Кількість абзаців - 10 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України ''Про електроенергетику" (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
1. Про внесення змін до Закону України      Про внесення змін до Закону України  
2. "Про електроенергетику"      "Про електроенергетику"  
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
4. І. Статтю 17 Закону України "Про електроенергетику" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 1, ст. 1; 2000 р., № 38, ст. 319; 2005 р., № 20, ст. 278, № 28, ст. 373) доповнити частинами восьмою та дев'ятою такого змісту:      І. Статтю 17 Закону України "Про електроенергетику" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 1, ст. 1; 2000 р., № 38, ст. 319; 2005 р., № 20, ст. 278, № 28, ст. 373) доповнити частинами восьмою та дев'ятою такого змісту:  
5. "Роздрібна ціна на електричну енергію для сільськогосподарських товаровиробників - платників фіксованого сільськогосподарського податку не може перевищувати рівень тарифів на електроенергію для сільського населення. Збитки енергопостачальників від встановлення споживачам (крім населення) пільгових тарифів на електроенергію відшкодовуються з державного або місцевих бюджетів. Обсяги відшкодування визначаються як різниця платежів за спожиту електроенергію, визначених для відповідного класу споживачів, виходячи з ринково сформованої ціни на електроенергію, та платежів, визначених за пільговими тарифами. Перелік споживачів, які мають право на отримання електроенергії за пільговими тарифами, складається щорічно відповідними місцевими органами влади у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України".   -1- Президент України
Прийнятий Верховною Радою України 6 жовтня 2005 року Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про електроенергетику" не може бути підписаний з таких причин. Відповідно до Закону роздрібна ціна на електричну енергію для сільськогосподарських товаровиробни-ків - платників фіксованого сільсько-господарського податку не може перевищувати рівень тарифів на електроенергію для сільського населення. Збитки енергопостачальників від встановлення споживачам пільгових тарифів на електроенергію від-шкодовуватимуться з державного або місцевих бюджетів. Це не відповідає статтям 13 і 42 Конституції України, якими проголошено принципи щодо захисту прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, рівності усіх перед законом, забезпечення державою захисту конкуренції у підприємницькій діяльності. Установлювана Законом норма не відповідає також статті 47 Господарського кодексу України, за якою держава гарантує всім підприємцям, незалежно від обраних ними організаційних форм підприємницької діяльності, рівні права та рівні можливості для залучення і використання матеріально-технічних, фінансових, трудових, інформаційних, природних та інших ресурсів (частина перша). Крім того, слід зауважити, що впровадження пропонованого Законом спеціального режиму ціноутворення на електричну енергію для сільськогосподарських товаровиробни-ків, за розрахунками Кабінету Міністрів України, призведе до збільшення видаткової частини Державного бюджету України більш як на 35 млн. гривень. При цьому всупереч частині другій статті 27 Бюджетного кодексу України не визначено видатків, які належить скоротити, та/або джерела додаткових бюджетних коштів. Слід також ураховувати, що недостатнє фінансування збитків енергопостачальників може спричинити підвищення оптової ціни на електроенергію, а отже, збільшить фінансове навантаження на промислові підприємства і, як наслідок, позначиться на надходженнях до державного та місцевих бюджетів.  
Відхилено   "Роздрібна ціна на електричну енергію для сільськогосподарських товаровиробників - платників фіксованого сільськогосподарського податку не може перевищувати рівень тарифів на електроенергію для сільського населення. Збитки енергопостачальників від встановлення споживачам (крім населення) пільгових тарифів на електроенергію відшкодовуються з державного або місцевих бюджетів. Обсяги відшкодування визначаються як різниця платежів за спожиту електроенергію, визначених для відповідного класу споживачів, виходячи з ринково сформованої ціни на електроенергію, та платежів, визначених за пільговими тарифами. Перелік споживачів, які мають право на отримання електроенергії за пільговими тарифами, складається щорічно відповідними місцевими органами влади у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України".  
6. ІІ. Прикінцеві положення      ІІ. Прикінцеві положення  
7. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2006 року, крім частини восьмої статті 17 Закону України "Про електроенергетику" (в редакції цього Закону).   -2- Президент України
Розділом ІІ Закону, який надійшов на підпис, передбачено набрання чинності відповідними його положеннями з 1 січня 2006 року. У зв'язку з цим зазначаємо, що частиною третьою статті 27 Бюджетного кодексу України встановлено, що закони України, які впливають на формування видаткової частини бюджетів повинні бути офіційно оприлюднені до 15 серпня року, який передує плановому. В іншому разі норми відповідних законів, що впливають на формування видаткової частини бюджетів, застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, наступного за плановим. З урахуванням викладеного Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про електроенергетику" пропонується відхилити.  
Враховано   1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2007 року, крім частини восьмої статті 17 Закону України "Про електроенергетику" (в редакції цього Закону).  
8. 2. Частина восьма статті 17 набирає чинності у разі передбачення коштів на відшкодування збитків енергопостачальників від запровадження пільгового тарифу на електроенергію у державному або місцевих бюджетах на відповідний рік.      2. Частина восьма статті 17 набирає чинності у разі передбачення коштів на відшкодування збитків енергопостачальників від запровадження пільгового тарифу на електроенергію у державному або місцевих бюджетах на відповідний рік.  
9. 3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом: привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону; розробити порядок складання переліку споживачів, які мають право на отримання електроенергії за пільговими тарифами.      3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом: привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону; розробити порядок складання переліку споживачів, які мають право на отримання електроенергії за пільговими тарифами.