Кількість абзаців - 10 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України ''Про виконавче провадження'' (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
1. Про внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження"      Про внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження"  
2. Верховна Рада України постановляє:      відхилити  
3. 1. Внести до Закону України "Про виконавче провадження" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 24, ст.207) такі зміни:       
4. 1) у частині першій статті 62:       
5. перше речення доповнити словами "за винятком випадків, передбачених пунктом 8 Переліку видів майна громадян, на яке не може бути звернено стягнення за виконавчими документами";       
6. доповнити частину реченням такого змісту: "При реалізації зазначеного житла для погашення заборгованості враховується можливість подальшого надання боржникові іншого жилого приміщення меншого розміру, але не менше норми, встановленої статтею 47 Житлового кодексу Української РСР";   -1- Президент України
Закон не містить вказівки на те, ким має враховуватись можливість надання іншого житла. Виходячи з того, що зміни вносяться до Закону України "Про виконавче провадження" і, як зазначено у доповненні до Зёакону, така можливість має враховуватись при реалізації житла, слід дійти висновку, що вирішення питання щодо можливості (або неможливості) надання боржникові іншого жилого приміщення покладається на державного виконавця. У зв'язку з цим слід зазначити, що Законом на державного виконавця покладаються невластиві йому функції. Вирішення питання щодо можливості надання боржникові іншого жилого приміщення ні Законом України "Про виконавче провадження", ні іншими законами не віднесено до сфери компетенції державного виконавця. Поза увагою законодавця залишились питання щодо критеріїв можливості надання житла та механізму реалізації цієї норми (яким чином, у які строки, в якому порядку та ким має надаватись жиле приміщення). Це може призвести не тільки до ускладнень при застосуванні зазначеної норми, але й до зловживань з боку осіб, які будуть приймати відповідні рішення, і, як наслідок, - до порушення одного з найважливіших конституційних прав громадянина - права на житло (стаття 47 Конституції України). Даним Законом, державному виконавцю фактично надається право на свій розсуд вирішувати питання щодо виконання рішень судів, що може призвести до порушення конституційної норми про обов'язковість виконання судових рішень (частина п'ята статті 124 Конституції України).  
Враховано    
7. 2) Перелік видів майна громадян, на яке не може бути звернено стягнення за виконавчими документами (додаток до Закону), доповнити пунктом 8 такого змісту:       
8. "8. Жилі будинки, жилі приміщення, квартири, в яких постійно проживають і зареєстровані у встановленому законом порядку ветерани, учасники Великої Вітчизняної війни, пенсіонери, інваліди, недієздатні особи, безробітні особи, неповнолітні або одинокі особи, сім'ї, сукупний місячний дохід яких не перевищує встановленого законом прожиткового мінімуму, за борги, що виникли внаслідок несвоєчасної плати за користування житлом (квартирної плати) та плати за комунальні послуги, перед підприємствами та організаціями, що надають житлово-комунальні послуги (далі - надавачі комунальних послуг), до погашення заборгованості перед громадянами із заробітної плати, пенсій, соціальних виплат, заощаджень, крім випадків, коли особи, що мають такий борг, відмовляються без поважних на те причин укласти відповідний договір про реструктуризацію боргу з надавачами комунальних послуг".   -2- Президент України
Закон не передбачає механізмів реалізації доповнення до Переліку. Це стосується, зокрема, питання про те, хто і за якими критеріями визначатиме поважність причин відмови укласти договір про реструктуризацію боргу за комунальні послуги, оскільки в Законі жодним чином не врегульовано питання щодо того, хто, в якому порядку та в які строки має встановлювати такі причини. До того ж недосконалою є редакція Закону в частині визначення умови застосування цього положення - "до погашення заборгованості перед громадянами із заробітної плати, пенсій, соціальних виплат та заощаджень", оскільки може йтись як про погашення заборгованості перед конкретною особою, так і взагалі про заборгованість перед усіма громадянами, що на нашу думку, ніяк не може пов'язуватись з боргами конкретної особи і фактично унеможливить реалізацію зазначеної норми. З огляду на викладене Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження" пропонується відхилити.  
Враховано    
9. 2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.