Про внесення змін до деяких законів України (щодо соціального захисту населення, яке проживає в зонах спостереження) (Друге читання)
№ п.п. | Редакція, прийнята в першому читанні | Пропозиції | Висновки | Остаточна редакція |
0. | Проект | Проект | ||
1. | ЗАКОН УКРАЇНИ | ЗАКОН УКРАЇНИ | ||
2. | Про внесення змін до деяких законів України (щодо соціального захисту населення, яке проживає в зонах спостереження) | -1- Кабінет Міністрів України Міністерство фінансів України. Враховуючи очікуваний негативний вплив законопроекту на доходну частину державного бюджету, законопроект не підтримується. | Відхилено . Пропозиція не конкретна. | Про внесення змін до деяких законів України (щодо соціального захисту населення, яке проживає в зонах спостереження) |
3. | Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: | Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: | ||
4. | І.Внести такі зміни до законів України: | І.Внести такі зміни до законів України: | ||
5. | 1.У Законі України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" (Відомості Верховної Ради України, 1997, N 11-12, ст.50; 2000, N 9, ст. 68; 2003, N 29, ст. 236, N 37, ст. 307; 2004, N 19, ст. 257): | 1.У Законі України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" (Відомості Верховної Ради України, 1997, N 11-12, ст.50; 2000, N 9, ст. 68; 2003, N 29, ст. 236, N 37, ст. 307; 2004, N 19, ст. 257): | ||
6. | 1)Статтю 1 доповнити визначенням термінів "зона спостереження і соціальна інфраструктура" такого змісту: | 1)статтю 1 доповнити визначенням термінів "зона спостереження і "соціальна інфраструктура" такого змісту: | ||
7. | "зона спостереження - територія, на якій можливий радіаційний вплив ядерної установки та об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, для населення, що проживає в цій зоні. Розміри та межі зазначеної зони визначаються відповідно до абзацу чотири статті 45 Закону"; | -2- Олуйко В.М. Уточнити поняття зони спостереження. | Відхилено Пропозиція не конкретна | "зона спостереження - територія, на якій можливий радіаційний вплив ядерної установки та об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, на населення, що проживає в цій зоні. Розміри та межі зазначеної зони визначаються відповідно до абзацу четвертого статті 45 цього Закону"; |
-3- Панасовський О.Г. Поширити дію зони спостереження на територію теплових електростанцій. | Відхилено . Пропозиція виходить за межі предмету Закону, до якого вносяться зміни | |||
-4- Семинога А.І. доповнити словами "... відходами та інших джерел іонізуючого випромінювання, для населення ... " | Відхилено . За пропозицією зоною спостереження стане більша частина території країни. | |||
8. | "соціальна інфраструктура - об'єкти, призначені для забезпечення життєдіяльності населення, яке проживає в зоні спостереження атомних електростанцій, зокрема, заклади освіти, охорони здоров'я, культури і спорту, комунікаційні об'єкти житлово-комунального господарства, мережі постачання електроенергії, газу, тепла, води та водовідведення, будівлі і споруди, призначені для їх обслуговування, автомобільні шляхи, системи зв'язку". | -5- Кабінет Міністрів України Міністерство юстиції України. Слова "заклади освіти" замінити словами "навчальні заклади", що відповідає статті 53 Конституції України. | Враховано . | "соціальна інфраструктура - об'єкти, призначені для забезпечення життєдіяльності населення, яке проживає в зоні спостереження, зокрема, навчальні заклади, заклади охорони здоров'я, культури і спорту, комунікаційні об'єкти житлово-комунального господарства, мережі постачання електроенергії, газу, тепла, води та водовідведення, будівлі і споруди, призначені для їх обслуговування, автомобільні шляхи сполучення, системи зв'язку". |
-6- Кабінет Міністрів України Міністерство палива та енергетики України. Перелік об'єктів соціальної інфраструктури призведе до значного підвищення тарифу на електроенергію, вироблену на АЕС. Тому пропонується скоротити перелік об'єктів з вилученням закладів освіти, культури і спорту. | Відхилено . Пропозиція йде в розріз з метою проекту Закону. | |||
-7- Прошкуратова Т.С. Не варто давати поняття визначення соціальної інфраструктури, а натомість обумовити перелік об'єктів соціальної інфраструктури та їхню потужність щодо надання послуг у розрахунку на кількість населення. | Відхилено . Складання переліку на запропонованих засадах зашкодить інтересам населення з менш потужною інфраструктурою | |||
-8- Семинога А.І. у словах "...яке проживає в зоні спостереження атомних електростанцій, зокрема ..." вилучити слова "... атомних електростанцій ..." | Враховано . | |||
9. | 2)У статті 5: | 2)у частині першій статті 5: | ||
10. | Абзац сьомий статті викласти в редакції: | -9- Кабінет Міністрів України Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. Пропонуємо вилучити пропозицію щодо нової редакції абзацу сьомого статті 5, оскільки питання відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок впливу іонізуючої радіації життю та здоров'ю людей, а також майну фізичних осіб, визначено статтями 19-21 Закону України "Про захист людини від впливу іонізуючих випромінювань". Вважаємо, що чинна редакція абзацу сьомого статті 5 є узагальнюючою і більше відповідає Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку". | Відхилено . Законопроект містить абзаци восьмий і дев'ятий , які розширюють права громадян. | абзац сьомий викласти в такій редакції: |
11. | "забезпечення відшкодування шкоди, зумовленої радіаційним впливом"; | "забезпечення відшкодування шкоди, зумовленої радіаційним впливом"; | ||
12. | доповнити статтю абзацом восьмим такого змісту: | доповнити абзацами восьмим-дев'ятим такого змісту: | ||
13. | "створення правового і фінансового механізму щодо соціально-економічної компенсації ризику для персоналу ядерних установок, джерел іонізуючого випромінювання, та громадян, які проживають чи працюють в зонах спостереження"; | -10- Семинога А.І. доповнити словами "... ядерних установок, об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, джерел іонізуючого випромінювання, ... " | Відхилено . Не відповідає суті проекту Закону. | "створення правового і фінансового механізму щодо соціально-економічної компенсації ризику для населення, яке проживає в зонах спостереження; створення соціальної інфраструктури в зонах спостереження". |
-11- Бронніков В.К. замінити слова "...персоналу ядерних установок, джерел іонізуючого випромінювання, та громадян..." на слова "...населення, яке проживає в зонах спостереження" | Враховано . | |||
14. | доповнити статтю абзацом дев'ятим такого змісту: | |||
15. | "створення соціальної інфраструктури в зонах спостереження"; | |||
16. | У зв'язку з цим, абзаци восьмий-двадцять другий вважати відповідно абзацами десятим-двадцять четвертим. | У зв'язку з цим абзаци восьмий-двадцять другий вважати відповідно абзацами десятим-двадцять четвертим. | ||
17. | 3)У статті 6: | 3)частину другу статті 6: | ||
18. | Абзац другий після слів "виконання державних програм забезпечення безпеки" доповнити словами: "включаючи реалізацію плану заходів щодо захисту населення, що проживає в зоні спостереження". | -12- Семинога А.І. доповнити словами "... плану заходів щодо радіаційного та соціального захисту населення ... | Відхилено . Це передбачено Законом "Про захист людини від впливу іонізуючих випромінювань " | після слів "виконання державних програм забезпечення безпеки" доповнити словами "включаючи реалізацію плану заходів щодо захисту населення, що проживає в зоні спостереження"; |
19. | 4)У статті 12 : | 4)у статті 12 : у частині першій | ||
20. | Абзац третій викласти в редакції: | абзац третій викласти в такій редакції: | ||
21. | "встановлення особливого режиму енергоспоживання, створення соціальної інфраструктури та щорічний медичний моніторинг населення в зоні спостереження"; | -13- Кабінет Міністрів України Міністерство палива та енергетики України. Слова "та щорічний медичний моніторинг населення" вилучити, оскільки на цей час немає достатнього наукового обґрунтування чи відповідного міжнародного досвіду проведення такого моніторингу. | Відхилено . Пропозиція не достатньо аргументована. | "встановлення особливого режиму енергоспоживання, створення соціальної інфраструктури та щорічний медичний моніторинг населення в зоні спостереження, який здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України"; |
-14- Бронніков В.К. Добавити слова "...спостереження, який здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України" | Враховано . | |||
22. | абзац п'ятий вилучити; | абзац п'ятий виключити; | ||
23. | Абзац шостий викласти в редакції: | частину шосту викласти в такій редакції: | ||
24. | "Види, обсяги, джерела та порядок надання компенсацій, а також визначення територій, на які поширюються заходи соціально-економічної заінтересованості, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням місцевих органів державної влади і самоврядування на підставі науково-економічного обґрунтування". | -15- Кабінет Міністрів України Міністерство палива та енергетики України. Слово "компенсацій" замінити словами "соціально-економічної компенсації ризику". | Враховано | "Види, обсяги, джерела та порядок надання соціально-економічної компенсації ризику, а також визначення територій, на які поширюються заходи соціально-економічної заінтересованості, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням місцевих органів державної влади і самоврядування на підставі науково-економічного обґрунтування"; |
25. | 5)Статтю 20 доповнити абзацом наступного змісту: | 5)статтю 20 доповнити абзацом такого змісту: | ||
26. | "готують пропозиції щодо видів, обсягів, джерел надання компенсації ризику для громадян, які проживають чи працюють в зонах спостереження". | -16- Кабінет Міністрів України Міністерство палива та енергетики України. Слова "компенсацій ризику" замінити словами "соціально-економічної компенсації ризику". | Враховано . | "готують пропозиції щодо видів, обсягів, джерел надання соціально-економічної компенсації ризику для населення, яке проживає в зонах спостереження"; |
27. | 6)Статтю 32 доповнити абзацом десятим наступного змісту: | 6)статтю 32 доповнити частиною десятою такого змісту: | ||
28. | "Ліцензіат у межах своєї компетенції зобов'язаний забезпечити реалізацію заходів з підготовки соціальної інфраструктури в зоні спостереження для своєчасного реагування та подолання аварійної ситуації"; | "Ліцензіат у межах своєї компетенції зобов'язаний забезпечити реалізацію заходів з підготовки соціальної інфраструктури в зоні спостереження для своєчасного реагування та подолання аварійної ситуації"; | ||
29. | У зв'язку з цим абзац десятий вважати абзацом одинадцятим. | У зв'язку з цим частину десяту вважати частиною одинадцятою. | ||
30. | 2. Внести до Закону України „Про електроенергетику" (Відомості Верховної Ради України, 1998р., №1, ст.1; 2000р., №38, ст.319, ст. 321) такі зміни: | 2. У статті 17 Закону України „Про електроенергетику" (Відомості Верховної Ради України, 1998р., №1, ст.1; 2000р., №38, ст.319, ст. 321): | ||
31. | У статті 17: | |||
32. | Абзац перший доповнити реченнями такого змісту: | частину першу доповнити реченнями такого змісту: | ||
33. | "Роздрібні тарифи на електроенергію для споживачів у зоні спостереження повинні враховувати компенсацію ризику проживання або здійснення господарської діяльності у цій зоні. Обсяги компенсації ризику встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням місцевих органів державної влади і самоврядування на підставі науково-економічного обґрунтування "; | -17- Кабінет Міністрів України Міністерство юстиції України. Абзац четвертий пункту 2 щодо врахування компенсації ризику проживання або здійснення господарської діяльності у зоні спостереження у структурі роздрібних тарифів на електричну енергію для відповідних споживачів не узгоджується з частиною першою статті 189 Господарського кодексу України, відповідно до якої ціна (тариф) є формою грошового визначення вартості продукції (робіт, послуг), яку реалізують суб'єкти господарювання. Оскільки компенсації ризику проживання або здійснення господарської діяльності не є складовою грошового визначення вартості, пункт 2 слід вилучити. | Відхилено . Соціально-економічні компенсації ризику можуть входити до вартості продукції (робіт чи послуг). | "Роздрібні тарифи на електроенергію для населення, яке проживає в зоні спостереження, повинні враховувати соціально-економічні компенсації ризику проживання в цій зоні. Обсяги компенсації ризику встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування на підставі науково-економічного обґрунтування "; |
-18- Кабінет Міністрів України Міністерство палива та енергетики України. Слова "компенсацію ризику" замінити словами "соціально-економічної компенсації ризику". | Враховано . | |||
-19- Прошкуратова Т.С. Пільги на споживання електроенергії доцільніше надавати у вигляді не цінових, а адресних субсидій на певні ліміти споживання. | Відхилено . Питання потребує вирішення в цілому для всіх видів пільг. | |||
34. | Доповнити статтю абзацом п'ятим наступного змісту: | доповнити статтю частиною п'ятою такого змісту: | ||
35. | "Регулювання тарифів на електричну енергію, вироблену на атомних електростанціях, здійснюється з урахуванням обсягів компенсації ризику споживачів у зоні спостереження"; | -20- Кабінет Міністрів України Міністерство палива та енергетики України. Слова "компенсацію ризику" замінити словами "соціально-економічної компенсації ризику". | Враховано . | "Регулювання тарифів на електричну енергію, вироблену на атомних електростанціях, здійснюється з урахуванням обсягів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає в зоні спостереження". |
36. | у зв'язку з цим абзаци п'ятий - сьомий вважати відповідно абзацами шостим -восьмим. | У зв'язку з цим частину п'яту - сьому вважати відповідно частиню шостою -восьмою. | ||
37. | Доповнити статтю абзацом наступного змісту: "Примітка. Зона спостереження - вживається у значенні, визначеному Законом України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку". | Доповнити приміткою такого змісту: "Примітка. Зона спостереження - вживається у значенні, визначеному Законом України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку". | ||
38. | ІІ. Прикінцеві положення | ІІ. Прикінцеві положення | ||
39. | 1. Цей закон набирає чинності з дня його опублікування. | -21- Бронніков В.К. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2007 року. | Враховано . | 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2007 року. |
40. | 2. Кабінету Міністрів України та місцевим органам державної влади і самоврядування в трьохмісячний термін розробити порядок обґрунтування та механізм надання компенсації ризику споживачам електроенергії в зоні спостереження. | -22- Бронніков В.К. "протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом розробити порядок обґрунтування та механізм надання компенсації ризику споживачам електроенергії в зоні спостереження". | Враховано . | 2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом розробити та затвердити порядок обґрунтування та механізм надання компенсації ризику споживачам електроенергії в зоні спостереження з урахуванням пропозицій органів місцевого самоврядування. |