування земельною ділянкою, на якій розташовується когенераційна установка, у тому числі в охоронній зоні з обмеженнями (обтяженнями) відповідно до закону або договору.  
47. Власник когенераційної установки вирішує питання використання когенераційної установки на власний розсуд, а співвласники - за відповідною угодою, з урахуванням обмежень, передбачених законом.      Власник когенераційної установки вирішує питання використання когенераційної установки на власний розсуд, а співвласники - за відповідною угодою, з урахуванням обмежень, передбачених законом.  
48. Розділ ІІІ. Державне регулювання та стимулювання у сфері використання когенераційних установок      Розділ ІІІ. Державне регулювання та стимулювання у сфері використання когенераційних установок  
49. Стаття 8. Державне регулювання у сфері використання когенераційних установок      Стаття 8. Державне регулювання у сфері використання когенераційних установок  
50. Державне регулювання у сфері використання когенераційних установок здійснюють центральний орган виконавчої влади у сфері енергозбереження, Національна комісія регулювання електро-енергетики України та інші уповноважені Кабінетом Міністрів України органи виконавчої влади у відповідних сферах діяльності в порядку, визначеному законодавством України.   -2- Президент України
Запровадження державного регулювання у сфері використання когенераційних установок шляхом встановлення тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється зазначеними установками, не узгоджується зі статтею 9 Закону України "Про ціни і ціноутворення", відповідно до якої державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються лише на ресурси, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, на товари і послуги, що мають вирішальне соціальне значення, а також на продукцію, товари і послуги, виробництво яких зосереджено на підприємствах, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку.  
Відхилено . За оцінками Академії наук України потенційно когенераційна технологія виробництва електроенергії складає в Україні 16 млн. кВт електрогенеруючих потужностей.  Державне регулювання у сфері використання когенераційних установок здійснюють центральний орган виконавчої влади у сфері енергозбереження, Національна комісія регулювання електро-енергетики України та інші уповноважені Кабінетом Міністрів України органи виконавчої влади у відповідних сферах діяльності в порядку, визначеному законодавством України.  
51. Державне регулювання у сфері використання когенераційних установок здійснюється шляхом:   -3-  Відхилено . Як свідчить світови досвід та нукові дослідження НАН України, впровадження когенераційних технологій сприяє підвищенню енергетичної безпеки держави  Державне регулювання у сфері використання когенераційних установок здійснюється шляхом:  
52. проведення кваліфікації когенераційних установок;   -4-  Відхилено . Як свідчить світови досвід та нукові дослідження НАН України, впровадження когенераційних технологій сприяє підвищенню енергетичної безпеки держави  проведення кваліфікації когенераційних установок;  
53. ліцензування господарської діяльності з комбінованого виробництва теплової і електричної енергії;   -5-  Відхилено . Як свідчить світови досвід та нукові дослідження НАН України, впровадження когенераційних технологій сприяє підвищенню енергетичної безпеки держави  ліцензування господарської діяльності з комбінованого виробництва теплової і електричної енергії;  
54. встановлення тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляються когенераційними установками;      встановлення тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляються когенераційними установками;  
55. надання дозволів на встановлення або спорудження когенераційних установок на базі існуючих енергетичних об'єктів;      надання дозволів на встановлення або спорудження когенераційних установок на базі існуючих енергетичних об'єктів;  
56. нагляду та контролю за безпечним виконанням робіт при будівництві чи реконструкції когенераційних установок.      нагляду та контролю за безпечним виконанням робіт при будівництві чи реконструкції когенераційних установок.  
57. Видачу ліцензій і встановлення тарифів на електричну та теплову енергію здійснює Національна комісія регулювання електроенергетики України.      Видачу ліцензій і встановлення тарифів на електричну та теплову енергію здійснює Національна комісія регулювання електроенергетики України.  
58. Стаття 9. Державне стимулювання створення і використання когенераційних установок      Стаття 9. Державне стимулювання створення і використання когенераційних установок  
59. Власникам когенераційних установок, незалежно від встановленої електричної потужності, надається право безперешкодного доступу до місцевих (локальних) електричних мереж та продажу виробленої електричної енергії окремим споживачам за договорами, включаючи право постачати споживачу електричну енергію в години доби найбільшого або середнього навантаження електричної мережі (пікові та напівпікові періоди доби) одночасно (додатково) з основним постачальником електричної енергії.   -6- Президент України
Таким чином, створюючи привілейовані умови господарювання для власників когенераційних установок, Закон порушує конституційне положення статті 42 щодо забезпечення державою захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та один із загальних принципів господарювання, визначених статтею 6 Господарського кодексу України, за яким держава забезпечує рівний захист усіх суб'єктів господарювання. Не узгоджуються зазначені норми Закону, що розглядається, і з частиною шостою статті 15 Закону України "Про електроенергетику", якою встановлено, що всі суб'єкти підприємницької діяльності з виробництва та постачання електричної енергії мають рівноправний доступ до оптового ринку електричної енергії України та послуг електричних мереж. До того ж відповідно до частини другої статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.  
Відхилено . Зазначена норма носить тимчасовий характер на період до 2015 року, необхідний для становлення і розвитку когенераційних технологій в Україні, що відповідає загальноприйнятій світовий практиці  Власникам когенераційних установок, незалежно від встановленої електричної потужності, надається право безперешкодного доступу до місцевих (локальних) електричних мереж та продажу виробленої електричної енергії окремим споживачам за договорами, включаючи право постачати споживачу електричну енергію в години доби найбільшого або середнього навантаження електричної мережі (пікові та напівпікові періоди доби) одночасно (додатково) з основним постачальником електричної енергії.  
60. Власникам кваліфікованих когенераційних установок на період до 1 січня 2015 року надається право продажу усього обсягу або частини виробленої ними електричної енергії в Оптовий ринок електричної енергії України, місцевим енергопостачальним організаціям, до електричних мереж яких приєднані когенераційні установки, а також за прямими договорами зі споживачами по всій території України за тарифами, встановленими Національною комісією регулювання електроенергетики України, незалежно від електричної потужності когенераційної установки. Оптовий ринок електричної енергії України та місцеві енергопостачальні організації зобов'язані в пріоритетному порядку приймати запропонований кваліфікованими когенераційними установками обсяг виробленої електричної енергії.   -7-  Відхилено . За оцінками Академії наук України потенційно когенераційна технологія виробництва електроенергії складає в Україні 16 млн. кВт електрогенеруючих потужностей.  Власникам кваліфікованих когенераційних установок на період до 1 січня 2015 року надається право продажу усього обсягу або частини виробленої ними електричної енергії в Оптовий ринок електричної енергії України, місцевим енергопостачальним організаціям, до електричних мереж яких приєднані когенераційні установки, а також за прямими договорами зі споживачами по всій території України за тарифами, встановленими Національною комісією регулювання електроенергетики України, незалежно від електричної потужності когенераційної установки. Оптовий ринок електричної енергії України та місцеві енергопостачальні організації зобов'язані в пріоритетному порядку приймати запропонований кваліфікованими когенераційними установками обсяг виробленої електричної енергії.  
61. Заходи стимулювання, які діють протягом строку окупності інвестицій у створення кваліфікованих когенераційних установок, передбачають, що:      Заходи стимулювання, які діють протягом строку окупності інвестицій у створення кваліфікованих когенераційних установок, передбачають, що:  
62. 1) при відпуску електричної енергії в Оптовий ринок електричної енергії України Національна комісія регулювання електроенергетики України враховує у засадах ціноутворення на електричну енергію від кваліфікованих когенераційних установок:      1) при відпуску електричної енергії в Оптовий ринок електричної енергії України Національна комісія регулювання електроенергетики України враховує у засадах ціноутворення на електричну енергію від кваліфікованих когенераційних установок:  
63. необхідність повернення інвестицій на створення цих установок у строк не більше п'яти років і забезпечення рентабельності 12 відсотків за перший рік експлуатації кваліфікованих когенераційних установок;      необхідність повернення інвестицій на створення цих установок у строк не більше п'яти років і забезпечення рентабельності 12 відсотків за перший рік експлуатації кваліфікованих когенераційних установок;  
64. зміни тарифу протягом усього строку окупності здійснюються лише пропорційно до зміни середнього на Оптовому ринку електричної енергії України тарифу купівлі електричної енергії від генеруючих компаній за поточний рік;      зміни тарифу протягом усього строку окупності здійснюються лише пропорційно до зміни середнього на Оптовому ринку електричної енергії України тарифу купівлі електричної енергії від генеруючих компаній за поточний рік;  
65. 2) Національна комісія регулювання електроенергетики України здійснює розрахунок інвестиційної складової тарифу з урахуванням всього обсягу виробленої установкою електричної енергії.      2) Національна комісія регулювання електроенергетики України здійснює розрахунок інвестиційної складової тарифу з урахуванням всього обсягу виробленої установкою електричної енергії.  
66. Стаття 10. Когенерація в комунальному теплопостачанні      Стаття 10. Когенерація в комунальному теплопостачанні  
67. Умови господарювання підприємств комунального теплопостачання, визначені нормативно-правовими актами, зберігаються у разі модернізації цих підприємств на основі використання когенераційних установок та поширюються на суб'єктів господарювання, які забезпечують тепловою енергією населення та об'єкти соціальної сфери від окремо споруджених когенераційних установок.      Умови господарювання підприємств комунального теплопостачання, визначені нормативно-правовими актами, зберігаються у разі модернізації цих підприємств на основі використання когенераційних установок та поширюються на суб'єктів господарювання, які забезпечують тепловою енергією населення та об'єкти соціальної сфери від окремо споруджених когенераційних установок.  
68. Розділ ІV. Організаційне забезпечення діяльності у сфері використання когенераційних установок      Розділ ІV. Організаційне забезпечення діяльності у сфері використання когенераційних установок  
69. Стаття 11. Кваліфікація когенераційних установок      Стаття 11. Кваліфікація когенераційних установок  
70. Когенераційні установки, які відпускають частину або весь обсяг виробленої електричної енергії споживачам, крім потреб власногоспоживання, можуть бути визнані як кваліфіковані, якщо вони відповідають кваліфікаційним показникам однієї з двох таких умов:      Когенераційні установки, які відпускають частину або весь обсяг виробленої електричної енергії споживачам, крім потреб власногоспоживання, можуть бути визнані як кваліфіковані, якщо вони відповідають кваліфікаційним показникам однієї з двох таких умов:  
71. 1) як основне паливо використовується скидний енергетичний потенціал технологічних процесів; для таких установок виробництво теплової енергії не є обов'язковим.      1) як основне паливо використовується скидний енергетичний потенціал технологічних процесів; для таких установок виробництво теплової енергії не є обов'язковим.  
72. Якщо застосовується додаткове паливо, то ефективність використання додаткового палива протягом одного року з дня введення в експлуатацію цієї установки і кожних наступних 12 місяців повинна бути не меншою 42 відсотків.      Якщо застосовується додаткове паливо, то ефективність використання додаткового палива протягом одного року з дня введення в експлуатацію цієї установки і кожних наступних 12 місяців повинна бути не меншою 42 відсотків.  
73. У разі, якщо спалення додаткового палива застосовується для підтримання проектної електричної потужності когенераційної установки при тимчасовому зменшенні теплової потужності скидного енергетичного потенціалу стосовно його значення, прийнятого у технічному проекті когенераційної установки, обсяг витрат додаткового палива повинен бути узгоджений з центральним органом виконавчої влади у сфері енергозбереження;      У разі, якщо спалення додаткового палива застосовується для підтримання проектної електричної потужності когенераційної установки при тимчасовому зменшенні теплової потужності скидного енергетичного потенціалу стосовно його значення, прийнятого у технічному проекті когенераційної установки, обсяг витрат додаткового палива повинен бути узгоджений з центральним органом виконавчої влади у сфері енергозбереження;  
74. 2) як основне паливо використовується традиційне (органічне) паливо, при цьому обсяг відпущеної теплової енергії повинен бути не меншим 10 відсотків від загального виробництва електричної і теплової енергії протягом одного року з дня її введення в експлуатацію і протягом кожних наступних 12 місяців; протягом вказаного строку обсяг відпущеної електричної та теплової енергії по відношенню до енергії основного та додаткового палива повинен становити не менше 42 відсотків.      2) як основне паливо використовується традиційне (органічне) паливо, при цьому обсяг відпущеної теплової енергії повинен бути не меншим 10 відсотків від загального виробництва електричної і теплової енергії протягом одного року з дня її введення в експлуатацію і протягом кожних наступних 12 місяців; протягом вказаного строку обсяг відпущеної електричної та теплової енергії по відношенню до енергії основного та додаткового палива повинен становити не менше 42 відсотків.  
75. Кваліфікацію когенераційних установок здійснює центральний орган виконавчої влади у сфері енергозбереження у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Строк дії кваліфікації становить один рік. Кваліфікація когенераційної установки, яка вперше введена в експлуатацію, провадиться за проектними даними та результатами випробувань когенераційної установки на експлуатаційних режимах. Кваліфікація когенераційної установки на кожний наступний рік після спливу строку її попередньої кваліфікації здійснюється за фактичними показниками експлуатації когенераційної установки за попередні 12 місяців.      Кваліфікацію когенераційних установок здійснює центральний орган виконавчої влади у сфері енергозбереження у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Строк дії кваліфікації становить один рік. Кваліфікація когенераційної установки, яка вперше введена в експлуатацію, провадиться за проектними даними та результатами випробувань когенераційної установки на експлуатаційних режимах. Кваліфікація когенераційної установки на кожний наступний рік після спливу строку її попередньої кваліфікації здійснюється за фактичними показниками експлуатації когенераційної установки за попередні 12 місяців.  
76. Стаття 12. Особливості приєднання когенераційних установок до електричних та теплових мереж      Стаття 12. Особливості приєднання когенераційних установок до електричних та теплових мереж  
77. Технічні умови на приєднання когенераційних установок до електричної та/або теплової мережі надаються її власником у порядку, встановленому нормативними актами, не пізніше 15 днів з дня отримання відповідного запиту. Приєднання здійснюється згідно з договором про приєднання, невід'ємним додатком до якого є технічні умови.      Технічні умови на приєднання когенераційних установок до електричної та/або теплової мережі надаються її власником у порядку, встановленому нормативними актами, не пізніше 15 днів з дня отримання відповідного запиту. Приєднання здійснюється згідно з договором про приєднання, невід'ємним додатком до якого є технічні умови.  
78. У разі, коли в технічних умовах передбачається проведення реконструкції або модернізації розподільчих електричних мереж або технологічного обладнання власника електричної мережі, пов'язаних з приєднанням когенераційної установки, власник когенераційної установки має право звернутися до Національної комісії регулювання електроенергетики України за експертним висновком щодо технічної обґрунтованості технічних вимог на приєднання, обсягу робіт.      У разі, коли в технічних умовах передбачається проведення реконструкції або модернізації розподільчих електричних мереж або технологічного обладнання власника електричної мережі, пов'язаних з приєднанням когенераційної установки, власник когенераційної установки має право звернутися до Національної комісії регулювання електроенергетики України за експертним висновком щодо технічної обґрунтованості технічних вимог на приєднання, обсягу робіт.  
79. Власник електричної мережі зобов'язаний підключити когенераційну установку до своєї електричної мережі у порядку, встановленому нормативними актами, за умови виконання договору на приєднання та після затвердження акта технічної комісії про готовність когенераційної установки до прийняття в експлуатацію.      Власник електричної мережі зобов'язаний підключити когенераційну установку до своєї електричної мережі у порядку, встановленому нормативними актами, за умови виконання договору на приєднання та після затвердження акта технічної комісії про готовність когенераційної установки до прийняття в експлуатацію.  
80. Правила приєднання когенераційних установок до електричної мережі встановлює Національна комісія регулювання електроенергетики України.      Правила приєднання когенераційних установок до електричної мережі встановлює Національна комісія регулювання електроенергетики України.  
81. У разі, коли в технічних умовах передбачається проведення реконструкції або модернізації теплових мереж або технологічного обладнання власника теплової мережі, пов'язаних з приєднанням когенераційної установки, власник когенераційної установки має право звернутися до центрального органу виконавчої влади у сфері теплопостачання за експертним висновком щодо технічної обґрунтованості технічних вимог на приєднання, обсягу робіт.      У разі, коли в технічних умовах передбачається проведення реконструкції або модернізації теплових мереж або технологічного обладнання власника теплової мережі, пов'язаних з приєднанням когенераційної установки, власник когенераційної установки має право звернутися до центрального органу виконавчої влади у сфері теплопостачання за експертним висновком щодо технічної обґрунтованості технічних вимог на приєднання, обсягу робіт.  
82. Власник теплової мережі зобов'язаний підключити когенераційну установку до своєї теплової мережі у порядку, встановленому нормативними актами, за умови виконання договору на приєднання та після затвердження акта технічної комісії про готовність когенераційної установки до прийняття в експлуатацію.      Власник теплової мережі зобов'язаний підключити когенераційну установку до своєї теплової мережі у порядку, встановленому нормативними актами, за умови виконання договору на приєднання та після затвердження акта технічної комісії про готовність когенераційної установки до прийняття в експлуатацію.  
83. Правила приєднання когенераційних установок до теплової мережі встановлює центральний орган виконавчої влади у сфері теплопостачання.      Правила приєднання когенераційних установок до теплової мережі встановлює центральний орган виконавчої влади у сфері теплопостачання.  
84. Стаття 13. Державний нагляд у сфері використання когенераційних установок      Стаття 13. Державний нагляд у сфері використання когенераційних установок  
85. Державний нагляд у сфері використання когенераційних установок здійснюють центральний орган виконавчої влади у сфері енергозбереження та інші уповноважені Кабінетом Міністрів України органи виконавчої влади у відповідних сферах діяльності.      Державний нагляд у сфері використання когенераційних установок здійснюють центральний орган виконавчої влади у сфері енергозбереження та інші уповноважені Кабінетом Міністрів України органи виконавчої влади у відповідних сферах діяльності.  
86. Розділ V. Міжнародне співробітництво у сфері використання когенераційних установок      Розділ V. Міжнародне співробітництво у сфері використання когенераційних установок  
87. Стаття 14. Міжнародне співробітництво у сфері використання когенераційних установок      Стаття 14. Міжнародне співробітництво у сфері використання когенераційних установок  
88. Україна бере участь у міжнародному співробітництві у сфері комбінованого виробництва теплової і електричної енергії та використання вторинних енергетичних ресурсів відповідно до законодавства України та міжнародних договорів України.      Україна бере участь у міжнародному співробітництві у сфері комбінованого виробництва теплової і електричної енергії та використання вторинних енергетичних ресурсів відповідно до законодавства України та міжнародних договорів України.  
89. Стаття 15. Міжнародні договори України у сфері використання когенераційних установок      Стаття 15. Міжнародні договори України у сфері використання когенераційних установок  
90. Якщо міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що містяться у цьому Законі, то застосовуються правила міжнародного договору України.      Якщо міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що містяться у цьому Законі, то застосовуються правила міжнародного договору України.  
91. Розділ VІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ      Розділ VІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
92. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування, крім статті 9, яка набирає чинності з 1 січня 2005 року.      1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування, крім статті 9, яка набирає чинності з 1 січня 2006 року.  
93. 2. Внести до Закону України "Про енергозбереження" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 30, ст. 283) такі зміни:      2. Внести до Закону України "Про енергозбереження" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 30, ст. 283) такі зміни:  
94. 1) статтю 3 доповнити пунктом "і" такого змісту:      1) статтю 3 доповнити пунктом "і" такого змісту:  
95. "і) стимулювання раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів шляхом комбінованого виробництва електричної та теплової енергії (когенерації)";      "і) стимулювання раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів шляхом комбінованого виробництва електричної та теплової енергії (когенерації)";  
96. 2) пункт "б" частини першої статті 17 доповнити словами "за їх споживання понад показники питомих витрат, визначених системою стандартів, а до введення системи стандартів у дію - нормами питомих витрат енергоресурсів, а також за невідповідність показників когенераційних установок кваліфікаційним показникам".      2) пункт "б" частини першої статті 17 доповнити словами "за їх споживання понад показники питомих витрат, визначених системою стандартів, а до введення системи стандартів у дію - нормами питомих витрат енергоресурсів, а також за невідповідність показників когенераційних установок кваліфікаційним показникам".  
97. 3. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:      3. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:  
98. забезпечити розробку нормативно-правових актів, що випливають з цього Закону;      забезпечити розробку нормативно-правових актів, що випливають з цього Закону;  
99. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;      привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;  
100. забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.      забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.